Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-03, 20:34   

laisar napisał/a:
GORDINI napisał/a:
Jestem ciekaw skąd się taka cena wzięła

http://www.daciaklub.pl/f...1689507#1689507


odwalasz tutaj kawał dobrej roboty! szacunek

wracajac do tematu - co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy? Bez względu na gaz... w poprzednim temacie czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy. Jesli mialbym za kazdym razem placic tak bajońskie sumy to na co mi taki "tani" samochód :D ?
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-04, 00:32   

tu nie chodzi o technologię, tylko marketing. Takie żarówki, od 100 lat prawie takie same, a jakoś dziwnym trafem w coraz większej licznbie samochodów trzeba jeździć do serwisu żeby je wymienić...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-04, 02:30   

Lza napisał/a:
dziwnym trafem w coraz większej licznbie samochodów trzeba jeździć do serwisu żeby je wymienić

Od 2010 - w coraz mniejszej, bo zaczęła obowiązywać nowa wersja regulaminu EKG ONZ (nr 48), homologującego oświetlenie pojazdów.

Pkt. 5.23:
    „Światła muszą być zamontowane w pojeździe w taki sposób, żeby umożliwić prawidłową wymianę źródła światła bez pomocy eksperta oraz bez użycia innych specjalistycznych narzędzi niż te dostarczone wraz z pojazdem przez producenta".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-04, 03:50   

luft napisał/a:
co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy?

Zależy kto wykonana pracę - książkowo robocizna to dniówka, 8 rbg, a oryginalne "szklanki" powinny kosztować ok 50 zł/szt. (czyli jakieś 800 zł).


(Dla ustalenia uwagi - w renówkowym K4M 1.6 16V dostęp do popychaczy jest dokładnie tak samo skomplikowany. Przewagą niby jest ich hydrauliczność, ale ma to oczywiście także pewien minus - w razie problemów z wypalaniem gniazd kierowca zauważy efekty dopiero jak się skończy zakres kompensacji...).


luft napisał/a:
czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy

Ale nie nowego 1.6 SCe 16V H4M, tylko starego 1.6 MPi 8V K7M - a tam to zajmuje poniżej 1,5 rbg.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 08:24   

luft napisał/a:

wracajac do tematu - co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy? Bez względu na gaz... w poprzednim temacie czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy. Jesli mialbym za kazdym razem placic tak bajońskie sumy to na co mi taki "tani" samochód :D ?


Kolega z Lublina nie wierzy za bardzo w deklaracje producenta, że regulacja zaworów w MCV I 1.6 mpi z fabrycznym LPG powinna nastąpić po 120 00 tys. km i robi co 30 tys.
Jak do tej pory sprawdzenie luzów/regulację robiłem w autach na LPG co 20-30 tys. km, co jest zalecane przez gazowników, i raczej opłacalne jeśli się chce uniknąć poważnej awarii. W przypadku śrubek (dacie) i płytek (fiaty), koszt operacji z uszczelką to ok. 300 zł. Silniki dotrwały we wzorowej formie do przebiegów ponad 100 tys. km. Raz na rok - półtora żaden wydatek. Obecna skoda chyba nie wymaga regulacji, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów.
Dziwnym trafem regulacja w MCV I wypada daleko po zakończeniu gwarancji, tak więc ewentualna awaria spowodowana brakiem regulacji gwaranta nie obchodzi. Dlatego olałem zalecenia i sprawdzam luzy zaworowe co 30 tys.
Gdyby to kosztowało, jak piszą koledzy, ok. 2 tys. zł sprawa SCe LPG robi się całkowicie nieopłacalna.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-02-04, 13:07   

Najlepszy silnik do lpg to były z renault k4j i k4m 1.4, 1.6 bez kół zmiennych faz, można spokojnie 300-400 tys przejechać bez żadnej regulacji a ten silnik nissana to kupsko tak jak mr4 2.0 nissane w lagunie czy innych nissanach siada całe gniazdo zaworowe rozsypuje się jak piasek na lpg a benzynie tez te silniki mają problemy po większych przebiegach, na gazie to nie będzie chodziło dobrze jak ktoś zrobi 100-200 tys km na lpg na tym silniku to można będzie ocenić.
Tu jest ot ym silniku nissana w lagunie 3:
http://lpg-forum.pl/renau...m-t7287-30.html
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2016-02-04, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-02-21, 16:45   

Mam wielka prośbę czy ktoś kto ma dostęp do katalogu części mógłby sprawdzić ile tak naprawdę jest wtryskiwaczy na cylinder. Pytam bo zajrzałem do silnika i wydaje się że przychodzi tylko jedna wtyczka na każdy cylinder. Bez rozbierania kolektora wydaje mi się ze na każdy cylinder jest tylko jeden wtryskiwacz :?:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-21, 19:54   

8 wtryskiwaczy , czyli po 2 na cylinder - na obrazku listwa wtryskowa do tej jednostki, w katalogu nissana: 16600ED000 - rysunek - nr 13

http://nissan4u.com/parts..._and_fuel_hose/

5765394037.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 14,52 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-21, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-24, 17:19   

Jak to zwykle bywa na forum Dacii chaos informacyjny się zrobił ale reasumując:
- do 1.6 sce to V generacja lpg za 5-5,5 tys tak aby nie było wątpliwości i problemów z zaworami i aby silnik podlegał podobnej procedurze przeglądowej jak pracujący na benzynie jedynie, tak?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-24, 18:33   

mojo napisał/a:
aby silnik podlegał podobnej procedurze przeglądowej jak pracujący na benzynie

To się okaże, jak Dacia zacznie w końcu dostarczać egzemplarze z LPG.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 08:26   

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
aby silnik podlegał podobnej procedurze przeglądowej jak pracujący na benzynie

To się okaże, jak Dacia zacznie w końcu dostarczać egzemplarze z LPG.

A zacznie?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 10:12   

jan ostrzyca napisał/a:
A zacznie?

No takie są ostatnie doniesienia z dilerni - że produkcja w II połowie roku.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 12:29   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
A zacznie?

No takie są ostatnie doniesienia z dilerni - że produkcja w II połowie roku.

Masz więcej szczegółów? Od kiedy w cennikach? Jak uporali się z regulacją zaworów?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 13:29   

jan ostrzyca napisał/a:
Masz więcej szczegółów?

Nie - gdybym miał to bym napisał.

jan ostrzyca napisał/a:
Jak uporali się z regulacją zaworów?

Nie sądzę, by w ogóle była inna możliwość niż tylko wspomniane już zwiększenie odporności głowicy.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 21:05   

I kolejny raz dyskusja idzie na łąkę. V generacja chyba zaworów nie obciąża termicznie wobec tego z tego co o niej zrozumiałem może być stosowana praktycznie do każdego silnika tylko jej koszt jest wysoki. Chciałbym jakieś konkrety a nie przepychanki "może, może a może nie może a może jednak może".
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 21:58   

jak chcesz konkretów to może sam je zdobędziesz ?
_________________
Moje auto
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 22:06   

Karenzo napisał/a:
jak chcesz konkretów to może sam je zdobędziesz ?


Jak miałbym doświadczenia to pytałbym???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-26, 10:22   

mojo napisał/a:
Chciałbym jakieś konkrety

Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie ("czy V generacja to _jedyne_ rozwiązanie dla Sce"), bo nie znamy jeszcze (oficjalnie i w szczegółach) rozwiązania fabrycznego.


(Nie wspominając o potwierdzeniu, że jakiekolwiek "rozwiązanie" inne niż porządna instalacje jest w ogóle potrzebne...)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-26, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-03-26, 14:52   

a ja kiedyś miałem opla omegę 2.0 136km i miałem w nim zamontowaną instalację 2 generacji- która wg wielu opinii w ogóle się nie nadawała do tego silnika. auto od momentu założenia LGP do sprzedaży przejechało ok. 240tys. km i nic poważnego(oprócz wymiana filtrów i 2 razy reduktora) się nie działo...także skłaniam się ku temu, że dobrze dobrana sekwencja i dobry montaż i nic się nie będzie działo...
Dzwoniłem do Czakramu w Tarnowie i gość mi mówił, że założyli dużo instalacji do tych silników w nissanach i nie mieli reklamacji...
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 20:03   

laisar napisał/a:
Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie ("czy V generacja to _jedyne_ rozwiązanie dla Sce"), bo nie znamy jeszcze (oficjalnie i w szczegółach) rozwiązania fabrycznego.


To jeszcze raz. Czy jeżeli zastosuje V generacje LPG czyli wtrysk ciekłego gazu z tego co poczytałem to praktycznie będzie to to samo dla silnika jakbym jeździł tylko na benzynie?
Wstawiam V gen do 1.6 sce i mogę spokojnie jeździć bez bólu dupy, że np zawory i głowica siądą dużo wcześniej?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 17:25   

1.6 sce ma 4 czy 8 świec? Miałem Hondę Jazz 1.2 z 8 świecami.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 17:32   

4 świece 16 zaworów 8 wtryskiwaczy :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-02, 18:08   

Jest jakiś schemat lub przekrój układu dolotowego z wtryskami tego rozwiązania ?
coś takiego np może być
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-02, 18:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-03, 13:56   

można spróbować poszukać tu: http://nissan4u.com/parts/
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-04-05, 13:20   

Oficjalna informacja odnośnie LPG do SCE jest taka, że będzie to realizowane z dotryskiem benzyny, tak jak jest za zachodnią granicą.

Należy uważać na niektórych "cwaniaków" dilerów, bo aktualnie proponują do SCE instalacje LPG. Z tym, że nie uświadamiają kupującego o utracie gwarancji producenta oraz o kosztach regulacji zaworów. Ja dowiadywałem się u kilku i wszyscy "palą francuza", że nie wiedzą nic o tym. Za to doskonale wiedzą ile kosztuje regulacja i jest to koszt około 4-5 tyś w serwisie.

Co do utraty gwarancji, to jak widzą, że klient kumaty przy zakupie, to mówią, że dają swoją gwarancję (lokalną). Ciekaw jestem, czy będzie tak kolorowo, jak przyszłoby im wymieniać np turbinę, czy inne drogie komponenty z jakiegoś powodu.

Ogólnie Dacia nie popisała się z tym nowym silnikiem benzynowym.
Nastawiają się na inne niż polski rynek. Rosja, reszta wschodu, gdzie paliwo tanie, jak woda.
Niemcy i reszta zachodu, też nie potrzebuje LPG na miasto, bo dla nich 1€ za litr benzyny, to mało.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne