DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
F39 - Problem z rozładowywaniem się akum w Duster 1,5 dci
Autor Wiadomość
jager 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2015-05-13, 16:08   F39 - Problem z rozładowywaniem się akum w Duster 1,5 dci

Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora w Duster 1,5 dci - czy mógłby mi ktoś udzielić pomocy w Poznaniu? Zna się ktoś może z forumowiczów na tych kwestiach?
z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez jager 2015-06-20, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2015-05-13, 16:24   

Sprawdź autoalarm - mi siadł i kupiłem niepotrzebnie nowy akumulator, który też został rozładowany.
Elektryk albo ty sprawdźcie pobory prądu.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 16:46   

akofreda napisał/a:
Sprawdź autoalarm - mi siadł i kupiłem niepotrzebnie nowy akumulator, który też został rozładowany.
Elektryk albo ty sprawdźcie pobory prądu.


Polecam wycieczkę do sklepu Akuma-serwis.
Przy Fortecznej (Starołęka) niedaleko pętli.
Sprawdzą Ci prąd ładowania, pobór przy wyłączonym silniku i sam akumulator.
Jeśli winny będzie akumulator, to nie wezmą kasy za diagnozę, jak od razu u nich wymienisz.

Ja zawsze w ten sposób załatwiam tego typu przypadki.
 
jager 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 16:47   

akofreda napisał/a:
Sprawdź autoalarm - mi siadł i kupiłem niepotrzebnie nowy akumulator, który też został rozładowany.
Elektryk albo ty sprawdźcie pobory prądu.


dzięki ale nie o to tu zapytałem... takie działanie to bez "wsparcia" moge wykonać...
Proszę, by kolejni nie robili takich wpisów typu - idź do elektryka....
Ostatnio zmieniony przez jager 2015-05-13, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
jager 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 16:50   

Cav napisał/a:
akofreda napisał/a:
Sprawdź autoalarm - mi siadł i kupiłem niepotrzebnie nowy akumulator, który też został rozładowany.
Elektryk albo ty sprawdźcie pobory prądu.


Polecam wycieczkę do sklepu Akuma-serwis.
Przy Fortecznej (Starołęka) niedaleko pętli.
Sprawdzą Ci prąd ładowania, pobór przy wyłączonym silniku i sam akumulator.
Jeśli winny będzie akumulator, to nie wezmą kasy za diagnozę, jak od razu u nich wymienisz.

Ja zawsze w ten sposób załatwiam tego typu przypadki.

A jesli to nie kwestia akumulatora to ile wykasują za diagnozę?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 16:56   

jager napisał/a:

A jesli to nie kwestia akumulatora to ile wykasują za diagnozę?


Mnie zawsze udawało się za darmo, mimo że akumulatora u nich nie kupowałem.
Raz nawet wypożyczyli mi swój za jakąś kaucją śmieszną, bo mój (z Renault) wyzionął nagle ducha.
Ale ostatni raz korzystałem lata całe temu, więc dlatego nie pisałem o kosztach - kto wie jak jest teraz.
Więc zadzwoń i zapytaj.
Albo jedź jeśli nie masz daleko, zawsze będziesz wiedział więcej niż teraz.
 
jager 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 16:58   

Cav napisał/a:
jager napisał/a:

A jesli to nie kwestia akumulatora to ile wykasują za diagnozę?


Mnie zawsze udawało się za darmo, mimo że akumulatora u nich nie kupowałem.
Raz nawet wypożyczyli mi swój za jakąś kaucją śmieszną, bo mój (z Renault) wyzionął nagle ducha.
Ale ostatni raz korzystałem lata całe temu, więc dlatego nie pisałem o kosztach - kto wie jak jest teraz.
Więc zadzwoń i zapytaj.
Albo jedź jeśli nie masz daleko, zawsze będziesz wiedział więcej niż teraz.


Ja z Umultowa, więc dla mnie to przez cały Poznań...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-13, 17:05   

jager napisał/a:

Ja z Umultowa, więc dla mnie to przez cały Poznań...


Poszukaj jakichś sklepów z aku gdzieś bliżej, bo na pewno to nie jedyny taki punkt, w którym mierzą prądy.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-13, 21:25   

Na początek sprawdził bym ładowanie. Napięcie ładowania bez dużego obciążenia na wolnych obrotach w granicach 14,2V max 14,4V. Po dłuższym postoju akumulator powinien mieścić się w granicach 12,6V.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-05-14, 18:33   

wydaje mi się że gdzieś jest "złodziej" może prościej by było odłączyć aku np na nockę, rano skontrolować jak stan, nie sądzę by 3 letni aku tak szybko padł
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-14, 19:28   

trybik napisał/a:
wydaje mi się że gdzieś jest "złodziej" może prościej by było odłączyć aku np na nockę, rano skontrolować jak stan, nie sądzę by 3 letni aku tak szybko padł


W Renault bardzo możliwe - mniej więcej tyle wytrzymał mi aku w nowej Megane.
To jedyne auto, w którym musiałem wymienić akumulator po kilku latach, a aut miałem sporo....
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-17, 23:01   

trybik: Odłączyć aku np na nockę, rano skontrolować jaki stan,
dardus: Po dłuższym postoju akumulator powinien mieścić się w granicach 12,6V.

Dokladnie to miałem na myśli. :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-17, 23:22   

w dusterach z 2012 była seria wadliwych akumulatorów które padały znienacka .
Nawet była akcja serwisowa i wymieniali padnięte sztuki bez problemu (ale tylko uszkodzone )
Więc może w twoim roczniku też problem występuje
_________________
Moje auto
 
jager 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-20, 12:25   

Pobór prądu "na postoju" wyniósł niestety 0,22 mA. Więc zweryfikowałem pobory prądu eliminując po kolei bezpieczniki. Okazało się, że bezpiecznik F39 [klima+dmuchawa] wyjęty przywracał poziom 0,07mA.

Jak myślicie co może być pożeraczem na tym bezpieczniku?

Oczywiście dmuchawę miałem na "0" i klimę na "wyłączone".

Czy pokrętło dmuchawy może być przyczyną?... Musiałbym wypiąc cały plastik konsoili żeby się do niego dostać, więc na razie się wstrzymałem :-)

P.S. Akumulator sprawdzili mi w sklepie HURTOWNIA MOTORYZACYJNA
ul. Kopczyńskiego 2a - bardzo sympatyczni goście! :-) i jest OK na szczęście.
Ostatnio zmieniony przez jager 2015-06-20, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-06-20, 13:04   

jager napisał/a:
Jak myślicie co może być pożeraczem na tym bezpieczniku?

klima lub dmuchawa ;-)
A na poważnie - po prostu sprawdziłbym odłączając najpierw jedno i pomiar, a potem drugie - i także pomiar
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-20, 16:27   

0,22mA przecież to śmieszny pobór prądu. teraz policz z prawa Ohma ile czasu by ten akumulator się rozładowywał. Przecież jego samo rozładowanie jest większe niż pobór prądu który podałeś
Ten pobór prądu to lepiej niż ideał. przecież to 0,00022A czyli po roku postoju stracisz z akumulatora 2Ah. A z powodu samo rozładowania akumulator i tak będzie dentka.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-06-20, 19:36   

Źle odczytał na mierniku i tyle, może to było 2,2ampera
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-06-20, 19:53   

Wiec bawmy się w przedszkole i gdybajmy dalej co autor miał na myśl. I co źle odczytał z cyfrowego miernika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne