Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
słaba dynamika silnika Sce 115km
Autor Wiadomość
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-04, 10:44   słaba dynamika silnika Sce 115km

witam , cz macie takie wrażenie że jadąc na piątym biegu po osiągnięciu obrotòw silnika 2000 auto już nie ma takiego przyspieszenia.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-04, 10:48   

To chyba oczywiste ;-)
http://www.dacia.pl/media...8f/AM14_DST.pdf
_________________
enjoy the silence
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-04, 11:00   

a coś więcej bo nie kapuję
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 11:07   

kiepski ten silnik SCE, ja myślałem , że to z japońskiej toyoty VVTI ( zmienne fazy rozrządu ), a to zwykły DOHC - czyli dwa wałki rozrządu , które są archaizmem.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-04, 11:35   

maras1964 napisał/a:
a coś więcej bo nie kapuję

Poznaj specyfikację swojego silnika...
Sce to nie Tce lub DCi.
_________________
enjoy the silence
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-04, 13:31   Re: silnik Sce 115km

maras1964 napisał/a:
witam , cz macie takie wrażenie że jadąc na piątym biegu po osiągnięciu obrotòw silnika 2000 auto już nie ma takiego przyspieszenia.


Nie ma turbiny, to nie będzie przyspieszać przy niskich obrotach.
Żeby sprawnie jechać niedoładowanym benzyniakiem, trzeba go trzymać zazwyczaj koło 4-5 tys obr/min.
Chciało się oszczędzić na silniku, to trzeba się pogodzić z brakiem dynamiki, albo dopłacać za paliwo, którego przy takich sensownych obrotach ubywa znaczenie więcej.
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-04, 13:56   

nie jest tak źle jeździ sie spoko ale jak to człowiek , chciałby więcej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 14:09   

opór powietrza
Na 4 lecisz do min 3,5 tyś
Na 5 miedzy 2 - 2,5 tyś jest dziura w przyspieszeniu
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3525
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-04, 20:19   

Gdzie jest Admin? Natychmiast podpiąć to pod "biadolenia malkontentów" :!: hahahahahahaha :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 20:27   

Dacia ma duże parcie na sprzedaż tych silników :)
Tylko w Ambiance ten silniczek jest w 4x4, a w 4x2 tez jako jedyna opcja w wersji golas =Duster/ Ambiance (+90km 1.5dci)

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 373 raz(y) 180,04 KB

 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-04, 22:02   

A to nie jest czasem ten sam silnik 1,6 16V 115 KM (z nowego Renaut Fluence) :?:

 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-05, 13:05   Re: silnik Sce 115km

Witam.
Czy macie porównanie między 105KM a 115KM? Rożnica znaczna?
 
maras1964 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: sce115km
Rocznik: 2015
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 16
Skąd: brodnica
Wysłany: 2015-12-05, 22:54   

no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 09:32   

maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-07, 12:34   

maras1964, do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić. Także im szybciej sobie wyrobisz nowe nawyki tym lepiej - tym bardziej, że autko jest chyba jeszcze na "dotarciu" i nie ma sensu go obciążać zbyt niskimi obrotami.
_________________
enjoy the silence
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 13:14   

Cav napisał/a:
maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.


Wolnossący diesel bez turbo jest silnikiem "niskoobrotowym" tak jak ten sam diesel z turbiną. Obu nie trzeba kręcić do kilku tyś obrotów bo albo jest to nie możliwe konstrukcyjnie albo nic nie da. Zaś silnik beznnowy wolnossący lubi wysokie obroty, turbo też je lubi ale nie potrzebuje gdyż doładowanie robi swoje od 2 tyś. Stawiem tezę, że obroty silnika są powiązane z jego typem/ benzyna kub diesel a nie z obecnością turbiny. Zgoda natomiast, że turbo zawsze poprawia parametry trakcyjne i moc z tej samej pojemności.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-12-07, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 13:25   

nie ma czegoś takiego jak silnik niskoobrotowy
jest wolno obrotowy ale to jest silnik elektryczny
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-07, 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3525
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-07, 14:44   

Cytat:
Największy silnik diesla na świecie. Pierwszy 14 cylindrowy, wolnoobrotowy silnik okrętowy został zainstalowany 1-go września 2006 roku na kontenerowcu. Dostarczony przez korporację Wartsila, 14 cylindrowy RT-flex96C jest również najmocniejszym silnikiem zbudowanym na świecie o mocy 80,080 kW ok. 108,920 bhp przy 102 obr/min.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-12-07, 15:33   

a co to za silnik SCE 115 koni ... przecież takiego nie ma ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2015-12-08, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 15:37   

silniki wolno obrotowe benzynowe stosuje się choćby w agregatach
ale dyskusja ma wydźwięk motoryzacyjny i tutaj silniki wolno obrotowe występują tylko elektryczne w połączeniu z przekładnią CVT
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 16:24   

mekintosz napisał/a:
Cav napisał/a:
maras1964 napisał/a:
no właśnie , dotychczas jeździłem dizlami a tu silnik benzynowy , i trzeba go bujnąć na 4 biegu do wysokich obrotów dopiero 5 bieg


To nie jest kwestia czy benzynowy czy nie, tylko czy z turbiną, czy nie.
Diesel bez turbiny jeździłby jeszcze gorzej.


Wolnossący diesel bez turbo jest silnikiem "niskoobrotowym" tak jak ten sam diesel z turbiną. Obu nie trzeba kręcić do kilku tyś obrotów bo albo jest to nie możliwe konstrukcyjnie albo nic nie da. Zaś silnik beznnowy wolnossący lubi wysokie obroty, turbo też je lubi ale nie potrzebuje gdyż doładowanie robi swoje od 2 tyś.


Tak, ale nie zawsze.
Spora część doładowanych benzyniaków, zwłaszcza tych o małych pojemnościach, nie ma już tej góry, więc jazda z wysokimi obrotami nic nie daje.
Przykład to tsi.

Tak czy tak, co to zmienia w możliwości dynamicznej jazdy z obrotami niskimi?
Bez turbo tego nie zrobisz, o ile silnik nie ma kilku litrów pojemności, jak muscle car'ach.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3525
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-12-07, 17:59   

Amerykanie mówią "nic nie zastąpi pojemności", a silniki Hemi 3,7 litra czy coś koło, to w żadnych muscle carach, tylko w autach do jazdy na co dzień są montowane. Taki silnik wolnossący nadaje się nie tylko do hamowania silnikiem, ale też do jazdy jednostajnej, a w sprzyjających okolicznościach nawet przyspiesza. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 18:29   

No i znów temat z dupy się zrobił dzięki kilku panom, było o SCE w Dacii a zeszło na gadki o amerykańskich silnikach , musclecarach i wyższości wiosny nad jesienią
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2015-12-07, 19:14   

eplus napisał/a:
Amerykanie mówią "nic nie zastąpi pojemności", a silniki Hemi 3,7 litra czy coś koło, to w żadnych muscle carach, tylko w autach do jazdy na co dzień są montowane. Taki silnik wolnossący nadaje się nie tylko do hamowania silnikiem, ale też do jazdy jednostajnej, a w sprzyjających okolicznościach nawet przyspiesza. :idea:


Prawdą jest, że te silniki o wysokich pojemnościach mają piękny dźwięk. Jak marzenie... Ale spalanie brrr....

Swoja drogą benzyną z turbiną albo dieslem z turbiną można hamować silnikiem, czy nie?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 22:31   

Paplecie bzdury o tych silnikach .
To nie silnik w tym temacie jest najważniejszy a jego obudowa .
K4M per "wielki mól " tak naprawdę jeden z lepszych francuskich silników .
clio które ważyło tyle co duster to była rakieta , na trasie 200 bez problemu
kiedy duster ma problem przy 160 a na mocnym wietrze i 140 .

W sedanie nawet dwa razy mniejszy silnik taki jak 1.4 8v może objechać dustera
Tak więc ten nowy sce który ma 10 koni więcej tylko na papierze w górnych granicach wykresu Mo cudów nie zdziała .
Taka jest cena za posiadanie prawdziwego kanciastego suva .
Zresztą to auto nie było projektowane na jazde 120+ .

Przyspieszenie 0-100 w całkowicie akceptowalnym czasie .
jazda codziennie to zmiana biegów przy 3 tyś
przy sprincie 4 tyś obr
wyprzedzanie na 1 pas. 6 tyś obr

Najważniejsza jest technika jazdy . Jazda w okolicach 2 tyś obr tylko przy utrzymywaniu STAŁEJ prędkości . Na 1 pas przy 80 , redukcja do 3 i dopiero wyprzedzanie , na 2 pas. na 4 wystarczy .

Jak ktoś ma syndrom kopciucha i musi jeździć na niskich obrotach to niech wygłuszy sobie cały samochód , przy porządnym wygłuszeniu silnik słychać od 3 tyś obr . Ja tak zrobiłem z moim ojcem który zawsze jeździł na słuch , po wygłuszeniu zmieniał biegi 200-300 wyżej :lol:

Jak komuś szkoda tego 1 litra na setke niech wie że słowa ekonomiczny i dynamiczny nie łączą się .

Jak ktoś musi leczyć kompleksy
to należy to robić tak
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-07, 23:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne