nie znam się na silnikach , ale wydaje mi się że 0.9 tce to tylko do mniejszych autek, po za tym doładowany z turbinką no cóż czas pokaże jak to jeździ i ile kosztują naprawy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-15, 14:58
To zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc spokojnie zanim zaparkuje pod domem to mam do pokonania kilkadziesiąt metrów wąskich osiedlowych dróg. Także, wtedy się zatrzymuje, gaszę światła, rozpinam pasy, wyciągam dokumenty, telefon itp. i dopiero gaszę silnik.
Co innego, gdy jeżdżę dynamicznie i nagle zjeżdżam z drogi - to wtedy odczekam trochę dłużej.
Ze stoperem w ręku tego nie robię - ważne, aby zachować zdrowy rozsądek
Imho gazowanie tego samochodu mija się z celem. Na trasy to ten samochód jest mało wygodny, a czas rozgrzewania silnika dyskwalifikuje gaz na krótkich odcinkach. Zresztą spalanie też jest na tyle małe, że opłacalność gazu jest dyskusyjna.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-12-21, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-12-21, 14:52
Mało wygodny to względne określenie, zależy od punktu odniesienia. Mając np. 50 km do roboty takie sandero może być zarówno wygodnym, jak i niedrogim sposobem na dojazdy...
Mało wygodny to względne określenie, zależy od punktu odniesienia. Mając np. 50 km do roboty takie sandero może być zarówno wygodnym, jak i niedrogim sposobem na dojazdy...
podpisuję się rękami i nogami - sam miałem Sandero na LPG i 50km zwykłej krajówki to dobry dystans dla Sandero.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 15:24
Z moich wyliczeń wychodzi, że koszt instalacji lpg do tego silnika zwróci się po ok. 30kkm. Więc chyba warto. Tylko nie ma żadnych info jak ta instalacja się sprawuje. A nie chcę być betatesterem.
Z moich wyliczeń wychodzi, że koszt instalacji lpg do tego silnika zwróci się po ok. 30kkm. Więc chyba warto. Tylko nie ma żadnych info jak ta instalacja się sprawuje. A nie chcę być betatesterem.
poszukaj informacji na forach Clio. Tam ten silnik ma dłuższa historię. Do Logana wkładają to dopiero drugi rok więc wszystkich są chyba jeszcze na gwarancji.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-21, 18:25
Na YT jest test Captura z tym silnikiem. Niezbyt pochlebny. Czy u was też coś takiego się dzieje z silnikiem jak w czwartej minucie tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=idWfvL2qWOI
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2015-12-21, 18:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 18:59
Piitubski napisał/a:
Czy u was też coś takiego się dzieje z silnikiem jak w czwartej minucie tego filmu
Masz na myśli te drgania? Ten typ tak ma - dwa razy byłem z tym w ASO bo na wolnych obrotach pod obciążeniem ( pompa wspomagania, światła) te drgania przenosiły się na "budę" i stukało, pukało. Ale z czasem objawy ustąpiły. I teraz jedynie jest lekkie mrowienie - które przenosi się na kierownicę i gałkę zmiany biegów. Już się do tego przyzwyczaiłem i nie zwracam w ogóle uwagi. Taki urok trzech cylindrów, ale rekompensuje to dźwięk silnika - naprawdę milutko i rasowo mruczy
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-12-21, 20:32
Miałem nic nie pisać ale jednak się wtrącę pojęcia nie miałem, jak czytałem o tych drganiach, że to aż do tego stopnia. Odkąd zrobiłem prawko miałem auta z 3 garami - najpierw Tico potem Matiz (pewnie pomyślicie, jakieś gówna, wyroby autopodobne i żaden to wyznacznik) - oba stare ale żadnym nie było czegoś takiego jak na filmiku, że silnik lata na wszystkie strony. Dobrze, że ma tyle miejsca. I żaden to urok według mnie, w takim wypadku wolę swojego 4 cylindrowego wolnego ssaka. Już
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2015-12-21, 20:40, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-21, 20:38
Tak to mniej więcej wygląda w SS II.
https://www.youtube.com/watch?v=sR6zRZxce84
W czasie jazdy aż tak tego się nie czuje, więc nie ma aż takiej tragedii.
A tutaj ktoś sobie domowym sposobem dokonał modernizacji"
https://www.youtube.com/watch?v=SImwuiQpewc
Właśnie w ASO w Rybniku powiedzieli mi, że to niby te odgłosy powoduje ten oto przewód z filmiku.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2015-12-21, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Ale o czym my rozmawiamy. Ile jest osób które mają gdzieś to co siedzi pod maską idzie i kupuje. Znajomy kupował auto przez 10 lat swoim autem zrobił około 70 tyś km, tłumaczę mu kup benzynę nie kupuj diesla. Ale nasłuchał się że diesle są lepsze od benzyn i tyle. I zamówił volvo diesla.
Tak taki silnik ktoś wsiądzie przejedzie się jedzie lepiej od 1.2 , 3 cylindry to tańszy serwis ( bo 3 cylindry a nie 4 proste... ) tańsze ubezpieczenie, mniej pali. Same zalety, a to że się tam telepie czy tam coś nadyma. Z czasem zobaczymy ile są warte takie silniki ( VW z benzynami przegięło chodzi o spalanie oleju ) renówki podobno tego problemu nie mają ( jedyne co słyszałem to że cylindry wykonane są z super nowoczesnego stopu "gównolit-u" ;P ) jak wytrzyma więcej jak 150 tyś normalnej jazdy będzie dobrze i Kowalskiemu to nie będzie przeszkadzało. Później z odsprzedażą może być problem ale takie osoby często zostawiają auto np w rozliczeniu i są chyba przyzwyczajone do okradania.
wszystko się zobaczy w przyszłości ,
ale nie ma co płakać, że 3 cylindry jak kiepsko wyważone to krócej popracują. Suzuki Swift 1.0 - chyba 60 KM miał i ze 300tys na pewno zrobione bodajże 92.rok pare lat temu i jeździł bez problemów, majac dobre przyspieszenie jak na swój silnik i bez targania silnikiem na jalowych obrotach. (Pozyczylem go od rodziców jako ich drugie autko na tzw budowe, gdy miałem wypadek swoim autem).
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-22, 08:55
corrado napisał/a:
ale nie ma co płakać, że 3 cylindry jak kiepsko wyważone to krócej popracują.
Dokładnie - a to, ze jakiś "pismak" w teście "pokręci noskiem" bo chce zabłysnąć przed dziewczyną wcale nie musi przekreślać danego produktu.
Jak dla mnie TCe w aucie wielkości Sandero jest dobrym rozwiązaniem - rozsądnie pali i ma przyzwoite osiągi na drodze. Tym silnikiem po prostu trzeba nauczyć się jeździć - ktoś wciska pedał gazu, gdy ma 1500 obrotów i się później dziwi, ze auto mu nie przyspiesza.
Captur jest większy i cięższy - prawie 2 sekundy różnicy w przyspieszeniu do setki powodują, że testujący ma takie a nie inne odczucia.
A poza tym jakbym miał kierować się testami to nigdy nie kupiłbym Dacii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum