Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Parkowanie na biegu oraz hamulcu ręcznym
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-31, 08:41   Parkowanie na biegu oraz hamulcu ręcznym

http://www.daciaklub.pl/f...1689724#1689724
Piitubski napisał/a:
Zazwyczaj każdy zostawia samochód na biegu.


Pierwsze słyszę......
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-31, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 10:35   

Kolego Cav, nie zostawiasz na biegu samochodu? A zaciągasz ręczny?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-31, 16:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-31, 11:00   

Piitubski napisał/a:
Kolego Cav, nie zostawiasz na biegu samochodu? A zaciągasz ręczny?


Dokładnie tak.
Tak mnie uczono na kursie na prawko i się stosuję.
Przez 25 lat eksploatacji samochodów problem miałem z tego tytułu jeden raz (zamarzła stara linka w rzadko odpalanym samochodzie).

A ile problemów związanych z zostawianiem na biegu mnie ominęło, to nie jestem w stanie policzyć.
Ale widziałem już auta wypchane z parkingu na środek jezdni przez żartownisiów - silnik na biegu przepchniesz.
O ewentualnym przekręceniu kluczyka bez wciśnięcia sprzęgła i rozwaleniu auta w ten sposób, nawet przez grzeczność nie wspominam.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 11:30   

A jakie problemy są przy zostawieniu samochodu na biegu?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-31, 12:16   

Piitubski napisał/a:
A jakie problemy są przy zostawieniu samochodu na biegu?


Dwa możliwe masz opisane powyżej.
Dla mnie wystarczają.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 13:09   

Dziwne te problemy. Mnie uczono, że zostawia się samochód na biegu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-01-31, 13:43   

Cav napisał/a:

Ale widziałem już auta wypchane z parkingu na środek jezdni przez żartownisiów - silnik na biegu przepchniesz.
O ewentualnym przekręceniu kluczyka bez wciśnięcia sprzęgła i rozwaleniu auta w ten sposób, nawet przez grzeczność nie wspominam.


A ja wprawdzie nie widziałem, ale słyszałem, że w moich stronach dawniej na 1 maja gospodarzom, którzy mieli córki na wydaniu, kawalerzy-kawalarze rozkładali wozy konne i składali na szczycie dachu. Na pewno dlatego, że gospodarz zapomniał zaciągnąć ręcznego.
A na to drugie - warto nacisnąć sprzęgło, rozrusznik ma lżej. Ja mam taki odruch. W Hyundaiu czy jakimś innym Daihatsu był czujnik sprzęgła i musiało być wciśnięte do rozruchu.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-31, 17:32   

Kolega eplus, ma całkowitą rację, dodatkowo fachowcy odradzają zaciąganie ręcznego przy minusowych temperaturach.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 18:29   

Ja jestem nadgorliwy i jednocześnie zostawiam na biegu i hamulcu ręcznym. Linka pracuje przez to częściej i nie blokuje się w pancerzu. Jedyne ryzyko to jej rozciąganie i częstsza regulacja tylnych hamulców.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-31, 18:32   

używam ręcznego od zawsze i w każdych warunkach i może dzięki temu nie miałem z nim nigdy problemu - nie używany czasem się blokuje - właśnie od nieużywania :-P Jedynie w wyjątkowo ekstremalnej sytuacji (np przejechanie głębokiej wody i chwilę potem zaparkowanie na silnym mrozie) może czasami coś przymarznąć. Wystarczy go w czasie powolnej jazdy parę razy lekko zaciągnąć, okładziny się oczyszczą i osuszą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-31, 18:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-01-31, 18:48   

Ta, gorzej, jak się ta linka od używania w końcu zerwie. Nazywa się toto hamulec awaryjny i lepiej używać w wyjątkowych sytuacjach, a nie na płaskim parkingu :P
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 18:58   

Cav napisał/a:
Ale widziałem już auta wypchane z parkingu na środek jezdni przez żartownisiów - silnik na biegu przepchniesz.


Na 5-tce lub 6-stce to jeszcze zgoda ale na 1-tce albo na wstecznym nigdy w życiu nie przepchniesz. No chyba żeś "pudzian" ale wtedy to i na hamulcu przepchniesz :mrgreen:

Na chwile ręczny ok ale na dłużej np kilka dni albo mrozy to tylko bieg bo można już auta nie ruszyć. Nawet nie chodzi o same okładziny ale systemy dźwigienek i linek bywają bardzo wymyślne i to one mogą "stanąć" uniemożliwiając odblokowanie ręcznego.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 19:01   

Marmach napisał/a:
Ta, gorzej, jak się ta linka od używania w końcu zerwie.P

Linka zrywa się nie od używania ale od nieużywania ( organ nieużywany zanika).
Od używania linka może się wyciągnąć - ale od tego jest regulacja.
Zrywa się zazwyczaj wtedy gdy jest rzadko używana/zastana zazwyczaj wtedy zardzewieje i się zerwie przy zaciąganiu ( takie są moje dotychczasowe doświadczenia od około 30 lat) - ale może się nie znam
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 19:38   

Marmach napisał/a:
Nazywa się toto hamulec awaryjny

Nieprawda - w dacii po prostu ręczny, a zasadniczo - postojowy (;
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-31, 19:55   

Widać, że w płaskich terenach mieszkacie. U mnie trzeba użyć i hamulca i biegu. Inaczej można znaleźć auto w innym miejscu niż się je zostawiło :-P

A tak w ogóle to dużo zależy od samochodu.. Ciężarówek lepiej na biegu nie zostawiać, bo się można po paru godzinach nieco zdziwić.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-31, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 20:05   

Lza napisał/a:
Widać, że w płaskich terenach mieszkacie. U mnie trzeba użyć i hamulca i biegu. Inaczej można znaleźć auto w innym miejscu niż się je zostawiło :-P


Góry to już zupełnie inna historia. Dobrze wybrać i odpowiednie miejsce i np skręcić koła tak aby auto chcąc się stoczyć napotkało krawężnik lub inną naturalną przeszkodę.
Żaden mechanizm nie zagwarantuję w 100% bezpieczeństwa jak się nie korzysta z mózgu i doświadczenia.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-31, 21:36   

Lza napisał/a:
Widać, że w płaskich terenach mieszkacie. U mnie trzeba użyć i hamulca i biegu. Inaczej można znaleźć auto w innym miejscu niż się je zostawiło :-P

A tak w ogóle to dużo zależy od samochodu.. Ciężarówek lepiej na biegu nie zostawiać, bo się można po paru godzinach nieco zdziwić.


W końcu jakaś odpowiedz godna uwagi. Na górce, wzniesieniu na ręcznym i biegu (pod górę jedynka, z górki wsteczny) - dodatkowo koła skręcone w kier krawężnika. Nawet na terenach "płaskich" zdarzają się parkingi na wzniesieniu. Mamy taki przy starostwie we Wrocławiu. Ręczny w dusterze nie wystarcza (wydaje mi się, że jest w miarę słaby, lub samochód po prostu ciężki).

PS. O co chodzi w tych ciężarówkach? tego nie wiem. Chętnie posłucham tej ciekawostki.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-01-31, 21:57   

W ciężarówkach jest sprzęgło na sprężone powietrze, a na biegu nie zapali silnik, sprężarka nie napompuje, trzeba iść pożyczyć butlę.
Pierwszy bieg czy wsteczny - bez znaczenia.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 22:01   

m4r10 napisał/a:
Ręczny w dusterze nie wystarcza (wydaje mi się, że jest w miarę słaby, lub samochód po prostu ciężki).

"Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia":
    § 16. pkt. 4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonego zespołu pojazdów – co najmniej 8%.
Jeśli zatem duster stacza Ci się z mniejszych spadków to masz hamulce do regulacji, ale jeżeli dotyczy to większych, to TTTM.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-31, 22:25   

Muszę sprawdzić spadki w takim razie (:
Dzięki za wyjaśnienie a propos ciężarówek.
Nie stacza się - po prostu muszę go zaciągnąć do oporu. W innym samochodzie wystarczyło, że zaciągnę go lekko i blokował ale to może kwestia "dotarcia".
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-31, 22:52   

m4r10 napisał/a:
Muszę sprawdzić spadki w takim razie (:
Dzięki za wyjaśnienie a propos ciężarówek.
Nie stacza się - po prostu muszę go zaciągnąć do oporu. W innym samochodzie wystarczyło, że zaciągnę go lekko i blokował ale to może kwestia "dotarcia".


Nic z tych rzeczy - to tylko kwestia mocniejszego naciągnięcia linki.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-31, 23:10   

W KIA Venga samochód nie zapali, jeżeli nie jest na luzie i kierowca nie wciśnie sprzęgła. Sprawdzałem, bo mam i tak jest w instrukcji.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-31, 23:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-31, 23:17   

Piitubski napisał/a:
W KIA Venga samochód nie zapali, jeżeli nie jest na luzie i kierowca nie wciśnie sprzęgła. Sprawdzałem, bo mam i tak jest w instrukcji.


I to jest jeszcze gorsze, bo jak wsiądziesz do auta bez takiego patentu, to nieszczęście gotowe w przypadku pomyłki.
Facet da sobie radę w większości przypadków, ale kobitom w takich przypadkach nie ufam - wolę nie uczyć zostawiania na biegu, ot tak dmuchając na zimne (tego typu postępowanie oparte na instuicji, zawodzi tylko wtedy gdy kobita go nie posłucha).
Zwłaszcza że takie parkowanie z biegiem nie ma żadnych plusów, a ryzyko jest.
 
m4r10 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 115
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-31, 23:43   

Linka w takim razie do naciągnięcia! Dzięki za zwrócenie uwagi!

Cav: No jeśli wsiądziesz do auta bez "patentu" to automatycznie już wciśniesz sprzęgło i dasz luz z przyzwyczajenia, czy nie?

Zależy kto używa samochodu - jeśli rzeczywiście kilka osób i nie masz pewności kto będzie następny prowadził to fakt lepiej zaciągnąć tylko ręczny - najwyżej jak przyparznie linka w zimie to będzie na kogoś innego ;-)

Ja się nauczyłem wciskać zawsze sprzęgło przed startem - gdy raz ojciec właśnie zostawił mi na biegu moje auto i podskoczyłem kangura, a obok sąsiad odśnieżał swój samochód :mrgreen: Więc miałem sytuację odwrotną. Od tamtej pory wciskam - nie wiem czy to dobra analogia ze sprzęgłem motocyklowym ale też "się wciska".

Myślę, że są plusy zostawiania na biegu na pochyłej drodze i w zimie (innego sensu nie widzę), a minusy praktycznie.. nie ma, jeśli jezdzisz tylko ty.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 00:10   

m4r10 napisał/a:
po prostu muszę go zaciągnąć do oporu

No to zdecydowanie do regulacji - nie pamiętam, skąd to wiem, ale OIDP powinien łapać chyba już przy 2 "ząbku".


A co do samej dyskusji: zawsze parkuję na biegu i zaciągam ręczny, natomiast odpalam dopiero po zrzuceniu na luz i wciśnięciu pedału sprzęgła. Dzięki temu w obu przypadkach zachowane jest maksymalne możliwe bezpieczeństwo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne