Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 385
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-19, 21:18   

Więc tak ja mam instalację fabryczną i można się do niej przyzwyczaić. Oprócz droższego przeglądu jest w miarę ok. Przełącza na gaz przy 2tys, odcina zapłon przy 5,5tys;. Pobierania BP przy szybszej jeździe nie zauważyłem. Przebieg mam 32 tys . Znajomy gazownik twierdzi,że jest bardzo dobrze założona pod względem wizualnym. Technicznie jest nie dopracowana i w każdym momencie można podmiankę strzelić.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-19, 22:15   

Wizualnie to na tym forum LPG pokazują ładnie założone instalacje. W dusterze tak się da wszystko zamontować że nie będzie widać instalacji ( głównie chodzi o długość przewodów od wtryskiwaczy do kolektora tak by była jak najmniejsza ) Ale co do instalacji to Pan Adam Rogowski ( czytający forum LPG wiedzą o kim mówię ) popatrzył na instalację powiedział że jak na fabrykę ( czy tam zestaw montażowy sposób wizualny montażu identyczny ) mogli się bardziej postarać ale jeździć puki gwarancja, po gwarancji wymienić tylko sterownik na taki w którym można samemu ustawić parametry i tyle. ( ja jeszcze wymienię butlę na większą ).

Za trochę mniejsze pieniądze można założyć dużo lepszą instalację gazową, perfekcyjnie zamontowaną ( u najdroższego gazownika ) i jeszcze da gwarancję ( dodatkowe ubezpieczenie ) gdyby coś się stało.

Co do ubezpieczenia to można montować np w autach które posiadają gwarancję producenta i poprzez wykupienie takiego ubezpieczenia ( od montażu lpg ) ubezpieczalnia w razie problemów ciśnie producenta żeby dowiódł iż awaria powstała przez instalację a kiedy się okaże że faktycznie zawiniła instalacja. Wtedy płaci odszkodowanie ubezpieczenie od LPG
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-12, 14:45   

Duster 115 SCe a fabryczne LPG:

W Polsce twierdzą, że coś jest tam innego w silniku w porównaniu z poprzenim 105KM, a tym czasem w niemieckim konfiguratorze jest SCe 115 LPG 4x2

Przypuszczalnie i u nas niebawem będzie taka opcja zatem.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-12, 21:10   

W Słupsku też zakładają do SCe. Tutaj Duster, tutaj Lodźka, a tutaj się nawet Sandero 0,9 załapało. Tak więc alternatywa dla fabrycznych instalacji jest na pewno.
I nie mam nic wspólnego z firmą, której wykonania przytoczyłem powyżej, Jakbym miał to nie brał bym instalki fabrycznej a jeśli nawet to dawno już miałbym zmieniony sterownik. :->
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 23:08   

założyć to może każdy
pytanie czy będzie to dobrze jeździć
_________________
Moje auto
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-13, 07:19   

koleżance padły znowu wtryskiwacze w instalacji lpg zakładanej w salonie Landi renzo czy możecie sie pochwalić ile wam wytrzymały wtryskiwacze lpg i jaki maja kolor (niebieski?)
dodam tylko że Duster ma przejechane 50tyś i już drugi komplet niby sie posypał
Listwa wtryskowa jest zamontowana w poziomie.Nie powinna być w pionie?
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2016-01-13, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-13, 10:51   

Dla wtryskiwaczy najlepiej jest jak stoją pionowo. Poziomo zatrzymuje się tam więcej syfu i mogą przez to szybciej "padać". To jeszcze wszystko zależy od filtrów. Ale jak wtryskiwacze wytrzymują 25 tyś to szrot straszny, albo gaz strasznej jakości, kiepskie filtry, ewentualnie słaby montaż. W moim starym aucie wtryskiwacze hanna maja najechane prawie 100 tyś i leżą poziomo ( jakiś rekord podobno )
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-13, 15:46   

kaka84 napisał/a:
koleżance padły znowu wtryskiwacze w instalacji lpg zakładanej w salonie Landi renzo czy możecie sie pochwalić ile wam wytrzymały wtryskiwacze lpg i jaki maja kolor (niebieski?)
dodam tylko że Duster ma przejechane 50tyś i już drugi komplet niby sie posypał
Listwa wtryskowa jest zamontowana w poziomie.Nie powinna być w pionie?

Zasadniczo wtryskiwacze powinny być w pionie, ale bym tego nie demonizował. Wcześniej miałem Octavię z LPG od BRC i tam wtryskiwacze wytrzymały 170 tys. km i dalej jeżdżą a były w poziomie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 15:50   

kaka84 napisał/a:
koleżance padły znowu wtryskiwacze w instalacji lpg zakładanej w salonie Landi renzo czy możecie sie pochwalić ile wam wytrzymały wtryskiwacze lpg i jaki maja kolor (niebieski?)
dodam tylko że Duster ma przejechane 50tyś i już drugi komplet niby sie posypał
Listwa wtryskowa jest zamontowana w poziomie.Nie powinna być w pionie?


na najtańszych wtryskach pochylonych zrobiłem 100 tyś km w innym aucie (tyle że je czyściłem )
fabryczne w daci to mi wymienili po 25 tyś :D

dokładnie na takich
http://www.autogaz-market...z-czujnika.html

w dusterze są takie
http://www.autogaz-market...-niebieska.html
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-13, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-13, 17:07   

Jak zobaczyłem cene tych: MED MOD. 65 NIEBIESKI LANDI RENZO OMEGAS LISTWA
z dopiskiem - NIŻSZA CENA !!!
to aż przekląłem naszczeście na forum tego nie słychać

i co wymienili Ci na ten sam shit... i już nie padają... bo koleżance wpisali ze to patyka kosztuje taka wymiana ale na gwarancji tamto było a teraz jej za przeproszeniem ciule powidzieli że gwarancje to miała do 11 a dziś jest 11 to juz nie obowiązuje. Nie będę robił anty reklamy wiec nie powiem który to serwis w okolicy podwarszawskich Ząbek a może to jeszcze Warszawa.
A ona ma gwarancje wykupiąna na 5lat ale wtedy jeszcze nie dotyczyła gazu
Ostatnio zmieniony przez kaka84 2016-01-13, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 17:34   

To są bardzo dobre wtryski na wolnym rynku .
Filtr też jest dobry , według mnie zabiła je temperatura przełączania która jest bardzo niska w daci
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-14, 17:56   

Karenzo napisał/a:
...według mnie zabiła je temperatura przełączania która jest bardzo niska w daci


Hmmm.... Niby dlaczego? Przecież gaz musi odparować aby był dostarczony do silnika. Jeśli temperatura jest za niska dla odparowania wymaganej dawki paliwa to silnik nie będzie równo pracował ale temperatura rozprężonego gazu nie będzie raczej ujemna. Co "utłukło" wtryskiwacze to tylko spekulacje chyba, ze została wykonana analiza przyczyn "zgonu"?
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-14, 21:16   

Ja powiem że nie wiem, mimo że noga nie jestem z tych spraw to zrobiłem jak typowa blondynka zapaliła mi się kontrolka spalin , pojechałem do ASO i wymienili mi wtryski
co i dlaczego nie wiem :lol:
Stare to medy niebieskie nowe czarne

te wtryski bez czyszczenia robiły po 200 tyś wiec wnioskuje że dla rumunów poszła lewa partia
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-14, 21:33   

Fakt faktem mi też wymieniono wtryski na czarne ale z tego powodu, że ponoć "zakłócają się nawzajem" i stąd mogą być szarpania silnika przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów i podczas przełączania się na LPG. Ale jakoś się nie poprawiło. :-)
_________________
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-01-15, 23:50   

Scyzor rozwiązałem problem.
Kupiłem preparat marki boll, wtłaczany do butli z lpg. Zatankowałem na innej stacji. Jeden zbiornik to 250 km z butem w podłodze na ekspresówce, ile tylko dała radę, drugi zbiornik to upalanie od świateł do świateł niczym posiadacz golfa 3. Pomogło :) :mrgreen:
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-01-16, 14:17   

A ja wczoraj zamówiłem Logana MCV 0.9 Tce z fabrycznym LPG (przewidywana data produkcji to 9 marca a odbiór do końca marca).
Miałem nawet szansę przejechać się przed ostateczną decyzją takim 0.9 z zamontowanym w fabryce LPG.
Zauważyłem tylko, że przy wczorajszej temperaturze około 0 stopni przełączy się na LPG po jakiś 3-4 kilometrach, zupełnie bez zauważalnego szarpnięcia czy innych ubocznych skutków. Co ciekawe po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu od razu wystartował na LPG (prawdopodobnie jest to efekt systemu Start-Stop, który uruchamia ciepły silnik od razu na gazie). W czasie jazdy (dystans około 10-15 kilometrów) nie nastąpiło zadziałanie systemu-Start-Stop, chociaż był włączony.
Wtryskiwacze gazy LR (chyba jak dobrze pamiętam czarne) umieszczone są pionowo równolegle do kierunku jazdy z prawej strony bloku silnika (patrząc na silnik po otwarciu maski) co może sugerować, że wężyki do kolektora mogą być różnej długości, ale silnik jest tak obudowany, że tego nie widać. Pracują z wyraźnym klekotem i nie są tak ciche jak np. wtryskiwacze Hana,ale słyszałem też znacznie głośniejsze.
Także parownik jest zabudowany z prawej strony, gdzieś nisko, bo zupełnie go nie widać, mimo, że prawie wlazłem do komory silnika.
Ogólnie instalacja jest zupełnie niewidoczna poza wtryskiwaczami.

Od Dealera dostałem informację, że zgodnie z zaleceniami serwisu ( nie ma takiego zapisu w Książce Obsługi) przez pierwsze 1000 kilometrów powinno się używać tylko benzyny co ma podobno spowodować "dobre ułożenie map pracy silnika".
Samochód testowy miał przejechane 300 kilometrów ale ja włączyłem LPG co na twarzy Dealera wywołało pewien grymas niezadowolenia.
Czy to prawda?
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-01-16, 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 15:09   

mapy są wgrywane w przez producenta i nie podlegają zmianom
aczkolwiek coś podlega lekkim modyfikacjom w dynamice auta który dostosowuje się do użytkownika aczkolwiek bardziej chodzi o spowolnienie w otwieraniu przepustnicy .
Ale w 0,9 tce nie ma przepustnicy :-P


3-4 km to bardzo długo na przełączanie się na LPG szczególnie że LR ustawiło to chyba w 20 C
mój się przełącza w tych warunkach po 0,5 km
Oczywiście jest możliwość że podniesiono tą temperatura lub ciepłota silnika jest zupełnie inna


Pracownikowi salonu chodzi o docieranie silnika , według instrukcji producenta można wtedy jeździć na LPG to polski nawyk z prlu docierania . Ja dla spokoju jeździłem cały bak na benzynie a potem normalnie LPG .
Przy fabrycznym zestawie można od razu jeździć na LPG bo głowica która odczuwa większą temperaturę gazu jest do tego dostosowana .

Prawdą jest natomiast że powinno się docierać do tych 1-2 tyś km a późnej wymienić olej
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-01-16, 15:52   

Karenzo napisał/a:
w 0,9 tce nie ma przepustnicy

Ma - w 0,9 jest klasyczny wtrysk pośredni.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-16, 17:32   

Karenzo napisał/a:

Pracownikowi salonu chodzi o docieranie silnika , według instrukcji producenta można wtedy jeździć na LPG to polski nawyk z prlu docierania . Ja dla spokoju jeździłem cały bak na benzynie a potem normalnie LPG .
Przy fabrycznym zestawie można od razu jeździć na LPG bo głowica która odczuwa większą temperaturę gazu jest do tego dostosowana .

Prawdą jest natomiast że powinno się docierać do tych 1-2 tyś km a późnej wymienić olej


Myślę że jednak chodziło mu o to o czym mówił. Komputer gazowy ustawia czasy wtrysków na podstawie map z orginalnego komputera, a te podlegają pewnym modyfikacją, z tym że kilka tyś. kilometrów to trochę dużo, wystarczy kilkaset. Natomiast co do samego docierania, to jak w tym okresie przestrzega się ograniczenia dotyczące obrotów, obciążenia silnika, a na koniec wymienia olej to można i na gazie docierać
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-16, 20:45   

Te czasy wtrysków jeżeli naprawdę się przestawiają to dzieje się to po 100 km MAX
według mnie komputer zmienia tylko stopień otwarcia gardzieli przepustnicy
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-16, 22:45   

Czasy wtrysku zmieniają się cały czas podczas pracy silnika. I to parę razy na sekundę. Tak działa układ korekcji składu mieszanki opary na czujniki O². Jeżeli korekcję są większe bo następuje np. Zużywanie się elementów to wtedy są zapisywane do pamięci CAM sterownika jako normalne nastawy i od nich sterownik zaczyna pracę. Jeżeli korekcję są duże lub następują w krótkim czasie lub sterownik nie jest sobie w stanie z nimi poradzić to zapala kontrolę MIL. To tak w telegraficznym skrócie.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-17, 16:29   

Tak się to właśnie dzieje, są korekty chwilowe, i długoterminowe zapisywane w pamięci sterownika. Można też je odczytać i obserwować Elmem327 na złączu OBD. Czasami to pomaga w wykryciu jakiś niedomagań układu zasilania paliwem. Trzeba tylko pamiętać że to działa w pętli zamkniętej, czyli w stanach ustalonych silnika (w przybliżeniu stałe obroty niewielkie przyspieszenia).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-01-20, 14:46   

Michał93 napisał/a:
Scyzor rozwiązałem problem.
Kupiłem preparat marki boll, wtłaczany do butli z lpg. Zatankowałem na innej stacji. Jeden zbiornik to 250 km z butem w podłodze na ekspresówce, ile tylko dała radę, drugi zbiornik to upalanie od świateł do świateł niczym posiadacz golfa 3. Pomogło :) :mrgreen:


Cóż to za środek? Jak się go wtłacza do butli?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-20, 14:56   

Cytat:
Środek aplikujemy w momencie gdy zbiornik gazu jest w ok. 80% pusty. Przy użyciu
specjalnej dyszy ( 3 wkręcane końcówki do wyboru ) wybieramy odpowiednią końcówkę
dla naszego zaworu gazu i trzymając puszkę w odwrotnej pozycji wprowadzamy preparat
do instalacji przez ok. 30 sekund. Następnie należy zatankować zbiornik do pełna co
spowoduje wymieszanie preparatu z gazem. Zaleca się profilaktyczne stosowanie co 3-4
miesiące lub co 10 000km.

http://lmgtfy.com/?q=boll+lpg
_________________
Moje auto
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 385
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-01-20, 21:39   

W/g mnie to tak samo jak z tymi środkami do benzyny. Nie zaszkodzi, nie pomoże .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne