Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolot zimnego powietrza 1.6 16V
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 22:45   

może podjedź na hamownie

Choć jestem wstanie uwierzyć w innym aucie jak gazownik godzinę ze mną jeździł i stroił to auto lepiej zbierało się na LPG niż na PB
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-29, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 23:10   

Ty też :P

pamiętasz jak zrobiłeś swój dolot sprzed chłodnicy zza grila? kiedy wrzucisz wykres? :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 23:20   

teraz jeżdżę na ori
jak będzie ciepło to ogarnę temat do końca i zawitam do hamowni w łomiankach 3 pomiary za 100 zł
żeby sprawdzić czy mocy mi trochę nie wyparowało a przy okazji dolot
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 18:13   

tak wygląda dolot w dusterze ph II

11703127_1462707117381623_8598798204456489997_n.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 71,23 KB

11011475_1462707134048288_5300390005938260320_n.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 76,82 KB

 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-15, 06:59   

Inny rezonator i rura dolotu jakby zgrabniejsza niż w ph1. Może w ph2 nie warto demontować?
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-15, 21:39   

w phii wystarczy doprowadzić z zewnątrz zimne powietrze , dolot jest OK
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-16, 07:02   

Podoba mi się to rozwiązanie z PH2. Może kiedyś skuszę się na podmianę rezonatora i rury dolotu w moim PH1. Wtedy rzeczywiście warto się zastanowić nad doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, może nawet z możliwością odcięcia tego wlotu z zewnątrz (zimny silnik, jazda w kurzu). Najlepiej jeszcze by było zrobić sterowanie tego odcięcia z wewnątrz :mrgreen: Ah - czego to by człowiek nie chciał, ale jak to zrobić? Może jakaś żaluzja zamykana/otwierana siłownikiem do centralnego zamka?
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-07-16, 07:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 08:13   

Ale po co ?
Dolot robi się zawsze osłonięty aby powietrze nie wpadało bezpośrednio (tworzy się ciśnienie w dolocie ) . Jeżeli stworzymy nienaturalne ciśnienie w dolocie to zniszczymy efekt fali .
W skrócie . Silnik z powodu swojej charakterystyki pobiera powietrze falowo (ruchy tłoka ) Powietrze odbite od zamkniętej komory spalania wraca do dolotu . Specjalnie projektuje się doloty tak aby po ponownym otwarciu komory fale powietrza wracającego i zassanego spotkały się w rezonatorze co skutkuje wzmocnieniem kolnego cylindra .
Czym mniejsze obroty tym późniejszy moment spotkania fal .
Dlatego w dieslach są dłuższe dolotu bo są projektowane na spotkanie się fal na 1500-2500 obr .
Jak niektórzy sobie zdejmują kawałek dolotu to przesuwają odbicie fali na wyższe obroty . Więc wszelkie przeróbki na stożki dają efekt tylko na wysokich obr .

Inna kwestia to zapewnienie jak najzimniejszego powietrza
bo zimne powietrza = więcej tlenu
tlen = energia

Inna strona tego zagadnienia to zapewnienie bezpieczeństwa , obowiązkowa gęsta kratka na wlocie która blokuje ewentualne owady/kamienie i deszcz .
Jeżeli będzie duże ciśnienie z zew to istnieje zagrożenia wepchania wody do silnika . Jest dość małe ale zawsze istnieje . Dlatego ja dziurawię początek dolotu od doły aby wspinająca się woda wypadała .


Jeżeli chcesz zakładać jakieś żaluzje to nie ma to sensu .
Po 1 ciała obce blokuje siatka i fakt że dolot nie ma bezpośredniego wlotu (u mnie zasłanie go ozdobny grill )
po 2 ciepłe powietrze nie spowoduje szybszego rozgrzania silnika . Przecież jak powietrze trafia do cylindra i jest detonacja to wystarczająco powietrze się podgrzewa .Takie rzeczy może działały ale w gaźnikach . Teraz komputer daję większą dawkę na rozgrzanie i to zamyka temat na 100 %.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-16, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-16, 08:32   

Czyli uwazasz ze w dieslu nie ma co kombinowac z dolotem i zostawic tak jak jest czyli cieple powietrze niech sobie wciaga z komory silnika ????
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 08:41   

Warto zapewnić dopływ zimnego powietrza .
Ale bez zmian pojemnościowych dolotu .
Nie wiem gdzie macie wloty powietrza w klekotach . Jeżeli tam gdzie ja zawsze warto przenieść go na maskę .
Przestrzegam że wstawienie rynny zamiast dolotu w myśl większy przepływ = wiecej mocy
przyniesie odwrotny skutek

Unikał bym tylko ruszania dolotu za rezonatorem (bo ktoś to kiedyś wyliczył ) przed można modyfikować w miarę rozsądku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-16, 08:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-16, 08:52   

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=9991

tak to wyglada przed fl :(
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 08:58   

Możesz zrobić dokładnie to samo co ja .
Wlot powietrza z maski za ozdobnym grillem (trzeba wyciąć ten czarny plastik niby skrzela )
i dać nową rure
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-16, 09:06   

Karenzo napisał/a:
Możesz zrobić dokładnie to samo co ja .
Wlot powietrza z maski za ozdobnym grillem (trzeba wyciąć ten czarny plastik niby skrzela )
i dać nową rure


nie da rady u ciebie nic tego nie zaslania a u mnie zaslania chlodnica chyba klimy i jakias czesc elektroniczna juz to ogladalemi nic z tego nie bedzie :(
predziej bym musial zaltwic sobie caly nowy dolot on nowego dCi 90 KM bo on inaczej jest tam polozony.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 09:20   

Miedzy chłodnicą a frontem maski jest przerwa .
W tej przerwie jest tylko plastikowa osłona . Wyciąłem w niej dziurę nożem i tam wsadziłem łapacz powietrza .

Na pewno u ciebie jest tak samo .
Chłodnica jest cała otoczona taką plastikową osłona która ma za zadanie kierować powietrze z boków na nią .
o tym mowa
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-16, 09:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-16, 11:12   

Karenzo napisał/a:
Miedzy chłodnicą a frontem maski jest przerwa .
W tej przerwie jest tylko plastikowa osłona . Wyciąłem w niej dziurę nożem i tam wsadziłem łapacz powietrza .

Na pewno u ciebie jest tak samo .
Chłodnica jest cała otoczona taką plastikową osłona która ma za zadanie kierować powietrze z boków na nią .
o tym mowa
Obrazek


niestety ale w przypadku dCi nie ma tej przestrzeni bo wszystko jest wyzej ze wzgledu na IC na dole :(
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 11:26   

No to nie koniec świata .
Możesz za kilak złotych kupić jakieś rury albo harmonijkowe rury wentylacyjne którą doprowadzić zimnego powietrze .
Plus jest taki że nie przerabiasz fabrycznego dolotu bo ta harmonijka doprowadza tylko powietrze w okolice wlotu dolotu
http://civic6g.pl/viewtop...fb4a521dc8b7f27
http://www.racingforum.pl...php?t29109.html
http://mkh.strefa.pl/view...t=1311&start=30

Kupujesz taką rure i zakładasz ją na dolot .
Dajesz wlot do rury gdzieś na zew i masz super
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-16, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-25, 22:12   

Mam łapacz ale nie mam rury łączącej z rezonatorem jakieś pomysły z czego dopasować ?
Ciekawą obserwacją jest fakt że po zdjęciu rury dolotowej (został sam rezonator ) auto wkręcało się lepiej na obroty.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-05-02, 21:15   

Ulepszyłem to rozwiązanie tak aby było szczelne na całej długości.
Jeżdżę teraz z torqe i przy okazji obserwuje temp na dolocie. Dziś w trakcie jazdy miejskiej 43-49 na trasie ok 37-38. Ze starym dolotem temperatura dużo szybciej rosła i wolniej spadała.
miasto 45-60 trasa ok 42-43
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-05-02, 23:08   

I co daje te 5-6 stopni roznicy?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-05-03, 21:33   

Czujnik temp jest za przepustnicą więc w bardzo gorącym miejscu. Więc to po prawdzie temp kolektora dolotowego który nagrzewa się od głowicy. Temp powietrza musi być sporo mniejsza.
Czujnik masowy wyskalowany jest tylko do 99 kPa , przy większej prędkości wartość ta osiągana jest już przy 40% otwarcia przepustnicy. Co oznacza że jeżeli zadbał bym o większą ilość paliwa mógł uzyskać parę koni.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne