Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-15, 09:12   

Piitubski napisał/a:
Czy stosujecie chłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika TCE?

Zadajesz retoryczne pytanie ;-)
A tak z ciekawości - to myślisz nad TCe w DD? Bo z tego co pamiętam to zdecydowałeś się na SCe.
_________________
enjoy the silence
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-12-15, 13:37   

nie znam się na silnikach , ale wydaje mi się że 0.9 tce to tylko do mniejszych autek, po za tym doładowany z turbinką no cóż czas pokaże jak to jeździ i ile kosztują naprawy
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-15, 14:18   

Gregorisan, teraz biorę również pod uwagę Sandero Stepway Tce. Jak długo chłodzisz turbinę?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-15, 14:58   

To zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc spokojnie zanim zaparkuje pod domem to mam do pokonania kilkadziesiąt metrów wąskich osiedlowych dróg. Także, wtedy się zatrzymuje, gaszę światła, rozpinam pasy, wyciągam dokumenty, telefon itp. i dopiero gaszę silnik.
Co innego, gdy jeżdżę dynamicznie i nagle zjeżdżam z drogi - to wtedy odczekam trochę dłużej.
Ze stoperem w ręku tego nie robię - ważne, aby zachować zdrowy rozsądek :-)
_________________
enjoy the silence
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-18, 22:04   

Ciekaw jestem czy ktoś w Polsce ma tce 90 z lpg?
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-12-20, 23:20   

Było takie używane Sandero na OTOMOTO i sprzedawał diler z Salonu Dacii lub Renault z ulicy Puławskiej w Wa-wie:-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez rimo 2015-12-20, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-12-21, 14:17   

Piitubski napisał/a:
Ciekaw jestem czy ktoś w Polsce ma tce 90 z lpg?

Imho gazowanie tego samochodu mija się z celem. Na trasy to ten samochód jest mało wygodny, a czas rozgrzewania silnika dyskwalifikuje gaz na krótkich odcinkach. Zresztą spalanie też jest na tyle małe, że opłacalność gazu jest dyskusyjna.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-12-21, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-21, 14:52   

Mało wygodny to względne określenie, zależy od punktu odniesienia. Mając np. 50 km do roboty takie sandero może być zarówno wygodnym, jak i niedrogim sposobem na dojazdy...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-12-21, 15:10   

benny86 napisał/a:
Mało wygodny to względne określenie, zależy od punktu odniesienia. Mając np. 50 km do roboty takie sandero może być zarówno wygodnym, jak i niedrogim sposobem na dojazdy...

podpisuję się rękami i nogami - sam miałem Sandero na LPG i 50km zwykłej krajówki to dobry dystans dla Sandero.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 15:24   

Z moich wyliczeń wychodzi, że koszt instalacji lpg do tego silnika zwróci się po ok. 30kkm. Więc chyba warto. Tylko nie ma żadnych info jak ta instalacja się sprawuje. A nie chcę być betatesterem.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-12-21, 16:17   

Piitubski napisał/a:
Z moich wyliczeń wychodzi, że koszt instalacji lpg do tego silnika zwróci się po ok. 30kkm. Więc chyba warto. Tylko nie ma żadnych info jak ta instalacja się sprawuje. A nie chcę być betatesterem.
poszukaj informacji na forach Clio. Tam ten silnik ma dłuższa historię. Do Logana wkładają to dopiero drugi rok więc wszystkich są chyba jeszcze na gwarancji.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 18:25   

Na YT jest test Captura z tym silnikiem. Niezbyt pochlebny. Czy u was też coś takiego się dzieje z silnikiem jak w czwartej minucie tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=idWfvL2qWOI
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-12-21, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 18:59   

Piitubski napisał/a:
Czy u was też coś takiego się dzieje z silnikiem jak w czwartej minucie tego filmu

Masz na myśli te drgania? Ten typ tak ma - dwa razy byłem z tym w ASO bo na wolnych obrotach pod obciążeniem ( pompa wspomagania, światła) te drgania przenosiły się na "budę" i stukało, pukało. Ale z czasem objawy ustąpiły. I teraz jedynie jest lekkie mrowienie - które przenosi się na kierownicę i gałkę zmiany biegów. Już się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam w ogóle uwagi. Taki urok trzech cylindrów, ale rekompensuje to dźwięk silnika - naprawdę milutko i rasowo mruczy ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 20:09   

Drga ten silnik jak w jelczu , totalna porażka konstytucyjna .
A ten przewód od turbo to chyba żart , guma przecież musi się kiedyś wypracować .
_________________
Moje auto
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 20:31   

Ten nadymający się wąż to totalna porażka.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-21, 20:32   

Miałem nic nie pisać ale jednak się wtrącę :-P pojęcia nie miałem, jak czytałem o tych drganiach, że to aż do tego stopnia. Odkąd zrobiłem prawko miałem auta z 3 garami - najpierw Tico potem Matiz (pewnie pomyślicie, jakieś gówna, wyroby autopodobne i żaden to wyznacznik) - oba stare ale żadnym nie było czegoś takiego jak na filmiku, że silnik lata na wszystkie strony. Dobrze, że ma tyle miejsca. I żaden to urok według mnie, w takim wypadku wolę swojego 4 cylindrowego wolnego ssaka. Już :-)
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-12-21, 20:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 20:38   

Tak to mniej więcej wygląda w SS II.
https://www.youtube.com/watch?v=sR6zRZxce84
W czasie jazdy aż tak tego się nie czuje, więc nie ma aż takiej tragedii.
A tutaj ktoś sobie domowym sposobem dokonał modernizacji"
https://www.youtube.com/watch?v=SImwuiQpewc
Właśnie w ASO w Rybniku powiedzieli mi, że to niby te odgłosy powoduje ten oto przewód z filmiku.
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-21, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 20:49   

w tym filmie w 00:26
https://youtu.be/sR6zRZxce84?t=26s
kolektor wydechowy z sondą lambdą jest od strony kabiny ?

Czy to nie jest z deka niebezpieczne ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-21, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-21, 20:49   

Ryje, te opaski xD kiedyś się śmialiśmy w hurtowni, że jak przyjdzie stwórca i przetnie jedna trytytkę to cały ten świat pier****** :lol:
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 20:59   

arczi_88 napisał/a:
Ryje, te opaski xD kiedyś się śmialiśmy w hurtowni, że jak przyjdzie stwórca i przetnie jedna trytytkę to cały ten świat pier******

Chrzanić świat - byle TCe przetrwało :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 21:42   

Jak popatrzyłem na te filmiki , to odechciało mi się kupowania samochodu z tym silnikiem.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 21:52   

Piitubski napisał/a:
Jak popatrzyłem na te filmiki , to odechciało mi się kupowania samochodu z tym silnikiem.

Kurcze chyba mnie nigdy nie zatrudnią w Renault Polska :mrgreen:
_________________
enjoy the silence
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-21, 21:53   

Ale o czym my rozmawiamy. Ile jest osób które mają gdzieś to co siedzi pod maską idzie i kupuje. Znajomy kupował auto przez 10 lat swoim autem zrobił około 70 tyś km, tłumaczę mu kup benzynę nie kupuj diesla. Ale nasłuchał się że diesle są lepsze od benzyn i tyle. I zamówił volvo diesla.

Tak taki silnik ktoś wsiądzie przejedzie się jedzie lepiej od 1.2 , 3 cylindry to tańszy serwis ( bo 3 cylindry a nie 4 proste... ) tańsze ubezpieczenie, mniej pali. Same zalety, a to że się tam telepie czy tam coś nadyma. Z czasem zobaczymy ile są warte takie silniki ( VW z benzynami przegięło chodzi o spalanie oleju ) renówki podobno tego problemu nie mają ( jedyne co słyszałem to że cylindry wykonane są z super nowoczesnego stopu "gównolit-u" ;P ) jak wytrzyma więcej jak 150 tyś normalnej jazdy będzie dobrze i Kowalskiemu to nie będzie przeszkadzało. Później z odsprzedażą może być problem ale takie osoby często zostawiają auto np w rozliczeniu i są chyba przyzwyczajone do okradania.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-22, 08:27   

wszystko się zobaczy w przyszłości ,
ale nie ma co płakać, że 3 cylindry jak kiepsko wyważone to krócej popracują. Suzuki Swift 1.0 - chyba 60 KM miał i ze 300tys na pewno zrobione bodajże 92.rok pare lat temu i jeździł bez problemów, majac dobre przyspieszenie jak na swój silnik i bez targania silnikiem na jalowych obrotach. (Pozyczylem go od rodziców jako ich drugie autko na tzw budowe, gdy miałem wypadek swoim autem).
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-22, 08:55   

corrado napisał/a:
ale nie ma co płakać, że 3 cylindry jak kiepsko wyważone to krócej popracują.

Dokładnie - a to, ze jakiś "pismak" w teście "pokręci noskiem" bo chce zabłysnąć przed dziewczyną wcale nie musi przekreślać danego produktu.
Jak dla mnie TCe w aucie wielkości Sandero jest dobrym rozwiązaniem - rozsądnie pali i ma przyzwoite osiągi na drodze. Tym silnikiem po prostu trzeba nauczyć się jeździć - ktoś wciska pedał gazu, gdy ma 1500 obrotów i się później dziwi, ze auto mu nie przyspiesza.
Captur jest większy i cięższy - prawie 2 sekundy różnicy w przyspieszeniu do setki powodują, że testujący ma takie a nie inne odczucia.
A poza tym jakbym miał kierować się testami to nigdy nie kupiłbym Dacii ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne