Marka: Dacia
Model: Dokker van
Silnik: 1598cm3
Rocznik: jeszcze nie odebrany
Wersja: Confort
Dołączył: 20 Lip 2015 Posty: 10 Skąd: Sławno
Wysłany: 2015-11-15, 16:30
Ja mam chyba najwięcej kilometrów przejechane 2,5 TYSIĄCA. :lol:Kupiony w sierpniu, 100 tysięcy myślę ,że osiągnie po 10 latach. Czyli wychodzi ,ze to mój pierwszy i ostatni samochód z salonu. Po siedemdziesiątce nie będę kupował samochodu, bo wiele mi życia nie zostanie.
Po przejechaniu 100 000 km zrobiłem małe podsumowanie dotyczące wersji Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 4x4.
Dla kogo jest Dacia Duster?
- dla osoby która chce mieć tani samochód z napędem na cztery koła i używać go do codziennej jazdy, wyjazdów w góry na narty lub nad jezioro, a nawet poszaleć sobie w trudniejszym terenie,
- dla osób które przy wyborze silnika diesla pokonują jednorazowo trasy dłuższe niż 10-15 km ze względu na filtr cząstek stałych, przy krótszych trasach powinny wybrać silnik benzynowy.
Dla kogo nie jest Dacia Duster?
- dla osób które koniecznie muszą mieć poczucie prestiżu i luksusu w swoim samochodzie,
- dla osób które jeżdżą głownie autostradami (ze względu na hałas powyżej 130 km/h).
- dla osób które chcą mieć silnik diesla, a nie mają cierpliwości aby po odbyciu trasy poświęcić 1 minutę na ostudzenie turbiny lub chcą oszczędzić na tańszym paliwie.
Zalety:
- ładny wygląd zewnętrzny (oczywiście to kwestia gustu, ale raczej wszystkim się podoba),
- bardzo dobre sprawowanie się w terenie,
- prosta obsługa podstawowych funkcji,
- zadziwiająco dobra dynamika silnika (diesel 1,5 dCi i to przy ruszaniu z II biegu),
- spalanie średnio na poziomie 6,8 l/100 km (przy spokojnej jeździe na dłuższych trasach ok. 1 200 km, także autostrady, nie przekraczałem 130 km/h, odnotowałem spalanie na poziomie 6,2 l/ 100 km),
- bezproblemowe pokonywanie dłuższych tras,
- wygodna, wysoka pozycja za kierownicą (jedyna uwaga co do widoczności wskazałem w wadach),
- dobrze sprawująca się klimatyzacja (pomimo że to tylko manualna),
- dobrze dobrane parametry elektryki Dustera, sprawne ładowanie akumulatora i dobra żywotność akumulatora, po 100 000 km nigdy, nawet przy mrozie rzędu -28 0C rozrusznik zapalał od pierwszego razu (samochód nie garażowany, od 3 lat także zasilana przyczepka),
- pomimo niskiej ceny samochodu dobre materiały użyte na siedzeniach i obiciach, nie ma śladu zużycia (oczywiście dbam o samochód), jedyny ślad to lekkie obtarcie sztucznej skóry na obszyciu gałki zmiany biegów (prawie niezauważalne), nie ma żadnych śladów zużycia na skórze obszycia kierownicy,
- po tych 100 000 km żadnej poważnej usterki, nigdy nie zawiódł w trasie (reszta poniżej co wydarzyło się podczas codziennej eksploatacji),
- najmniejsza utrata wartości dla samochodów 3-letnich, tylko 24,8% wśród wszystkich marek i klas samochodów z napędem 4x4 (Auto Świat nr 26 z 22.06.2015 r.), to nie tylko wynik niskiej ceny bazowej jak twierdzą redaktorzy, to po prostu dobry samochód i doceniony przez użytkowników.
Wady:
- trochę za słabe wyciszenie ogólne samochodu przy poruszaniu się powyżej 120 km/h (oczywiście na autostradzie), daje znać o sobie hałas wynikający z gabarytów i nietypowych kształtów samochodu, szczególnie dużych lusterek i relingów dachowych,
- brak wskazania temperatury zewnętrznej i wewnętrznej dla wersji I generacji, (tu trochę przesadzili w oszczędzaniu, moim zdanie wskazanie temperatury zewnętrzne ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy – warto wiedzieć że temperatura zewnętrzna zbliża się do 0,).
- zbyt ostre zakończenie górnego narożnika drzwi przednich (kilka razy boleśnie tego doświadczyłem, a może to tylko moja nieuwaga),
- przy dużych mrozach zimą poniżej – 20 0C trochę mało wydajne ogrzewanie,
- wysoka pozycja siedzenia ogranicza dobrą widoczność świateł na skrzyżowaniu, muszę się schylić aby obserwować światła zawieszone nad jezdnią (może to tylko moje odczucie, mam 184 cm wzrostu, ale nie miałem tego problemy w innych samochodach),
- więcej wad nie pamiętam, są pewne drobiazgi ale wiadomo podyktowane niską ceną samochodu i można to spokojnie zignorować.
W czasie użytkowania:
- nie montowałem słynnej uszczelki w przegrodzie silnika, nie było takiej potrzeby, nawet po jeździe w terenie było na silniku sucho i czysto, jedynie zimą gdy jeździ się po drogach gdzie sypią sól robi się lekki biały nalot na pokrywie silnika (nie wiem czy uszczelka by temu zaradziła),
- prawie od początku wyrzuciłem nieznośną uszczelka na podszybiu, latem od słońca i temperatury żyła własnym życiem i nie było możliwości jej przymocowania, po jej zdjęciu nie zauważyłem wzrostu hałasu w kabinie, jej brak jest niezauważalny,
- nie uważam za wadę sposób mocowania rolety w bagażniku, nawet w niektórych sytuacjach jej sposób mocowania jest praktyczny lub po prostu po złożeniu siedzeń w ogóle jej nie mocujemy,
- olej wymieniałem co 10 tys. km (nie jak zaleca producent co 20 000 km), w tym pierwszą wymianę oleju dokonałem po dotarciu - po przejechaniu 5 000 km.,
- tankowałem zawsze olej napędowy premium,
- zawsze pamiętam o ostudzeniu turbiny,
- jedyna rzecz z którą dwa serwisy do dziś sobie nie poradziły do zapalanie się wskaźnika ESP przy zimnym silniku i temperaturze zewnętrznej poniżej lub około 00 C, po nagrzaniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika,
- dwa razy wymieniałem szybę przednią, pierwszy raz na gwarancji samoistne pękniecie szyby w okolicach lusterka wstecznego po przejechaniu 20 200 km, drugi raz po uderzeniu kamieniem na koszt ubezpieczyciela,
- wymiana mocowania linki hamulca tylnego po przejechaniu 28 000 km, akcja przywoławcza Dacii, bezpłatna wymiana w dniu lutym 2012 r.,
- w połowie 2013 r. zdecydowałem się na założenie haka i zakup przyczepki, a więc od tego czasu wykorzystuję Dustera także jako koń pociągowy, ale nawet z pełnym obciążeniem czyli z dopuszczalna masą 670 kg sprawuje się bardzo dobrze,
- przy 99 000 km pech i kamień rozbija mi holagen lewy, wymiana z robocizną 486 zł,
- po 100 000 km serwis ocenił stan samochodu jako bardzo dobry, mam tylko zalecenie wymienić tarcze i klocki hamulcowe przy 120 000 km (nie były jeszcze wymieniane).
Generalnie to bardzo dobry i udany samochód w tej klasie i za tą cenę. Myślę, że za parę lat każdy z nas który go używał od nowości i dbał o niego, będzie go dobrze wspominał. Ja mimo przejechanych ponad 112 000 km nie mam zamiaru go sprzedawać w najbliższym czasie.
Po przejechaniu 100 000 km zrobiłem małe podsumowanie dotyczące wersji Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 4x4. ................
............Generalnie to bardzo dobry i udany samochód w tej klasie i za tą cenę. Myślę, że za parę lat każdy z nas który go używał od nowości i dbał o niego, będzie go dobrze wspominał. Ja mimo przejechanych ponad 112 000 km nie mam zamiaru go sprzedawać w najbliższym czasie.
Świetnie ujęte (cały post). Sam użytkuje swojego dopiero 1 rok przejechane w tym czasie ok. 10 tk i nie mam zastrzeżeń. Dustera kupiłem z myślą do kempingu DMC 1000kg jak i codziennej eksploatacji, ocena oczywiście pozytywna, nie blokowałem tirów ani one mnie. Napęd 4x4, krótka jedynka jak najbardziej przydaje się przy manewrowaniu na wąskich kempingach i nie tylko.
KUK dopasowałem z używanej uszczelki do drzwi z poprzedniego samochodu, denerwowała mnie ostra krawędz profilu przy jakimkolwiek serwisowaniu silnika.
Termometr jest to niewielki wydatek, może więcej roboty przy montażu, jak się komuś nie chce montowac to za pomocą ELM-a można kontrolowac temp. zewn. zasysanego powietrza.
Na ogrzewanie nie narzekam trzeba go jeszcze trochę "pogonić" po osiągnięciu temperatury silnika, u mnie cegiełki zapalają sie przy 58 stopniach C.
Dodam iż w ostatnim miesiącu byłem na przeglądzie rejestracyjnym- wynik 5, diagnosta nie miał się do czego doczepić (a trzepany był dokładnie i to z mojej inicjatywy) tak i ja jestem mile zaskoczony.
Jak dla mnie Duster jest strzałem w 10 (nie mówię, że nie ma lepszych samochodów) ale cena i całkowita ocena mówią za siebie.
A u mnie DUSTER skończył 5 lat 21 stycznia i zrobił 105 000 km.
Z awarii - tłumik wymieniony na gwarancji i kabelek od klaksonu - już raz go lutowałem i z nowu mnie i jest do lutowania.
Generalnie banan na pysku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum