Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Przeglądy i czyszczenie klimatyzacji, ilość czynnika i oleju
Autor Wiadomość
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-06-08, 20:56   

najrozsądniej wyglądają te granaty-na allegro jest tego masa od WUTHA, LIQUID M i nawet K2 klima fresh w cenie 10-12 zł. czy ktoś tego używał?? czy to jest skuteczne? szkoda wywalić pieniądze jak nie będzie rezultatu
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2015-06-08, 20:59   

Ja tylko tego używam i nic u mnie nie śmierdzi. W tym roku padło na produkt firmy Meguiars
_________________

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-08, 21:59   

GORDINI napisał/a:
Marcinho napisał/a:
Ozonowanie jest bardzo dobre.

Zgadza się - warunek jest jeden czy ci, którzy ozonują mają mierniki stężenia ozonu.


W warsztacie, gdzie czyszczono klimę tą metodą stosowali automat, który nie tylko ozonował (wydzielał ozon), ale mierzył stężenie. Procedura jest taka: włączasz obieg wewnętrzny wentylacji/klimatyzacji, włączasz ozonator i wychodzisz z auta, zamykając drzwi. Po bodaj 30 minutach ozonator się wyłącza. Otwierasz szeroko okna samochodu i wentylatory nadal pracują przez kilka minut, żeby pozbyć się z wnętrza auta ozonu.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-06-09, 05:39   

Mam rozumieć, że ozonator był w środku auta i nie był zasilany tlenem z butli.
Jeżeli tak to już jest nieprofesjonalnie. A to, że się wyłączył po jakimś czasie to żadna nowość bo wiele ozonatorów ma wbudowany taimer.
Natomiast mierników stężenia nie posiada żaden!!! z prostego powodu - koszt dobrego ( ok. 4500zł) znacznie przewyższa wartość ozonatorów, które używają specjaliści od klimatyzacji.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-09, 06:02   

[quote="GORDINI"]Mam rozumieć, że ozonator był w środku auta i nie był zasilany tlenem z butli.quote]

Tak mi się dziś wydaje, że wstawiono ustrojstwo do kabiny. Korzystałem z tej usługi kilka lat temu (może 4) i szczegóły zacierają się w pamięci.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 13:28   

U mnie to wyglądało tak :
Wstawił mechanik mała skrzynkę z rurą , podłączył pod zapalniczkę . Pochodziło 15 min i tyle .
Nie czułem żadnej różnicy po zabiegu
_________________
Moje auto
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-06-09, 19:10   

Oglądając te odgrzybiacze natrafiłem też na serwisowy środek firmy Wurth.

http://allegro.pl/odgrzyb...5193349363.html

Wygląda to dobrze tylko gdzie u licha jest przewód odprowadzający wilgoć z parownika w DD?może ktoś wie--foty mile widziane
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-09, 19:54   

Pod autem powinna być taka widoczna jakby rurka gumowa. Należałoby wjechać na kanał lub podnieść przód, zdjąć spodnią osłonę silnika i powinna być rurka odpływowa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-06-09, 20:18   

Jak chcecie żeby nie śmierdziało z klimy to ją włączajcie często, nie sporadycznie. Laguna 1998 - nie śmierdzi, nigdy nie czyszczona, klimatronik włączony stale, Duster - 5 lat bez problemy, bardzo rzadko wyłączam, jak jest zimno to podnoszę temperaturę - robię tak by zapobiegać parowaniu szyb
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-09, 22:36   

Dla pełnego efektu kupił bym taki zestaw
http://allegro.pl/zestaw-...5376170286.html
sam się w niego chyba zaopatrzę
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-10, 06:07   

bossboss napisał/a:
Wygląda to dobrze tylko gdzie u licha jest przewód odprowadzający wilgoć z parownika w DD?może ktoś wie--foty mile widziane

Jak jeżdżę z klimą, to coś się leje pod autem. Ale nie wypatrzyłem nigdy tej rurki, choć kilka razy zaglądałem pod Dusterka. Inna sprawa, że nie po to właziłem pod auto :mrgreen:

PiotrWie napisał/a:
Jak chcecie żeby nie śmierdziało z klimy to ją włączajcie często, nie sporadycznie.
No może nie tyle często, co regularnie, choć najlepiej byłoby i często i regularnie :mrgreen: Faktem jest, ze grzybek się tworzy jak klima NIE pracuje. Ja staram się nawet zimą od czasu do czasu trochę rozruszać klimatyzację (również ze względu na smarowanie). Jak na razie, nic mi nie śmierdzi.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-06-10, 19:52   

Dziś zakupiłem jak kolega powyżej radził granat

http://allegro.pl/plak-kl...5212651892.html

Postępowałem wg instrukcji, samo pryskanie trwa 5 min a kolejne 10 zostawiłem jeszcze auto aby dobrze wchłonęło środek. Po 15 min otworzyłem auto i wietrzyłem ok 20-30 min. Na razie w aucie ładniej pachnie ale jaki końcowy efekt granata to dam jeszcze znać jak troszkę pojeżdżę.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-06-13, 22:01   

Po 3 dniach muszę powiedzieć ze efekt jest. Po całym zabiegu mimo wietrzenia zapach granata był wyczuwalny jeszcze przez 2 dni a dziś jest już ok. W pierwszy dzień i kawałek drugiego smrodek z klimy był jeszcze wyczuwalny ale dziś nic już nie śmierdzi.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-06-15, 08:32   

bossboss napisał/a:
Dziś zakupiłem jak kolega powyżej radził granat

http://allegro.pl/plak-kl...5212651892.html

Postępowałem wg instrukcji, samo pryskanie trwa 5 min a kolejne 10 zostawiłem jeszcze auto aby dobrze wchłonęło środek. Po 15 min otworzyłem auto i wietrzyłem ok 20-30 min. Na razie w aucie ładniej pachnie ale jaki końcowy efekt granata to dam jeszcze znać jak troszkę pojeżdżę.


Ciekawe po co należy wyjąć zapalniczkę z gniazda podczas czyszczenia? Jest taki zapis w instrukcji i mnie to nurtuje...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 10:17   

Aby przypadkiem jej nie włączyć i nie podpalić łatwopalnych oparów.

IMHO takie "czyszczenie" to pic na wodę.
 
Bartosz81 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 93
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2015-06-15, 14:12   

Ja od kilku lat czyszczę klimę takimi sprayami z sondą. Wpuszcza się wężyk w kratki nawiewu i pryska aż piana wyjdzie. Dla pewności zawsze starałem się też zapryskać tę "chłodnicę" w nawiewie.

Smrodka z klimy nigdy nie było.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-15, 17:41   

Bartosz81 napisał/a:
Ja od kilku lat czyszczę klimę takimi sprayami z sondą. Wpuszcza się wężyk w kratki nawiewu i pryska aż piana wyjdzie.


Jak ja tak kiedyś spróbowałem w Megane, to zalał się w diabły moduł UCH, wart jakieś 1,5 tys (o ile dobrze pamiętam ile ASO krzyknęło).
Nie było centralnego zamka, oświetlenia w środku i czegoś tam jeszcze.

Całe szczęście, że nie reflektowałem na wymianę w takiej cenie, zawiozłem auto do Boscha w celu próby naprawy.
Ale w międzyczasie naprawił się sam, wysechł po kilku dniach pobytu w ASO i zaczął działać.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 18:03   

w dusterze uch jest obok akumulatora
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-15, 18:11   

Karenzo napisał/a:
w dusterze uch jest obok akumulatora


Co nie znaczy że nieprzewidziana przez producenta wilgoć nie może wyrządzić szkód w innych elektronicznych/elektrycznych podzespołach samochodu.
Petarda wydaje się dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-06-15, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-06-15, 23:17   

Przy korzystaniu z klimatyzacji ważne jest, żeby kończąc jazdę nie zostawiać parownika mokrego, zlanego wręcz wodą (kałuże pod samochodem). Warto przez ostatnie minuty jazdy wyłączyć klimatyzację i ogrzać parownik, co go przy okazji osuszy. Unika się wówczas notorycznego tworzenia wilgotnego środowiska dla smrodotwórczych drobnoustrojów w najbardziej niedostępnych zakamarkach układu wentylacji.
Do odświeżania wentylacji stosuję wyłącznie taki środek i to zawsze po wyjęciu starego filtra kabinowego, a przed założeniem nowego.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-06-16, 14:32   

MM napisał/a:
Przy korzystaniu z klimatyzacji ważne jest, żeby kończąc jazdę nie zostawiać parownika mokrego, zlanego wręcz wodą (kałuże pod samochodem). Warto przez ostatnie minuty jazdy wyłączyć klimatyzację i ogrzać parownik, co go przy okazji osuszy.


Ważniejsze w tym przypadku jest to, żeby nie robić sobie szoków temperaturowych- przez te kilka minut jazdy bez klimy temperatura powoli wzrasta i organizm też się przyzwyczaja do temperatury na zewnątrz.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-06-22, 06:14   

Karenzo napisał/a:
w dusterze uch jest obok akumulatora


Naprawdę ?
Pierwsze słyszę, aby w Dacii UCH montowali obok aku.
Raczej obok akumulatora jest komputer wtrysku, a UCH jest pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy nad pedałami.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2015-06-22, 06:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-06-22, 21:58   

Jak już wcześniej pisałem w swoim zrobiłem odświeżanie klimy. Odświeżacz w spreju ustawia się za przednim siedzeniem kierowcy, obieg zamknięty, wentylator na max (według instrukcji). Do nawiewu włożyłem jeszcze termometr. Według opisu autko powinno pracować ok.15 min.
Obserwacje - temperatura nawiewu najniżej spadła do 6 stopni (już po kilku minutach), w tym czasie wentylator chłodnicy załączył się cyklicznie 3 razy na najwyższy bieg (wtedy był dość słyszalny), a w między czasie kręcił się cały czas tylko wolniej i nie było go bardzo słychać. Górna rurka klimy pokryła się szronem. Przez cały czas odświeżania silnik utrzymywał obroty w normie.
W tym czasie miałem podłączony program diagnostyczny na telefonie przez blutootha, tam wskazanie obciążenia silnika wskazywało ok. 40% , gdzie normalnie bez obciążenia jest w granicach 20%. inne parametry były porównywalne przy normalnej pracy silnika.
Na ogół nie mogę narzekać na klimatyzację, w trasie na teraźniejszą porę wentylator nawiewu pracuje na pierwszym biegu, w aucie według mojego odczucia jest komfortowo.
Wcześniej byłem na sprawdzaniu całej klimy, podłączony był do automatu przez ok. godziny i nie stwierdzono żadnych ubytków, zapłaciłem jedynie za 100ml dodatkowego oleju, co w stwierdzeniu mechanika dodają na ogół każdemu przy uzupełnianiu czynnika.

yay.gif
Plik ściągnięto 13893 raz(y) 1,51 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-22, 22:02   

Raczej za 100 g. czynnika ,
Trochę mało ci dopompowali , mi po 3 latach wpompowali 150 g

jackthenight ma racje
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-22, 22:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-06-22, 22:15   

Teraz to już nie pamiętam dokładnie ile czego. Szkoda, że gdzieś zapodziałem wydruk wszystko tam jasno było wypisane.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne