Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-20, 18:05
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
W sensie, że szyby mam zaizolować?
Oczywiście. Przezroczystym alubutylem, lekko przydymionym
Szyby chyba warto lekko przyciemnić, albo założyć siatki ocieniające. Izolacja cieplna dachu nie wystarcza w upałach.
Ale ja już mam ciemne, w wersji Prestige to standard.
Przód jaśniejszy, ale inaczej nie może być.
Żebyśmy się rozumieli - mi chodzi o nagrzewanie podczas jazdy, a nie gdy auto stoi na parkingu.
Do tej pory wszystkie samochody się chłodziły gdy klima działała, w Dacii jako pierwszej jest inaczej, nawet gdy jedziesz z prędkością autostradową temperatura rośnie a nie spada.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-04-25, 21:06
Wygluszylem dach w Lody. podobnie jak corrado przykleilem maty w okolo 80-ciu proczntach a nastepnie wlozylem zwykla gabke o grubosci 2 cm ktora ledwo sie zmiescila.wrazenia super co do nasilenie dzwieku tosa o polowe mniejsze.zostalo jesdnak odglos kol.Wiec moim zdaniem w Lodgy nalezy wygluszyc dach,nadkola;tylnia klape,slupki,drzwi ,co najwazniejsze zawiasy maki przedniej, dolozyc okolo 5cm uszczelke miezy blotnikiem i kaoseiai juz mamy normalne auto.
Powiem tak nie wdaję się w szczegóły co i jak zrobiłem bo wiem ze zawsze znajdą się tacy co stwierdzą że zostało to zrobione do wyboru: źle , za tanio , za drogo, nie potrzebnie , bez sensu i takie tam . W każdym bądź razie duży szacunek dla Ciebie bo sporo podglądałem Twoich poczynań
Nie chodzi o to że źle , bo też kiedyś tak tłumiłem .
Aż uświadomili mnie ludzie którzy z tego żyją . Mata usztywnia konstrukcje dzięki czemu zapobiega drganiom i niskim częstotliwością .
To pianka jest elastyczna i tłumi wyższe częstotliwości . Można nie używać pianki jeżeli kładziemy bitume bo takie maty są plastyczne przy zastosowaniu twardych mat (takich jak ty) naprawdę warto dać na to warstwę pianki .
Szczególnie że to żadna praca , pianki po prostu się wycina i nakleja . Nie trzeba podgrzewać ani prasować . Koszt też jest niewielki.
W twoim przypadku lepienie pianki i wycinanie otworów technicznym nie zajmie więcej niż 30 min .
Coś takiego wystarczy
http://allegro.pl/mata-wy...5257217942.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-28, 22:39, w całości zmieniany 3 razy
Mam takie pytania. Wytłumienie deski wiąże się z jej rozebraniem? Bo rozumiem, że w przypadku drzwi, dachu i podłogi trzeba zdjąć boczki, tapicerkę? Czy fabrycznie jest tak głośno, że dodatkowe wygłuszenie jest mile widziane? Czy obszycie foteli przednich nie spowoduje problemów z ewentualnym wystrzeleniem bocznej poduszki?
Czy fabrycznie jest tak głośno, że dodatkowe wygłuszenie jest mile widziane?
To jest kwestia bardzo subiektywna - najlepiej po prostu idź sam do salonu i zrób jazdę próbną. Bo co Ci przyjdzie z tego, że ktoś powie, że jest albo nie jest głośno, jeśli okaże się, że dla Ciebie jest inaczej? Będziesz przekonywał własne uszy, że się mylą? ((((:
(Natomiast w wartościach bezwzględnych: nigdy nie jest "zbyt cicho" - nawet najdroższego maybacha zawsze można jeszcze poprawić. A potem jeszcze trochę. I jeszcze...).
Dziś został wciągnięty sznur gumowy fi 6 w uszczelki drzwi ,pół godzinki roboty zobaczę jaki będzie efekt.W ubiegłym miesiącu założyłem uszczelki typ D na słupki jak dla mnie wyciszenie szumów super.
Telside, bardzo polecam takę stronę o firmie. Tam poczytaj o tych, co wyciszali nawet luksusowe auta tak jak Jaguar czy limuzynę Mercedes (tam są osobiste wypowiedzi w opinii klientów )
Wtedy zrozumiesz czy warto je wyciszać....
Dlatego powoli będę się przymierzał do wyciszenia tego auta....
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-04-29, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
fajne opinie , szkoda że sami je napisali ....
a cenny to kosmos 5 tyś za wygłuszanie auta ?
materiały kosztują może 500 zł MAX a można zrobić taniej na nie markowych
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-29, 11:28, w całości zmieniany 2 razy
Z jazdą próbną poczekam chyba na tą nową benzynkę (nie śpieszy mi się). A z tym wygłuszeniem to jeździłem Matizem i dla mnie jest za głośno, a już np w 206 jest akceptowalnie. Dzięki Panowie za odzew, ale może nie róbmy tu w wątku Kolegi offtopa (co nie zmienia faktu, że jestem ciekaw odpowiedzi waldi1805 na zadane pytania).
Ostatnio zmieniony przez Telside 2015-04-29, 11:50, w całości zmieniany 1 raz
fajne opinie , szkoda że sami je napisali ....
a cenny to kosmos 5 tyś za wygłuszanie auta ?
materiały kosztują może 500 zł MAX a można zrobić taniej na nie markowych
Całkiem się zgadzam się z Twoją opinią. Jak ktoś ma smykałkę do majsterkowania czy dłubania w samochodzie to czemu nie? Można połączyć przyjemne z pożytecznym.
Fabrycznie auto jest całkiem ciche silnika niewiele słychać jedynie szum wiatru niekiedy doskwiera . Auto wyciszyłem bo:
drzwi to mniejszy szum podczas jazdy w deszczu, lepsze brzmienie radia seria w zupełności mi wystarcza.
-dach bo zabiera nieporzadany szum no i głównie jako izolacja termiczna
-boczki tył bo zawsze coś ujmie hałasu od kół
-podłoga i deska bo jak powiedziało się A ... jeżeli chodzi o wyciszenie deski to wyjmuje się schowek i dostęp jest doskonały gorzej od kierowcy ale po wyjęciu zegarów co nie co da się porobić .Reszta wiąże się z totalnym demontażem całości. Co do bocznych poduszek stosuje się słabszą nić podobnie jak w oryginale i szew zostanie rozerwany.
A co do czasu to jest tak że zajęło mi to około dwa tyg. w tym czasie grodziłem działkę chodziłem do pracy i inne takie tam. Ogólnie wytłumienie nie było mi jakoś specjalnie potrzebne ale chciałem mieć auto inne niż wszystkie zawziąłem się no i chyba wyszło nie najgorzej...
Ogólnie sprawia mi wielką frajdę taka praca i dlatego właśnie też wybrałem Dacie :mrgreen
A jeszcze nawiązując do odczuć w sprawie hałasu mi w każdym własnym aucie jest za głośno poziom odczuć zależy od aktualnego nastroju
Ostatnio zmieniony przez waldi1805 2015-04-29, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie przyjechałem swoją (od wczoraj) daćką i istotnie cicho w środku nie jest.
Najbardziej przeszkadza mi hałas przy przyspieszaniu. Mogłibyście podpowiedzieć, od czego najlepiej zacząć wygłuszanie? Ten temat to rzeka, na 30 stronie skapitulowałem...
Stawiam na matę z "amelinum" do komory silnika i ewentualnie coś pod podnóżki z przodu, ale może jest jeszcze coś wartego wytłumienia?
Dach - OK, ale mi głównie póki co o silnik chodzi.
Uszczelki bo najtańsze i najwięcej dają
potem nadkola szczególnie tył i bagażnik
podłoga
grodź
mata silnika tylko dla entuzjastów bo to prawie nic nie daje (daje ale izolacje termiczną )
Uszczelki bo najtańsze i najwięcej dają
potem nadkola szczególnie tył i bagażnik
podłoga
grodź
mata silnika tylko dla entuzjastów bo to prawie nic nie daje (daje ale izolacje termiczną )
Obstawiałbym kolejność taką: bagażnik i nadkola tylne; dach (od hałasu wody podczas deszczu, i przenoszenia drgań przez duże powierzchnie blachy oraz dla poprawy przestrzeni akustycznej auta); podłoga; gródź.
Sam uzyskałem niezłe rezultaty robiąc to do etapu "dach". Podłogi i grodzi jeszcze nie zrobiłem, a już jest dość fajnie, tj. słychać muzykę i w miarę komfortowo akustycznie się podróżuje. Ach, mam też zrobione przednie drzwi, ale to przez firmę.
Co do materiałów, ja jednak polecałbym fachowe, tj. maty alubutylowe i pianki lub (w niektóre miejsca) filce do tego przeznaczone. W przypadku Dustera 4x4 z dieslem kluczowe okazały się butyle - tak sądzę, bo np. w bagażniku nic prócz nich się nie zmieściło, podobnie niewiele pianki (3 mm) dało się bezkolizyjnie włożyć na tylne nadkola.
Na podłogę dam butyle i piankę bez kleju.
Oczywiście fachowe materiały to nie żadne 500 zł, tylko dużo więcej. Gdzieś tam pisałem, ile wydałem na dach, bagażnik i tylne nadkola. Mam też obliczone materiały na podłogę.
Zacznę póki co od boczków drzwi przednich bo będę przy okazji głośniki lepsze montował - zapewne pójdzie w nie mata butylowa. Mam nadzieję, że efekt jakikolwiek pozytywny będzie.
Nie będę wklejał mat we wnętrze drzwi ponieważ wolę jednak zalać je jakimś środkiem przeciwkorozyjnym a do niego maty nie przykleję.
Pod dywanikami zauważyłem matę filcową, jednakże nie przykrywa ona tunelu środkowego. Bagażnik też ma matę filcową, ale tylko na dole. Nadkola są gołe niestety. Tak samo blacha pod kanapą tylną.
Bagażnik i tunel pójdą na kolejny etap, jak będę rozbierał całe wnętrze auta do konserwacji przeciwkorozyjnej.
EDIT///
Pod boczki drzwi spokojnie wchodzi 6mm mata wyciszająca.
Ostatnio zmieniony przez Bartosz81 2015-05-11, 07:08, w całości zmieniany 2 razy
wykleiłem podłoge i po założeniu wykładziny zauważyłem że została mi dodatkowa 4-pinowa wtyczka wychodząca z wiązki do fotela kierowcy, nie pamiętam czy była w ogóle gdzieś podłączona:(
przypuszczam ze być może ta wtyczka jest do pokrętła 4x4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum