Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster co warto wiedzieć
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 17:35   Duster co warto wiedzieć

Postanowiłem napisać mały poradnik dla świeżych posiadaczy dustera z powodu często powtarzanych pytań na podstawie moich własnych doświadczeń .



Dywaniki gumowe
Oryginalne dywaniki oferowane przez dilera są naprawdę kiepskie nikomu ich nie polecam .
Nie zasłaniają całkowicie wykładziny oraz są słabo dopasowane .
Za mniejsze pieniądze można mieć lepsze dywaniki firmy rezerw plast
To samo się tyczy kuwety do bagażnika .
temat do dyskusji



Wycieraczki
Oryginalne wycieraczki dostarczone na aucie są za krótkie (50 cm ) idealnie pasują wycieraczki 60 cm (kierowca) , 53-55 cm (pasażer ) . Oczywiście można eksperymentować z różnymi długościami . Ja takie mam i na pewno działają .
temat do dyskusji

Tylna wycieraczka

Tylną wycieraczkę również można zastąpić (ori 300mm ) dłuższa wersją (350 mm )
temat do dyskusji



Ciśnienie w oponach
Często bagatelizowane a bardzo ważne ciśnienie w oponach które diametralnie zmienia prowadzanie się samochodu
Product podaje wartość 2.0 bara na opony .
Warunki terenowe :
1.9 przód
1.8 tył
Warunki wiejskie ( mocno dziurawe drogi )
2.1 przód
2.0 tył
Warunki miejskie
2.2 przód
2.1 tył
Do długiej jazdy autostradowej
2.3-4 przód
2.2 tył

na zimę stosujemy mniejsze ciśnienie

Czym twardsza opona tym twardsze zawieszenie auta , przy miękkich oponach powyżej 120 km/h auto niepewnie się prowadzi . Na twardych oponach za to auto na dziurach słabo amortyzuje wyboje .
Kilka razy sprawdzamy ciśnienia w oponach , swoim sprzętem kiedy maszyna nie pompuje (przy pompowaniu przekłamuje ) . Radze kupić dobrą pompkę na zapalniczkę niż używać tych złomów na stacjach .
temat do dyskusji



Opony zimowe
Opony na których wyjeżdżasz z salonu nie są wielosezonowe , M+S to oznaczenie piasek plus błoto :roll: . Da się na nich jeździć w zime ale są kiepskie , lepiej zaopatrzyć się w normalne zimowe opony .
temat do dyskusji



Wymiana oleju po docieraniu
Jeżeli ktoś decyduje się na wymianie oleju po okresie docierania może to zrobić osobiście . Do gwarancji wymagane jest tylko przestrzeganie harmonogramu wymian w ASO . Każda dodatkowa wymiana jest nie obowiązkowa i każdy zakład może ją przeprowadzić .
Jedyny wymóg to zastosowanie oleju z normą . Może być każdy olej np (5w40 , 0w30) , każdego producenta
RN 700 - Benzyna wolnossąca
RN 710 -Turbo benzyna / diesel bez FAP
RN 720 - Diesel z Fap
temat do dyskusji



Przeglądy z własnym materiałem
Można na przeglądy wymagane do gwarancji przyjeżdżać z własnymi materiałami eksploatacyjnymi. W ten sposób średnio na przeglądzie można zaoszczędzić ok 200 zł
Najlepiej zaopatrywać się w oryginalne filtry ale nie jest to wymagane do utrzymania gwarancji . W tym sklepie jest wszystko ładnie rozpisane , cenny są średnie jak na internet można dostać zamienniki taniej np tutaj .
temat do dyskusji



Klimatyzacja
Z powodu małej ilości czynnika co 2-3 lata trzeba kontrolować jego ilość .
Tutaj tabele ile w jakim modelu go jest .
temat do dyskusji



Instalacje LPG
instalacje dzielimy na
fabryczną plusy : pełna gwarancja producenta , zintegrowane okablowanie silnika , wzmocnione zawory
minusy : mały zbiornik LPG (40 L ) ,zablokowany sterownik (aso też nie może go edytować )
Silnik jest specjalnie przystosowany do LPG ma inne kodowanie (K4M 616 po lifcie K4M 642) kiedy zwykłe wersje benzynowe to K4M 696 lub 4x4 K4M 606 po lifcie K4M 646
instalacja dedykowana :
Występuje tylko i wyłącznie kiedy do danego modelu nie występuje instalacja fabryczna.
Jest montowana na miejscu przez salon
plusy : pełna gwarancja producenta ,
minusy : czasami słabe umiejętności monterów z aso
dilerska :
Jest to instalacja zakładana na własną rękę przez dilera (sprzedawce) .
plusy : tańsza , możliwość dowolnej konfiguracji
minusy : tracimy gwarancje na silnik producenta zamiast tego od dillera otrzymujemy jego gwarancje . Jesteśmy z nim związani nierozrywalni na cały okres gwarancyjny



Silniki diesla
Dodam tylko iż wersję 4x2 110 oraz 90 mają taką samą skrzynie biegów więc obr/min dla konkretnych prędkości są takie same
Cytat:
Jak wiadomo Duster z silnikiem 1.5 dCi występuje w dwóch wersjach mocy. Słabsza 90 KM oraz mocniejsza 110 KM. Jaka jest techniczna różnica między tymi silnikami?

Bloki silników głowice, zawory itp są takie same. Różnica mocy wynika z zastosowania innej turbosprężarki.

1.5 dCi 110 KM posiada sprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.

1.5 dCi 90 KM posiada sprężarkę o stałej geometrii łopatek.


Przez różne turbosprężarki w tych silnikach jest kolosalna różnica podczas przyśpieszania na niskich obrotach. Wynika to zresztą nawet z samych danych technicznych. Słabszy Duster ma 200 Nm przy 1750 obr/min a mocniejszy 240 Nm przy 1750 obr/min.

Różnica w turbosprężarce oznacza, że samym chip tuningiem nie zrobimy z Dustera 90 KM samochodu 110 KM.

Wady wersji 110 KM

Oczywiście większa moc nie jest pozbawiona wad. Zapewne szybciej zużywa się układ korbowo-tłokowy.

1.5 dCi 110 KM ma koło dwumasowe 90 KM nie ma

Stąd też producent zdecydował się zamontować koło wielomasowe (popularna „dwumasa”) w mocniejszej wersji. Trwałość tego elementu jest oczywiście ograniczona, gdyż występują w nim części ruchome. W efekcie problemy z kołem zamachowym pojawiają się po około 80 000 km. Nowe koło dwumasowe firmy LUK (renomowany producent) wraz ze sprzęgłem (to jest zestaw) to koszt bagatela 3000 zł! Podczas gdy do tańszego modelu samo sprzęgło kosztuje 850 zł. Istnieje jednak możliwość zakupu koła dwumasowego po regeneracji za około 1000 zł jednak opinie na temat regenerowanych kół dwumasowych są podzielone.

zródło



Ciekawe modyfikacje :
Zmniejszenie obrotów na 5 biegu
lusterko samo ściemniające
dolot powietrza 1.6 16v K4M
Zaślepka podszybia , osłona progu , osłony bagażnika itp z Rosji i Chin i Niemiec
szpera duster
siatka ochronna na chłodnice
podnośnik do dustera
uniwersalny komputer pokładowy z masą funkcji
kontrolka informująca o pracy na LPG
domykanie szyb
podgrzewane fotele
sterownik klimatyzacji pół automatyczny
łóżko do dustera
chip tuning do DCI
wyciągarka
schowek klimatyzowany
snorkel
listwy ochronne na drzwi
doświetlanie zakrętów
większy prześwit
krata do bagaznika
termostat zimowy
lampka wnetrza
DCI zawór upustowy
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-11-17, 11:10, w całości zmieniany 25 razy  
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-06-29, 19:25   

Hint dla adminów: proponuję przykleić ten wątek. Albo dodać go do Kompendium Dacii.

Co do porad, to ja bym dodała jeszcze jedną - wyklejenie progu bagażnika.
Tutaj jest wątek z dyskusją / pomysłami: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10710
Tutaj są zdjęcia z filcem: http://www.daciaklub.pl/f...1642038#1642038
Tutaj gdzie i ile kupić filcu: http://www.daciaklub.pl/f...1642100#1642100
Tutaj guma na zelówki: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=63401#63401
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-29, 19:57   

Mógł bym pisać tu o różnych (których już troszeczkę u siebie zrobiłem ) modyfikacjach ale z założenia temat miał być dla nowych użytkowników . Można pomyśleć o temacie z modyfikacjami choć to na nowym silniku forum gdzie będę odpowiednie działy .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-29, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2014-06-30, 12:15   

Karenzo, świetny wątek. Wszystko co trzeba w jednym miejscu (z odnośnikami w razie potrzeby). Dla Sandero też by się taki przydał :->
 
filozofek 


Marka: DACIA/ RENAULT/DACIA
Model: SANDERO/MEGANE SCENIC/DUSTER
Silnik: 1,4 LPG/ 1,6 LPG/1,6 4X4
Rocznik: 2010/1999/2011
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2014-06-30, 12:17   

popieram
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-27, 16:19   

Uaktualniono informacje o silniki diesla
_________________
Moje auto
 
fafik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Dołączył: 04 Lut 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-06, 23:26   

Super, że tak to wszystko tu pozbierałeś :) teraz mogę sobie wyrobić opinię odnośnie tego samochodu :) Pozdrawiam :)
 
manola 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 47
Skąd: CW
Wysłany: 2015-09-21, 16:45   

Witam
świetny, przydatny wątek, temat, serdeczne dzięki
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-26, 17:15   

zaktualizowałem temat o modyfikacje
jeżeli coś umknęło dajcie link
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-09-26, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-09-26, 19:04   

Można to zdanie usunąć z instalacji LPG dilerskiej:
" minusy : tracimy gwarancje na silnik producenta zamiast tego od dillera otrzymujemy jego gwarancje . Jesteśmy z nim związani nierozrywalnie na cały okres gwarancyjny"

Już nieaktualne teraz mam gwarancje w każdym ASO - i nie tracę gwarancji na silnik ? chyba że źle to rozumiem tego ostatniego (po myślniku)nie jestem pewien, nie chce mi się szukać papierów ale wydaje mi się że tak mówił sprzedawca jak co to mogę sprawdzić ale już jutro.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne