Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
klimatyzacja półautomatyczna - sterownik
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-12-31, 00:15   

corrado napisał/a:
... chodziło o sterowanie klimatyzacją za pomocą takiego termometru ...
Duster musiałby być super zaizolowany termicznie z zewnątrz żeby takie sterowanie miało sens


Corrado - zapatrzyłeś się na Cava, czy co? :mrgreen: A to obieg powietrza w kabinie Dustera Ci nie pasuje, a to izolacja termiczna jest do pupy... :roll:
W tej ostatniej sprawie: zgodzę się, warto byłoby poprawić izolację akustyczną i przy tym termiczną. Z uwagą czytałem boje kolegów z dodatkowymi uszczelkami i matami - w lecie sam postaram się wykorzystać ich doświadczenia (na pewno nie wszystkie, ale chociażby te dodatkowe uszczelki "przemawiają" do mnie). Może jeszcze przyciemnienie szyb... poprawi się sytuacja w lecie.

corrado napisał/a:
... albo może jakieś kilka czujników temp i wyliczanie jakiejś średniej :lol: ... może wtedy jakaś faktycznie by nastała ustalona temperatura ... :mrgreen:


Przecież pisałem, co trzeba zrobić. Poświęć 5 minut i przenieś czujnik na górę - odczujesz poprawę. Jeśli niewystarczającą, poeksperymentuj z lokalizacją tego termistorka, kabla na pewno Ci wystarczy.

Poza tym przeczytaj to, co pisałem wyżej. Naprawdę spodziewałeś się po tym sterowniku, że cudownie zamieni ręczną klimę w pełen climatronic? :-? Jeśli tak, to podziwiam Twoją wyobraźnię. ;-)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-31, 00:44   

leo napisał/a:

Corrado - zapatrzyłeś się na Cava, czy co? :mrgreen: A to obieg powietrza w kabinie Dustera Ci nie pasuje, a to izolacja termiczna jest do pupy... :roll:

Przecież pisałem, co trzeba zrobić. Poświęć 5 minut i przenieś czujnik na górę - odczujesz poprawę. Jeśli niewystarczającą, poeksperymentuj z lokalizacją tego termistorka, kabla na pewno Ci wystarczy.


Akurat obieg w dusterze nie musi być taki super. Ba, być może gorszy niż w sandero, wszak duster to suv czyli małe kombi na wyższym zawieszeniu. Przy tym samym systemie wentylacji na bank będzie inaczej. W zeszłym roku zaizolowałem dach i coś pomogło. Np. dziś w południe miałem odczyt na zewn - 7 , środek pojazdu +3. Zatem nawet lekkie słoneczko + izolacja dachu czyni cuda. Nawet żona mówi, że mniej marznie jak "ogaciłem auto" Czujnik w moim termometrze mam koło lusterka, czasem pewnie zawyża/zaniża temperaturę gdyż strumie ciepłego/zimnego powietrza skierowany na szybę sprawie, że odczyt jest inny niż np. na tylnej kanapie. Jednak często odczucie ciepła/zimna jest dla nas istotne na wysokości głowy - twarz jest wrażliwa na bodźce termiczne. Dlatego instalacja czujnika obok lusterka jest chyba dobrym pomysłem. Oczywiście rekomenduje maty grzejne na siedziska.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-12-31, 01:45   

Moim zdaniem, obieg powietrza w Dusterze jest podobny, jak w innych autach tej wielkości kabiny. W środku jest więcej miejsca i trzeba nieco więcej czasu do ogrzania czy schłodzenia lub wymiany powietrza. Sandero jest mniejsze i na pewno szybciej odczuwa się zmiany.
Co do tej nieszczęsnej lokalizacji czujnika: obok zapalniczki miało być teoretycznie OK, ale wydaje mi się, że miejsce to jest "omijane" przez cyrkulujące powietrze, stąd wynikają dziwne wskazania (o czym pisał Corrado) oraz trudności z ustawieniem temperatur załączania i wyłączania automatu. Rzeczywiście, nasze odczucia ciepła lub zimna zależą chyba "od głowy", dlatego trzeba czujnik podnieść - ale tak, aby słońce nań nie działało bezpośrednio.
Co do nadmuchu zimnego powietrza z włączoną klimatyzacją: wiadomo, że nie powinno dmuchać bezpośrednio na ciało. Ja preferuję ustawienie nawiewu tylko na nogi i delikatne uchylenie okna w początkowej fazie schładzania (a po chwili zamykam). W ten sposób zimno dmucha na dół, a gorące powietrze konwekcyjnie wędruje do góry (i na początku ucieka szczeliną w oknie). Takim ustawieniem nadmuchu wyeliminuję też wpływ nawiewu na czujnik pod dachem i zapewnię niską temperaturę na dole, zanim zapanuje ona na górze.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-05, 18:23   

Znalazłem orientacyjne ceny przerobienia na klimę automatyczną, podane przez Laisara.
Dane z 09.02.2014

laisar napisał/a:

Nowy blok wentylacji 2200 zł + sterownik 600 zł + panel kontrolny 300 zł.

(Nie chciało mi się sprawdzać nowego plastiku konsoli środkowej, kabli, złączek, śrubek itp., ale wiadomo - też tanio nie będzie).

Robocizna - drugie tyle.

(Niezbyt skomplikowana, ale pracochłonna).

Ceny netto...
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-01-05, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-05, 19:17   

leo napisał/a:
corrado napisał/a:
... chodziło o sterowanie klimatyzacją za pomocą takiego termometru ...
Duster musiałby być super zaizolowany termicznie z zewnątrz żeby takie sterowanie miało sens


Corrado - zapatrzyłeś się na Cava, czy co? :mrgreen: A to obieg powietrza w kabinie Dustera Ci nie pasuje, a to izolacja termiczna jest do pupy... :roll:
W tej ostatniej sprawie: zgodzę się, warto byłoby poprawić izolację akustyczną i przy tym termiczną. Z uwagą czytałem boje kolegów z dodatkowymi uszczelkami i matami - w lecie sam postaram się wykorzystać ich doświadczenia (na pewno nie wszystkie, ale chociażby te dodatkowe uszczelki "przemawiają" do mnie). Może jeszcze przyciemnienie szyb... poprawi się sytuacja w lecie.

corrado napisał/a:
... albo może jakieś kilka czujników temp i wyliczanie jakiejś średniej :lol: ... może wtedy jakaś faktycznie by nastała ustalona temperatura ... :mrgreen:


Przecież pisałem, co trzeba zrobić. Poświęć 5 minut i przenieś czujnik na górę - odczujesz poprawę. Jeśli niewystarczającą, poeksperymentuj z lokalizacją tego termistorka, kabla na pewno Ci wystarczy.

Poza tym przeczytaj to, co pisałem wyżej. Naprawdę spodziewałeś się po tym sterowniku, że cudownie zamieni ręczną klimę w pełen climatronic? :-? Jeśli tak, to podziwiam Twoją wyobraźnię. ;-)


Ale o co chodzi ? :roll: Na nikogo się nie zapatruję. :roll: Na kol.Cava, tym bardziej bo go nawet na oczy nie widziałem.
Po co te ironie i przytyki personalne, czy ja kogoś obrażam ?
Piszę co myślę na temat temperatury w dusterze, miałem kilka samochodów i ten problem różnic temperatur w małych odległościach jest bardzo częsty, ale w dusterze wg mnie b.wyraźny :roll: . Poza tym nie mam aż tylu wolnego czasu żeby to czytać.
Zazdroszczę tyle wolnego czasu .
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-06, 03:01   

corrado napisał/a:
Ale o co chodzi ? :roll: Na nikogo się nie zapatruję. :roll: Na kol.Cava, tym bardziej bo go nawet na oczy nie widziałem.
Po co te ironie i przytyki personalne, czy ja kogoś obrażam ?


Czymże to detalicznie Cię obraziłem? :shock: Gdzie przytknąłem personalnie? :cry:
Przepraszam - nie wiedziałem, że będziesz miał zły dzień. Pozwoliłem sobie na lekki żart, spowodowany Twoim malkontenctwem - sądziłem, że jeśli dorzucę ikonkę roześmianą od ucha do ucha, odbierzesz moje słowa we właściwy sposób. Nie miałem złych intencji.

corrado napisał/a:
Piszę co myślę na temat temperatury w dusterze, miałem kilka samochodów i ten problem różnic temperatur w małych odległościach jest bardzo częsty, ale w dusterze wg mnie b.wyraźny :roll: .


OK, ja też piszę, jak w prosty sposób temu zaradzić. Bo rozumiem niezadowolenie, jeśli czegoś negatywnego nie da się zmienić - ale jeśli wystarczy 5 minut roboty, żeby sytuację naprawić... to czemu tego nie zrobić i przestać pomstować? ;-)

corrado napisał/a:
Poza tym nie mam aż tylu wolnego czasu żeby to czytać.


UWAGA - ŻART: Jak więc znajdujesz czas, żeby pisać i narzekać??? :-D

corrado napisał/a:
Zazdroszczę tyle wolnego czasu .


Łetam... Były święta w domu, potem Sylwester, znowu parę dni wolnego... Nie ma czego zazdrościć. Gdyby było cieplej, spędzałbym więcej czasu w garażu - ale łapy grabieją, nie da się długo wytrzymać. :mrgreen:

Ale wracając do istoty sprawy: sądziłem, że masz sterownik z pierwszej edycji, skoro odezwałeś się w tym temacie. Ale sprawdziłem - nie, nie ma Ciebie na pierwszej liście. Od razu pomyślałem, że zadziałałeś wg zasady: "Nie znam się, więc chętnie się wypowiem". :mrgreen: Ale potem pomyślałem znowu, że może masz jakiś inny sprzęt zamontowany... Pochwal się, jaki, proszę. :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-06, 10:54   

leo napisał/a:
corrado napisał/a:
Ale o co chodzi ? :roll: Na nikogo się nie zapatruję. :roll: Na kol.Cava, tym bardziej bo go nawet na oczy nie widziałem.
Po co te ironie i przytyki personalne, czy ja kogoś obrażam ?


Czymże to detalicznie Cię obraziłem? :shock: Gdzie przytknąłem personalnie? :cry:
Przepraszam - nie wiedziałem, że będziesz miał zły dzień. Pozwoliłem sobie na lekki żart, spowodowany Twoim malkontenctwem - sądziłem, że jeśli dorzucę ikonkę roześmianą od ucha do ucha, odbierzesz moje słowa we właściwy sposób. Nie miałem złych intencji.


Dziękuję, przyjmuję przeprosiny . Nie czuję się urażony, tylko mnie po prostu wkurzasz tym ględzeniem, no i nie przyjmujesz krytyki pod swoim adresem - czyli ten sterownik. Cytując teraz Ciebie ( wiec to chyba zrozumiesz), przeczytaj jeszcze swój co napisałeś wcześniej i zrozumiesz.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-01-07, 02:53   

No, ja się zastrzelę... :shock:

corrado napisał/a:
Nie czuję się urażony, tylko mnie po prostu wkurzasz tym ględzeniem,

Ja? GLĘDZĘ? Znaczy się - wg SJP - "ględzić" to "1. mówić rozwlekle i bez sensu, zanudzać gadaniem; bajdurzyć;"... Mój drogi: starałem się w miarę dokładnie opisać sprawę, o której dyskutujemy - a czyniłem to wyłącznie w jednym celu: żebyś DOBRZE zrozumiał istotę i to, co chcę Ci przekazać w odpowiedzi. Poświęciłem na to swój własny, prywatny czas (jak słusznie zauważyłeś) - zwykle większość ludzi docenia takie podejście i próbuje współpracować w zlikwidowaniu problemu lub dogadaniu się. Teraz opieprzasz mnie, że zrobiłem źle, wdając się z Tobą w rozstrzygnięcie kwestii (w której mam odmienne zdanie), czyli starając się odpisać Ci w najlepszy znany mi sposób - a tego nie da się zrobić jednym zdaniem (lub nie chcę tego robić, bo... po prostu szanuję Ciebie i nie olewam rozmowy).
Wytłumacz mi więc, po cholerę jest forum? Nie mam prawa wyrazić odmiennego zdania niż Twoje, czyli w ogóle "morda w kubeł" - w Dusterze nie ma możliwości prawidłowego zmierzenia temperatury w kabinie? A może powinienem gadać wyłącznie półsłówkami? Psiakrew, a zdawało mi się, że ludzie przychodzą na forum, żeby poczytać i popisać (oczywiście w danym temacie - ja się tematu trzymałem). Dodam, że tych kilka moich zdań powyżej to jeszcze nie ględzenie. A jeśli się mylę, to proszę mi wskazać, które są zbędne i tylko "zanudzają gadaniem", które są "bajdurzeniem". Gdzie pisałem "bez sensu"? Chyba, że wszędzie - jednak wybacz, ja potrafię zmierzyć tę cholerną temperaturę :mrgreen: ... więc zaryzykuję stwierdzenie: sam ględzisz, bo bajdurzysz i piszesz bez sensu, że "się nie da i w Dusterze jest do du.y".
A jeżeli chodzi Ci o "ględzenie" w drugim znaczeniu: "2. w łowiectwie, o łani: wydawać charakterystyczny głos w okresie rui"... to rozczaruję Cię: jestem facetem, poza tym ruja jest mi obca. :roll:

corrado napisał/a:
no i nie przyjmujesz krytyki pod swoim adresem - czyli ten sterownik.


Wiesz co... zupełnie nie rozumiem, o czym teraz piszesz. Zakładam, ze posiadasz przynajmniej maturę - wyrażaj się więc zrozumiale, PROSZĘ.
Zamiast ględzić (czyt. "gadać bez sensu"), bądź uprzejmy wskazać, gdzie mnie osobiście skrytykowałeś, a ja tego nie przyjąłem. Bo ja jakiejś krytyki pod moim adresem z Twojej strony nie odczułem.
Jeśli skrytykowałeś sterownik - to ja nim nie jestem, czyli nadal twierdzę: nie skierowałeś żadnej krytyki pod moim adresem... a jeszcze próbujesz mi dodatkowo wmówić, że ja jej nie przyjąłem... :-/
Odnoszę wrażenie, że rzeczywiście czepiłeś się tego sterownika. Biorąc pod uwagę fakt, że go NIE POSIADASZ (a tylko nie-wiadomo-jaki termometr ze źle umiejscowionym czujnikiem)... to faktycznie (jak pisałem) działasz wg zasady "nie znam się, więc chętnie się wypowiem". Nie zmienia to jednak faktu, że po odpowiednim umiejscowieniu czujnika temperatura jest właściwie mierzona i zastosowanie sterownika ma sens - dodaje nieco komfortu podczas prowadzenia auta.

corrado napisał/a:
Cytując teraz Ciebie ( wiec to chyba zrozumiesz), przeczytaj jeszcze swój co napisałeś wcześniej i zrozumiesz.


"Kali jeść, Kali pić, Kali się podrapać." Uprzejmie proszę o zrozumiałe wypowiedzi (mogą być pełne zdania, pisane po opadnięciu emocji, bez jakichś dziwacznych skrótów myślowych). Bo ja naprawdę "nie rozumieć".
Zresztą... cała ta polemika jest bez sensu, więc pozwól, że z niej zrezygnuję. Już dawno wyrosłem z zabaw w piaskownicy i, nawet jeśli bez dania racji próbujesz przypieprzyć mi wiaderkiem w łeb, nie chce mi się Tobie "oddawać". Na to rzeczywiście szkoda mi czasu. Chcesz pogadać o mierzeniu temperatury i sterowniku - OK. Nie interesuje Cię naprawienie sytuacji (czyt. zmiana umiejscowienia czujnika) - Twoja sprawa, narzekaj bezsensownie dalej (ale daj prawo do posiadania i wyrażenia odmiennego zdania). "Zlewasz" moją prośbę odnośnie "pochwalenia się", co tam zamontowałeś u siebie - nie ma sprawy, jakoś przeżyję... Ale, jak widać, kwestia merytoryczna tego wątku jest dla Ciebie najmniej ważna, wolisz na siłę znaleźć jakikolwiek pretekst i droczyć się niczym panna na wydaniu; dlatego dziękuję - rezygnuję.
Ostatnio zmieniony przez leo 2015-01-07, 02:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 12:29   

Prosił bym o odnowienie fotek i filmów które wygasły w tym poście
http://www.daciaklub.pl/f...p=151013#151013
szczególnie z zewnętrznych źródeł bo już są niedostępne
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-27, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-27, 19:29   

Moje zdjęcia są wszystkie tylko te dwa filmy wcięło co pisze o napięciu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 19:37   

to wszystko nie działa
Cytat:
Napięcie startu ustawiłem na 13V, bo przy 12,7 nie chciał się jeszcze wyłączać. I wygląda to tak.
http://imageshack.us/clip...sydohhnouf.mp4/
http://img16.imageshack.u...isydohhnouf.mp4


Przyciskiem wstecz można w szybki sposób wyłączyć/włączyć podświetlanie np: w nocy.

Strona producenta z parametrami
http://elemot.pl/produkty/termometr-vtech/


Instrukcja obsługi ogólna (nie zwracać uwagi na obudowę). Instrukcja ta nie w pełni zgadza się z naszym sterownikiem ponieważ pewne funkcje zostały zmienione na nasze potrzeby. Trochę zabawy w pstrykanie i będzie wszystko wiadomo.
http://elemot.home.pl/kre..._v-tech-pro.pdf
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 00:32   

Przeczytałem cały temat .
Do 8 strony jest ok . Potem sprawdziłem ile mam kilometrów do Olkusza .
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-28, 04:55   

No o tych pierwszych pisałem, że nie działają. To były filmiki jak wygasza się wyświetlacz i coś jeszcze. Jak znajdę to je jeszcze gdzieś podczepię. Chyba, że na forumowy.

Widzę, że się kroi spocik w Olkuszu. ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 13:15   

Spokojnie rozmieszczę termometry i podłącze zasilanie gorzej ze sterowaniem klimy
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-28, 18:10   

Ze sterowaniem też nie ma problemu. Dwa kabelki z przekaźnika sterownika idą do panelu klimy. Tam się podłącza jeden na I bieg wentylatora, a drugi do przewodu idącego z przycisku na UCH czyli załącz sprężarkę.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 19:06   

Czy ten sterownik będzie dokładnie taki sam jak poprzedni , czy będą jakieś dodatkowe funkcje ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-28, 19:18, w całości zmieniany 4 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-28, 21:50   

Powinien być bardziej dopracowany i być może trzecia temperatura (silnika) jeżeli uda się zrobić w tych pieniądzach. Dodatkowo ma być tylko wł/wył sterowania klimy poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku i/lub przez menu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 22:26   

A może omawiane w tym temacie sterowanie grzaniem ?
Problematyka wydaje się rozwidniana przez leo,

Bardzo fajny patent nawet lepszy od klimatyzacji , bo dużo łatwiej przegrzać kabinę i w zimę trzeba ciągle manewrować ciepełkiem szczególnie u benzyniarzy bo przy w pełni rozgrzanym silniku nawiew aż parzy
_________________
Moje auto
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-04-28, 23:21   

To już wszystko jedno, czy będzie funkcja grzania, czy nie - jeśli nie, i tak da się ją samemu zrobić. Wystarczy dodatkowy wyłącznik i przekaźnik za kilka zł.
Polecam moje rozwiązanie. Nie chciałem przeklikiwać się (dziwne słowo ;) ) przez menu sterownika I edycji, aby włączyć ("zaptaszkować") opcję sterowania klimą, więc zrobiłem tak: opcja ciągle "zaptaszkowana" w sterowniku, a ja dałem własny osobny wyłącznik. To najwygodniejsze rozwiązanie.
W rozmowach z Markiem o drugiej edycji doszliśmy do wniosku, że warto byłoby zmienić "fabryczną" formę włączania, ale nie zależy mi na niej; i tak pewnie dodam własny wyłącznik. To samo zrobię z grzaniem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 23:31   

Nie myślałeś przenieś włączniki nad pokrętła nawiewów ?



u mnie guzik od grzania szyby jest obok klimy , więc 1 jest wolny o tak


Jeżeli dobrze kombinuje pod ten wolny spokojnie można podłączyć włącznik auto klimy
Dźwinę jest tylko w tym przełączniku ilość pinów
http://www.eurofrance.pl/...er-602227/16661

Jeżeli masz 4x2 to można też znaleźć 2 miejsca na przełączniki tutaj




tak jak widać tutaj
http://allegro.pl/dacia-d...5252007635.html

Za grosze można je dostać od laguny
http://allegro.pl/wylaczn...5229371130.html
W wyraźni widzę na dole 2 przełączniki od ciepłego i zimnego . Wyglądało by to naprawdę elegancko , prawie jak fabryka :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-29, 00:27, w całości zmieniany 10 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-04-29, 19:30   

Sądzę, że widziałeś moje rozwiązanie (ciągle tymczasowe)? ;-)
Otóż nie, nie myślałem o przeniesieniu, chociaż Twoje propozycje są jak najbardziej ciekawe i sensowne. Pewnie sam którąś z nich wykorzystasz. :-) A ja po prostu:
- przyzwyczaiłem się już do moich włączników (wygodnie jest do nich sięgać),
- są blisko wyświetlacza (więc wystarczają krótkie kabelki), ale to szczegół,
- chcę mieć widoczne kontrolki sygnalizujące stan włączenia klimy i grzania.
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-04-30, 05:11   

leo napisał/a:

- przyzwyczaiłem się już do moich włączników (wygodnie jest do nich sięgać),


Jak w samolocie. :mrgreen: ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-30, 20:06   

jak to mówią
prowizorki najtrwalszymi polskimi budowlami
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne