Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 309 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-05-13, 09:53
W Loganie 1,4 z 2005r jakiś miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni. Nazwy nie pamiętam, dobrano w sklepie po parametrach. Kupiłem 3 litry. Była to pierwsza i pewnie ostatnia wymiana w moich rękach :). Po 10 latach i 190 kkm należy się.
Co do odczuć, to trochę łagodniej wchodzą biegi, szczególnie dwójka. Zobaczymy w zimę, bo rano to moja pani musiała trochę powalczyć :) w zeszła zimę ze skrzynią.
Cała operacja kosztowała mniej niż 100 zł (olej chyba po 22 za litr).
Generalnie auto ma trafić do mojego taty, więc nie ma co oszczędać. Jak zrobię 400 kkm to napiszę co ze skrzynią
Szerokości
"Jak dbasz, tak masz..."
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2015-05-13, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Mam taki problem mechanik nalał mi do skrzyni elfa TRANSELF NFP 75W-80
Twierdzi że taki widnieje w katalogu że leją do dusterów od 2012 roku
To jest pół syntetyk .
Czy mogą być z tego jakieś problemy >?
http://www.elf.com/consum...nfp-75w-80.html
Wysłany: 2015-11-11, 16:04 Utrata ok. 0,5L oleju w skrzyni biegów. Dacia Logan 1.4 MPI
Witam.
Podczas majstrowania przy czujniku światła cofania i jego odkręceniu, nie ogarnąłem sytuacji, że poleci tam olej, no i niestety poleciał i to dość mocno. Zanim zakręciłem z powrotem wylało się może z 0,5L oleju.
Pytanie w tym miejscu takie, czy teraz po tej utracie można jeździć autkiem np. z 20km w jedną i w drugą stronę? Czy lepiej nie ryzykować?
Domyślam się, że trzeba będzie teraz tą stratę uzupełnić, tym bardziej, że jeszcze trochę go ubędzie jak będę za chwilę wymieniał ten czujnik cofania.
Pytanie teraz za 100pkt, gdzie się znajduje wlew oleju do skrzyni biegów w moim aucie i jak to zrobić no i czy można to zrobić samemu bez wizyty w warsztacie?
Co do leju to w książeczce jest napisane, że powinien być to olej ELF TRANSELF TRJ 75W-80, z tego co teraz sprawdzałem to już tego oleju nie idzie kupić ale jest inny ponoć o pod inna nazwą a mianowicie: ELF TRANSELF NFJ 75W80.
Mogę dokupić ten olej i zrobić dolewkę?
Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]
Co do oleju w skrzyni to ja u siebie lałem NFJ, który rzeczywiście wydaje się być zamiennikiem. W mojej skrzyni wlew jest od przodu, wystarczy zdjąć osłonę silnika. Dolewka jest o tyle kłopotliwa, że przydaje się pistolet albo inne narzędzie do nalewania, wlewa się do momentu, gdy olej zacznie solidnie wyciekać.
Jak samochód ma większy przebieg, to może warto zlać cały stary olej i wlać nowy? Koszt nie jest zaporowy, chociaż jakiś niewątpliwie jest...
Jak skrzynia po uruchomieniu nie będzie hałasować, to pewnie jadąc powoli i nie wachlując biegami dałoby się przejechać, ostatecznie smarowanie skrzyni nie jest i tak bardzo ambitne technologicznie, ale może lepiej te 20 km przejechać rowerem ;) ;)
Co do oleju to ten z książeczki auta podaje, że norma jest API GLS 5, natomiast ten zamiennik NFJ ma norme API GLS -4+, nie wiem czy to znacząca różnica czy oznacza to samo.
Osłona silnika to ta plastikowa obudowa? Ciężko się ją zdejmuje? Ma ktoś jakieś zdjęcie lub schemat gdzie znajduje się ten wlew oleju do skrzyni biegów?
Poniżej wkleję zdjęcie swojego silnika, może kto by zaznaczył na nim gdzie ten wlew mniej więcej się znajduje. :)
Czyli osłona silnika to ta z dołu metalowa na 6 śrub, dziś już ją zdjąłem
Mam nadzieję, że znajdę ten wlew, jakby kto miał jakieś zdjęcie z podglądem tego wlewu to proszę podesłać.
No można by wymienić cały olej ale chyba póki co zdecyduję się jedynie na dolewkę, trochę krucho z kasą. Ogólnie autko ma na tą chwilę przejechane 180 000 km, pewnie wymiana oleju skrzyni biegów nie była robiona nigdy. W ogóle poza tym olejem to zastanawiam się na kilkoma sprawami.
Co do wymiany dolewki tego oleju to będę to musiał robić jedynie wspomagając się podniesie samochodu lekko na lewarku, nie mam dostępu do kanału.
Jeszcze jedna kwestia to czym otworzę ten korek wlewowy oleju do skrzyni?
Bo jak zmieniałem olej w silniku to musiałem załatwiać specjalny klucz kwadrat.
Ktoś może się orientuje?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-11, 18:08
Fotki z tej operacji nie rzuciły mi sie na forum w oczy, więc jakby Ci się udało porobić jakieś przy okazji to pomógłbyś wielu właścicielom Loganów
Jak już znajdziesz ten korek to będziesz wiedział xD taki kwadratowy kluczyk można samemu zrobić z niepotrzebnego imbusa, sam sobie taki zrobiłem do kosiarki.
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-11, 18:11, w całości zmieniany 1 raz
Ja wlewam olej do skrzyni przez wężyk odpowietrznika po uprzednim wyjęciu z niego zaworka/nie zalecane/.,ale łatwe i nie szkodliwe. Trzeba odkręcić korek kontrolny i patrzeć kiedy zacznie wypływać olej. Na wężyk nakładam lejek i wlewam podgrzany olej, szybciej spływa.
Kolego Userr1, tylko nie dolewaj oleju do skrzyni na samochodzie uniesionym z jednej strony na lewarku, bo albo głowę utnie (przynajmniej przy nalewaniu od spodu, co i tak byłoby dość trudne), albo naleje się niewłaściwa ilość oleju z powodu złego wypoziomowania...
Możesz z tak drobnym ubytkiem jechać. Korek na kwadrat 8mm. Można spróbować szerokim płaskim wkrętakiem. Olej dowolny w o jakości GL5 i lepkości 75W/90 czyli syntetyczny.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Dziwna sprawa wyszła, bo podczas wymiany tego czujnika jeszcze odrobina oleju się wylała po czym samochód opuściłem z lewarka (aby był ustawiony na prostym podłożu), następnie odpaliłem na chwilę aby sobie pochodził kilka minut. (Zgodnie z instrukcją) Następnie zabrałem się za uzupełnienie tego utraconego oleju (za pierwszym razem gdy sprawdzałem czujnik i troszkę ulało się teraz przy wymianie), odkręciłem ten korek plastikowy i o dziwo olej się malutkim strumieniem dalej wydobywał ze skrzyni. Dolałem troszkę ale i tak wszystko praktycznie wyszło z powrotem co by świadczyło, że oleju w skrzyni jest odpowiednia ilość, jak to możliwe?
Wychodzi na to, że w skrzyni było nalane za dużo oleju?
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2015-11-14, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Jak był wcześniej podniesiony na jednym boku to olej mógł zawilgocić wewnętrzną ściankę tam gdzie jest korek "pomiarowy" oleju. Po opuszczeniu auta na podłoże odpaliłeś silnik to zębatki zachlapały również ściankę skrzyni biegów, potem odkręciłeś korek by sprawdzić ilość oleju to wtedy resztka oleju spływała po ściance i trochę wypływała przez odkręcony korek co sprawiało wrażenie że oleju jest za dużo. A może się mylę....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum