Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-05-16, 19:33
pozwoliłem sobie wykonać mały tutorial - proszę nie sugerować się stanem filtra, stary został wyrzucony i musiałem posłużyć się świeżutkim filmy Hart, który właśnie powędrował do mojego DD
Witajcie. Ja podobnie jak kolega który rozpoczął post zamierzam sam wymienić ten filterek. Czeka tylko do 9 na otwarcie sklepu z częściami. Jak patrzyłem to na allegro, filtr firmy filtron to koszt max 30 zł. Jak wymienię to dam znać ile to faktycznie zajmuje czasu. Miłego dnia Paweł
W dCi, jeśli masz narzędzia, pewnie też, ale wymaga to odłączenia sporej liczby (3-4; nie pamiętam dokładnie) różnych rur i zdjęcia całej osłony silnika, która nie jest tylko plastikową osłoną, ale pełni poważniejszą rolę - w tej osłonie wbudowane są fragmenty tych rur.
Już po sprawie. Silnik 1.4 MPI koszt filtra 27 zł. Wykręcamy 5 wkrętów odpinamy 4 zatrzaski z tyłu obudowy filtra, zdejmujemy pokrywę. Wyjmujemy stary filtr, przecieramy wszystko wilgotna szmatka, wsadzamy nowy filtr i zakładamy dokładnie pokrywę. Zatrzaski wkręty i gotowe. około 6 min roboty i możemy zaoszczędzić pewnie z kilkadziesiąt złotych w porównaniu z serwisem. Miłego dnia Paweł
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-04-18, 10:18 Filmik z wymiany filtra powietrza
Szukałem tego dość długo i zapewne niejednemu się przyda (nie jest po polsku, ale co tu objaśniać, jak wszystko widać). Trochę wygibasów a ile kasy zaoszczędzone, gdzie w ASO chcą za to majątek.
Wysłany: 2018-02-03, 16:59 Wymiana filtru powietrza
Kolejna wymiana, tym razem po 180000km.
Potrzebny klucz TORX 25 do wkretów , klucz 8 , nowy filtr i 10 minut czasu.
Mój załącznik do warunków gwarancji proponuje wymianę co 60.000km lub co 4 lata.
Ze względu na okresowe zapalanie się ulubionej kontrolki z silnikiem + bład 1500 tj nieszczelność dolotu (TORQUE PRO) zaplanowałem wymianę filtru oraz doszczelnienie paskiem zaciskowym na wlocie z weżem elastycznym.
Odkrecić 2 wkręty, odkręcić dwie śruby 8 , zwolnić dwa zatrzaski pociągnąć osłonę w kierunku chłodnicy wyciągnąć i wymienić filtr . Złożyć, wkrecić sruby i wkręty, domknąć zatrzaski.
Kontrolka nabrała wody w usta i zamilkła
Przestrzegam.
Uszczelka filtra powietrza musi być gruba i miesita. Przy skręceniu powinna stworzyć się gumowa spoina na 1cm.
Kupiłem filtr od febi FE32227 i tutaj uszczelka ma luz miedzy obudową przez co ciągnie powietrze.
Przypadłość ta tyczy się większości tanich filtrów
ori
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-05-11, 21:13, w całości zmieniany 2 razy
Wymiana filtra powietrza banalna ale filtr powietrza Filtrona o oznaczeniu AP 135/7 inny kształtem (prostokątny z nadlewką z tworzywa) od tego który miałem w samochodzie (ścięty).
Wymiana filtra powietrza banalna ale filtr powietrza Filtrona o oznaczeniu AP 135/7 inny kształtem (prostokątny z nadlewką z tworzywa) od tego który miałem w samochodzie (ścięty).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum