Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowa Dacia,rozterki przed zakupem.
Autor Wiadomość
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-22, 15:29   

Raczej jeśli będzie 0.9Tce to bez gazu.Jeśli bardzo bym chciał LPG to tylko z 1.2 16V,choć to jest muł straszliwy.
Tak więc mój faworyt to 1.5dci.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 15:38   

ale 0,9 tce masz w fabrycznym gazie
co już zobowiązuje producenta do np utwardzenia np zaworów

Są różnie opinie o daciowych gazie ale fakt jest taki że silnik jest dostawany do zasilania gazowego w już w fazie projektowania .
Odsprzedaż takiego auta również będzie łatwiejsza

Mimo głupich ustawień centralki to lepszego silnika do lpg nie da się kupić . To nie jest pan heniu co montuje wszystko jak leci , to ktoś musiał sprawdzić , obliczyć i wziąć odpowiedzialność

Zrób mały test , poszukaj daciowozu z fabrycznym lpg
są tylko 2 na oto moto na 700 ofert
1 to rozbitek z Austrii
2 to
http://otomoto.pl/oferta/...html#3004721043
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-22, 15:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-22, 16:54   

A to ciekawe co piszesz,w takim razie jestem tym 0.9Tce z LPG zainteresowany.
Ile to realnie może palić,przy moim stylu jazdy?,tzn głównie drogi pozamiejskie,gdzie AstraG 1.6 16V pali mi 7.5-8.0.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-22, 17:15   

Z reguły jest taka zasada, że gaz więcej pali niż benzyna o około 20%. Więc można jakoś matematycznie obliczyć. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-22, 17:18   

Mourinho, ile LPG to raczej nikt Ci na chwilę obecną nie powie. Mnie od nowości przy obecnym przebiegu niespełna 2000km pali 6.2 litra benzyny i to właśnie w większości w cyklu pozamiejskim - styl jazdy bardziej "zachowawczo - przepisowy z lekkimi elementami szaleństwa". ;-)
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-10-22, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-22, 17:23   

Jeśli gregorisanowi pali 6,2 l benzyny to gazu spali mniej więcej około 8 litrów, ale jak pisze kolega gregorisan, że na chwilę obecną nikt Ci nie powie, bo narazie nikt na tym forum nie sanderki czy logana z silnikiem 0,9 Tce z LPG (jak się mylę to przyznam rację temu co mi poprawi) :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 17:47   

10-15 % to jest maks
przy dobrze zgranej instalacji to jest właśnie 10 %
_________________
Moje auto
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-22, 18:33   

Czyli zakładając optymistyczny wariant spalałby mi max 7l LPG czyli ok 15zł na 100km,co przy obecnych 33zł jest wynikiem rewelacyjnym :-D
A jak ze zużyciem benzyny?0.5-1.0l/100?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-22, 18:50   

Też nie kieruj się do końca moim spalaniem. Bo jakbyś poczytał forum to przy tym silniku różnie bywa...
Ale przy delikatnym obchodzeniu się z gazem można uzyskać satysfakcjonujące wartości. W poniedziałek byłem w Kędzierzynie - Koźlu. W dwie strony 71 km. Droga krajowa 45, ale dość wolna bo masę zdradliwych zakrętów, podjazdów i co chwila teren zabudowany. Spalanie wyszło 5.2 przy przepisowej jeździe.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-22, 18:58   

Wybór gazu moim zdaniem jest lepszym wyborem bo ceny oleju napędowego wzrosną w nowym roku, bo przestanie być przez UE traktowany jako paliwo "ekologiczne". Już do tej pory się mówiło o tym że wytworzenie litra biooleju kosztuje przyrodę więcej niż analogiczne spalanie benzyny. Teraz dojdzie wytwarzanie "zanieczyszczeń" powietrza. Na razie bym się wstrzymał dopóki nie zweryfikują wszystkich silników - bo jeśli inne koncerny nie krytykują VW za oszustwa to znaczy że same są w proceder zamieszane. A potem się okaże że takim samochodem nie wjedziesz do centrum np. Krakowa.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-22, 19:49   

woj_tek napisał/a:
Wybór gazu moim zdaniem jest lepszym wyborem bo ceny oleju napędowego wzrosną w nowym roku

Wszystko zależy od tego gdzie i ile, jak jeździsz.
Mnie Lodgy Dci spala średnio 7-8 litrów ON.
Skoda Fabia 1,4 spalanie gazu średnie 8,5 do 10,0 max plus PB na zimnym
ISUZU i290 spalanie gazu 12 do 20litrów + PB na zimnym (poj. 2900cm, 190kM)
Generalnie gaz wychodzi najtaniej jak dużo jeździsz. ON przy DPF na krótkich odcinkach jest nieporozumieniem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 20:47   

Dacia Duster 1.5 dci 86KM bez FAP - jazda na krotkich odcinkach w W-wie , praca dom sklep itd 5.7L/00km
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-22, 20:54   

A czy we wszystkich nowych dci(czy to a Sandero czy Loganie MCV)jest DPF?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-23, 05:46   

TAK.
Każdy diesel w normie Euro 5,6 musi posiadać filtr cząstek stałych.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-23, 09:13   

A jak uważacie,chodzi mi o Logana MCV dci,warto dopłacić 2.5kzł za mocniejszy silnik,75-90?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-23, 10:01   

Im mocniejszy silnik tym lepsze auto... ;-)
Lepiej się zbiera na drodze.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-10-23, 10:23   

Moja łyka w jeździe podmiejskiej z prędkościami przepisowym 5,4. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 to są okolice 7l. W tej chwili średnia z 4000km czyli od wiosny mam 6l.gazu powinien lykać 20% więcej.
 
walter_g 



Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 401
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-10-23, 10:55   

woj_tek napisał/a:
A jednak Dacia to Dacia, przy ewentualnej odsprzedaży cena samochodu będzie dużo niższa niż analogiczne auto innych firm.


Przepraszam, że się wtrącam ale:
- według raportów autem, które traci najmniej jest Dacia Duster (spośród wszystkich aut dostępnych na rynku)

I teraz pytanie, dlaczego?
Przede wszystkim dlatego, że jest SUV-em.

Jeżeli interesujesz się vanem, kombi albo kombivanem to niestety nie masz co liczyć na to, że będzie trzymać cenę - auta tego typy nie są trendy, cool, ani sexy :-)
Tutaj z góry przepraszam użytkowników tych aut, ale takie są realia rynkowe.

Teraz jest moda na SUV-y i to w każdym segmencie, od Renault Caputura, aż do Bentley'a Bentayga.
Zobacz na Porsche, kiedyś mieli tylko 911, a teraz Cayenne, Macan, i teraz projektują kolejne Porsche SUV.


Poza tym, polityka cenowa Citroena/Peugeota (praktycznie to samo - jeden koncern) jest niestety dziwna. Potrafią nagle dać rabat na nowe auto 18-20% - co oznacza, że jak ktoś kupił wcześniej taki samochód, a akurat nie było akcji rabatowej to jest w ciągu jednego dnia w plecy o utratę wartości, która następuje dopiero za rok.

Dacia daje maks. 4% rabatu i więcej nie dostaniesz, dzięki temu auta te nie tracą tak radykalnie na wartości.

A już całkiem poza tymi dywagacjami, to celujesz w 2 różne przedziały cenowe:
- Dacia Lodgy jest od 37.900,- zł.
- Peugeot Partner od 61.100,- zł.

Różnica 23.000 to przepaść.
Ostatnio zmieniony przez walter_g 2015-10-23, 10:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-23, 10:58   

walter_g napisał/a:


A już całkiem poza tymi dywagacjami, to celujesz w 2 różne przedziały cenowe:
- Dacia Lodgy jest od 37.900,- zł.
- Peugeot Partner od 61.100,- zł.

Różnica 23.000 to przepaść.


Logdy golas benzyna bez możliwości dokupienia żadnych opcji.
Partner z dizlem, klimą i radiem.
Co to za porównanie?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-10-23, 11:18   

Nie zapomnijcie dodać do kosztu zakupu kosztów 2 albo 5 letniego serwisu. Silnik tce jest na łańcuchu i przeglądy kosztują z materiałem 320 zł. W cytrynie to będzie pewnie co najmniej 1000zl.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-23, 11:55   

A jak maja się koszty przeglądów właśnie tego 0.9Tce w porównaniu do dci?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-10-23, 11:59   

Mourinho napisał/a:
A jak uważacie,chodzi mi o Logana MCV dci,warto dopłacić 2.5kzł za mocniejszy silnik,75-90?


Jak ci ta kwota nie robi za specjalnie różnicy, to warto.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-23, 12:11   

walter_g napisał/a:
woj_tek napisał/a:
A jednak Dacia to Dacia, przy ewentualnej odsprzedaży cena samochodu będzie dużo niższa niż analogiczne auto innych firm.


A już całkiem poza tymi dywagacjami, to celujesz w 2 różne przedziały cenowe:
- Dacia Lodgy jest od 37.900,- zł.
- Peugeot Partner od 61.100,- zł.

Różnica 23.000 to przepaść.


Hej to nie jest mój wątek, ale pewnie pijesz do mnie :-) Proponuje Ci się przejść do saloonu :-) Citroen Berlingo, który jest kopią Partnera cennikowo 55 tys. z klimatyzacją. Nie twierdze że jest tańszy. Zawsze będzie droższy a wersja 7 miejscowa jest lipna. I tutaj ma przewagę Lodgy. To trzeba rozważyć czy naprawdę potrzebujesz tych miejsc.

Jakość wykonania wnętrza - jeszcze nie oglądałem Berlingo więc się nie wypowiem, ale u Partnera moim zdaniem znacząco wyższy od Lodgy.

Jest jeszcze Fiat Doblo który ponoć kosztuje tyle co Lodgy po zniżkach u Fiata- jeden z forumowiczów o tym pisał.

Problem z cennikami jest taki że każdy producent ma swoją politykę i to jest lipne że trzeba po tych wszystkich salonach się przejechać.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-10-23, 12:18   

Na chwilę obecną,muszę wybrać pomiędzy
0.9Tce LpG za 47450zł
i 1.5dci 75ps za 48900zł.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-23, 12:26   

75 nie kupuj , bierz tylko 90
nie wiedziałem nikogo na forum kto wy miał tą wersje

Nie wiem po chcesz pchać się w ropniaka , przy twoich wymogach czyli
przebiegi 10-15 tyś rocznie użytkowanie 8 lat benzyna jest idealna

Miałeś kiedyś ropniaka w zimę ? to wiesz jak wygląda kwestia nagrzewania takiego silnika i ciepła w kabinie .

W benzynie na kratce masz dużo większą temperaturę , odchodzą wszelkie problemy z paliwem . w 1.5 dci Chłodnicy zasłonić nie można bo jest tam intercooler
To nie jest benzyna która nagrzewa się na parkingu i wsiadasz do ciepłego , nagrzeje się pewnie po 10 km .

Ja swojego trochę ociepliłem to w zime nawet po 1-2 godzinach stania na silniku mam 30 C
w benzynie nawet jak będzie - 30 to sobie taką osłonę założysz i będzie cieplutko
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-23, 12:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne