Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-12, 20:34   

Karenzo napisał/a:
Co ile wymienia się olej w skrzyni w naszych daciach ?

Mechanicy w niezależnych warsztatach, specjalizujący się w serwisie Renault / Dacii zalecają wymianę oleju w skrzyni biegów po przebiegu 120 tys. km.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-12, 20:36   

A mi mechanik mówił że raz do roku kontrola stanu i jak nie trzeba to nie ruszać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-12, 20:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-05-13, 09:53   

W Loganie 1,4 z 2005r jakiś miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni. Nazwy nie pamiętam, dobrano w sklepie po parametrach. Kupiłem 3 litry. Była to pierwsza i pewnie ostatnia wymiana w moich rękach :). Po 10 latach i 190 kkm należy się.
Co do odczuć, to trochę łagodniej wchodzą biegi, szczególnie dwójka. Zobaczymy w zimę, bo rano to moja pani musiała trochę powalczyć :) w zeszła zimę ze skrzynią.
Cała operacja kosztowała mniej niż 100 zł (olej chyba po 22 za litr).
Generalnie auto ma trafić do mojego taty, więc nie ma co oszczędać. Jak zrobię 400 kkm to napiszę co ze skrzynią :mrgreen:
Szerokości


"Jak dbasz, tak masz..."
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2015-05-13, 09:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-05-14, 11:57   

Oleje które stosowałem w opisie powyżej są dedykowane przez ASO Reno cena za 0,5 l to już dobrze nie pamiętam ale coś ok. 20 zł.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 19:22   

Mam taki problem mechanik nalał mi do skrzyni elfa TRANSELF NFP 75W-80
Twierdzi że taki widnieje w katalogu że leją do dusterów od 2012 roku
To jest pół syntetyk .
Czy mogą być z tego jakieś problemy >?
http://www.elf.com/consum...nfp-75w-80.html
_________________
Moje auto
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2015-06-11, 20:53   

wg rosyjskiej instrukcji jest dobry

Dok1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 443 raz(y) 175,22 KB

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 20:58   

no tak ale :
http://www.daciaklub.pl/f...1638743#1638743
Co ciekawe po całym zabiegu skrzynia chodzi z mniejszymi oporami i lepiej biegi wchodzą
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-11, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-13, 15:26   

Laiser to jak będzie z tym olejem ?
dobry wlali czy mam wymieniać bo nie chce całej skrzyni wymieniać jak mi synchronizatory walną
_________________
Moje auto
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-11, 16:04   Utrata ok. 0,5L oleju w skrzyni biegów. Dacia Logan 1.4 MPI

Witam.
Podczas majstrowania przy czujniku światła cofania i jego odkręceniu, nie ogarnąłem sytuacji, że poleci tam olej, no i niestety poleciał i to dość mocno. Zanim zakręciłem z powrotem wylało się może z 0,5L oleju.
Pytanie w tym miejscu takie, czy teraz po tej utracie można jeździć autkiem np. z 20km w jedną i w drugą stronę? Czy lepiej nie ryzykować?
Domyślam się, że trzeba będzie teraz tą stratę uzupełnić, tym bardziej, że jeszcze trochę go ubędzie jak będę za chwilę wymieniał ten czujnik cofania.
Pytanie teraz za 100pkt, gdzie się znajduje wlew oleju do skrzyni biegów w moim aucie i jak to zrobić no i czy można to zrobić samemu bez wizyty w warsztacie?
Co do leju to w książeczce jest napisane, że powinien być to olej ELF TRANSELF TRJ 75W-80, z tego co teraz sprawdzałem to już tego oleju nie idzie kupić ale jest inny ponoć o pod inna nazwą a mianowicie: ELF TRANSELF NFJ 75W80.
Mogę dokupić ten olej i zrobić dolewkę?

Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]

Pozdrawiam
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-11, 16:30   

Marka oleju nie jest ważna, byleby spełniał parametry określone przez producenta.

Poczytaj wątek w linku, są wszystkie informacje na pierwszej stronie: http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-11, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-11, 16:38   

Co do oleju w skrzyni to ja u siebie lałem NFJ, który rzeczywiście wydaje się być zamiennikiem. W mojej skrzyni wlew jest od przodu, wystarczy zdjąć osłonę silnika. Dolewka jest o tyle kłopotliwa, że przydaje się pistolet albo inne narzędzie do nalewania, wlewa się do momentu, gdy olej zacznie solidnie wyciekać.

Jak samochód ma większy przebieg, to może warto zlać cały stary olej i wlać nowy? Koszt nie jest zaporowy, chociaż jakiś niewątpliwie jest...

Jak skrzynia po uruchomieniu nie będzie hałasować, to pewnie jadąc powoli i nie wachlując biegami dałoby się przejechać, ostatecznie smarowanie skrzyni nie jest i tak bardzo ambitne technologicznie, ale może lepiej te 20 km przejechać rowerem ;) ;)
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-11, 17:11   

Co do oleju to ten z książeczki auta podaje, że norma jest API GLS 5, natomiast ten zamiennik NFJ ma norme API GLS -4+, nie wiem czy to znacząca różnica czy oznacza to samo.

Osłona silnika to ta plastikowa obudowa? Ciężko się ją zdejmuje? Ma ktoś jakieś zdjęcie lub schemat gdzie znajduje się ten wlew oleju do skrzyni biegów?

Poniżej wkleję zdjęcie swojego silnika, może kto by zaznaczył na nim gdzie ten wlew mniej więcej się znajduje. :)

 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-11, 17:14   

Raczej nie znajdziesz tego wlewu pod maską tylko na samej skrzyni, więc czeka Cię kanał/podnośnik ;-)
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-11, 17:40   

Czyli osłona silnika to ta z dołu metalowa na 6 śrub, dziś już ją zdjąłem
Mam nadzieję, że znajdę ten wlew, jakby kto miał jakieś zdjęcie z podglądem tego wlewu to proszę podesłać.
No można by wymienić cały olej ale chyba póki co zdecyduję się jedynie na dolewkę, trochę krucho z kasą. Ogólnie autko ma na tą chwilę przejechane 180 000 km, pewnie wymiana oleju skrzyni biegów nie była robiona nigdy. W ogóle poza tym olejem to zastanawiam się na kilkoma sprawami.
Co do wymiany dolewki tego oleju to będę to musiał robić jedynie wspomagając się podniesie samochodu lekko na lewarku, nie mam dostępu do kanału.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-11, 17:53   

Jeszcze jedna kwestia to czym otworzę ten korek wlewowy oleju do skrzyni?
Bo jak zmieniałem olej w silniku to musiałem załatwiać specjalny klucz kwadrat.
Ktoś może się orientuje?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-11, 18:08   

Fotki z tej operacji nie rzuciły mi sie na forum w oczy, więc jakby Ci się udało porobić jakieś przy okazji to pomógłbyś wielu właścicielom Loganów ;-)

Jak już znajdziesz ten korek to będziesz wiedział xD taki kwadratowy kluczyk można samemu zrobić z niepotrzebnego imbusa, sam sobie taki zrobiłem do kosiarki.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-11, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-11, 18:25   

Do wlewu normalnie - ręką się odkręca/zakręca,
natomiast ten zlewowy to faktycznie kwadrat 8mm.

Dolewac najlatwiej przez rurke od gory maski , wepchnac koncowke w otwor zakrecany reka i gora nalewac az z dolu nie zacznie kapac.

No i jak duzy przebieg ok 100tys km to warto zmienic, chocby ze ciszej skrzynia bedzie chodzic.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-11-11, 19:50   

Ja wlewam olej do skrzyni przez wężyk odpowietrznika po uprzednim wyjęciu z niego zaworka/nie zalecane/.,ale łatwe i nie szkodliwe. Trzeba odkręcić korek kontrolny i patrzeć kiedy zacznie wypływać olej. Na wężyk nakładam lejek i wlewam podgrzany olej, szybciej spływa.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-11, 22:13   

Kolego Userr1, tylko nie dolewaj oleju do skrzyni na samochodzie uniesionym z jednej strony na lewarku, bo albo głowę utnie (przynajmniej przy nalewaniu od spodu, co i tak byłoby dość trudne), albo naleje się niewłaściwa ilość oleju z powodu złego wypoziomowania... ;-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-11, 22:23   

No dlatego też pisałem wcześniej o kanale albo podnośniku - nie mylić z lewarkiem :-P
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-11, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-11-13, 23:39   

Możesz z tak drobnym ubytkiem jechać. Korek na kwadrat 8mm. Można spróbować szerokim płaskim wkrętakiem. Olej dowolny w o jakości GL5 i lepkości 75W/90 czyli syntetyczny.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 23:55   

kali napisał/a:
. Korek na kwadrat 8mm

Najlepszy kwadrat jest z klamki od drzwi :-D
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-11-14, 10:15   

Klamka jest za mała.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-14, 14:43   

Witam.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Dziwna sprawa wyszła, bo podczas wymiany tego czujnika jeszcze odrobina oleju się wylała po czym samochód opuściłem z lewarka (aby był ustawiony na prostym podłożu), następnie odpaliłem na chwilę aby sobie pochodził kilka minut. (Zgodnie z instrukcją) Następnie zabrałem się za uzupełnienie tego utraconego oleju (za pierwszym razem gdy sprawdzałem czujnik i troszkę ulało się teraz przy wymianie), odkręciłem ten korek plastikowy i o dziwo olej się malutkim strumieniem dalej wydobywał ze skrzyni. Dolałem troszkę ale i tak wszystko praktycznie wyszło z powrotem co by świadczyło, że oleju w skrzyni jest odpowiednia ilość, jak to możliwe?
Wychodzi na to, że w skrzyni było nalane za dużo oleju?
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2015-11-14, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-15, 15:43   

Jak był wcześniej podniesiony na jednym boku to olej mógł zawilgocić wewnętrzną ściankę tam gdzie jest korek "pomiarowy" oleju. Po opuszczeniu auta na podłoże odpaliłeś silnik to zębatki zachlapały również ściankę skrzyni biegów, potem odkręciłeś korek by sprawdzić ilość oleju to wtedy resztka oleju spływała po ściance i trochę wypływała przez odkręcony korek co sprawiało wrażenie że oleju jest za dużo. A może się mylę.... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne