Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapala się ABS i ręczny
Autor Wiadomość
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-06, 18:16   Zapala się ABS i ręczny

Witajcie
Może wy będziecie mieli jakieś pomysły. Otóż sprawa wygląda tak: Przy prędkości ok 80 km lub wyżej zapala się kontrolka abs i ręcznego i oczywiście znika abs. Wymieniłem już 2 przednie czujniki bo miałem zapasowe i problem dalej sie pojawia. Auto kupiłem niedawno uderzone lewym przodem ale abs nie był ruszony tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską. Może wy macie jakieś pomysły bo ja głupieję..... aha byłem na kompie i pokazywało coś o czujniku prędkości kół ale nie wiem gdzie tego szukać. Dodam iż opony mam osiowo takie same.
Problem znika po zgaszeniu auta a pojawia po ponownym przekroczeniu prędkości - może dacia to tylko do jazdy po mieście ? :)
Pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-06, 19:15   

Może być uszkodzona tarczka lub wielowypust zanieczyszczony (zależy co jest) na piaście. Czujnik tylko zlicza impulsy. Sprawdziłbym właśnie lewą stronę. Niestety trzeba wszystko rozkręcać, włącznie z półosią przy piaście aby odsunąć i sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-01-06, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-01-06, 19:19   

W tylnych kołach też ą czujniki...
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-06, 19:23   

Abs jest na łożyskach w przednich kołach łożyska z obu stron zostały wymienione a co za tym idzie wszystko poczyszczone
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-06, 20:47   

Sprawdź podczas jazdy jakie prędkości widzi sterownik ABS z poszczególnych kół. Skoro zapala się kontrolka to w pamięci sterownika zapisano błędy. Jakie?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-07, 07:30   

wojtas80 napisał/a:
Abs jest na łożyskach w przednich kołach łożyska z obu stron zostały wymienione a co za tym idzie wszystko poczyszczone

... i może przy okazji zostały uszkodzone czujniki.
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 08:45   

Podłączyć DDT2000 (lub Clipa ) wejść w moduł ABS, i sprawdzić wszystkie czujniki prędkości kół - to tak najprościej bez brudzenia się.
 
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-07, 09:45   

Po wymianie łożysk przednich zostały stare czujniki na których wywalało ABS, po czym wymieniłem 2 czujniki na inne zapasowe, na których też wywala błąd. DDT2000.... przeprawa przez to to mordęga. Mam zainstalowany ale jeszcze nic nie odczytałem bo narzazie to dla mnie magia ale nie poddaję się. I teraz pytanko jeżeli już wejdę w moduł ABS to mam odczytać błędy kiedy mi wywali abs na włączonym silniku czy na zgaszonym kiedy błędu na desce już mi nie pokazuje. Bo tak jak pisałem błąd znika z deski rozdzielczej przy ponownym uruchomieniu silnika i pojawi się dopiero po przekroczeniu prędkości 80 km/h.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 11:41   

A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami?
Jeżeli ABS stwierdzi, że przednie koła kręcą się znacząco szybciej/wolniej niż tylne to może zgłupieć i wywalić błąd.

Cytat:
tylko przepalony był duży bezpiecznik abs pod maską
Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu?

Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2016-01-07, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-07, 12:02   

wojtek_pl napisał/a:
A opony i koła masz tej samej średnicy ? I nie tylko na tej samej osi ale i pomiędzy osiami?


opony mam inne na osiach ale tej samej średnicy i w podobnym zużyciu

wojtek_pl napisał/a:
Z jakiejś przyczyny się spalił. Jeżeli za bezpiecznikiem jest pompa ABS to może ona padła? Gdzie ona jest umieszczona? Może właśnie za tym uszkodzonym zderzakiem? I nie została wymieniona po wypadku?
Czy ABS w ogóle działa przy prędkości ok 50 km/h przed pokazaniem się błędu?


Z jakiej przyczyny nie wiem ale pompa jest nietknięta po drugiej stronie komory silnika

wojtek_pl napisał/a:
Co do sprawdzania błędu, jak ci się pokaże, to zjedź bezpiecznie na bok, nie gaś silnika i odczytaj błędy. BTW, być może po wymianie czujników jest OK ale błąd w komputerze ABS trzeba skasować ręcznie, bo jest zapamiętany na stałe, do ręcznego skasowania przez serwis.


Spróbuję ...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-07, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-07, 12:34   

Może najzwyczajniej gdzieś jest przewód przecięty we wiązce do czujnika/wtyczki w kierunku sterownika.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 13:17   

Marek1603 napisał/a:
Może najzwyczajniej gdzieś jest przewód przecięty we wiązce do czujnika/wtyczki w kierunku sterownika.
To raczej byłoby za proste i chyba błąd byłby od razu. To można sprawdzić, wystarczy odłączyć czujnik i zobaczyć czy objawy będą takie same (w co wątpię).

Czy średnicę opon z przodu i z tyłu mierzyłeś czy opierasz się na oznaczeniach ? Zmierz. :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 14:29   

ABS po dzwonie jak najbardziej mógł paść - mimo, że niby działa.
Miałem taki case w BMW po dzwonie.

Druga sprawa sprawdzić izolację i przewodzenie przewodów z czujników kół do modulatora / sterownika ABS/ESP. - schemat jest w temacie o montażu ASR/ESP w aucie bez ESP ( te same PINy do czujników są )
 
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-07, 14:29   

ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-01-07, 15:14   

wojtas80 napisał/a:
ok pomierzę... ale w bardziej skomplikowanych autach takich cyrków nigdy nie miałem a tu proszę ... daczka szczyt rumuńskiej motoryzacji :) no ale nic trzeba to jakoś rozkminić, muszę jeszcze do końca ten ddt2000 ogarnąć
Pozdrawiam

Może nie miałeś po takim dzwonie, a może były lepiej naprawione - jak naprawiasz samochód który po naprawie ma być wart 40 tyś to mniej drastycznie kontrolujesz koszty naprawy, jak połowę tego - to każda stówa się liczy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-01-07, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtas80 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1,6 mpi
Rocznik: 2011
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2016-01-09, 15:08   

No i mam problem nie mogę się połączyć przez ddt2000 z ABS, i innymi modłami się łączy a z abs nie może. Tak jak mówi corrado - mam zapasową pompę abs może wymienię i zobaczę co będzie, dziś przejrzałem przewody wszędzie czy któryś nie przecięty i nic. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. jak go kupiłem po dzwonie to był przepalony bezpiecznik F2 - (25A) - Bezpiecznik modułu elektronicznego ABS ale nic nie było przecięte itp po prostu go wymieniłem, ale od czego mógł złapać zwarcie? bezpośrednio z pompy?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 00:34   

Wojtas80
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=11419
Tu schemat pompy ABS - możesz sprawdzić połączenia do czujnika obrotu koła ABS.
Druga sprawa oczywiście, tak. Jak płynie duży prąd - przez zwarcie w układzie sterownika ABS - to idzie przepalić bezpiecznik, inna możliwa przyczyna to zwarcie samych kabli ( poza sterownikiem ) .

Jak najbardziej możesz podłączyć nowy sterownik ABS, ale przedtem sprawdziłbym miernikiem czy aby na pewno nie ma zwarć przynajmniej te przewody zasilające i masy dobrze zaizolowane :-o ( schemat powyżej ) , żeby nie upalić "nowego" ABSa.
 
rafaldci 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-06-21, 21:00   

Witam

Mam podobny problem.
Clipem udało się odczytać, że prędkości kół przednich są równe 100 km/h, a koła tylne wg ABS krecą się w tym samym momencie z prędkością 108 km/h. Obecny jest defekt "Zgodność prędkości" albo cos w tym rodzaju, gaśnie po wyłączeniu zapłonu.

Różnica przez cały czas jest wyraźna , jak dłużej jedzie się z ustabilizowaną prędkością to wywala kontrolki ABS i ham ręcznego.

opony na obu osiach są takie same, w CLIPie parametr odpowiedzialny za średnicę kół wpisany poprawnie.

Co to może być?? Proszę o pomoc.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-21, 21:14   

Musisz się pozbyć różnicy prędkości.
Masz to auto od początku? Co było robione?
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-06-21, 21:25   

Można spróbować przeczyścić czujniki ABS na tyle, np. u mnie było tam trochę syfu, ale takigo problemu nie miałem.
 
rafaldci 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: w-wa
Wysłany: 2016-06-21, 21:28   

Wiem własnie tylko nie wiem jak to ugryźć.

Auto jest służbowe , znajomego ale zadbane. Z racji, że coś tam mechanikuję przy Renówkach i mam CLIPa to przyjechał.

Robione były rzekomo klocki z przodu i faktycznie sprawdziłem że są zrobione, dodatkowo widzialem nową końcówkę drązka kier.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-21, 23:04   

Czyszczenie nic nie da. Przyjrzyj się dokładnie oponą i felgą. Zrób nawet podmiankę przednie na tył. I kolejny test prędkości. Jeśli odczyty zostaną takie same to porównaj je jeszcze z prędkością pojazdu. Będzie wiadomo czy oszukuje przód czy tył. Będziesz wiedział które łożyska są do wymiany. Chociaż chyba w Clipie była możliwość % korekcji prędkości pojazdu.
 
Doktoreq 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 15 Maj 2019
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-15, 07:05   

Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.

Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty).
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 130
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-05-15, 09:56   

To ja też dodam swoje spostrzeżenia.Mianowicie z przodu łożyska mam po liczeniu na ddt 2000 przednia oś 96 biegunów tył 88.Mam problem taki że po jezdzie z prędkością stałą zapala mi się ABS i kontrolka.Nie zgadza się synchronizacja prędkości kół przód np : jedzie 85 km/g a tył 91 km/g Oczywiście po wyłączeniu stacyjki i włączeniu kontrolki gasną i tak do następnego razu.Byłem w poniedziałek u znajomego mechanika i teraz tak czujnik działają prawidłowo , łożyska nie uszkodzone jedyne co ustalił to że opony z przodu mam po obwodzie 146 cm a z tyłu 147 czyli centymetr więcej i najprawdopodobniej czym dłużej jedzie tym większe przekłamania.I podmianka z tyłu na przód nie pomoże
mój post:
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=17635

jedyne co nie wiem do ustawienia czy mam być w
K/F90 mała średnica hamulców 48(44 pary biegunów ) w tym przypadku tego akurat nie jestem pewien .Zamierzamy jeszcze wyeliminować te opony trochę to dziwne , w zasadzie żeby o 1 centymetr był taki problem z tym ABS -em .No ale kto to wie .Jak by co piszcie ja też dam znać ty to było to.
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 130
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-05-15, 10:44   

Doktoreq napisał/a:
Przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale chciałem przekazać swoje odkrycia w temacie dla potomnych. Problem kolegi rafaldci wynika z zamontowania łożysk piasty przedniej z inną ilością biegunów abs niż łożyska piasty tylnej. W przypadku kolegi z tego co pamiętam zdaje się dt2000 miał możliwość ustawienia ilości biegunów (44/48) dla każdej osi, co umożliwi usunięcie usterki programowo bez wymiany łożysk. Ja osobiście wpadłem na minę po wymianie jednego (niestety budżet) łożyska z przodu, czego programowo skorygować się nie da (przynajmniej dt2000 nie pozwala). Problemem jest patologia oznaczeń łożysk w hurtowniach motoryzacyjnych - w systemach nie ma danych o ilości biegunów, bądź jest podawana kilka sposobów: 44/48 biegunów vs 88/96 zębów abs.

Przymierzam się w najbliższym czasie do poważniejszych prac przy samochodzie (w tym wymiana wszystkich łożysk) w związku z czym poszukuję informacji na temat łożysk piasty tył w Dacii Logan MCV z ABS - to zwykłe łożyska, czy mają wbudowany impulsator. Jeżeli mają impulsator to ile impulsów. Szukałem tych informacji w Dialogys, ale nie mogę nigdzie znaleźć rysunku rozbiorowego piasty tył z naniesionymi wszystkimi elementami (łożysk nie ma ani na rozbiorówce bębna, ani piasty).


U nas jest chyba coś takiego

https://allegro.pl/oferta/pierscien-abs-tyl-dacia-logan-mcv-1-6-07-7508175824?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne