Wysłany: 2015-05-20, 08:08 Kwid - nowy maluch Renault
Czyli wbrew ostatnim przeciekom - jednak nie "kayou". Ciekawe, czy to medialny zwód przed metą, czy faktycznie zmienili w ostatniej chwili... A może zostawili dla Dacii?
Samo autko MSZ nawet zgrabne - nakoksowane nowe pseudo-twingo <; - choć jak to ostatnio w modzie niestety nieco poskąpiono na szybach ):
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-05-20, 08:53
moje pierwsze skojarzenie wzrokowe to "pomniejszony duster".
Podoba mi się, że renault w wielu autach odchodzi od klasycznych zegarów (rodem z XIX wiecznych parowozów :) i coraz częściej można spotkać czytelne cyfrowe wyświetlacze.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-05-20, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-20, 09:14
A ja nie lubię cyfrowych wyświetlaczy bo rozpraszają mi uwagę podczas jazdy. Zwłaszcza jeśli zajmują całą przestrzeń przeznaczoną na zegary. Klasyczne wskazówki są bardziej neutralne.
przecież to Sandero II z trochę zmienionym tyłem..
Gdyby zmienić przedni znaczek to byłoby ciężko rozróżnić te dwa auta - atrapa (gril) i światła prawie identyczne. Sterowanie wentylacją też.. Tylko ten zegar je odróżnia.
Zabawa w "znajdź różnicę" ;)
Obstawiam, że Sandero III będzie właśnie tak wyglądać ;) za jakieś 2 - 3 lata.
renault-kwid-1656-630x414.jpg
Plik ściągnięto 78 raz(y) 49,69 KB
nouvelle-sandero-B52-700x380-E2-GD2.JPG
Plik ściągnięto 76 raz(y) 66,34 KB
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-05-20, 10:42, w całości zmieniany 2 razy
moje pierwsze skojarzenie wzrokowe to "pomniejszony duster".
Podoba mi się, że renault w wielu autach odchodzi od klasycznych zegarów (rodem z XIX wiecznych parowozów :) i coraz częściej można spotkać czytelne cyfrowe wyświetlacze.
Jeżeli coś działa przez 100 lat to nie może być złe.
Kiedyś się śmiałem, że w super nowoczesnym Renault Espace gałka do ustawiania lusterek była identyczna jak w posiadanym wtedy przeze mnie Fordzie Scorpio, mającym 13 lat.
BTW, autko rzeczywiście przypomina Dustera. Pewnie korzystają na tym, że Duster się podoba i sprzedaje.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-05-20, 10:53
wojtek_pl napisał/a:
Jeżeli coś działa przez 100 lat to nie może być złe
Idąc tym tokiem rozumowania postęp został by zarzucony.
Czemu nie podróżować konno, (na zakupy, do pracy, wszędzie): przecież tysiące lat to działało, więc nie może być złe...
Po co używać telefonu, skoro setki lat używano gołębi i gońców...
Po co nam silnik spalinowy, skoro parowy na węgiel też używano ze sto lat..
itp. itd.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-05-20, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
A tak poważnie, to, że coś jest NOWE nie oznacza, że jest lepsze.
Cyfrowe wskaźniki i wyświetlacze były montowane w samochodach już w latach siedemdziesiątych XX wieku. I się nie przyjęły. Z tej prostej przyczyny, że są mniej czytelne niż analogowe wskazówki. A może dlatego, że były drogie? Moim zdaniem obecny trend pchania do samochodów coraz większych dotykowych ekranów (takie to nowoczesne ! I pewnie będzie tańsze niż gałki...) do sterowania wszystkim też upadnie śmiercią nienaturalną z powodu nieczytelności i niebezpieczeństwa związanego z używaniem: po prostu MUSISZ spojrzeć na taki ekran aby wiedzieć w co akurat celujesz paluchem: sterowanie klimatyzacji, podgrzewanie foteli, nawigację, czy radio, itp. A jak masz gałkę do temperatury to możesz ustawić sobie bez patrzenia i odrywania wzroku od jezdni.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-05-20, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Tak faktycznie jest - elektronika jest wręcz dramatycznie tania, stąd te durne pomysły.
Ale masz też rację o powrocie do gałek - technika tak się rozwija, fazami: raz walczy o osiągi, a potem o niskie ceny. I teraz mamy okres tego drugiego, ale jak wszystko na świecie - nie potrwa wiecznie.
fotorobart napisał/a:
czyli koniec Twingo?
Dlaczego? Twingo zostanie, jako wypasiona wersja malucha - tak samo jak istnienie sandero nie zabiło clio.
laisar, myślę że to tylko crossoverowa wersja Twingo na tamte rynki. A Kayou będzie dla Dacii i w tej nazwie będzie sprzedawana na inszych rynkach pod nazwą Renault Kayou.
Lub wersja druga - to jest bardziej wypasiona wersja medialna Kayou :) takie Stepway.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-05-20, 18:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 321 Skąd: z ?
Wysłany: 2015-05-20, 17:54
Nie ma się co ekscytować, co prawda onet podaje już cenę 17 - 23 tys zł http://moto.onet.pl/aktua...ujawiony/p16y0r ale źródła anglojęzyczne informują, że nie ma planów aby Kwid oferowany był w Europie http://www.autocar.co.uk/...chback-revealed
Indyjskie Dustery RHD oferowane w UK okazały się tak wadliwe, że ich produkcje przeniesiono do Rumuni, także Kwid też pewnie będzie marnej jakości.
Tak patrząc na elementy stylizacyjne - to te listwy boczne na drzwiach - wybitnie kształtów renault'owskich. Chciałbym to zobaczyć na żywo ale podejrzewam że jak już to dopiero na przyszłorocznym pikniku ;(. Autko prezentuje się świetnie i wydaje mi się że od Twingo będzie ciut większy. Ale jak mówię poczekać trzeba na model produkcyjny.
Dla mnie ten jest na +
Oczywiście - bo jeżeli się pojawi, to niemal na pewno pod inną nazwą, najprawdopodobniej jako dacia, być może właśnie jako wspominane "kayou".
krimar napisał/a:
Kwid też pewnie będzie marnej jakości
Jest również możliwe, że Renault wyciągnie jednak jakieś wnioski z tamtej wpadki z dusterem-UK - tym bardziej, że przy tańszym aucie pomysł transportu przez pół świata wydaje się jeszcze bardziej bezsensowny, a już zwłaszcza mając w Tangierze nową, nie do końca wykorzystaną fabrykę.
Tja nowy silnik 800 ccm o mocy 45-50 KM, to przecież takie Tico w nowej wersji, to nie będzie jeździć, gdyby tak dali silnik 90TCe lub chociaż 70Ce
Twingo niestety się nie sprawdziło, gdyż chęć zakupu znika, gdy ktoś przeczyta instrukcję, gdzie na samym końcu w rozdziale o ciśnieniu w oponach umieszczono informację, że w przypadku jazdy w 4 osoby należy zwiększyć ciśnienie o 0,2 atm i nie wolno przekraczać prędkości 100 km/h. Taki Kwid mógłby naprawić błąd Reanaulta jakim okazało się nowe Twingo.
Oczywiście, że będzie - tak samo jak jeździło (i dalej jeździ) stare tico <:
Przedmioty użytkowe - jakimi jest większość samochodów i z całą pewnością ten kwid - projektowane są na podstawie pewnych założeń i w konkretnym celu.
W tym przypadku jest to auto przewidziane dla osób do tej pory przemieszczających się "perpedesem", rowerem, moplikiem, tuktukiem, autobusem itd., a w najlepszym przypadku - hindustanem ambassadorem albo właśnie czymś tico-podobnym i starym.
Do tego dzieje się to w warunkach miasta w rodzaju Kolkaty, Mombaju, Delhi, albo na trasach pomiędzy indyjskimi wsiami.
Dla takich ludzi moc 50 KM w budzie mieszczącej 5 osób jest aż nadto wystarczająca, bo nawet tego nie wykorzystają, czy to przepychając się przez zatłoczone miasto, czy to tocząc się po wiejskiej drodze.
Wątpię, kol. krimar, żebyś był człowiekiem w takiej sytuacji albo mieszkał w takim miejscu - dlaczego więc marudzisz, że to nie jest auto dla Ciebie? Czy ktokolwiek twierdzi, że jest? Na traktory też marudzisz, że nie osiągają 100 km/h, albo na autobusy, że nie zmieszczą się w Twoim garażu?
Podobnie jest zresztą z twingo3 - prawdziwym idiotyzmem byłoby dopiero wepchnięcie do niego silnika np 200 KM. Do stu tysięcy beczek ropy - po cholerę takie auto miałoby jeździć 200 km/h? Gdzie, w centrum miasta? Jeżeli ktoś potrzebuje samochodu uniwersalnego, albo głównie na trasy, albo sportowego, albo 7-osobowego, albo dostawczaka - to ma ich do wyboru na pęczki; dlaczego więc nie miałby istnieć model wyspecjalizowany do jazdy niemal wyłącznie miejskiej?
Naprawdę, czasem ciężko pojąć ludzkie malkontenctwo...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum