Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Przeglądy i czyszczenie klimatyzacji, ilość czynnika i oleju
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-06-23, 09:01   

Dardus napisał/a:
Obserwacje - temperatura nawiewu najniżej spadła do 6 stopni (już po kilku minutach)


Wydaje się, że klimy w autach/Dusterach z początku produkcji (do pierwszej połowy 2012) były dobre. Potem coś zepsuli.
Moje auto jest z końca 2012 i temperatura powietrza z nadmuchów nigdy nie osiągnęła 6 C. Najniższe odnotowane wskazania (w warsztacie, czyli przy temperaturze otoczenia raptem 20-24 C) wynosiły ok. 9 C. To stanowczo za dużo. Powinny schodzić właśnie do 6 C. Tu mówimy o tym, że klima w moim aucie nie zawsze zapewnia komfort podróżowania (na krótkich dystansach - prawie zapewnia).
Drugą jej wadą jest to, że wyłącza się nagle z powodu zamrożenia "czegoś" (w serwisie mówili o "czopie lodowym") podczas dłuższej pracy/jazdy - np. po ok. 130 km (czasem wcześniej, czasem później). W aucie nagle robi się gorąco i wilgotno, czasami towarzyszą temu dziwne zgrzyty w nawiewach i prószenie szronem.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 18:34   

Aby potwierdzić lub obalić tą teorie musisz porównać wszystkie elementy klimatyzacji po numerach referencyjnych .

Brzmi strasznie ale są na pewno schematy . Do tego w diagolisie (tak się chyba ten program nazywał ) po wpisaniu vinu będziesz mógł zobaczyć wszystkie zamontowane części .
Czyli porównujesz vin swój z np.Dardus i masz odpowiedź
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-23, 18:56   

Karenzo napisał/a:
Aby potwierdzić lub obalić tą teorie musisz porównać wszystkie elementy klimatyzacji po numerach referencyjnych .

Brzmi strasznie ale są na pewno schematy . Do tego w diagolisie (tak się chyba ten program nazywał ) po wpisaniu vinu będziesz mógł zobaczyć wszystkie zamontowane części .
Czyli porównujesz vin swój z np.Dardus i masz odpowiedź


To nic nie da, bo problem jest również w sterowaniu.
A wersja programu jest na 100% inna, zwłaszcza że podobno steruje tym komputer silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-23, 19:08   

W wersjach po liftowych (2013-2014) na pewno jest inny sterownik .
Ale w autach z 2012 teoretycznie wszystkie jest takie same .

Różnice miedzy rocznikami w tych samych wersjach wysypują choćby kiedyś nie montowano wygłuszenia maski w benzynach . Zmieniono też miejsce gniazda zapalniczki .
Auta po 2011 mają już pedał gazu elektroniczny kiedy pierwsze dustery miały linki.

Więc można snuć przypuszczenia że w połowie 2012 coś się zmieniło .
Moje auto jest ze stycznia/lutego więc nie pomoge
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-23, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-06-24, 06:36   

Ja Dustera odebrałem w marcu 2012. Do tej pory (pomimo kilku tras po kilkaset kilometrów z włączoną klimą) nie stwierdziłem ani jej słabego działania, ani tych efektów oszronienia nawiewów, nagłego ciepła w aucie itp.
Zwykle gdy jest gorąco na zewnątrz - na początek jazdy ustawiam pokrętło nawiewu na 4, ale już po kliku, kilkunastu minutach jazdy żona każe mi skręcać na 1 bo jest jej za zimno (i dzieciom na tylnej kanapie też)

Jedyne co zauważyłem podczas używania klimy, to dosyć głośny szum z okolic sprężarki zmieniający natężenie wraz z obrotami silnika. Wkurza mnie to, bo w Sandero sprężarki wcale nie słychać..
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-06-26, 08:33   

Koledzy, doradźcie mi w sprawie wykorzystania puszki/sprayu biobójczego. Żadnych zapachów nie mam, ale warto oczyścić kanały.

1. Czy czynność odgrzybiania wykonać przed dobiciem klimatyzacji, czy przed, czy nie ma to znaczenia?
2. Czy podczas 15 minutowego opuszczenia wnętrza auta i odpalenia puszki na max ustawić sam nawiew z obiegiem zamkniętym, czy włączyć klimę na zamkniętym obiegu?
W dawnych czasach i samochodach bez klimy uruchamianie nawiewu przy zamknięciu obiegu nie było wskazane.
3. Rozumiem, że podczas odgrzybiania wyciągnąć filtr kabinowy?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-26, 08:51   

Ad.1 Nie ma znaczenia - ma po prostu odgrzybić kanały nawiewowe, parownik.
Ad.2 Zamknięty nawiew i wentylator ustawiony na max (klimy nie włączać! )
Ad3. Najlepiej wyjąć filtr z kabiny (łatwiejszy przepływ powietrza podczas odgrzybiania), odgrzybić auto przez 15 min i dopiero po wywietrzeniu auta zamontować NOWY filtr. ;-)

Lepiej przeczytać instrukcję obsługi tego środka odgrzybiającego, tam powinno pisać jakie czynności powinno się wykonać. ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-06-26, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-01, 21:38   

na klimę się nie opłaca
ja na gruponie kupuje nabicie z odgrzybieniem za 50 zł do 100 g i taką opcje polecam
nie dość że to jest 3-4 razy taniej niz normalnie
to tylko można to spartolić jak źle ustawią maszynę

Ja sobie drukuje ile powinno być czynnika i oleju i daje na kartce . Jest tabelka na forum
http://www.groupon.pl/bro...ory=motoryzacja


Te ozonowanie to pic na wode , mało kto w PL robi dobrze bo trzeba mieć miernik ozonu który kosztuje kilka stówek
do czyszczenia klimy polecam
http://allegro.pl/zestaw-...5597280780.html

całość daje najlepszy możliwy serwis klimy za najmniejsze pieniądze
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-01, 21:42, w całości zmieniany 5 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 08:26   

a ja ozonowanie polecam, nawet takie przez 10-15 min niewielkim agregatem ,
lepsze niż jakies pianki wpuszczane do otworow wentylacyjnych

ostatnio nabijałem od zera klime pod tesco i z ozonowaniem takim zaplacilem 100pln 8-) , jeszcze jakies wydruki dostałem ile było przed ile po czynnika i ciśnienie jakie

zadnego pisania "ile czego i dlaczego" , goscio miał w tym sprzęcie info ile wchodzi do dustera oleju i czynnika i jedyne pytanie to z którego roku duster
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-02, 09:23   

w samochodzie jest tabliczka/nalepka ile czego powinno być
ale często specom nie chce się szukać
dlatego lepiej samemu się przygotować

Na sprzęcie ustawia się tylko ilość żądaną czynnika .

Ja robiłem ozonowanie na wiosne a już mi zagrzybiała konkretnie klima (śmierdzi przy włączaniu )
_________________
Moje auto
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-09-02, 10:02   

Karenzo napisał/a:
w samochodzie jest tabliczka/nalepka ile czego powinno być
ale często specom nie chce się szukać
dlatego lepiej samemu się przygotować

Na sprzęcie ustawia się tylko ilość żądaną czynnika .

i dochodzę do wniosku, że nawet nie chce się im sprawdzić czy działa poprawnie po nabiciu.
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-27, 20:30   Olej do sprężarki klimatyzacji

Witam

Niestety okazało się że moja sprężarka od klimatyzacji padła i kupilem coś nowego (niby orginał RENAULT 926008367R) na allegro. Czy ktoś wie ile oleju powinno byc zalane do niej. Czy ktoś posiada opis techniczny itp? Sptrzedający nie wie, nie orientuje się i w ogóle zarobiony jest... Na samej sprężarce jest tylko typ oleju. Mój mechanik nie wie ile wlac oleju, u serwisantów w Dacii nie wiedzą. Nie chce zeby sie zatarła bo będzie niezły meksyk, nie chce też za dużo nalac.

Czy ktoś wie?
Przesyłam zdjęcie.


Pozdrawiam
specek

spr.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 39,06 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 21:29   

specek napisał/a:
ile oleju powinno byc zalane do niej

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Klimatyzacja - specyfikacja » http://www.daciaklub.pl/user/dacia-klima.htm - 150 ± 10 ml
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-27, 21:53   

jeszcze jedno - czym go zalewac ? DH-PR czy PAG 448 ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 21:59   

specek napisał/a:
czym go zalewac?

MSZ obojętnie.
 
specek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-27, 22:03   

a wiesz jeszcze czy go musze np strzykawka do sprezarki wlac czy poprostu w serwisie przy podlaczeniu tej maszny do nabijania powiedziec zeby ustawili na 150ml?[/list]
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 23:48   

ta 2 opcja
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 23:55   

Serwisówka mówi tylko o maszynowym napełnianiu całego układu.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-28, 05:37   

Napełnienie oleju zależy od maszyny. Stare modele nie napelniały olejem i trzeba było strzykawką. Nowsze już to robią.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 09:26   

To chyba masz na myśli czasy klimatyzacji z freonem R12. Bo R134 do samochodu występuje jako mieszanina oleju i czynnika.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-04-28, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-28, 10:49   

Nie współczesne. Olej jest potrzebny sprężarce i w czynniku roboczym ma go nie być.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 11:01   

No proszę coraz ciekawszych rzeczy się tu można dowiedzieć - naprawdę mylisz układy chłodnicze stacjonarne z samochodowymi gdzie jest tylko jeden obieg oleju i czynnika:
http://warsztatowiec.info...i-klimatyzacji/
Cytat:
mieszalność oleju z czynnikiem chłodniczym – olej musi dobrze rozpuszczać się w czynniku, by stworzyć możliwie jednorodną mieszaninę smarną.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-28, 12:30   

I co z tego artukułu i wpisu autora i mojego nie zrozumiałeś? Pytaj to ci wytłumaczę. :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 12:58   

Twierdzisz że oleju ma nie być w czynniku roboczym, podczas gdy to ich mieszanina jest w całym układzie ....
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-28, 15:49   

Przeczytaj dokładnie jeszcze raz wpisy. bo zaczynasz zmyslać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne