Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-02-03, 01:27
GVO / BRE - serwisowanie poza ASO bez utraty gwarancji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-23, 10:05   GVO / BRE - serwisowanie poza ASO bez utraty gwarancji

http://www.motogazeta.moj...e,a,145205.html

Cytat:
GVO będzie przedłużone
2009 - 07 - 22 | 14:13
źródło: Komisja Europejska
W.T.

O 3 lata Komisja Europejska chce przedłużyć obowiązywanie rozporządzenia GVO, które pierwotnie miało zakończyć swój żywot w maju przyszłego roku. W tym czasie mają powstać nowe przepisy regulujące sektor motoryzacyjny w krajach unijnych.

Rozporządzenie GVO reguluje m.in. kwestie związane ze sprzedażą aut nowych, ich naprawami oraz wykorzystywaniem części zamiennych. Wprowadzenie tego rozwiązania w istotny sposób ograniczyło prawo ingerencji koncernów samochodowych w proces sprzedaży oraz późniejszej obsługi posprzedażnej, wzmacniając pozycję konkurencyjną niezależnych uczestników rynku. Najważniejszymi rozwiązaniami były m.in. możliwość sprzedaży wielu marek w jednym salonie, możliwość nabywania przez autoryzowane warsztaty także części zamiennych od niezależnych dostawców, prawo właścicieli aut, bez utraty gwarancji, do wyboru części zamiennych niezależnych producentów bez logo koncernu samochodowego oraz niedyskryminowany dostęp nieautoryzowanych warsztatów do informacji technicznej, narzędzi oraz szkoleń.

Już od dłuższego czasu wiadomo było, iż 31 maja 2010 roku rozporządzenie GVO wygaśnie. Jednak z bardzo wielu różnych stron odezwały się głosy do KE o pozostawienie obowiązujących przepisów bez zmian jeszcze na jakiś czas. Takie rozwiązanie miałoby być najlepsze z punktu widzenia całego sektora motoryzacyjnego, a jednocześnie dałoby czas na stworzenie odpowiednich regulacji i przygotowanie się do nich wszystkich podmiotów działających w branży.

Dzisiejsza decyzja Komisji, by na okres trzech lat pozostawić dziś obowiązujące przepisy bez zmian, choć o niczym jeszcze nie przesądza, otwiera furtkę dla zwolenników przedłużenia GVO. Do 25 września zainteresowane strony mogą jeszcze zgłaszać swoje uwagi w tej kwestii, a później podjęta zostanie ostateczna decyzja.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-12-22, 13:57   KE rewiduje zasady ws. sprzedaży i serwisu aut

http://moto.onet.pl/15909...kul.html?node=6

Cytat:
KE rewiduje zasady ws. sprzedaży i serwisu aut

Komisja Europejska zaproponowała utrzymanie ograniczających konkurencję zasad umożliwiających konstruktorom samochodów zakładanie sieci punktów napraw i serwisowania samochodów na wyłączność.
Natomiast już tylko do 2013 KE chce przedłużyć obowiązujące obecnie zasady co do dystrybucji nowych samochodów, a to oznacza, że producenci samochodów już tylko przez trzy lata będą mogli zakładać sieci sprzedaży dealerskiej na wyłączność.
"Koszty samochodów stanowią znaczną część budżetu gospodarstw domowych. Konkurencja jest więc żywotna zarówno w sektorze sprzedaży, jak i naprawy. Nasza analiza pokazuje, że konkurencja jest intensywna jeżeli chodzi o sprzedaż. Nie ma więc powodu, by traktować ten sektor inaczej niż inne" - powiedziała komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes.

Inaczej, zdaniem Kroes, sytuacja wygląda na rynku napraw i serwisowania. "Ten sektor jest znacznie bardziej narażony na problemy konkurencji. Dlatego zaproponowaliśmy utrzymanie specyficznych zasad w tej dziedzinie" - dodała.

KE zaproponowała możliwość utrzymania sieci napraw na wyłączność tylko dla przedsiębiorstw, których udział w rynku wynosi poniżej 30 procent.

KE już w lipcu rozpoczęła konsultacje publiczne w sprawie unijnego rozporządzenia dotyczącego sprzedaży i serwisowania samochodów. Rozporządzenie to wygasa w maju 2010 i KE musi albo je przedłużyć albo zastąpić innym aktem legislacyjnym.

Zainteresowane strony mogą składać swe opinie i komentarze do 10 lutego w sprawie propozycji KE, które mają obowiązywać do 2013 roku. Następnie KE planuje zniesienie antymonopolowych wyjątków w sektorze motoryzacyjnym.

Chodzi o obowiązujące od 2002 r. "rozporządzenie GVO w zakresie dystrybucji i serwisowania pojazdów silnikowych". Umożliwia ono producentom zakładanie sieci sprzedaży dealerskiej na wyłączność, a także gwarantuje prawo klientów do konkurencyjnych cenowo nieoryginalnych części zamiennych oraz serwisowania samochodów w nieautoryzowanych warsztatach bez utraty gwarancji.

KE zapowiedziała, że "zamierza" wydać specyficzne dyspozycje, jeżeli chodzi o rynek części zamiennych, tak aby "zapewnić niezależnym warsztatom dostęp do części oryginalnych", a także, by producenci nieoryginalnych części zamiennych "mogli dalej je oznakowywać swoją marką i dostarczać na rynek po sprzedaży".

Ponadto KE planuje też specjalne wytyczne, które wyjaśnią inne problemy konkurencji - "na przykład, gdy konstruktor samochodowy odmawia uznania gwarancji, jeśli samochód był naprawiany w niezależnym warsztacie".
_________________
 
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 07:37   Koniec (autoryzowanego) zdzierstwa.

No to się doczekaliśmy. Od 1-go czerwca naprawę i wymianę części podczas trwania gwarancji można dokonać W DOWOLNYM warsztacie bez jej utraty (gwarancji) - na mocy rozporządzenia UE. Czyli wszystko co mielibyśmy wymienić za pieniądze w naszym wozie. Dodatkowo nie mamy obowiązku stosowania podczas naprawy/wymiany części orginalnych - możemy stosować DOWOLNE zamienniki. Szkoda, że to rozporządzenie nie weszło w życie pół roku temu gdy musiałem zmienić rozrząd...
Czyli teraz podczas przeglądu, jak zadzwonią do nas zapytać czy mogą wymienić to czy tamto nie w ramach gwarancji (czyli nie bezgotówkowo) odmawiam bo na bank zrobię to przynajmniej o połowę taniej.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-28, 07:58   

Dotyczy to też przeglądów, które można wykonać poza autoryzowanym serwisem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 10:37   

Przecież to nic nowego - te przepisy obowiązują już od 2003 r. i są znane jako GVO (lub BRE):

Szczegóły - np http://www.expert.org.pl/m_gvo.html


Teraz jedyna zmiana dotyczy podstawy prawnej - po prostu stare rozporządzenie wygasło, więc potrzebne było nowe.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-28, 11:33   

Ale nowe jest bardziej precyzyjne jeśli chodzi o udostępnienie dokumentacji technicznej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 12:02   

Być może - ale kol. ouragan pisał zdaje się głównie z perspektywy klienta, który takich szczegółów najczęściej nie widzi... (Nawet, jeśli de facto na niego wpływają).
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-28, 12:29   

Nowe jest to, że teraz szeroko o tym mówią w radiu czy TV, poprzednio jakoś odbyło się to bez rozgłosu.

Wcześniej nawet jak ktoś słyszał że można gdzie indziej, to zwykle i tak jechał do ASO (tak na wszelki wypadek, aby problemu nie było), teraz pewnie więcej osób wybierze niezależne warsztaty. Bo skoro w TV mówią że można, to można :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 12:38   

Ja tam pamiętam, że i wtedy dość głośno o tym było... No ale może masz rację - a w każdym razie już na pewno nie zaszkodzi, że jest trochę szumu na temat (:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-28, 13:58   

Po prostu okres obowiązywania poprzedniego rozporządzenia dobiegł końca, skorzystali z okazji i w nowym doprecyzowali tą regulację. Ja w swoim samochodzie kupionym w grudniu 2009 w instrukcji obsługi mam wyrażne zapisy iż ZALECANE jest korzystanie z ASO, a nie wymagane obligatoryjnie...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-28, 20:15   

Wszystko ładnie pięknie , a co mi napisali dzisiaj z RP czytajcie: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3267
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 20:57   

Wolność słowa jest, nie? Pisać sobie mogą... <;

(Inna rzecz, że piszą prawdę - ale w taki sposób, żeby klient sobie "dośpiewał" rzeczy po ich myśli, nawet jeśli to dla niego niekorzystne).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-28, 21:07   

Od dawien dawna wiadomo, że te same fakty można przedstawiać w najróżniejszy sposób, a odpowiednio dobierając słowa sugerujemy "prawidłową" interpretację całości. Dociekliwość i ciekawość szczegółów w takich przypadkach pomaga i to bardzo:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 21:29   

A najbardziej pomaga znajomość własnych praw - albo chociaż chęć ich poznania...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-29, 10:51   

laisar napisał/a:
A najbardziej pomaga znajomość własnych praw - albo chociaż chęć ich poznania...
I tu się z Tobą całkowicie zgadzam.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-28, 21:27   Eksploatacja auta - przegląd w ASO czy poza ASO?

Znalazłem ciekawy artykuł o nie/obowiązkowych usługach aut w warsztatach ASO i w innych.
http://www.autocentrum.pl...o-czy-poza-aso/ ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 21:50   

teoretycznie możliwe
praktycznie nie
_________________
Moje auto
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-28, 22:09   

W większości przypadków w okresie gwarancji przypadną 1 lub 2 wizyty w ASO. Z jednej strony dawać 500zł za wymianę oleju (bo do tego się sprowadzają te 2 pierwsze serwisy) to woła o pomstę do wszystkich możliwych bogów na niebiesiech. Z drugiej - ryzykować auto warte dzisiątki tysięcy dla oszczędzenia 400 zł? No może jak ktoś jest prawnikiem z misją, gotowym na donkiszotowe batalie z korporacjami motoryzacyjnymi. Mam obawy że w razie awarią silnika przeciętny kowalski nie wygrałby z machiną prawniczą giganta, drobnymi druczkami w umowie i setkami stron aktów prawnych określających jak Kowalski miał dokumentować serwisy poza ASO, łącznie z opieczętowanymi adnotacjami o homologacji gumy do żucia miętolonej przez mechanika podczas odkręcania pojemnika z olejem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 22:29   

Z trzeciej strony: jak importer się będzie chciał wykręcić, to nie pomoże nawet 100% przeglądów w ASO...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 22:53   

Lza napisał/a:
W większości przypadków w okresie gwarancji przypadną 1 lub 2 wizyty w ASO. Z jednej strony dawać 500zł za wymianę oleju.

W Dacii masz jednak wybór - mnie w okresie gwarancji czeka około 5 wizyt w ASO ( 100 kkm) A że przeglądy mogą być znacznie tańsze - bo zamiast zalecanego Elfa wybieram Motrio to koszt takiej wizyty to 350 zł czyli 1750zł/3 lata to wybrałem ASO ( w przypadku mojego poprzedniego prywatnego Forda kwota taka wystarczała na 1,5 przeglądu gwarancyjnego w ASO ( ale moze to były stare czasy/może się nie znam) :lol:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-29, 07:51   

I tak dobrze, że dacia zrezygnowała z obowiązkowych debilnych niby przeglądów za ok. 100 zł. Starzy loganowcy pamiętają, że oprócz normalnych przeglądów z olejem, były jeszcze takie mini przeglądy, mechanik obszedł wóz dookoła, kasa wzięła stówę, pieczątka w książę i wio...

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=130
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-01-29, 07:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-01-29, 09:06   

Tylko że już chyba nie masz resursu 30.000, a 20.000 z wymianą oleju na każdym przeglądzie. Ja wolałem te przeglądy po 100,- od tych po kilkaset. :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-29, 09:18   

Resurs, to jest okres czasu po jakim maszyna jest całkowicie wyeksploatowana. Chyba nie o to Ci chodziło? ;)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-29, 10:14   

Lza napisał/a:
Resurs, to jest okres czasu po jakim maszyna jest całkowicie wyeksploatowana. Chyba nie o to Ci chodziło? ;)


Za Słownik Języka Polskiego:
Resurs-
«ustalony okres pracy sprzętu, w którym zagwarantowane jest bezpieczeństwo i sprawność eksploatacji»

Określenie "resurs" na okres pomiędzy przeglądami okresowymi jest całkowicie prawidłowe, bowiem przeglądy okresowe gwarantują (teoretycznie i z reguły też praktycznie) sprawność i bezpieczeństwo eksploatacji w okresie między przeglądowym.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-02, 21:28   

Bardzo ciekawy fragment artykułu o warunkach gwarancji na samochody:
"Warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010, popularnie zwane w Polsce "GVO" oraz Sektorowe Wytyczne do niego. Na tej podstawie prawnej właściciel nowego samochodu może zlecać jego naprawy i okresowe przeglądy warsztatom niezależnym bez utraty gwarancji. W samochodzie na gwarancji można stosować części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także znacznie tańsze części oferowane przez niezależny rynek.

Wynikająca z gwarancji producenta pojazdu bezpłatna naprawa będąca wynikiem awarii nadal możliwa jest wyłącznie w Autoryzowanej Stacji Obsługi, ale już przegląd okresowy czy wymiana elementów eksploatacyjnych mogą być przeprowadzone w dowolnym warsztacie".
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-02-02, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne