Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DD - były opylacz a teraz Aussie
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-23, 16:54   

Wtopione w szybę? :shock:

Z reguły jest to pasek metalu nałożony NA szybę od środka. I trzeba uważać aby go nie uszkodzić przy myciu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-24, 09:08   

Pierwsze słyszę żeby wymieniać szybę od przerwanej maty grzewczej .
Nawet są takie spraye ala klej które "łapią" przerwany układ za kilkanasćie złotych.
Można też sprawdzić rezystancję tej maty grzewczej czy nie ma > kilku Ohmów - wtedy gdzieś przerwana mata.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-24, 09:25   

Podgrzewanie PRZEDNIEJ szyby to owszem są to druciki wklejone pomiędzy warstwy szkła i ich naprawa wymaga wymiany szyby.
Z tyłu jest to prostsze aczkolwiek szybę można wymienić (na gwarancji).
Ogrzewanie daje się naprawiać, trzeba tylko pamiętać że te miedziane paseczki są zabezpieczone przed korozją (polakierowane) i przed naprawą dobrze jest kawałeczek wokół przerwy przetrzeć drobnym papierem ściernym (ja użyłem chyba 800 lub 1200).
Wtopienie w szybę byłoby unikalnym rozwiązaniem i raczej dużo droższym niż sprawdzona technologia przyklejania ogrzewania do szyby.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-10-24, 11:08   

Włókna są na pewno na powierzchni szyby i trzeba uważać przy pakowaniu bagażnika, aby ich nie zarysować. Naprawa nie da oryginalnej jakości ani trwałości.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-24, 14:28   

Uspokoję wszystkich forumowiczów. 30 października w ramach gwarancji szyba zostanie wymieniona.

Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach dochodził głuchy hałas z prawej strony tylnego koła. Razem z mechanikiem staraliśmy się znaleźć przyczynę. Co się okazało, rurka odpowietrzenia wlewu paliwa była luźna i to ona tak tłukła. Pomogła opaska plastykowa.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2013-10-24, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-30, 15:11   

Szyba tylna wymieniona. Trwało to kilka godzin, była okazja obejrzeć dokładnie Dokera, Lodgy i Logana MCV. Pobawiłem się Media-Nav nic specjalnego. Z telefonu LG 7II nie udało się przerzucić książki telefonicznej. Radio też jest na bardzo średnim poziomie.
W Loganie MCV pomierzylem dokładnie zwijane przykrycie bagażnika, ciężko będzie zaadoptować do Dustera, jest szersze i ma dłuższe boki.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-06-09, 12:29   

Podsumowanie okresu gwarancyjnego Daci Duster.

Przebieg po trzech latach śmieszny 34 550 km. Mam jeszcze inne auta do poruszania stąd ten mały przebieg.  W tym okresie na paliwo , ubezpieczenie, kosmetyki, części i przeglądy i inne związane z poruszaniem się DD to średni koszt na 100 km - 47,39 PLN w tym koszty paliwa to 36,82 PLN na 100 km.

Przez cały czas użytkowania nic się nie zepsuło, śladów rdzy na karoserii i podwoziu brak. Nawet jeszcze nie wymieniałem żadnej z żarówek (od 2,5 roku mam DRL). Auto eksploatowane w różnych warunkach w 80% na terenie Polski północnej.

Przegląd dzisiejszy wykonany w Starogardzie Gdańskim, gdzie „Aussie” jest serwisowany od nowości. Zapłaciłem za sprawdzenie auta przed końcem gwarancji aż 1 PLN brutto. Cała faktura z wymianą filtra paliwa i badaniem technicznym wyniosła brutto 127,22. Dostałem nie pytany rabat 15% z czego jestem ogromnie zadowolony. Razem z mechanikiem wykonaliśmy jazdę próbną i nic się nie udało znaleźć. Zużycie hamulców lekko ponad 10%. System diagnostyczny nie wykrył żadnych błędów. Oczywiście auto umyte i wysprzątane, usunięto też plamę na tapicerce siedzenia.

Muszę stwierdzić, że Dacia produkuje niezłe auta i trafił mi się niezły egzemplarz.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-06-09, 16:42   

chriskb napisał/a:
Podsumowanie okresu gwarancyjnego Daci Duster.
.......
Muszę stwierdzić, że Dacia produkuje niezłe auta i trafił mi się niezły egzemplarz.


Nie tak głośno bo Cav znowu bedzie psioczył i wyzywał :-P :mrgreen: :-P
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-09, 17:19   

malygabrys napisał/a:
Nie tak głośno bo Cav znowu bedzie psioczył i wyzywał

może nie zauważy... :mrgreen: :oops:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-06-09, 17:33   

Nie chcę stwarzać wizji, że Dacia to doskonałe auto. W przypadku Dustera mogę na podstawie własnego doświadczenia powiedzieć, że jest niezłym narzędziem za rozsądne pieniądze. Nie mogę jednak oprzeć się tezie, że miałem szczęście. Aczkolwiek są ludzie co mają pecha i jak to mówia "nawet w drewnianym kościele cegła na łeb im spadnie"
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-09, 20:36   

tak, ale takich "szczęściarzy" jak Ty jest całkiem sporo natomiast pechowców póki co niewielu... :-)
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-09, 22:45   

mam dopiero 21 dni jazdy Dusterem i powiem szczerze jak poczytałem o usterkach niektórych kolegów to jeżdżąc czekałem na awarie.....zobaczymy jak się sprawy rozwiną.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-09, 22:51   

jeździć nie przejmować się , bo auto jest dla nas a nie my dla niego. :roll:
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-09, 23:33   

Postaram się nie przejmować :-) przesiadłem się z Skody Octavi 2002 r Pb +LPG 1.6 miałem to autko od nowości....bez awarii od początku do końca użytkowania :-) .I chciałbym aby z Dusterkiem było podobnie :-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-10, 12:04   

brian7414 napisał/a:
jak poczytałem o usterkach niektórych kolegów

jak sam napisałeś: niektórych, zdecydowana większość tego typu problemów nie ma, usterkowość Dusterów nie jest większa od usterkowości innych (bardziej prestiżowych :mrgreen: ) marek, jeżeli samochodu nie będziesz katował i prawidłowo serwisował to zapewne znajdziesz się w grupie "szczęściarzy"...

(kol. chriskb: sorry za OT :-) )
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-06-10, 16:33   

@TD Pedro, no worries.
Aussie nareszcie po gwarancji, będzie można się zabrać za tylną klapę. Małżonka ma problem z otwieraniem. Jeszcze nie wiem jak podejdę do tematu ale jest kilka rozwiązań i zobaczymy które da się zastosować. Reszta jest zadawalająca i nie ma co ulepszać.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-15, 23:56   

Teraz chodzi mi po głowie wymiana amortyzatorów i sprężyn na Iron..na aby zwiększyć prześwit tylko jedno mnie zastanawia czy panowie z salonu nie będą mieli z tym problemu i nie będzie straszenia utratą gwarancji na zawieszenie.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-06-16, 07:38   

Kol.brian7414, nie sądze aby ASO zauważyła zwiększenie prześwitu, nie zauważyłem aby go mierzyli. Bez powiększania i tak DD daje radę w śniegu do 25 cm. W błocie przy oponach AT też może się poruszać w 20 cm koleinach.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-02-03, 10:27   

Pierwsza awaria. Rumuński akumulator rozładował się po ostatnich krótkich trasach i niestety używaniu świateł. I tak nieźle po 3,5 roku i 41 000 km, gdy nawet żadna żarówka się nie uszkodziła. Zdziwił mnie jednak brak zapisu za niskiego napięcia w sterowniku ECU. Prosty tłumacz Tourqe nie znalazł zapisu. Całkiem możliwe, że takie błędy zapisywane są w sterowniku 4X4, widać to zresztą po kontrolkach. Auto przełącza się na tryb 2X oraz pali się usterka elektryczna. Po podładowaniu akumulatora i ponownym uruchomieniu, błędy znikają. Trzeba się będzie zabrać za dokładne sprawdzenie akumulatora, bo niestety sprawdziłem w ASO mój nie podlega wymianie w związku z notą o partii wadliwych akumulatorów
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 13:54   

Mój aku działa mimo 3.5 roku i 42 tys km. :-D

Z "awarii" to miałem do wymiany linkę hamulca ręcznego. I tyle.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-02-05, 17:04   

Aussie dostał nową baterię 62Ah, prąd rozruchu 620 A. Tym razem YUASA Silver (Made in Japan) z trzyletnią gwarancją, koszt 290 PLN. Starej zostało około 70% mocy, będzie rezerwowa. Zalazłem dobry sklep na ul. Czarnej 1 w Gdańsku Wrzeszczu. Obsługa zamontowała w cenie zamontował do auta oraz dostałem waucher na serwis klimaryzacji za friko.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-05-02, 18:26   

Kupiłem dzisiaj wideo rejestrator Tracer Eagle Eye w Wuhan za całe cztery duchy. Pierwszy test wypadł znośnie. Kamerao 1.3 M/VGA. Nagrywa w trzech trybach1080, 720 i 640. Ale rozdzielczość to 640X480 pikseli. Akceptuje karty SDHC do 32GB. Pętle do wyboru 1,3,5,10 minut w formacie AVI.Nagrywa głos. Ja po teście wyłączyłem mikrofon, bo brak filtrów i zbiera wszystko. W zestawie długi kabel zasilający. Do zalet mogę zaliczyć wymienną baterię. Nie festiwalem jak długo działa na baterii.. Dla użytkownika tajne ułatwienie startuje po przekręceniu kluczyka. Nagrywanie rozpoczyna jak auto ruszy. Ma znacznik daty i czasu. Ma 2.4 cala ekran. Za te pieniądze gadżet całkiem tajny. Szeroki kąt. Jadę nagrać OS-y 72 Rajdu Polskiego dla własnych potrzeb.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-05-02, 18:33   

a jak dziala tryb parkowania 9czurnik ruchu) i jak nagrywanie w nocy?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-05-02, 18:47   

Jak auto się zatrzyma to nagrywanie zostaje zatrzymane. W nocy na razie nie festiwalem. Dzisiaj było ładne słońce i trybie 720 nie ma szatkowania. Tablice odczytuje z odległości do 50m. Nie jest to sprzęt do filmowania, bo rozdzielczość przetwornika to VGA. Stabilizacja zadawalająca ale jechałem po asfalcie. Na trasie rajdowej sprawcze jak to działa. Tajny Bajer do testowania jak auto jest głośne, bo mikrofon zbita wszystko nawet śfist wiatru.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-05-02, 18:56   

przy słońcu nawet kiepska kamera/aparat zrobi dobre ujęcia ..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne