Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:08
Przebiegi waszych Dacii
Autor Wiadomość
rzezba 



Marka: Dacia
Model: Dokker van
Silnik: 1598cm3
Rocznik: jeszcze nie odebrany
Wersja: Confort
Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Sławno
  Wysłany: 2015-11-15, 16:30   

Ja mam chyba najwięcej kilometrów przejechane 2,5 TYSIĄCA. :lol:Kupiony w sierpniu, 100 tysięcy myślę ,że osiągnie po 10 latach. Czyli wychodzi ,ze to mój pierwszy i ostatni samochód z salonu. Po siedemdziesiątce nie będę kupował samochodu, bo wiele mi życia nie zostanie.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-15, 17:44   

rzezba, mój teściu kończy w tym roku 77 lat i nie zamierza jeszcze zawiesić "kierownicy na kołku" ;-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-15, 17:46   

Do 70 normalnie a później na lekach bez problemu ;-)
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-11-15, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-01-08, 09:57   

ciut spóźniona fota o 5 km, ale jest :)

przebieg.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 196,53 KB

 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-08, 18:03   

Mnie dziś 22500 stuknęło.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2016-01-09, 13:10   

Po przejechaniu 100 000 km zrobiłem małe podsumowanie dotyczące wersji Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 4x4.

Dla kogo jest Dacia Duster?
- dla osoby która chce mieć tani samochód z napędem na cztery koła i używać go do codziennej jazdy, wyjazdów w góry na narty lub nad jezioro, a nawet poszaleć sobie w trudniejszym terenie,
- dla osób które przy wyborze silnika diesla pokonują jednorazowo trasy dłuższe niż 10-15 km ze względu na filtr cząstek stałych, przy krótszych trasach powinny wybrać silnik benzynowy.

Dla kogo nie jest Dacia Duster?
- dla osób które koniecznie muszą mieć poczucie prestiżu i luksusu w swoim samochodzie,
- dla osób które jeżdżą głownie autostradami (ze względu na hałas powyżej 130 km/h).
- dla osób które chcą mieć silnik diesla, a nie mają cierpliwości aby po odbyciu trasy poświęcić 1 minutę na ostudzenie turbiny lub chcą oszczędzić na tańszym paliwie.

Zalety:
- ładny wygląd zewnętrzny (oczywiście to kwestia gustu, ale raczej wszystkim się podoba),
- bardzo dobre sprawowanie się w terenie,
- prosta obsługa podstawowych funkcji,
- zadziwiająco dobra dynamika silnika (diesel 1,5 dCi i to przy ruszaniu z II biegu),
- spalanie średnio na poziomie 6,8 l/100 km (przy spokojnej jeździe na dłuższych trasach ok. 1 200 km, także autostrady, nie przekraczałem 130 km/h, odnotowałem spalanie na poziomie 6,2 l/ 100 km),
- bezproblemowe pokonywanie dłuższych tras,
- wygodna, wysoka pozycja za kierownicą (jedyna uwaga co do widoczności wskazałem w wadach),
- dobrze sprawująca się klimatyzacja (pomimo że to tylko manualna),
- dobrze dobrane parametry elektryki Dustera, sprawne ładowanie akumulatora i dobra żywotność akumulatora, po 100 000 km nigdy, nawet przy mrozie rzędu -28 0C rozrusznik zapalał od pierwszego razu (samochód nie garażowany, od 3 lat także zasilana przyczepka),
- pomimo niskiej ceny samochodu dobre materiały użyte na siedzeniach i obiciach, nie ma śladu zużycia (oczywiście dbam o samochód), jedyny ślad to lekkie obtarcie sztucznej skóry na obszyciu gałki zmiany biegów (prawie niezauważalne), nie ma żadnych śladów zużycia na skórze obszycia kierownicy,
- po tych 100 000 km żadnej poważnej usterki, nigdy nie zawiódł w trasie (reszta poniżej co wydarzyło się podczas codziennej eksploatacji),
- najmniejsza utrata wartości dla samochodów 3-letnich, tylko 24,8% wśród wszystkich marek i klas samochodów z napędem 4x4 (Auto Świat nr 26 z 22.06.2015 r.), to nie tylko wynik niskiej ceny bazowej jak twierdzą redaktorzy, to po prostu dobry samochód i doceniony przez użytkowników.

Wady:
- trochę za słabe wyciszenie ogólne samochodu przy poruszaniu się powyżej 120 km/h (oczywiście na autostradzie), daje znać o sobie hałas wynikający z gabarytów i nietypowych kształtów samochodu, szczególnie dużych lusterek i relingów dachowych,
- brak wskazania temperatury zewnętrznej i wewnętrznej dla wersji I generacji, (tu trochę przesadzili w oszczędzaniu, moim zdanie wskazanie temperatury zewnętrzne ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy – warto wiedzieć że temperatura zewnętrzna zbliża się do 0,).
- zbyt ostre zakończenie górnego narożnika drzwi przednich (kilka razy boleśnie tego doświadczyłem, a może to tylko moja nieuwaga),
- przy dużych mrozach zimą poniżej – 20 0C trochę mało wydajne ogrzewanie,
- wysoka pozycja siedzenia ogranicza dobrą widoczność świateł na skrzyżowaniu, muszę się schylić aby obserwować światła zawieszone nad jezdnią (może to tylko moje odczucie, mam 184 cm wzrostu, ale nie miałem tego problemy w innych samochodach),
- więcej wad nie pamiętam, są pewne drobiazgi ale wiadomo podyktowane niską ceną samochodu i można to spokojnie zignorować.

W czasie użytkowania:
- nie montowałem słynnej uszczelki w przegrodzie silnika, nie było takiej potrzeby, nawet po jeździe w terenie było na silniku sucho i czysto, jedynie zimą gdy jeździ się po drogach gdzie sypią sól robi się lekki biały nalot na pokrywie silnika (nie wiem czy uszczelka by temu zaradziła),
- prawie od początku wyrzuciłem nieznośną uszczelka na podszybiu, latem od słońca i temperatury żyła własnym życiem i nie było możliwości jej przymocowania, po jej zdjęciu nie zauważyłem wzrostu hałasu w kabinie, jej brak jest niezauważalny,
- nie uważam za wadę sposób mocowania rolety w bagażniku, nawet w niektórych sytuacjach jej sposób mocowania jest praktyczny lub po prostu po złożeniu siedzeń w ogóle jej nie mocujemy,
- olej wymieniałem co 10 tys. km (nie jak zaleca producent co 20 000 km), w tym pierwszą wymianę oleju dokonałem po dotarciu - po przejechaniu 5 000 km.,
- tankowałem zawsze olej napędowy premium,
- zawsze pamiętam o ostudzeniu turbiny,
- jedyna rzecz z którą dwa serwisy do dziś sobie nie poradziły do zapalanie się wskaźnika ESP przy zimnym silniku i temperaturze zewnętrznej poniżej lub około 00 C, po nagrzaniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika,
- dwa razy wymieniałem szybę przednią, pierwszy raz na gwarancji samoistne pękniecie szyby w okolicach lusterka wstecznego po przejechaniu 20 200 km, drugi raz po uderzeniu kamieniem na koszt ubezpieczyciela,
- wymiana mocowania linki hamulca tylnego po przejechaniu 28 000 km, akcja przywoławcza Dacii, bezpłatna wymiana w dniu lutym 2012 r.,
- w połowie 2013 r. zdecydowałem się na założenie haka i zakup przyczepki, a więc od tego czasu wykorzystuję Dustera także jako koń pociągowy, ale nawet z pełnym obciążeniem czyli z dopuszczalna masą 670 kg sprawuje się bardzo dobrze,
- przy 99 000 km pech i kamień rozbija mi holagen lewy, wymiana z robocizną 486 zł,
- po 100 000 km serwis ocenił stan samochodu jako bardzo dobry, mam tylko zalecenie wymienić tarcze i klocki hamulcowe przy 120 000 km (nie były jeszcze wymieniane).

Generalnie to bardzo dobry i udany samochód w tej klasie i za tą cenę. Myślę, że za parę lat każdy z nas który go używał od nowości i dbał o niego, będzie go dobrze wspominał. Ja mimo przejechanych ponad 112 000 km nie mam zamiaru go sprzedawać w najbliższym czasie.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-09, 16:38   

Dusterjack napisał/a:
nie montowałem słynnej uszczelki w przegrodzie silnika, nie było takiej potrzeby

Ale to jest obowiązek klubowy!!! :-P
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-09, 17:28   

Ajgor napisał/a:
Ale to jest obowiązek klubowy!!!

Nie każdego stać na taki wydatek ;-)
_________________
enjoy the silence
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-09, 17:49   

Majstry nie bijcie ale też nie mam uszczelki pod maską :-/
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-09, 18:00   

arczi_88 napisał/a:
Majstry nie bijcie ale też nie mam uszczelki pod maską :-/

.... ani ja też nie mam..... :-> nawet sam moderator też nie ma :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-09, 18:13   

No to jestem trochę spokojniejszy :lol:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-09, 19:26   

route2000 napisał/a:
nawet sam moderator też nie ma

Donosiciel :mrgreen:
arczi_88 napisał/a:
No to jestem trochę spokojniejszy

Też nie mam - ale na usprawiedliwienie powiem, że obszedłem prawie wszystkie sklepy motoryzacyjne u mnie w mieście i nigdzie takiej uszczelki nie mają :-/
_________________
enjoy the silence
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-09, 19:29   

route2000 napisał/a:
:-> nawet sam moderator też nie ma :-P

Który nie ma?
Zaraz postawimy go do pionu!
Jak kult to kult musi być :evil:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-09, 20:02   

ja tez nie mam :) i się nie chwale :)a na forum jestem od 7 lat :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-09, 21:14   

Ja już kupiłem uszczelkę na allegro, a jeszcze nawet nie zamówiłem Dustera.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-01-10, 15:06   

Dusterjack napisał/a:
Po przejechaniu 100 000 km zrobiłem małe podsumowanie dotyczące wersji Dacia Duster Laureate 1,5 dCi 4x4. ................
............Generalnie to bardzo dobry i udany samochód w tej klasie i za tą cenę. Myślę, że za parę lat każdy z nas który go używał od nowości i dbał o niego, będzie go dobrze wspominał. Ja mimo przejechanych ponad 112 000 km nie mam zamiaru go sprzedawać w najbliższym czasie.


Świetnie ujęte (cały post). Sam użytkuje swojego dopiero 1 rok przejechane w tym czasie ok. 10 tk i nie mam zastrzeżeń. Dustera kupiłem z myślą do kempingu DMC 1000kg jak i codziennej eksploatacji, ocena oczywiście pozytywna, nie blokowałem tirów ani one mnie. Napęd 4x4, krótka jedynka jak najbardziej przydaje się przy manewrowaniu na wąskich kempingach i nie tylko.
KUK dopasowałem z używanej uszczelki do drzwi z poprzedniego samochodu, denerwowała mnie ostra krawędz profilu przy jakimkolwiek serwisowaniu silnika.
Termometr jest to niewielki wydatek, może więcej roboty przy montażu, jak się komuś nie chce montowac to za pomocą ELM-a można kontrolowac temp. zewn. zasysanego powietrza.
Na ogrzewanie nie narzekam trzeba go jeszcze trochę "pogonić" po osiągnięciu temperatury silnika, u mnie cegiełki zapalają sie przy 58 stopniach C.
Dodam iż w ostatnim miesiącu byłem na przeglądzie rejestracyjnym- wynik 5, diagnosta nie miał się do czego doczepić (a trzepany był dokładnie i to z mojej inicjatywy) tak i ja jestem mile zaskoczony.
Jak dla mnie Duster jest strzałem w 10 (nie mówię, że nie ma lepszych samochodów) ale cena i całkowita ocena mówią za siebie. ;-)
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2016-01-11, 21:45   

Po 5 latach mam 77 tysięcy. Nadal jestem zadowolony z zakupu.
 
Wiecho 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 14
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-01-12, 21:13   

Dziś wskoczyło 97000km i moja drakula nabyła nowego własciciela :-)
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2016-01-13, 09:17   

Obie bezawaryjnie przekroczyły 130 tys. Przy czym MCV u mnie trochę ponad 10.
 
Pawel26 



Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 DCI 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 33
Skąd: KUJAWSKO-POMORSKIE
Wysłany: 2016-01-16, 18:19   

Dzisiaj na liczniku 185.000. Dwie małe awarie przez okres 7 lat. Generalnie jestem bardzo zadowolony :-)
_________________

 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2016-01-21, 23:12   

Dokker- 2 miesiące użytkowania na liczniku 12,5kkm. Wszystko gra i buczy.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-25, 18:58   

A u mnie właśnie pojawiło się coś takiego na liczniku.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-02-02, 00:38 ]
Pytanie o asystenta zmiany biegów - http://www.daciaklub.pl/f...1689927#1689927.

4.JPG
Plik ściągnięto 2772 raz(y) 73,92 KB

 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-01-25, 19:03   

A u mnie tyle wyskoczylo :) po 32 miesiacach :)

20160125_153937.jpg
Plik ściągnięto 601 raz(y) 64,7 KB

_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2016-01-25, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2016-01-25, 20:46   

A u mnie DUSTER skończył 5 lat 21 stycznia i zrobił 105 000 km.
Z awarii - tłumik wymieniony na gwarancji i kabelek od klaksonu - już raz go lutowałem i z nowu mnie :evil: i jest do lutowania.
Generalnie banan na pysku :-D :-D :-D
 
qba 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 25
Skąd: poz
Wysłany: 2016-01-31, 19:25   Duster 180.000 km

Duster dCi 1.5 (86km) i przebieg 180.000 km
Wszystko w najlepszym porządku, wymieniane żarówki, filtry, oleje, drążki stabilizatora itp.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne