Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-06-25, 20:51
Jak jeździć? (kwestia docierania)
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-06-25, 12:05   

u mnie Sandero 1,2 16V docierała małżonka. Niestety zaraz po odbiorze z salonu wpadło w jej ręce i nie chciała już oddać. Na liczniku już 10.000 km (w półtora roku od zakupu) i muszę powiedzieć, że ładnie jeździ. Zauważyłem, że jest dynamiczniejsze niż mój Duster 1,6.
Na trasie (autostrada) nie mam szans z Sandaczem żony :(
Na autostradzie jadąc ok. 90 - 100 km/h spalanie spada poniżej 5l / 100 km (w Dusterze nie zejdę poniżej 8 litrów choćbym nie wiem jak się starał ekodrive` ować).
W mieście (korki w godzinach szczytu) spala ok. 6-7 litrów (Duster 11 litrów).

Więc albo docieranie tak na prawdę nie ma znaczenia, albo moja żona jest lepszym kierowcą ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-05, 12:20   Nowy Silnik 1,6 SCe 100 - dotarcie?

Będę odbierał swojego Dokkera z silnikiem 1,6 SCe 100 i będę od razu jechał nim autostradą.
Czy taki silnik wymaga jakiejś szczególnej jazdy np. tylko do 120 km/h? Jak to wygląda po kątem użytkownika, raczej laika w tym temacie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-05, 12:32   

Tylko nie przekraczać obroty silnika powyżej 3 tys. przez pierwsze 1 tys. km, a potem będzie OK. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-05, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-05, 12:42   

I tak od siebie jeszcze, aby na początku za bardzo nie słuchać "asystenta zmiany biegów" bo w moim przypadku, jazda na "wskaźniki" przy docieraniu zbytnio obciążała motor zbyt niskimi obrotami.
A tak instrukcyjne przy benzynie to max. 3-3,5 tysiąca obrotów.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-02-05, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-05, 13:33   

Z instrukcji Dokkera, co prawda nie mam tego silnika ale benzyniak to benzyniak :-P
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-05, 15:45   

jeździć normalnie, nie żyłować zimnego motoru, dać mu się rozgrzać po odpaleniu - oczywiście podczas jazdy a nie na postoju, w miarę możliwości eksploatować go na różnych przełożeniach, nie kręcić do czerwonego pola - jak wspomniał kolega wyżej - machnąć na razie ręką na podpowiedzi asystenta, bo sugeruje zmianę na wyższy bieg przy zbyt niskich prędkościach obrotowych - najlepiej zmieniać w górę przy ok 2,5-3 a w dół przy 2-2,5 tys. W praktyce przez pierwszy tysiąc km lepiej nie przekraczać 130 a przez kolejne 2 -150 km/h
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-05, 15:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-06, 09:32   

Dar1962 napisał/a:
jeździć normalnie, nie żyłować zimnego motoru, dać mu się rozgrzać po odpaleniu - oczywiście podczas jazdy a nie na postoju, w miarę możliwości eksploatować go na różnych przełożeniach, nie kręcić do czerwonego pola


Dokladnie tak jak kolega Dar1962 napisal. Ja jak odebralem moja Lodgy pierwsza trasa 100 km druga na drugi dzien okolo 1000 km Francja-Belgia -Niemcy .Jechalem normalnie 130-150. Dzis juz 83 tys i auto jezdzi bez problemu.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-06, 14:07   Re: Nowy Silnik 1,6 SCe 100 - dotarcie?

Ircys napisał/a:
Będę odbierał swojego Dokkera z silnikiem 1,6 SCe 100 i będę od razu jechał nim autostradą.
Czy taki silnik wymaga jakiejś szczególnej jazdy np. tylko do 120 km/h? Jak to wygląda po kątem użytkownika, raczej laika w tym temacie?


Obecnie produkowane silniki nie wymagają specjalnego traktowania w początkowym okresie eksploatacji i wynika to z faktu, iż obróbka elementów silnika jest już bardzo dokładna czego nie było jeszcze np 30-40 lat temu. Nie należy oczywiście silnika "pałować" ponieważ coś praktycznie mogło zostać gorzej spasowane. Silnik nie powinien pracować ani ze zbyt dużą prędkością obrotową ani też (co mało jest podkreślane) ze zbyt mała ponieważ wówczas układ korbowo-tłokowy jest przeciążany i ma to znaczenie szczególnie w odniesieniu do benzyniaków ponieważ diesle z założenia muszą sprostać większym obciążeniom. To w skrócie tyle więc jak ktoś kupuje nowe auto i jeździ normalnie to nie powinien mieć żadnych obaw.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-06, 18:35   Re: Nowy Silnik 1,6 SCe 100 - dotarcie?

mojo napisał/a:
Ircys napisał/a:
Będę odbierał swojego Dokkera z silnikiem 1,6 SCe 100 i będę od razu jechał nim autostradą.
Czy taki silnik wymaga jakiejś szczególnej jazdy np. tylko do 120 km/h? Jak to wygląda po kątem użytkownika, raczej laika w tym temacie?


Obecnie produkowane silniki nie wymagają specjalnego traktowania w początkowym okresie eksploatacji i wynika to z faktu, iż obróbka elementów silnika jest już bardzo dokładna czego nie było jeszcze np 30-40 lat temu. Nie należy oczywiście silnika "pałować" ponieważ coś praktycznie mogło zostać gorzej spasowane. Silnik nie powinien pracować ani ze zbyt dużą prędkością obrotową ani też (co mało jest podkreślane) ze zbyt mała ponieważ wówczas układ korbowo-tłokowy jest przeciążany i ma to znaczenie szczególnie w odniesieniu do benzyniaków ponieważ diesle z założenia muszą sprostać większym obciążeniom. To w skrócie tyle więc jak ktoś kupuje nowe auto i jeździ normalnie to nie powinien mieć żadnych obaw.


Normalnie to nie trzeba docierac tylo na poczatku troche uwazac. Ja na dzien dzisiejszy mam juz trzecie nowe iveco (firmowe). W firmowymaucie nigdy nie respektowalem czasu grzania silnika itd. Wsiadalem i "but". Nigdy nie mialem problemow z silnikiem,co prawda wszystkie auta w firmie jezdza do 100k km a potem do zyda.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-06, 23:30   

Dociera się przede wszystkim tłoki .
Przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów z powodu niespasowania materiału występują ponadnormatywne naprężenia/opory .
Prowadzi to do zwiększonego zużycia palia i wytwarzania ciepła .
Dlatego nie można przekraczać określonych obrotów silnika bo może to w krytycznej sytuacji doprowadzić do przegrzania a nawet zatarcia (tłok rozgrzewa się za mocno i staje )
Oczywiście pisze tu o sytuacji ekstremalnej ale większe tarcie elementów jest faktem znanym każdemu poprzez zwiększone spalanie (z czym nikt nie dyskutuje ) .

Druga sprawa to materiał tłoka , wydaje mi się że w tym silniku jest to duraluminium co oznacza że jest to miększy metal od stali co jeszcze bardziej sugeruje powolny proces docierania .


Na twoim miejscu nie przekraczał bym na autostradzie 100 km/h dla kieszeni wyjdzie taniej a dla ciebie bezpieczniej szczególnie że nie znasz auta .


Bardzo drogie auta mają silniki docierana w fabryce które dodatkowo są w tym momencie testowane , dacia prowadzi jak inni producenci zwykłych samochodów kontrole wyrywkowe .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-06, 23:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-02-07, 07:17   

Karenzo napisał/a:
wydaje mi się że w tym silniku jest to duraluminium co oznacza że jest to miększy metal od stali co jeszcze bardziej sugeruje powolny proces docierania .

A w innych są tłoki stalowe, dębowe?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-07, 08:11   Re: Nowy Silnik 1,6 SCe 100 - dotarcie?

Ircys napisał/a:
Będę odbierał swojego Dokkera z silnikiem 1,6 SCe 100 i będę od razu jechał nim autostradą.
Czy taki silnik wymaga jakiejś szczególnej jazdy np. tylko do 120 km/h? Jak to wygląda po kątem użytkownika, raczej laika w tym temacie?


Jak już dotrzesz, proszę podawaj co jakiś czas średnie zużycie paliwa miasto/trasa. Jest tu kilku ciekawych ile te silniki spalają w stosunku do danych fabrycznych.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-02-07, 08:21   

GORDINI napisał/a:
Karenzo napisał/a:
wydaje mi się że w tym silniku jest to duraluminium co oznacza że jest to miększy metal od stali co jeszcze bardziej sugeruje powolny proces docierania .

A w innych są tłoki stalowe, dębowe?

W modelach LEGO są plastikowe, a na wizualizacjach YouTube są z ch.w.cz. np.;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-07, 10:32   

GORDINI napisał/a:
Karenzo napisał/a:
wydaje mi się że w tym silniku jest to duraluminium co oznacza że jest to miększy metal od stali co jeszcze bardziej sugeruje powolny proces docierania .

A w innych są tłoki stalowe, dębowe?

W twojej pompce są zdaje się ceramiczne, 3 szt. z żałosną kulturą pracy. :lol: :lol: :lol:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-07, 17:37   

Dziś się silników jak kiedyś nie dociera. Ale sam silnik podlega procesowi dotarcia. Tyle, że tłoki nie SA docierane. Największe zużycie w początkowej fazie eksploatacji podlega cylinder, to na nim jest najwięcej ostrych krawędzi. Pozostałe elementy w mniejszym stopniu.
Tu zamieszczam rysunek obrazujący tą zasadę.
http://www.google.pl/url?...454949220400852
Pytanie 10 pierwsza część wykresu to docieranie.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-02-07, 20:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-02-07, 21:15   

ten silnik to podobna konstrukcja do 2.0 montowanego w lagunie IIII. Brak hydrauliki, delikatna głowica pod każdym względem gorszy od rewelacyjnego K4M.
 
robitak 
Zielony listek


Marka: nie posiadam
Model: nie posiadam
Silnik: nie posiadam
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-18, 14:06   

Witam przy okazji mojego pierwszego postu ;)

Mógłbyś napisać jak kształtuje się spalanie u Ciebie paliwa przez silniczek SCE100?

Kupiłbyś drugi raz samochód z tym właśnie silnikiem?
Pozdrawiam
Robert
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-06-20, 13:30   

renaultuser napisał/a:
ten silnik to podobna konstrukcja do 2.0 montowanego w lagunie IIII.
Tak, a dokładniej chodzi o silnik 2.0 16V o oznaczeniu M4R, który był montowany m.in. w Lagunie III i który podobnie jak H4M (1.6SCe) ma nissanowski rodowód. Nie mylić z innym 2.0 16V, F4R, który jest w budowie podobny do K4M.

renaultuser napisał/a:
Brak hydrauliki, delikatna głowica pod każdym względem gorszy od rewelacyjnego K4M.
I dlatego właśnie koniecznie musiałem się uwinąc z kupnem mojego Dustera zanim jeszcze wprowadzono H4M (mam jeden z ostatnich DD z K4M :-D ).
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-22, 10:56   

robitak napisał/a:
Mógłbyś napisać jak kształtuje się spalanie u Ciebie paliwa przez silniczek SCE100?


Co do spalania to rzeczywistość ma się nijak do tego co podaje producent.
W danych technicznych od mojego silnika, czyli 1.6 SCe 100, jest podane zużycie:
cykl miejski: 7,7
cykl pozamiejski: 5,3
cykl mieszany: 6,2

Moja rzeczywistość jest bardzo brutalna:
cykl miejski: 9,5
cykl pozamiejski: 7,5
cykl mieszany: 8,5

Silnik wybierałem właśnie pod kątem zużycia paliwa i miało być fajnie, a jest j/w.
Nie jestem rajdowcem, nie mam ciężkiej nogi, jest ciepło, więc silnik nie potrzebuje jakiegoś specjalnego dogrzewania, klimatyzacji (co zapewne podnosi zużycie) jeszcze nie używam, a spalanie duże, zbyt duże, a na pewno nie takie jak podaje producent w danych technicznych.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że to duże auto i ono potrzebuje..., ale myślę, że producent podając takie dane też to wiedział :)

robitak napisał/a:
Kupiłbyś drugi raz samochód z tym właśnie silnikiem?


Oprócz zużycia paliwa nie nam negatywnych uwag. Silnik fajny, dynamiczny, dobrze ciągnie. Trochę upierdliwa jest funkcja S&S, bo np. po dojechaniu do świateł, silnik się wyłączy i zaraz się światła zmieniają, więc wciskam sprzęgło, a on ...się dławi. Nie zawsze, ale już kilka klaksonów z tyłu z tego powodu zaliczyłem :)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2016-06-22, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-22, 11:49   

naprawdę 4 lata miałeś tu konto i myślałeś że auto wielkości dokkera z atmosferycznym silnikiem benzynowym o pośrednim wtrysku będzie paliło jak silnik diesla ?

Nawet sprzedawcy w salonie mówią że taki samochód lekką ręką 8-9 l weźmie
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-22, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-22, 13:33   

Ircys napisał/a:
producent podając takie dane też to wiedział

Oczywiście, ale producent nie ma podawać tego co chce i wie, tylko to co nakazuje prawo - a normy badania zużycia paliwa są jakie są i mają się nijak do zużycia realnego. Tym bardziej, że realne zużycie najbardziej zależy od kierowcy, nie od silnika - w tych samych warunkach dwie osoby mogą mieć zupełnie różne wyniki.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-22, 13:51   

Zużycie paliwa bada się według normy, a ta podaje w zależności od pojazdu i testu w jakim cyklu obciążenia, obrotów jak długo ma pracować. Tak badane zużycia paliwa ma być powtarzalne i musi dać się porównywać z innymi pojazdami. Dawniej podawano zużycie paliwa np. przy prędkości 90 km/h przy założeniu jakiegoś tam obciążenia (wcale nie maksymalnego) i bezwietrznej pogody i płaskiej drogi.
Dotychczas w każdym używanym prze ze mnie aucie uzyskiwałem wyniki i mniejsze i zazwyczaj większe niż to co piszą producenci. I tak będzie z każdą inną rzeczą od opon do płynu do spryskiwacza.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-22, 14:18   

laisar napisał/a:
Ircys napisał/a:
producent podając takie dane też to wiedział

Oczywiście, ale producent nie ma podawać tego co chce i wie, tylko to co nakazuje prawo - a normy badania zużycia paliwa są jakie są i mają się nijak do zużycia realnego. Tym bardziej, że realne zużycie najbardziej zależy od kierowcy, nie od silnika - w tych samych warunkach dwie osoby mogą mieć zupełnie różne wyniki.


Producent może napisać, że samochód w ogóle nie zużywa paliwa, nie truje i nie hałasuje, jeśli uczciwie poda, że testy wykonano przy zgaszonym silniku.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-06-22, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-06-22, 20:11   

Mój pali tyle co u Ircys'a z tym, że nie dławi się pd światłami. Ogólnie się dławi zgodnie z zaleceniami asystenta zmiany biegów i to mnie denerwuje.
Może komputer coś nawala?
_________________
mam suv-a...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-22, 21:14   

nie
wszędzie tak jest
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-22, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne