Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Silnik nie gasnie po odcieciu zaplonu.
Autor Wiadomość
piotrek84 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1300
Rocznik: 1983
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-22, 11:27   Silnik nie gasnie po odcieciu zaplonu.

Jestem tu nowy, wiec przede wszystkim: witam kolegów z forum.

Jakiś czas temu stałem sie posiadaczem niebieskiej 1310p, ktora powoli restauruje. Blacharka, lakierowanie już za mna. Czekam na fotele od tapicera i w między czasie próbuje reanimować wnętrze, deskę rozdzielczą, zamki, podnosniki szyb i całą resztę.

Do tej pory jakoś sobie radziłem, ale od tygodnia prace stanęły. Powody:
1) Lampka od kontroli ciśnienia oleju pali się permanentnie nawet przy wyłączonym zaplonie. A przecież powinna zaswiecić się dopiero po przekręceniu kluczyka. Gasnie dopiero gdy silnik zacznie pracować.
2) Tu jest mocniej: po wyjeciu kluczyka ze stacyjki silnik nie gasnie. Po zdjeciu klemy rownież.

Do głowy przychodzi mi zwarcie gdzieś plusa zapłonu z plusem stałym, ale rozprułem większość instalacji i nie widzę niczego niepokojącego.

Bardzo proszę o jakieś sugestie co może być przyczyną.

Piotrek
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-22, 11:47   

To już może być samozapłon...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-05-22, 13:34   Re: Silnik nie gasnie po odcieciu zaplonu.

Jeśli samozapłon, to zdiąć kabel w.n. od cewki - wtedy będzie pewność. Jeśli po odłączeniu aku pracuje, to zapłon może mieć prąd z prądnicy. Albo coś namieszane w instalacji, albo stacyjka nie rozłącza, ew. zwarcie gdzieś na kablach do niej.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-22, 13:59   

Na zwarcie wskazuje nie gasnąca kontrolka oleju. Stacyjka czegoś nie odcina i pewnie dlatego też silnik nie gaśnie. Pytanie gdzie to zwarcie?
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-22, 15:19   

Na stacyjce masz trzy pozycje.
1. podanie plusa na chyba zapalniczkę i dmuchawę,
2. Zapłon. Czasami 1 i 2 są połączone.
3. rozruch - podanie plusa na rozrusznik.

Sprawdź czy właśnie w pozycji zapłon nie ma przejścia przez stacyjkę. Odłączając przewody za stacyjką powinna zgasnąć kontrolka. Mogłeś też pomylić kable przy demontażu/montażu. Zdarzało się, że właśnie stacyjka ulegała uszkodzeniu. Czasami działał cały czas rozrusznik.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne