Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
miga kontrolka od akumulatora
Autor Wiadomość
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 17:40   

Dobrze zainwestuj 10 - 20 zł w miernik i sprawdź napięcia.
Sądzę za za pomocą pomiaru napięć któr tu opublikujesz rozwiążemy zagadkę szybciej nię wszyscy "fachowcy"
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 18:24   

Chyba tak zrobię, ale jaki kupić ten miernik? Byle prosty w obsłudze, może być coś takiego?
http://allegro.pl/samocho...5770265869.html
albo
http://allegro.pl/wskazni...5639442525.html



Marek, ale gdyby to była dioda, to nie muszę wymieniać alternatora całego?
Regulator napięcia już mam nowy chociaż był niepotrzebny.Chociaż jeden plus nie świeci już kontrolka od silnika
_________________

Ostatnio zmieniony przez BLONDI83 2015-11-07, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 18:43   

Marek, Jak dobrze ładuje to jest 13,8 V a jak miga kontrolka to około 12,6 V
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-07, 18:47   

BLONDI83, podpowiem Ci, że wymiana diod prostowniczych nie powoduje wymiany całego alternatora. :-)
Najlepiej będzie jak pojedziesz do takiego zakładu gdzie regenerują alternatory, rozruszniki to tam Ci zrobią, i na dodatek wszystko Ci sprawdzą poprawność działania (bynajmniej taki zakład mam u siebie, gdzie wcześniej robiłem dla Scenica - alternator i rozrusznik). ;-)

A co do zakupu miernika to możesz kupić taki co pokazałaś w drugiej pozycji - jest dokładniejszy niż pierwszy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 18:52   

Alreja byłam w zakładzie, gdzie tylko zajmują się alternatorami niczym innym i tam wymienili mi ten rozrusznik, ale nic to nie dało. Myślę by w poniedziałek tam pojechać z reklamacją zapłaciłam "trochę" za coś co jest mi niepotrzebne, pewnie będę musiała kupić nowy akumulator i tak.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-07, 18:54   

BLONDI83 napisał/a:
Marek, Jak dobrze ładuje to jest 13,8 V a jak miga kontrolka to około 12,6 V

Akumulator zamontowany w samochodzie musi być systematycznie podładowywany przez alternator, aby rano nie odmówił nam posłuszeństwa. Za prawidłowe napięcie w naszym aucie odpowiada regulator napięcia. Uszkodzony może spowodować nie doładowywanie akumulatora (napięcie mniejsze niż 13.80V), co spowoduje problemy z odpalaniem. Równie szkodliwe dla akumulatora jest ładowanie go zbyt wysokim prądem (napięcie wyższe niż 14.5 V). Objawia się szybszym przepalaniem żarówek, bywa również, że alternator ładuje tak wysokim prądem, że elektrolit w naszym aucie "gotuje się". Należy wtedy natychmiast udać się do warsztatu, aby usunąć usterkę, w innym wypadku możemy zniszczyć akumulator a nawet doprowadzić do wybuchu nagromadzonych w nim gazów. O wielu uszkodzeniach w obwodzie ładowania informuje lampka kontrolna w zestawie wskaźników.
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 19:03   

route2000 objeździłam pół Częstochowy, najwyżej przyjadę do Ciebie :-D w Lublinie mnie jeszcze nie było ;-) . Co do fachowców niech dokończą to, co zaczęli i prawie 400 zł zgarnęli. We wtorek jadę do Warszawy, w poniedziałek do Łodzi, aż strach czy dojadę :-(
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-07, 19:08   

Jeśli czeka Ci długa podróż to trzeba "fachowców" op....ć, żeby Ci zrobili w końcu, co Ci życzę, bo faktycznie coś może się dziać z tym ładowaniem w podróży :-/

Jak będziesz w Lublinie to zapraszam..... :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-07, 19:43   

Najlepiej taki tylko że drogi http://allegro.pl/miernik...5720626817.html

Któryś z poniższych będzie dobry:
http://allegro.pl/profesj...4907656348.html
http://allegro.pl/miernik...4910668798.html
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 20:00   

po co taki sprzet
zwykły unit
http://allegro.pl/miernik...5085937705.html
kiedyś za 20 zł w juli kupiłem i do prostych prac wystarczy
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-07, 21:27   

Te za 20 zł to sobie można wsadzić do kosza. To są wskaźniki, a nie mierniki.

Podane przeze mnie nie są profesjonalne ale na ich dokładności można już polegać.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-07, 21:36   

Sam miernik nie załatwi problemu. Jeśli znajdziesz chwilę, to zapraszam do mnie sprawdzimy ładowanie, ewentualnie porównamy z moim. Można podłączyć do ELM 327, bezpośrednio do złącza diagnostycznego. ;-)
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-08, 08:12   

Dardus- dziękuję, skorzystam :-)
Koledzy, a mogło być też coś nie tak z regulatorem, czy szczotkami, gdyż po zainstalowaniu nowego znikła kontrolka od silnika, a błąd nie był kasowany? Pewnie czeka mnie wymiana akumulatora, ale póki problemu nie rozwiąże nie ma sensu "zabijać" nowego.
A tak sobie pomyślałam, a może podładować zewnętrznie ten akumulator, może to coś da?
Nie śmiejcie się z moich pomysłów, ale mam jutro i we wtorek wyjazd do Warszawy i Łodzi i boję się, że tam zostanę. Wiedziałam dawno o tym wyjeździe i chciałam jechać sprawnym autem, ale widzicie nie da się. Czy coś da jak mój niedoładowany akumulator, podłącze do prostownika, czy to nie ma sensu?
Jutro pojadę do tego "punktu" powiem i o tych diodach. Oni nie wyjęli alternatora, tylko regulator wymienili "na aucie", bo powiedzieli, że jest tak zły dostęp do alternatora, że muszę auto zostawić na dwa dni, a to jest moje narzędzie pracy :-/

Czekam też na Wasze błyskotliwe pomysły odnośnie tematu związanego z tym, że próbuję odgadnąć co można zrobić, aby przestało ubywać płynu w chłodnicy, to już się ciągnie 2 rok i nikt nic nie wiem, mówią, że tak musi być. Wątpie czy dolewanie co 2 miesiące płynu musi tak być
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-11-08, 09:41   

Marek1603 napisał/a:
Te za 20 zł to sobie można wsadzić do kosza. To są wskaźniki, a nie mierniki.

Napięcie stałe na zakresie 20V= zmierzą bez problemu z wystarczającą precyzją.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-08, 09:50   

Ładowanie akumulatora dobrym prostownikiem (nie jakąś ładowarką itp.) nawet wskazane.
Z tym dolewaniem płynu to ciekawa sprawa, skoro ubywa to musi być wyciek, a w gorszym przypadku ewent. uszczelka pod głowicą.
Ps. odpowiedź Masz na PW. :->
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2015-11-08, 09:51   

Miałem podobną przygodę w seacie arosa. Błyskała na wolnych obrotach kontrolka ładowania. Miernik pokazywał, że jest ladowanie, a akumulator padał co jakiś czas. Wymiana regulatora napięcia nic nie dała. Okazało się po pewnym czasie i zakupie nowego aku, że alternator robi wewnętrzne zwarcie i pomogła dopiero wymiana na inny, używany, ale sprawny.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-08, 10:42   

BLONDI83,
http://www.daciaklub.pl/f...1681133#1681133
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-08, 12:34   

eplus napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Te za 20 zł to sobie można wsadzić do kosza. To są wskaźniki, a nie mierniki.

Napięcie stałe na zakresie 20V= zmierzą bez problemu z wystarczającą precyzją.


Ja akurat się spotkałem widocznie z jakimś felernym.

Jeszcze mi przyszło jedno do głowy. Jeżeli nie dioda to jakiś tzw. "zimny lut" na połączeniach wewnątrz alternatora lub przy samych diodach.

Podładuj aku prostownikiem, a jak masz inny sprawny to podmień na próbę i wyeliminujesz go ewentualnie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-11-08, 13:31   

Off - podstawową wadą tych mierników za 20 zł jest to, że jeśli na omomierzu spróbujemy zmierzyć rezystancję czegoś podpiętego pod 230VAC, to jest to ostatni pomiar tym przyrządem. Lepsze mierniki mają zabezpieczenia.
Do tego nie ma możliwości pomiaru małych napięć zmiennych typu sygnał na głośniku czy słuchawce, i w ogóle asymetria pomiaru AC - prymitywna dioda w szereg.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-08, 13:59   

Do sprawdzenia napięcia samego akumulatora lub ładowania nie potrzebne są profesjonalne przyrządy pomiarowe, natomiast do sprawności aku już tak. Jeśli aku na zimnym silniku (najlepiej po nocy) utrzymuje w granicach 12,5V, a przy rozruchu dobrze kręci ja bym go nie dawał jeszcze na straty.
MARKU dobrze dedukujesz, najlepszy sposób na takie przypadłości to droga eliminacji, w końcu jak to mówią ,,po nitce do ....''. Akumulator to najmniejszy kłopot, więcej roboty będzie z alternatorem. Dobrze by było mieć jakąś używkę na wymianę, a wymontowany ewentualnie zregenerować i mieć na zapas. W końcu na aledrogo alternator można kupić już w granicach 200 zeta, i tak taniej niż życzą sobie za wymianę samego regulatora.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-11-08, 19:50   

Po prostu najlepszym rozwiązaniem, dla samego alternatora, jest jego wymontowanie i gruntowny przegląd.
Tak przez neta to ciężko wróżyć. Co najwyżej można podpowiadać co sprawdzać.

Co do uciekającego płynu to są odpowiednie preparaty "kontrasty", które się dodaje do płynu i po kilku dniach użytkowania widać gdzie ucieka. Zwłaszcza jak Dominika miała ingerencję w fabryczny układ poprzez montowanie LPG. I tam trzeba szukać wycieku.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-11-08, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-09, 19:17   

Witajcie, udało mi się wrócić. Wstąpiłam do zakładu, gdzie wymienili mi prawdopodobnie dobry reduktor napięcie. Zachowali się OK, mam zostawić auto na 2 dni, reduktor zmienią na pierwotny, oddadzą za niego pieniądze i dokładnie "zbadają" alternator sprawdzą te diody.
_________________

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-10, 08:26   

BLONDI83, a jak rozwiążesz problem z ubywanie się płynu chłodniczego? Nie wiem czy czytałaś inne podpowiedziane wątki np. kolegi Laisara albo kolegi Marka1603?
Oto wypowiedź Laisara:
Cytat:
U mnie dopóki układ chłodzenia był fabryczny i nie ruszany (110 tys. km / 6 lat) nie ubywało nawet kropelki. Natomiast od czasu stłuczonego przodu 2 lata temu płyn znikał w tempie 0,5 dm3 na pół roku. Dopiero na początku ostatniego sierpnia udało się znaleźć nieszczelność. Opaska na rurce gumowej w pobliżu chłodnicy była źle założona - płyn nie kapał, ale ciśnienie wypychało go gorący i od razu odparowywał.

Skorzystaj też z porady Marka:
Cytat:
Co do uciekającego płynu to są odpowiednie preparaty "kontrasty", które się dodaje do płynu i po kilku dniach użytkowania widać gdzie ucieka. Zwłaszcza jak Dominika miała ingerencję w fabryczny układ poprzez montowanie LPG. I tam trzeba szukać wycieku.

A preparat 25 mg można kupić na allegro za 9 zeta ;-)
Powodzenia!
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-11-10, 22:59   

Blondi,
mi też płyn uciekał. Znalazłem wyciek na jednym z węży idącym od silnika w kierunku grodzi, koło puszki serwo (wspomaganie hamowana, taka duża płaska pucha średnicy 20-25 cm). Otwórz maskę silnika i stojąc od przodu samochodu poszukaj węża idącego od silnika w kierunku grodzi, na nim znajdź czarny plastikowy zawór do odpowietrzania wyglądający podobnie jak wentyl rowerowy. Metodą "Macajewa" (czyli paluszkami :-) ) sprawdź, czy nie jest przypadkiem mokry. Dokręciłem dziada i mniej płynu schodziło ale zgłosiłem przy kolejnym przeglądzie i okazało się, że jeszcze gdzieś płyn ucieka, znaleziono ślady wycieków i wymieniono dwa węże. Wiem, że zakładałaś LPG i również tutaj może być coś nie tak jeśli wcześniej płyn nie ubywał (może być jakaś opaska zaciskowa źle skręcona lub puściła, może być wsadzony przez gaziarza w węże od układu chłodzenia plastikowy trójnik, który po pewnym czasie będzie się deformował i złapie nieszczelności). We własnym zakresie możesz spróbować posprawdzać węże szczególnie w okolicach ich zakończeń. Niestety, niektóre wycieki można zobaczyć jak się popatrzy od dołu samochodu i tu chyba trzeba odkręcić osłonę pod silnikiem. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą- może i tak się zdarzyć jeśli instalacja jest źle wyregulowana dlatego mam pytanie ile wcześniej samochód palił benzyny a ile teraz pali LPG (zakładam, że nie zmieniłaś nagle poprzedniego stylu użytkowania ale jeśli chętniej i częściej jeździsz po terenie to zużycie może być wyższe)?
 
BLONDI83 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna, 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączyła: 24 Maj 2012
Posty: 349
Skąd: ok. Częstochowy
Wysłany: 2015-11-11, 07:45   

piotr. z Pali mniej więcej tyle samo 9 litrów
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne