Dzis znalazlem miejsce w ktorym wiatr dostaje sie miedzy uszczelki w dzwiach.Prowizorycznie zatkalem te miejsca gabka i poprawa niesamowita nawet przy 110 nie slychac juz tak gwizdzacego wiatru w okolicach slupkow.do rozwiazania calkowicie tego problemu
Z tego co pamiętam to większość ciepła do kabiny dostaje się przez tunel środkowy od wydechu .
A wygłuszenie dachu nie zablokuje odpływu ciepła , które jak wiadomo unosi się ku górze ?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 11:43
rottweiler napisał/a:
ja zużyłem 95mat alubutyl 38cmx25cm(9m2) do wygłuszenia drzwi, klapy silnika, dachu, tylnych nadkoli i bagażnika(druga warstwa to pianka z alu), pozostało mi kiedyś jeszcze do zrobienia podłoga pod siedzeniami i przednie nadkola
Czyli co, na dach tylko ten alybutyl i to daje efekt termiczny?
To jest na folii samoprzylepnej, czyli tylko się przykłada i dociska?
Podsufitka się łatwo zdejmuje czy lepiej komuś to zlecić?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-19, 12:40
Wiec zabiore sie z a dolozenie wygluszenia pomiedzy blotnikiem a nadkolem. Material z ktorego oryginalnie jest zrobione wygluszenie w Lodgy w tym miejscu to ten sam z ktorego wykonana jest deska do nauki plywania mojej corki.Wiec cel uswieca srodki -przepraszam coreczko
ja zużyłem 95mat alubutyl 38cmx25cm(9m2) do wygłuszenia drzwi, klapy silnika, dachu, tylnych nadkoli i bagażnika(druga warstwa to pianka z alu), pozostało mi kiedyś jeszcze do zrobienia podłoga pod siedzeniami i przednie nadkola
Czyli co, na dach tylko ten alybutyl i to daje efekt termiczny?
To jest na folii samoprzylepnej, czyli tylko się przykłada i dociska?
Podsufitka się łatwo zdejmuje czy lepiej komuś to zlecić?
Same maty alubutyl moim zdaniem działają tylko wytłumiająco, jak wyklejałem podłoge bagażnika to było zimno w tyłek siedziąc na samych matach alubutyl, jak nakleiłem alu-pianke na alu butyl to siedząc czułem ciepło tak jak bym siedział na styropianie.
Tak wszystkie maty są samoprzylepne.
Dach jest wyklejony matami alubutyl, a do podsufitki przykleiłem pianke z alu.
Dustera rozkręca się bardzo łatwo, ze zdjęciem podsufitki niema najmniejszego problemu, sam to ogarnąłem.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 17:54
rottweiler napisał/a:
Same maty alubutyl moim zdaniem działają tylko wytłumiająco, jak wyklejałem podłoge bagażnika to było zimno w tyłek siedziąc na samych matach alubutyl, jak nakleiłem alu-pianke na alu butyl to siedząc czułem ciepło tak jak bym siedział na styropianie.
To po co w takim razie ten alubutyl?
Dokuczał Ci hałas od dachu?
to folia ekranuje ciepło
więc strona jest ważna ale tego z allegro bardzo nie polecam .
Przypal to zapalniczką to zobaczysz dlaczego .
Nie starajcie się na siłę oszczędzić szczególnie na własnym bezpieczeństwie .
Taka pianka przy 100 C już się topi
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-19, 18:22, w całości zmieniany 2 razy
Same maty alubutyl moim zdaniem działają tylko wytłumiająco, jak wyklejałem podłoge bagażnika to było zimno w tyłek siedziąc na samych matach alubutyl, jak nakleiłem alu-pianke na alu butyl to siedząc czułem ciepło tak jak bym siedział na styropianie.
To po co w takim razie ten alubutyl?
Dokuczał Ci hałas od dachu?
BTW: To działa tak samo w obie strony, czy jest ważne jak jest przyklejona?
Jeśli chodzi o hałas to w nowym dusterze było bardzo cicho, a maty kosztowały mnie 3,9zł./szt dlatego nie tylko drzwi wykleiłem montując audio, zaszalałem i powyklejałem co się da, bardziej zależało mi zeby auto nie nagrzewalo się na słońcu.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 18:46
Karenzo napisał/a:
to folia ekranuje ciepło
więc strona jest ważna ale tego z allegro bardzo nie polecam .
Przypal to zapalniczką to zobaczysz dlaczego .
Nie starajcie się na siłę oszczędzić szczególnie na własnym bezpieczeństwie .
Cav ,jesli chcesz wyciszyc dustera zastosoj raczej materialy dobrych producentow. Ja mam wyciszone wszystko plus sznury gumowe w uszczelakach plus opony o wspolczynniku 66db.
Owszem koszt bedzie duzy ale wynik koncowy moze cie zadowoli. Tak na marginesie jako jedyny napisales realne spalanie dustera.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 19:26
bogdan_16 napisał/a:
Cav ,jesli chcesz wyciszyc dustera
Nie chcę, nie wydaje mi się za głośny.
Jak już pisałem, chcę tylko ocieplić dach, żeby ułatwić zadanie niewyrabiającej klimatyzacji.
bogdan_16 napisał/a:
Tak na marginesie jako jedyny napisales realne spalanie dustera.
Tak, wiem, że każdy kto podaje spalanie Dustera w granicach 5 l i mniej po prostu mija się z prawdą i wprowadza w błąd forumowiczów.
Nie tylko tutaj taka kretyńska mania jest.
A ja tylko zawsze piszę prawdę, również niewygodną dla Dacii, co szalenie wkurza niektórych, nieprzyzwyczajonych do spotykania się z nią.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-04-19, 19:30, w całości zmieniany 2 razy
Szanowni Koledzy,
wytłumiłem sporą część Dustera. Opis znajdziecie na dusterklub; tu zdjęcia:
http://www.dusterklub.pl/...er=asc&start=30
A tu opis:
http://www.dusterklub.pl/...p?p=11269#11269
Używałem fachowych materiałów, tj. alubutylu oraz pianki kauczukowej i pianki firmy GMS.
Moim zdaniem różnica po wytłumieniu jest odczuwalna, ale uwaga! to dotyczy modelu Ph1, który był znacznie gorzej wyciszony od ph 2. W ph 2 poprawę zapewne trudniej będzie odczuć, bo jest ciszej od początku.
Co do dachu, o którym myślał Cav: uważam, że wytłumienie dachu jest konieczne. faktycznie alubutyl tłumi większość drgań blachy/karoserii, zaś pianka kauczukowa izoluje cieplnie i akustycznie. Poprawa jest odczuwalna, zwł. podczas deszczu.
Bardzo wyraźnie poprawia się akustyka auta po wytłumieniu bagażnika i nadkoli tylnych (mimo, ze te są oryginalnie wyciszone filce). Dotyczy to zarówno hałasu od wydechu (sądzę, ze to od wydechu, bo przecież nie od silnika), rezonansu karoserii, jak i poprawy warunków akustycznych w aucie, czyli lepszego odbioru muzyki.
Uważam natomiast, że dołożenie pod maskę 16 mm specjalnej pianki GMS do wytłumiania silnika diesla nie dało wyraźnie odczuwalnej poprawy.
Moje kolejne plany to wytłumienie podłogi, tunelu (sądzę, że Karenzo przecenia rolę tunelu w nagrzewaniu auta), nadkoli przednich i grodzi silnika od środka. Nie wiem jeszcze dokładnie, jakimi materiałami to zrobię. Na pewno będzie alubutyl, zapewne jakieś pianki, na podłodze zapewne bez kleju i w miarę wodoodporne, natomiast na grodzi - z klejem.
Natomiast pamiętam, ze Skoda ma nieźle odizolowany spód - tam jest gruba warstwa pianki na podwoziu. Karenzo zrobił to u siebie. I to chyba najlepszy pomysł, żeby pozbyć się hałasu od podwozia i kół. Nie będę tego jednak robił, bo w moi ASO (które de facto decyduje o warunkach i realizacji gwarancji) powiedziano, że mogę po takim zabezpieczeniu podwozia w razie (tfu, tfu na psa urok) pojawienie się korozji mieć kłopoty z egzekwowaniem gwarancji.
Cav, odnosnie klimatyzacji izolacja musi byc na wszystkim zebys odczul jakas zmiane . Sam dach to nie wszystko izolacja od otoczenia musi byc na wszystkich elementach. Tylko dach
to za malo i nie odczujesz zmiany.
Sądzę, że każdy z nas, jeśli się na ten temat wypowiada, pisze, jak jest w jego aucie. Natomiast różnice wynikają stąd, że: mamy auta 86 KM i 110 KM; że każdy jeździ inaczej; w końcu - niektórzy posiłkują się wskazaniami komputera (niemal zawsze zawodne), inni jednostkowymi pomiarami z tankowania (spora możliwość błędu), a inni pomiarami z wielu tankowań w długim czasie - tylko wtedy wiemy, ile samochód naprawdę pali średnio, a przynajmniej, za ile płacimy. Publikuję takie dane z mojego auta co 12 tys. km na dusterklub.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-19, 21:36
bogdan_16 napisał/a:
Cav, odnosnie klimatyzacji izolacja musi byc na wszystkim zebys odczul jakas zmiane . Sam dach to nie wszystko izolacja od otoczenia musi byc na wszystkich elementach. Tylko dach
to za malo i nie odczujesz zmiany.
W sensie, że szyby mam zaizolować?
Dach to zdecydowanie największa powierzchnia nieizolowana w ogóle, obstawiam że w ostrym słońcu zdecydowana większość ciepła pochodzi właśnie od niego.
Gdyby dach nie emitował ciepła, może klima lepiej dawałyby radę, nie odczułem specjalnego nagrzania innych elementów - a dach grzał jakby miał kaloryfer zamontowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum