Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Trwałość haka
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 00:06   Trwałość haka

Po niecałych 140 tys. km i nieco ponad 7 latach kazałem zdemontować w mojej MCV-ce hak holowniczy, ponieważ jego stan okazał się już tragiczny.

(Kulę haka dwukrotnie czyściłem i malowałem i jest właściwie w porządku, ale sama belka i jej montowane do podłużnic auta wsporniki to jedna rdza).

Szukam teraz następcy - i tu moja prośba do osób, które również użytkują to urządzenie, zwłaszcza od dłuższego czasu: o sprawdzenie jego kondycji i podzielenie się uwagami.

Najbardziej jestem ciekaw wynalazków w rodzaju firmy Galia - czy cynkowanie, którym się chwalą, rzeczywiście tak świetnie się sprawuje i usprawiedliwia niemal dwukrotnie wyższą cenę?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 00:39   

W moim Dusterze hak Galia jest dopiero od 16 miesięcy - po wczorajszym spojrzeniu od spodu - z kanału wygląda jakby cały zestaw został zmontowany ledwie kilka dni temu.
Brak oznak rdzy na mocowaniach. Kula jest prawie nowa bo ciągnęła raptem trzy tysiące z trzydziestu ośmiu tysięcy - a gdy nie była używana to była zdemontowana i leżała w swoim śpiworku obok koła zapasowego.
Uważam że cena nie była zaporowa bo był 2x droższa od najtańszej dostępnej wersji - wraz z montażem u importera/dealera tych haków na PL( czyli raptem o kilkadziesiąt zł droższa niż podobno najlepsze ? niemieckie. W czasie rozmowy w trakcie montażu dowiedziałem się że kilkunastu dealerów kupuje haki od niego i montuje zamiast fabrycznych.
Zresztą cena tzw fabrycznego z montażem u dealera jest wyższa niż u importera z montażem ( poza sezonem) .
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2015-10-22, 19:07   

Warto zapłacić za hak Galia. Zero rdzy. Dodatkowe akcesoria aby nie pobrudzić kuli i rąk smarem: nakładka na kulę gdy jest w bagażniku, pokrowiec na całość, osłona na drugi koniec haka, zaślepka na otwór gdy hak jest w bagażniku. A więc wszystko ładnie zabezpieczone.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-23, 21:00   

laisar, w temacie, w którym piszesz pisałem o haku i mam go do dzisiaj - trzyma się świetnie, a cynkowany nie był. W dwóch Polonezach miałem haki Steinhoffa. W jednym 9 lat i raz urwałem uchwyt od gniazdka elektrycznego, ale auta były używane do pracy i praktycznie codziennie jeździły z przyczepą po polu. Nigdy tego haka nawet nie malowałem.

Ale może to być też kwestia tego, że mieszkałem na wsi i zimą soli auto raczej nie widywało.

Po kupnie zawsze można by go całego psiknąć tworzywem w sprayu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-23, 22:10   

ja miałem zwykły nie cynkowany w berlingo , z tego co wiem jeszcze służy a ma już 15 lat . Hak używany tylko od wielkiego dzwonu ale jeszcze się trzyma .
Jedyna usterka to po 3 latach nie używania zaśniedziały styki

Zwykły hak jednoczęściowy bez żadnych osłon , nigdy nie malowany , nigdy nie okręcany .
Może ten twój wyglądał nieciekawie ale tam jest tak gruba stal że zanim przerdzewieje to już podłogi nie będziesz miał
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-31, 00:21   

Karenzo napisał/a:
Może ten twój wyglądał nieciekawie

Nie tylko wyglądał źle - na dużej części metal miał wżery na 0,5 cm w głąb, naprawdę nie nadawał się już do niczego.

matucha napisał/a:
może to być też kwestia tego, że mieszkałem na wsi i zimą soli auto raczej nie widywało

Wysoce prawdopodobne.

Dusterjack napisał/a:
hak Galia. Zero rdzy. Dodatkowe akcesoria

Owszem, przemyślany zestaw.

jas_pik napisał/a:
cena nie była zaporowa

Zdecydowałem się i z montażem zapłaciłem 750 zł.


Dziękuję! [:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne