Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzony gwint prawej półosi oraz osłona przegubu
Autor Wiadomość
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2015-07-26, 08:51   Uszkodzony gwint prawej półosi oraz osłona przegubu

Witam.

Kolejnym problemem z którym się obecnie borykam w moim autku jest uszkodzona osłona przegubu na prawej półosi. Dałem autko do mechanika i niestety się okazało, że w tych autkach nie idzie zwyczajnie wymienić tej osłony przegubu. Ogólnie ponoć jest sposób aby wymienić to poprzez jakieś rozciągane osłony przegubu które wykonuje się specjalnym kluczem.
Problem w tym, że podczas próby wymiany tych osłon okazało się jeszcze, że gwint na półosi, tam gdzie się dokręca nakrętką całą tarczę jest całkowicie zjechany i nakrętka się obraca sama. Pozostaje więc na to wygląda wymiana całej półosi. Nie wiem teraz co zrobić ale muszę chyba znaleźć jakąś używaną, nowe są drogie i nie do końca jestem przekonany czy będą pasowały. Mam też pytanie czy z innych pojemności Loganów te półosi są takie same i będą pasowały?
Nie wiem też czy jak już zakupię powiedzmy taką całą półoś to wymieniać tą osłonę przegubu, czy może lepiej zostawić tą osłonę oryginalną co będzie na półosi?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 08:58   

Kup całą półoś tylko z dobrymi osłonami przegubów i po robocie, przy okazji może przeguby będą w lepszym stanie z mniejszym przebiegiem

- a tak poza tym da sie wymienić nawet osłonę przegubu wewnętrznego, sam tak robiłem korzystając z takic uniwersalnych gum - jest moj opis na forum
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-26, 10:45   

Chyba nie do końca doświadczony mechanik.
Osłony da się wymienić po zdemontowaniu oczywiście półosi. Jedyne co to trzeba mieć odpowiednie narzędzie do zaciskania opasek na osłonach/gumach.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 11:05   

Cytat:
Jedyne co to trzeba mieć odpowiednie narzędzie do zaciskania opasek na osłonach/gumach.


Tez nie trzeba, wystarczą obcęgi , a nawet trytytki i tez bedzie chulac przez lata
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-07-26, 11:51   

Zamiast jakichś trytytek nie lepiej dopasować cybanty? Przynajmniej pewne, że nie spadnie i będzie dobrze trzymało a i jakos po kieszeni nie szarpnie. Narzędzi też specjalnych nie trzeba, bo śrubokręt czy klucz.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 12:04   

Cybant tzw. zacisk ślimakowy nie jest wskazany z tej prostej przyczyny, ze nie ma tej samej wagi na całym obwodzie
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-07-26, 12:15   

E bez przesady, przecież to nie waży nie wiadomo ile a i można przecież kupić komplety osłon z właśnie cybantami. Przynajmniej ja tam nigdy nie miałem z tym problemu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-26, 12:38   

zacisk z zestawu do manszety jest ok, ale slimakowy jest zle wywazony, wpada w wibracje , tym samym sie zsuwa.

druga sprawa martwisz sie o trytytke ze nie wytrzyma ? a manszeta to z czego jest zrobiona ? :-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-07-26, 13:09   

Trochę mam z tymi opaskami do czynienia w robocie i owszem dobra jest do spięcia przewodów w korytku czy innych prowizorek ale widziałem też jak pod wpływem warunków atmosferycznych łamią się jak wafelki, więc wybacz ale nie przekonasz mnie do spinania tym czegokolwiek w samochodzie
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-07-26, 13:13   

arczi_88 napisał/a:
Zamiast jakichś trytytek nie lepiej dopasować cybanty? Przynajmniej pewne, że nie spadnie i będzie dobrze trzymało a i jakos po kieszeni nie szarpnie. Narzędzi też specjalnych nie trzeba, bo śrubokręt czy klucz.

Tak jak niżej kolega napisał policz moment niwyważony w okolicach 2,5g to sie przekonasz.
Przegób trzeba zdjąć do manszety gwint poszedł o nawalania móltkiem a póżniej krzywo wkręcony. Chyba że ktoś wcześniej robił. A trytki dobrej jakości wytrzymują.
Ostatnio zmieniony przez kali 2015-07-26, 13:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-07-28, 11:12   

Dziękuje Wszystkim za odpowedzi.

Kupiłem niby do Logana 1.4 ale nie wiem czy będzie pasować. Czy mógłby ktoś to jakoś sprawdzić? Numer kupionej półosi to "8200499306".
Osłony wydają się być dobre.

Niestety ale do 1.4 chyba nie będzie pasować.
W Internecie na każdej stronie podają inaczej...

Ta półoś co kupiłem ma 23 zęby od strony koła i 23 od strony skrzyni.

Nie wiem ile ma moja w samochodzie ale sądząc po większości katalogów to pewnie będzie to 23 od skrzyni i 21 od koła, czyli od koła się nie zgadza o dwa zęby.
Rozumiem, że jak będzie taka różnica to nie ma mowy aby półoś pasowała?

Chyba się załamię, na aukcji pisało, że będzie pasować do 1.4 Logana, więc zaufałem a nie wiedziałem o liczeniu i sprawdzaniu tych zębów..
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-08-02, 22:01   

Niestety, pierwsza półoś jest nie dobra i musiałem kupić drugą. Do mojego autko pasuje taka co ma 21 ząbków od koła i 23 od strony skrzyni. Polecam wszystkim, którzy będą mieli do wymiany półoś aby wcześniej sprawdzili jaką dokładnie posiadają w swoim aucie.
Ja mam teraz jedną nie pasującą, w sumie mógłbym ją zwrócić ale chyba spróbuję sam wystawić ponieważ tak jak zwrócę to będę stratny za przesyłkę w dwie strony.
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne