Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Katalizator
Autor Wiadomość
breweryszein 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-04, 14:50   katalizator, dzwonienie

Witam
Zauważyłem, że z wydechu słychać dzwonienie, tak jakby zniszczył się katalizator. I czasami po wyłączeniu silnika słychac metaliczny stuk.
Zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się że w moim modelu nie ma katalizatora.
Jest to dacla MCV 1.5 dci z 2007 roku.
Czy to jest możliwe aby nie było katalizatora?
Jeśli nie ma katalizatora to co może dzwonić? Osłona termiczna?
Pozdrawiam
Tomek
_________________
Logan MCV 1.5 dci 119 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 15:03   

breweryszein napisał/a:
co może dzwonić?

Urwany wieszak wydechu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=972
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 15:15   

Nie wieszak raczej, bo są przynajmiej 2 w daciac.
Natomiast jeśli jeszcze dzwoni przy kacie to wyrobiony pierścień wydechu, taka metalowa uszczelka.
Oczywiście nowa sztywny wieszak może pomóc na sztywność uklady ale to prowizorka
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-04, 16:40   

Wieszak łatwo sprawdzić (wystarczy zajrzeć pod auto). Zdarzało się użytkownikom tego forum (w tym nie, w Loganie Ph I) Koszt naprawy jest rzędu 20 zł.
Chyba, że... posypał ci się tłumik środkowy:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=525

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=575
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2014-11-04, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 11:12   Katalizator

1. Jaki w daciach jest wkład katalizatora ?
2.Czy w jednostkach z fabrycznym LPG jest taki sam (szczególnie interesuje mnie mój) ?
3.Jeżeli jest ceramiczny to czy przy fabrycznym LPG jest jakoś ochroniony przez wyższą temperaturą ?
4.Jaki wpływ znaczenie ma druga sonda lambda za katalizatorem dla całości (konkretnie w daci ) ?
5. Czy sonda za katalizatorem ma podgrzewanie ?
6.Czy normy 2 sondy są wąskie ? (czasami mówi się że np w hundaju ciężko kombinować przy sondzie bo każda odchyłka od normy to błąd )
7.Co się dzieje po odhaczeniu 2 sądy czy wywala tylko bład na desce czy silnik przechodzi na tryb awaryjny ?
8.Czy ikonka katalizatora to informacja o nie trzymania normy tlenu w 2 sądzie ?
9.Jak sprawdzić bez rozbierania stan katalizatora czy się jeszcze nie posypał ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 11:41   

Aby obadac samego kata, bez zciagania i stukania pięścią czy całkiem rozspyany , to zmierzyc temperature jak chcesz dokladnie sprawdzic - przed i za katem powinno schlodzic mocno gazy i nawet sama rure .

o tu gościo mierzy w farenhaitach termometrem na podczerwień w połowie filmiku
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-04-08, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:03   

pirometru nie posiadam najtańsze na allegro za min 100 zł ale pewnie to dziadostwo .
kupować do jednego pomiaru trochę głupio
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-04-08, 12:19   

A co Ci się stało z katalizatorem w tak krótkim czasie???
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:21   

jeszcze nic ale
katalizator ceramiczny + lpg to nie jest trwałe połączenie .
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-08, 12:24   

Jak masz rozregulowane LPG to może zniszczyć katalizator...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:31   

katalizator zniszczy sama wyższa temperatura spalin .
Dlatego zwykle przy zakładaniu lpg kata się wycina
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:57   

Karenzo napisał/a:
pirometru nie posiadam najtańsze na allegro za min 100 zł ale pewnie to dziadostwo .
kupować do jednego pomiaru trochę głupio


http://allegro.pl/termome...5128504165.html

22pln + przesyłka

temperatury 150-300st C wytrzyma raczej
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 12:58   

Karenzo napisał/a:
katalizator zniszczy sama wyższa temperatura spalin .
Dlatego zwykle przy zakładaniu lpg kata się wycina

Chyba u jakichś megadruciarzy Cytryn@Gumiak z PARDON Małocic. Wyższa temperatura spalin przy LPG to efekt zbyt ubogiej mieszanki więc patrz poprzednie zdanie (przy prawidłowej mieszance LPG/powietrze jest wyższa ale o 20 -30 stopni od prawidłowej benzyna/powietrze więc przy temperaturach spalin rzędu 600 na luzie i ponad 800 przy obciążeniu jest to dla katalizatora niezauważalne).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 14:00   

dokladnie, zrobilem z troche ponad 40tys na lpg w swojej pierwszej mazdzie i zero problemow z katem , co innego z sama instalka :lol: ale to inny temat
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-04-08, 22:50   Re: Katalizator

Karenzo napisał/a:

5. Czy sonda za katalizatorem ma podgrzewanie ?

7.Co się dzieje po odhaczeniu 2 sądy czy wywala tylko bład na desce czy silnik przechodzi na tryb awaryjny ?
8.Czy ikonka katalizatora to informacja o nie trzymania normy tlenu w 2 sądzie ?


Ad.5. Tak, też jest podgrzewana. Jest to ten sam typ sondy, co ta przed katalizatorem.

Ad.7. "Sądom" dajmy spokój ;) . A w przypadku awarii drugiej sondy kontrolka na pewno się zaświeci - jednak komputer podpięty pod OBDII pokaże inny błąd, niż w przypadku pierwszej sondy.
Ad.8. ZTCW to wygenerowane błędy dotyczące sond opisane są jako "uszkodzenie w obwodzie sondy". Moim zdaniem wywalenie błędu (łącznie z zaświeceniem się kontrolki) spowoduje nie tylko przerwa w obwodzie, lecz również anomalie w składzie spalin.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-04-09, 21:42   

DrOzda napisał/a:
Karenzo napisał/a:
katalizator zniszczy sama wyższa temperatura spalin .
Dlatego zwykle przy zakładaniu lpg kata się wycina

Chyba u jakichś megadruciarzy Cytryn@Gumiak z PARDON Małocic. Wyższa temperatura spalin przy LPG to efekt zbyt ubogiej mieszanki więc patrz poprzednie zdanie (przy prawidłowej mieszance LPG/powietrze jest wyższa ale o 20 -30 stopni od prawidłowej benzyna/powietrze więc przy temperaturach spalin rzędu 600 na luzie i ponad 800 przy obciążeniu jest to dla katalizatora niezauważalne).



http://www.ecs.hs-osnabru...Ottomotoren.pdf
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-07-04, 07:07   Wymiana katalizatora - duster 1.6 lpg

Czy do dustera 1.6 w gazie założyć w miejsce starego kata:

- nowy katalizator uniwersalny
- używany katalizator w niewiadomym stanie
- strumienice w obudowie katalizatora (no i chyba tuleja na sonde)


Strumienica nie zapewni odpowiedniej emisji. A wiadomo czasem się to sprawdza.

Myślałem właśnie o katalizatorze uniwersalnym, może bedzie to najlepsze rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-12, 11:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-04, 07:17   

Jeśli masz po gwarancji to załóż uniwersalny katalizator niż strumienicę. Natomiast używanego to raczej nie kupowałbym, bo nie wiadomo jak silnik będzie pracował.
Oryginalny katalizator jest o wiele droższy niż uniwersalny, natomiast ze strumienicami to różnie bywa. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-04, 10:10   

Wytłuć resztkę kata, tulejka pod sondę i gotowe. LPG jest czyściejsze niż PB. Przegląd przejdzie.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-07-04, 10:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-04, 13:55   

Wnętrze starego katalizatora może być warte kilka stówek. Warto obdzwonić handlarzy tym towarem. Często sami przyjeżdżają do klienta.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-12, 13:14   

kali napisał/a:
Wytłuć resztkę kata, tulejka pod sondę i gotowe. LPG jest czyściejsze niż PB. Przegląd przejdzie.

Świetna porada wuju. Przejdzie jak dasz w łapę diagnoście bo chyba tylko dureń zapomina że test wykonuje się po przełączeniu na benzynę. A biorąc pod uwagę koszt uniwersalnego katalizatora to już druciarstwo lepszej klasy.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-12, 14:41   

DrOzda napisał/a:
kali napisał/a:
Wytłuć resztkę kata, tulejka pod sondę i gotowe. LPG jest czyściejsze niż PB. Przegląd przejdzie.

Świetna porada wuju. Przejdzie jak dasz w łapę diagnoście bo chyba tylko dureń zapomina że test wykonuje się po przełączeniu na benzynę. A biorąc pod uwagę koszt uniwersalnego katalizatora to już druciarstwo lepszej klasy.


W poprzednim autku zagazowanym nigdy na przeglądzie nie wołali o przełączanie na benzynę podczas testu i trzy lata jeździłem na strumienicy.
 
vampiria200 



Marka: Citroen
Model: C4 Cactus
Silnik: 1.2 PureTech 82KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-09-12, 15:02   

No ja wywaliłem kata i mam tłumik. Jeżdzę na przegląd no powiedzmy do znajomego:) Także przejdzie. Nie jade złomem który nie ma hamulców;) Wychodzi mi tylko checkengine, założę tulejkę na sondę i zobaczymy.

Niestety z powodu braku kata, sonda widzi za dużo tlenu w spalinach i średnie spalanie wzrosło z 8L/100km na 10L/100km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-12, 15:33   

vampiria200 napisał/a:
Nie jade złomem który nie ma hamulców;)

Syf z wydechu wcale nie jest lepszy od braku hebli ):

A jeżdżąc super tanio na LPG tym bardziej można by odpuścić takie "oszczędności"...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-12, 17:08   

Trochę na temat.
http://opinie.wp.pl/simon...34861025034881a
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne