wracajac do tematu - co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy? Bez względu na gaz... w poprzednim temacie czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy. Jesli mialbym za kazdym razem placic tak bajońskie sumy to na co mi taki "tani" samochód :D ?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-04, 00:32
tu nie chodzi o technologię, tylko marketing. Takie żarówki, od 100 lat prawie takie same, a jakoś dziwnym trafem w coraz większej licznbie samochodów trzeba jeździć do serwisu żeby je wymienić...
dziwnym trafem w coraz większej licznbie samochodów trzeba jeździć do serwisu żeby je wymienić
Od 2010 - w coraz mniejszej, bo zaczęła obowiązywać nowa wersja regulaminu EKG ONZ (nr 48), homologującego oświetlenie pojazdów.
Pkt. 5.23:
„Światła muszą być zamontowane w pojeździe w taki sposób, żeby umożliwić prawidłową wymianę źródła światła bez pomocy eksperta oraz bez użycia innych specjalistycznych narzędzi niż te dostarczone wraz z pojazdem przez producenta".
co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy?
Zależy kto wykonana pracę - książkowo robocizna to dniówka, 8 rbg, a oryginalne "szklanki" powinny kosztować ok 50 zł/szt. (czyli jakieś 800 zł).
(Dla ustalenia uwagi - w renówkowym K4M 1.6 16V dostęp do popychaczy jest dokładnie tak samo skomplikowany. Przewagą niby jest ich hydrauliczność, ale ma to oczywiście także pewien minus - w razie problemów z wypalaniem gniazd kierowca zauważy efekty dopiero jak się skończy zakres kompensacji...).
luft napisał/a:
czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy
Ale nie nowego 1.6 SCe 16V H4M, tylko starego 1.6 MPi 8V K7M - a tam to zajmuje poniżej 1,5 rbg.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-04, 08:24
luft napisał/a:
wracajac do tematu - co drozsze w tej kilkutysiecznej czynnosci bedzie drozsze - robocizna, czy wymiana popychaczy? Bez względu na gaz... w poprzednim temacie czytalem, ze kolega z Lublina juz 2 razy "regulował" luzy. Jesli mialbym za kazdym razem placic tak bajońskie sumy to na co mi taki "tani" samochód :D ?
Kolega z Lublina nie wierzy za bardzo w deklaracje producenta, że regulacja zaworów w MCV I 1.6 mpi z fabrycznym LPG powinna nastąpić po 120 00 tys. km i robi co 30 tys.
Jak do tej pory sprawdzenie luzów/regulację robiłem w autach na LPG co 20-30 tys. km, co jest zalecane przez gazowników, i raczej opłacalne jeśli się chce uniknąć poważnej awarii. W przypadku śrubek (dacie) i płytek (fiaty), koszt operacji z uszczelką to ok. 300 zł. Silniki dotrwały we wzorowej formie do przebiegów ponad 100 tys. km. Raz na rok - półtora żaden wydatek. Obecna skoda chyba nie wymaga regulacji, bo ma hydrauliczne kasowanie luzów.
Dziwnym trafem regulacja w MCV I wypada daleko po zakończeniu gwarancji, tak więc ewentualna awaria spowodowana brakiem regulacji gwaranta nie obchodzi. Dlatego olałem zalecenia i sprawdzam luzy zaworowe co 30 tys.
Gdyby to kosztowało, jak piszą koledzy, ok. 2 tys. zł sprawa SCe LPG robi się całkowicie nieopłacalna.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-02-04, 13:07
Najlepszy silnik do lpg to były z renault k4j i k4m 1.4, 1.6 bez kół zmiennych faz, można spokojnie 300-400 tys przejechać bez żadnej regulacji a ten silnik nissana to kupsko tak jak mr4 2.0 nissane w lagunie czy innych nissanach siada całe gniazdo zaworowe rozsypuje się jak piasek na lpg a benzynie tez te silniki mają problemy po większych przebiegach, na gazie to nie będzie chodziło dobrze jak ktoś zrobi 100-200 tys km na lpg na tym silniku to można będzie ocenić.
Tu jest ot ym silniku nissana w lagunie 3:
http://lpg-forum.pl/renau...m-t7287-30.html
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2016-02-04, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Mam wielka prośbę czy ktoś kto ma dostęp do katalogu części mógłby sprawdzić ile tak naprawdę jest wtryskiwaczy na cylinder. Pytam bo zajrzałem do silnika i wydaje się że przychodzi tylko jedna wtyczka na każdy cylinder. Bez rozbierania kolektora wydaje mi się ze na każdy cylinder jest tylko jeden wtryskiwacz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-21, 19:54
8 wtryskiwaczy , czyli po 2 na cylinder - na obrazku listwa wtryskowa do tej jednostki, w katalogu nissana: 16600ED000 - rysunek - nr 13
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-24, 17:19
Jak to zwykle bywa na forum Dacii chaos informacyjny się zrobił ale reasumując:
- do 1.6 sce to V generacja lpg za 5-5,5 tys tak aby nie było wątpliwości i problemów z zaworami i aby silnik podlegał podobnej procedurze przeglądowej jak pracujący na benzynie jedynie, tak?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 08:26
laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
aby silnik podlegał podobnej procedurze przeglądowej jak pracujący na benzynie
To się okaże, jak Dacia zacznie w końcu dostarczać egzemplarze z LPG.
A zacznie?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-25, 12:29
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
A zacznie?
No takie są ostatnie doniesienia z dilerni - że produkcja w II połowie roku.
Masz więcej szczegółów? Od kiedy w cennikach? Jak uporali się z regulacją zaworów?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-25, 21:05
I kolejny raz dyskusja idzie na łąkę. V generacja chyba zaworów nie obciąża termicznie wobec tego z tego co o niej zrozumiałem może być stosowana praktycznie do każdego silnika tylko jej koszt jest wysoki. Chciałbym jakieś konkrety a nie przepychanki "może, może a może nie może a może jednak może".
Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie ("czy V generacja to _jedyne_ rozwiązanie dla Sce"), bo nie znamy jeszcze (oficjalnie i w szczegółach) rozwiązania fabrycznego.
(Nie wspominając o potwierdzeniu, że jakiekolwiek "rozwiązanie" inne niż porządna instalacje jest w ogóle potrzebne...)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-26, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
a ja kiedyś miałem opla omegę 2.0 136km i miałem w nim zamontowaną instalację 2 generacji- która wg wielu opinii w ogóle się nie nadawała do tego silnika. auto od momentu założenia LGP do sprzedaży przejechało ok. 240tys. km i nic poważnego(oprócz wymiana filtrów i 2 razy reduktora) się nie działo...także skłaniam się ku temu, że dobrze dobrana sekwencja i dobry montaż i nic się nie będzie działo...
Dzwoniłem do Czakramu w Tarnowie i gość mi mówił, że założyli dużo instalacji do tych silników w nissanach i nie mieli reklamacji...
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 20:03
laisar napisał/a:
Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie ("czy V generacja to _jedyne_ rozwiązanie dla Sce"), bo nie znamy jeszcze (oficjalnie i w szczegółach) rozwiązania fabrycznego.
To jeszcze raz. Czy jeżeli zastosuje V generacje LPG czyli wtrysk ciekłego gazu z tego co poczytałem to praktycznie będzie to to samo dla silnika jakbym jeździł tylko na benzynie?
Wstawiam V gen do 1.6 sce i mogę spokojnie jeździć bez bólu dupy, że np zawory i głowica siądą dużo wcześniej?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Oficjalna informacja odnośnie LPG do SCE jest taka, że będzie to realizowane z dotryskiem benzyny, tak jak jest za zachodnią granicą.
Należy uważać na niektórych "cwaniaków" dilerów, bo aktualnie proponują do SCE instalacje LPG. Z tym, że nie uświadamiają kupującego o utracie gwarancji producenta oraz o kosztach regulacji zaworów. Ja dowiadywałem się u kilku i wszyscy "palą francuza", że nie wiedzą nic o tym. Za to doskonale wiedzą ile kosztuje regulacja i jest to koszt około 4-5 tyś w serwisie.
Co do utraty gwarancji, to jak widzą, że klient kumaty przy zakupie, to mówią, że dają swoją gwarancję (lokalną). Ciekaw jestem, czy będzie tak kolorowo, jak przyszłoby im wymieniać np turbinę, czy inne drogie komponenty z jakiegoś powodu.
Ogólnie Dacia nie popisała się z tym nowym silnikiem benzynowym.
Nastawiają się na inne niż polski rynek. Rosja, reszta wschodu, gdzie paliwo tanie, jak woda.
Niemcy i reszta zachodu, też nie potrzebuje LPG na miasto, bo dla nich 1€ za litr benzyny, to mało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum