Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan 1.4 + gaz nie chce odpalić
Autor Wiadomość
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-15, 11:17   Dacia Logan 1.4 + gaz nie chce odpalić

WItam
Mam taki problem: autko na gazie lub na benzynie nie chce odpalić, jeśli nie dodasz gazu, puscisz pedał odrazu gaśnie. Czytałem forum, że dużo osób miało problem z trzymaniem obrotów, u mnie trochę to inaczej wygląda. Auto musze rozgrzać wtedy obroty trzyma koło zera. Na zimnym cały czas trzymam gaz inaczej zgaśnie. Czytałem o regulacji zaworów, jak nie są wyregulowne auto traci kompresję. Jako, że miałem trochę czasu sprawdziłem kompresję silnika i tak : 9;8,5;8 no i niestety 4.... :( Czy to będzie przez te zawory czy silnik juz jest kaput ? W remoncie pewnie w tysiaku się nie zmieszcze ? Pozdrawiam i czekam na opinie
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-03-15, 12:52   

To wyreguluj najpierw zawory a potem zmierz jeszcze raz kompresję
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-03-15, 17:39   

kolega słusznie prawi - zastosuj się do jego rad.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-03-15, 20:15   

Zapłacisz 30 - 50zł i będziesz wiedział na czym stoisz.

A były w ogóle regulowane?
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-15, 22:15   

Przez spory czas na pewno nie były
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 15:59   

Panowie po regulacji zaworów kompresja jest juz po 11 :) tylko niestety po wystygnieciu silnik dalej na zimnym bez trzymania gazu nie chce trzymać obrotów :( Co to może być, silniczek krokowy czy może czujnik temperatury ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 18:34   

ale na LPG ?
ja tak miałem jak miałem brudny wtryskiwacz
po przyczynieniu i zatankowaniu lepszego gazu problem ustał
_________________
Moje auto
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 18:47   

Niestety na lpg i pb to samo
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 19:16   

tylko na zimnym ?
czujnik temperatury albo sonda lambda

ja bym najpierw sprawdził czy nie skaczą iskry na kablach WN bo to nic nie kosztuje
przepustnica czysta nie zaolejona ?
_________________
Moje auto
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 19:25   

na ciepłym jest różnie raz normalne obroty raz za niskie raz za wysokie. Na przepustnice dziś zerknę. Czujniki temperatury sa chyba dwa w logan tak ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 19:32   

ogólnie to kręcisz się miedzy
przepustnicą / krokowym
sondą lambda
czujnikiem temperatury
obroty są ustalane po wykresie lambdy i czujnika temp.
krokowy ma wykonać ich instrukcje

jest jeszcze możliwość skoków napięcia (jak tam miałem że skakała iskra na kablach ) albo że gdzieś ci prąd ucieka przy np włączeniu ogrzewania tylnej szybie

Oczywiście to jest tylko aspekt elektroniki , możliwy też jest mechaniczny ale jest znacznie mniej spotykany
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 19:37   

Najtańszym kosztem będzie chyba wymiana czujnika temp i przeczyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego ? Mógłbyś mi powiedzieć który to jest czunik temperatury tzn wiesz chodzi mi, że są w aucie chyba dwa i chciałbym juto zamówić
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 19:43   

nie warto zamawiać na zaś
nie wiem jak w renault ja w Vagu sprawdzałem czujnik poprzez podpięcie komputera do samochodu i porównywaniu temperatur z vag.com z tymi z deski rozdzielczej

Wymieniłem czujnik na jakiś tani i się bardzo przejechałem bo był gorszy od starego
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-03-18, 19:50   

Dwa dni temu znajomy podłączał pod kompa, zero błędów, ok jak tak napierw pokombinuje z przepustnica i krokowym
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-18, 19:58   

Hmm zapomniałem o najbardziej oczywistym
sprawdziłeś czy nie bierze lewego powietrza ?

Jeżeli nie było błędów sprawa się trochę komplikuje
bo przy sondzie by były
przy czujniku temp nie wiem bo nigdy problemu nie miałem
Ale pierwszy objaw czujnika to przełączanie na gaz w dziwnych momentach .
Każdy mniej więcej wie kiedy auto mu się przełącza na gaz przy walniętym czujniki staje się to bardziej losowe .

Jeżeli więc wszystko jest po staremu to czujnik jest raczej ok .
Sprawdź krokowca i lewe powietrze za gardzielą przepustnicy .
Może też być tak że gdzieś ci ucieka prąd w układzie ale to by nie spowodowało wyłączania silnika.
Jak tak kiedyś miałem , gdzieś w aucie uciekał prąd i obroty falowały na postoju .
Okazało się że problem leżał w kablach oświetlenia tylnych świateł które się przetarły
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-18, 22:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-04-28, 21:13   

Panowie silnik krokowy wymieniony ale dalej niestety problem z autem :( Auto na postoju faluje, czasami trzyma obroty na 1,5 tys czy na 2 :( Kupiłem lipny silnik czy gdzies indziej szukac przyczyny bo juz nie mam pomyslu :(
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-28, 22:34   

A silnik kupiłeś nowy, że wątpisz w jego skuteczność ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 22:42   

Nie wiem jak w reno ale w vagu trzeba było przeprowadzić adaptacje przepustnicy
_________________
Moje auto
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-04-28, 23:27   

Ajgor, tak nowy na allegro
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-28, 23:53   

Wybacz za pytanie : ale jaki jest stan filtra powietrza ? uboższa mieszanka również może mieć wpływ na płynność obrotów.
 
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-04-29, 08:36   

Filtr wymieniałem razem z olejem więc jakieś 1,5 tys km temu :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne