wczoraj wypchalem nadkola a raczej dziure blotnikow , matami ze 2-3 cm owinieta od dolu do gory w folie czarna
- jest tu sukces pewny jak na razie do 90 km/h jechalem i juz nie gwizdze, ale sprawdze pozniej przy szybszej jezdzie obwodnica
- zaczelo szumiec z tylu czyli przod sie poprawil
dach jest kiepski - cienki obstukalem i muze puscilem glosno i czuc bylo glownie z tylu jak drzy
- u mnie relingi - ten element srodkowy plastiku co laczy sie z dachem ma luzy pare mm i stuka , przy jezdzie moze tez stukac, musze to tez wytlumic no i oczywiscie dach
Dziś na szybko wieczorem chciałem uszczelnić "parapet " czyli uszczelkę szyby .
Włożyłem sznur gumowy fi 8mm . Efekt lepszego trzymania był na pewno ale szyba zwolniła o 10-20 % do tego sznur był podatny na wypadanie .
Po założeniu okazało sie że pogoiłem uszczelkę i teraz wygląda tragicznie
ktoś ma pomysł jak z tym sobie poradzić , czym bardziej próbowałem to wyprostować tym bardziej giąłem
A ja ostatnie trzy tygodnie ujeżdżałem auto z 98. r (klasa B) i jak dziś wsiadłem do DD, to poczułem powiew luksusu i jeszcze tak dobrze wyciszona Daćka nigdy mi się wydawała
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
-za duzo dacka kosztowala zeby szumialo jak w polonezie
-trzeba porównywać się zawsze do lepszych i mieć ambicje
Pytanie do "Dusterowcow" ktorzy wygłuszali dach albo nadkola tylne , czy ten szum z tylu o ktorym mowi podczas szybszej jazdy znikl po wytlumieniu dachu , czy klapy/ nadkoli, czy moze prawie nie zmienil sie
oczywiscie ma belki na dachu ale nawet bez nich szum jest u mnie ten sam
np w 4:36 - myslac najpierw ze to niedomkniete tylne szyby drzwii,
5:40
Pożniej pisze , ze odkryl ze to wiatr od relingow dachowych
Obrazek
Sukces był niesamowity, bo po izolacji tych części Dacia Duster na zewnątrz i wewnątrz odczuwalnego poziomu hałasu spadła ogromnie.
Chodzi o piankę wkładaną w profile zamknięte - klapa tylna i maska silnika.\
Ja obawiam się tylko czy nie będzie gromadzić wilgoci i przez to korozja by nastąpiła ...?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-04-12, 00:58, w całości zmieniany 3 razy
Wygłuszyłem w weekend dach i dalszą część mątą dekarską trochę elementy za pedałami - w tym celu wykręciłem krzyżak kierownicy i pedał gazu
Foty z wytlumiania dachu byly w polowie robione, wiec nie przedstawiaja konca, generalnie poszla na to 1 warstwa dekarki z aluminium + to co mialem z pianek czyli filc i mata 10mm samoprzylepna,
Na przodzie sa stare pianki gms ktore kiedys przykleilem nie zdejmujac podsufitki dlatego sa tak nie ladnie przylepione.
A teraz po odkrecaniu krzyzaka kierownicy i odkreceniu pedalu gazu - tu powyklejalem tez mata dekarska a pozniej na to cienka pianke 3mm
Na koncu okolice nagrzewnicy, tez warto tam wytlumic bo ta pianka wali wiele halasu z silnika, tylko trzeba delikatnie i czyms nie palnym, bo rurka od nagrzewnicy jest parzaca
Przy okazji mozna ja zaizolowac w okol, bo w lecie wali tam mocno cieplo psujac dzialanie klimy
Czas na małą refleksję - wytłumienia dachu ( i podtuningowania wokół pedałów.)
Nawet zrobione na szybko i skromnie z bitumą + gąbką ( dach ) dało b.dobre rezultaty : od razu wyciszyło się w aucie, mniej słychać z zewnątrz, jakby to powiedzieć auto się uspokoiło i ucywilizowało .
Poza tym jest o wiele cieplej - teraz jak znowu zimno sie zrobilo, grzałem i ciepełko trzymało nawet długo po postoju, trzecia sprawa, audio się bardzo poprawiło - tak jakby dodać boost bass +2 albo +3 stopnie :) lusterko tez w srodku juz drga od basow, wczesniej b. rzadko.
Wyklejanki wokół pedałów też dały cosik do uspokojenia silnika , w wolnej chwili jeszcze zrobie to po stronie pasazera wysoko, zsuwajac podfilcowana mate,...no a na koncu jeszcze wytlumie tylne drzwi
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-18, 22:45
Dzis znalazlem miejsce w ktorym wiatr dostaje sie miedzy uszczelki w dzwiach.Prowizorycznie zatkalem te miejsca gabka i poprawa niesamowita nawet przy 110 nie slychac juz tak gwizdzacego wiatru w okolicach slupkow.do rozwiazania calkowicie tego problemu moim zdaniem mamy dwa wyjscia
1 wykonac uszczelka ktora bedzie pasowac przy zawiasach klapy fot 1
2 wymienic lub dolozyc uszczelke miedzy blotnikielm i karoseria fot.2
W Lodgy taka uszczelka juz istnieje jest to jakas pianka o grubosci 1cm. ale moim zdaniem to zamalo (w mitsubichi carisma 5cm.) I tu mam pytanie jak nazywa sie ten material wygluszajacy albo moze ktos stosowal juz material ktory nie pije wody.
Poprawa jest znaczna to warto wyprubowac a w najblizszym czasie jak znajde wolna chwile zabieram sie za dach tak jak kolega corrado.
Corrado napisz jakiej uzyles grubosci gabki bo ja mam 2cm i nie wiem czy wejdzie?
DSCN1776.JPG
Plik ściągnięto 207 raz(y) 49,89 KB
DSCN1130.JPG
Plik ściągnięto 164 raz(y) 209,59 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-04-18, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
to zależy czym i jak max, wygłuszenie całego auta to 50 kg ale takie jak my robimy to może 10 kg
Ale tak serio to możesz sam schudnąć spalanie na pewno spadnie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-19, 00:08, w całości zmieniany 1 raz
Dzis znalazlem miejsce w ktorym wiatr dostaje sie miedzy uszczelki w dzwiach.Prowizorycznie zatkalem te miejsca gabka i poprawa niesamowita nawet przy 110 nie slychac juz tak gwizdzacego wiatru w okolicach slupkow.do rozwiazania calkowicie tego problemu moim zdaniem mamy dwa wyjscia
1 wykonac uszczelka ktora bedzie pasowac przy zawiasach klapy fot 1
2 wymienic lub dolozyc uszczelke miedzy blotnikielm i karoseria fot.2
W Lodgy taka uszczelka juz istnieje jest to jakas pianka o grubosci 1cm. ale moim zdaniem to zamalo (w mitsubichi carisma 5cm.) I tu mam pytanie jak nazywa sie ten material wygluszajacy albo moze ktos stosowal juz material ktory nie pije wody.
Poprawa jest znaczna to warto wyprubowac a w najblizszym czasie jak znajde wolna chwile zabieram sie za dach tak jak kolega corrado.
Corrado napisz jakiej uzyles grubosci gabki bo ja mam 2cm i nie wiem czy wejdzie?
Potwierdzam u mnie też jest tam szpara i też miałem to zaizolować , ale nie miałem niczego sensownego pod ręką już co by nie szpeciło bo to widać trochę
Dach polecam każdemu do wytłumienia i dość łatwo się robi, a poza tym wcale nie trzeba mocno i ciężko obudować, ja dałem lekko bitumę, może max 70% procent powierzchni , na to gąbka 10mm i nawet miejscami poroso samoprzylepne, nakleiłem też kawałek tzw gofra (2.5 cm wys. i w tym miejscu podsufitka odgniata się chyba właśnie przez niego .)
Także generalnie max 2cm wys żeby dały wyklejanki - przynajmniej w Dusterze :)
Jeśli chodzi o gąbkę za przedni błotnik, tak jak zaznaczone przez shreka czerwoną linia na logdy pod drzewem to wyciąłem kawałek pianomatu złożyłem na pół, uformowałęm mniej wiecej w ksztalt tej szpary, okleiłem to taśmą wzmacnianą czarną i włożyłem za nadkole a wlasciwie upchałem. Nie wyróżnia się mocno, nikt tam mocno nie zagląda i tak mam czarne auto , nie chłonie wody bo tasma izoluje. Tanie i łatwe .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 07:36
corrado napisał/a:
Czas na małą refleksję - wytłumienia dachu ( i podtuningowania wokół pedałów.)
Nawet zrobione na szybko i skromnie z bitumą + gąbką ( dach ) dało b.dobre rezultaty : od razu wyciszyło się w aucie, mniej słychać z zewnątrz, jakby to powiedzieć auto się uspokoiło i ucywilizowało .
Poza tym jest o wiele cieplej - teraz jak znowu zimno sie zrobilo, grzałem i ciepełko trzymało nawet długo po postoju,
Możesz spróbować tak jak ja,wezmiesz piankę typu jakiś pianomat uformujesz w kształt i obwijasz dokładnie w folię do paczek - izolacyjną czarną - będzie pasować do plastików podszybia
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 07:38
corrado napisał/a:
Wygłuszyłem w weekend dach i dalszą część mątą dekarską
Foty z wytlumiania dachu byly w polowie robione, wiec nie przedstawiaja konca, generalnie poszla na to 1 warstwa dekarki z aluminium + to co mialem z pianek czyli filc i mata 10mm samoprzylepna,
Co to była za mata samoprzylepna?
Masz może jakiś link, albo coś?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 07:39
corrado napisał/a:
Możesz spróbować tak jak ja,wezmiesz piankę typu jakiś pianomat uformujesz w kształt i obwijasz dokładnie w folię do paczek - izolacyjną czarną - będzie pasować do plastików podszybia
Na razie myślę wyłącznie o dachu, w Grecji parzył od środka.
To w połączeniu z niewyrabiającą klimą, skutkowało nieciekawą atmosferą w środku.
Było cieplej niż na dworze w tym samym momencie.
ja zużyłem 95mat alubutyl 38cmx25cm(9m2) do wygłuszenia drzwi, klapy silnika, dachu, tylnych nadkoli i bagażnika(druga warstwa to pianka z alu), pozostało mi kiedyś jeszcze do zrobienia podłoga pod siedzeniami i przednie nadkola
pianka montazowa do okien miedzy blotnik a karoserie to chyba nie najlepsze co?
Zdecydowanie nie!
Co prawda, ludzie jej używają, ale to jest druciarstwo - taka pianka, starzejąc się, kruszy się, skrzypi, łapie wilgoć, gnije, śmierdzi, staje się źródłem korozji oraz utrudnia naprawy blacharskie. Ogólnie, jest jednym wielkim źródłem problemów, przy wcale nie takich wielkich zaletach.
Ale...
Niepalna, niskoprężna, elastyczna i zamkniętokomórkowa rzeczywiście bywa używana w profesjonalnym moto-sporcie - w celu usztywnienia konstrukcji, a nie wyciszania, jednak jest to pewien precedens. Sam myślę o jakimś jej wykorzystaniu, ale na razie gromadzę przykłady i wiedzę (:
(Tradycyjne, wyklejane maty w ogóle do mnie nie przemawiają. Fabrycznie też stosuje się je jedynie incydentalnie, miejscowo, bo nie są ani wygodne, ani efektywne, ani praktyczne, również w razie potrzeby ingerencji blacharskich).
...Przede wszystkim należy jednak do problemu hałasu podjeść kompleksowo i najpierw zacząć od zredukowania jego źródeł, a dopiero potem walczyć z dalszym wygłuszaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum