Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-05, 21:35
Karenzo napisał/a:
W warszawie da rade jeździć . Więc u ciebie pewnie też .
Jak musisz to ok , ale życia nigdy nie zaplanujesz do końca .
Lepiej kupić
Jak teraz nie masz funduszy to kup zestaw używanych gum na dojechanie 2 sezonów
Ale bzdura.
Nowe wielosezonowe są zimą O NIEBO lepsze od używanych zimówek.
A już szczególnie takich o niewiadomym pochodzeniu i przygodach.
Problem z wielosezonówkami (ale także zimówkami) jest inny - dość szybko tracą swoją przydatność w zimie, aż się zastanawiam czy na dwuletnich dam radę jeszcze jedną zimę przejeździć.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-05, 21:39
Karenzo napisał/a:
jak widze 4x4 na wielosezonówkach to nie wiem śmiać się czy płakać
To mniej więcej tak jak mi, gdy widzę suv-y obute w zwykłe opony od dostawczaków lub osobówek....
Ale tak to jest, gdy się kupuje suv-y do jazdy po asfalcie i szpanu.
Te standardowe wielosezonówki są chociaż oponami typu cross, z jakąś tam przydatnością w terenie, czego opona od dostawczaka (nie wspominając o zwykłej szosówce z osobówki) nigdy nie zapewni.
w zimie jezdzilem - przod zimowki goodyeara, a z tylu te continentale - natychmiastowa roznica w zimie, ze te drugie maja bardzo twarda gume w porownaniu do "chinskich" zimowek, juz abstrahujac od polzimowego bieznika
Ale w tym linku jest coś odwrotnego niż piszesz.
Oczywiście, że M+S nie oznacza zimówki z automatu, może oznaczać właśnie oponę wielosezonową.
Co nie oznacza, że jest to opona letnia, jak niektórzy sugerowali.
Opony zamontowane od nowości w mojej Rumunce to Conti Cross Contact LX. Niektórzy sprzedawcy (i dziennikarze) określają je jako wielosezonowe/uniwersalne. Jednak sam producent umieszcza je w swoim katalogu w grupie opon letnich.
Ja dwie zimy jezdziłem na oryginalnych oponach [1.5 km polnymi drogami do cywilizacji ] dawały rady ,nie zakopałem się ani razu .Raz zostałem wisieć na podwoziu [za wielka zaspa ] teraz mam Uniroyal MS 66 i sobie je chwalę .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-06, 11:01
piku napisał/a:
Opony zamontowane od nowości w mojej Rumunce to Conti Cross Contact LX. Niektórzy sprzedawcy (i dziennikarze) określają je jako wielosezonowe/uniwersalne. Jednak sam producent umieszcza je w swoim katalogu w grupie opon letnich.
Bo ma w ofercie Cross Contact Winter.
Ale nadal LX jest to wielosezonówka, która zimą radzi sobie dużo lepiej niż letnia opona znana z osobówek.
I (gdy jest nowa) lepiej niż zużyta zimówka.
Przeglądam sobie ostatnio informacje o oponach do Dustera. Chciałem kupić zimówki (bo letnie już są). Co sądzicie o takich oponach? Nokian Weatherproof
Niby są całoroczne (wiem, wiem, że jak coś do wszystkiego to do niczego - za takie komentarze dziękuję). Sam przez 5 lat jeździłem autem 100KM, 900 kg wagi na uniwersalnych - także w góry na narty bez problemów, a w lecie do Albanii na szutry a jeździłem nie mało, z 25 tyś. rocznie.
Ktoś może miał szanse wypróbować?
Być może mogły by być dobrym kompromisem między letnimi, a zimowo-szutrowymi.
Można je dorwać za 444 zł na jednym ze sklepów internetowych - to dobra cena jak za oponę.
Może polecasz coś innego? Dobre na zimę, a na lato na szutry?
w zeszłym roku kupiłem na pierwszą zimę (której zresztą nie było) fuldy kristall control. na oponeo są po 312 zł ja w lokalnej hurtowni wyrwałem je po 300 zł. opony są na prawdę dobre. co mnie najbardziej zdziwiło nie są głośne. Bardzo dobrze zachowuje się na mokrych deszczowych drogach, na śniegu nie zauważyłem żadnego uślizgu. opona bardzo dobrze wygląda, nawet lepiej od letnich conti. myślę, że w dalszym ciągu letnie na alusach i zimowe na stalówkach to najlepszy pomysł na dustera.
Dzięki za informacje. Chodzi mi o komplet opon, który nadał by się na wyjazdy w 50% asfalt, 20% "zły" asfalt, 20% drogi gruntowe, 10% drogi gruntowe gdzie osobówka nie wjedzie ale nie jakiś hardcore. Rereny szutrowe, dobrze radziłby sobie na mokrych nawierzchniach i śniegu, błocie pośniegowym. Takie warunki często zdarzają się np. w czerwcu na transfogarskiej (: https://youtu.be/czO_ovQfQ2A?t=4m8s
Komplet letnich chciałbym mieć na normalne jeżdżenie w lecie od miasta do miasta, a "zimówki" chciałbym mieć na zimę + zakładałbym je na wyjazdy - takie jak ten powyżej. I tak właśnie myślę o tych Nokianach.
PS. Wyjazd kumpla, ja tylko w kilku momentach 6:36 do końca (:
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-13, 21:40
m4r10 napisał/a:
Dzięki za informacje. Chodzi mi o komplet opon, który nadał by się na wyjazdy w 50% asfalt, 20% "zły" asfalt, 20% drogi gruntowe, 10% drogi gruntowe gdzie osobówka nie wjedzie ale nie jakiś hardcore. Rereny szutrowe, dobrze radziłby sobie na mokrych nawierzchniach i śniegu, błocie pośniegowym. Takie warunki często zdarzają się np. w czerwcu na transfogarskiej (:
Goodyear Vector 4Season. Wielosezonowa, ma oznaczenie 3 pik-snoł-mołtajn-cośtam. Do tego rwie trawę. Nie pali, nie ślizga, lecz ją wyrywa całymi kępkami. Jedyna wada: warto mieć chlapacze bo ta opona mocno wyrzuca spod siebie nie tylko trawę, ale również kruszywo. Ach, jeszcze dodam, że trochę szumi w zakrętach szybko pokonywanych. Jeszcze raz: Goodyear Vector 4Season i zapominasz o zmianie opon.
Idą na pierwszy montaż do wybranych wersji małego Jeep'a i niektórych modeli Fiata.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2015-09-13, 23:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-09-29, 19:35
Takie oponki na zimę kupiłem po 400 zł za sztukę z przesyłką: Nokian WR D4 - jak się sprawują napisze po zimie na razie czekają w garażu na założenie - sugerowałem się tymi danymi z naklejki bo niestety nie ma na razie testów -a le jak jest tak dobra jak poprzedniczka WR D3 to jest ok .Parametry pokazują że jest lepsza w hamowaniu na mokrym i błocie niż jakakolwiek w tym przedziale cenowym - oznaczenie A- a jak będzie zobaczymy :P
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2015-09-29, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Takie oponki na zimę kupiłem po 400 zł za sztukę z przesyłką: Nokian WR D4 (...)Parametry pokazują że jest lepsza w hamowaniu na mokrym i błocie niż jakakolwiek w tym przedziale cenowym - oznaczenie A
Faktycznie, każdy parametr z etykiety ma znakomity: paliwożerność B, hamowanie na mokrym A i 69 decybeli. Moje MS Plus 66 mają odpowiednio: E, C, 71. Zapewne te Nokiany to rewelka.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2015-10-02, 14:46
Właśnie założyłem je (NOKIAN Weatherproof) do swojego Logana.
Koszt nie wysoki jak na opony całoroczne nieduży - niecałe 900 zł za nowe gumy.
Przejechałem się trochę i tu moja wstępna ocena:
1. Ciszej niż na oryginalnych Goodyear Duragrip
2. Lepiej się kleją przy mocniejszym ruszaniu
Zobaczymy jak wrażenia po zimie, będzę mieć opinię z 2 aut: mojego Logana i Sandero Mamy.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-02, 18:00
Mam wielkiego smaka na te opony. Lecz w tej chwili, to jest w tym roku, nie mam potrzeby kupować jakichkolwiek nowych opon. Być może w przyszłym sezonie po zimie. Mam nadzieję, że spowszednieją i trochę jeszcze stanieją.
Super! Dzięki wielki za opinie Marrtin! Czekam na wrażenia o tym jak będą sprawowały się na śniegu. Wypróbowałbyś je dla mnie tymczasem na jakiejś szutrowej drodze? Byłbym wdzięczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum