Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1600 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-02, 16:06
Żaden/żadna z nas nie na prawa jazdy od wczoraj za to każdy ma wypracowaną swoją technikę jazdy/parkowania i trochę kilometrów za sobą, więc wątpię, żeby ktoś coś zmienił u siebie nagle a tu emocje momentami jakby ważyły się losy świata
Dobrze napisałem na najwyższym dalej mi się pomieszało już .
najwyższe przełożenie = 3,5 dla 1 biegu
najniższe 0,75 dla 5 biegu
wsteczny ma ok 4,5
Na jedynce auto się nie zostawia bo jak zapomnisz sprzęgła to pojedzie
na 2 jest podobne zagrożenie
3 jest niewygodna (bo wygląda jak jedynka )
dlatego właśnie 4
ewentualnie jak faktycznie parkuje się w terenie nierównym to 2 .
Ale wtedy jak ktoś ma nawyk odpalanie ze sprzęgłem (a powinien taki mieć ) to może przy puszczaniu sprzęgła bardzo zdziwić .
Dobrze napisałem na najwyższym dalej mi się pomieszało już ...
Noi właśnie dlatego 1 lub R
A dlaczego - to proste - sprawdź organoleptycznie - na 1 lub R nie przepchniesz pojazdu , zaś na 4/5/6 zrobisz to siłą własnych mięśni ( a przecież chodzi o to by się ewentualanie nie staczał z pochyłości)
Dlatego nie ma sensu kontynuować tej dyskusji bo stała się zupełnie jałowa.
Jej początek wynikał z innego tematu ( automatycznego odpalania Dacii za pomocą oprogramowania MediaNav) i zapisanego tam warunku że zadziała wyłącznie wtedy gdy samochód ze skrzynią mechaniczną będzie miał wrzucony na luz)
Zaś załączony wcześniej wycinek z instrukcji obsługi powinien rozwiać wszelkie wątpliwości oraz dyskusje nad wyższością szkół
Ta dyskusja przerosła moje stare zmysły. Wypowiadał się nie będę.
Może ktoś się czegoś dowie - nie jestem przeciwnikiem takiej wymiany zdań, oby tylko ktoś poświęcił minutę, dwie aby zastanowić się nad tym po co i dlaczego robi pewne rzeczy tak czy inaczej i czym (i w ogóle czymkolwiek) to skutkuje.
Wszystko rozsądziła Dacia zapisem w instrukcji - widocznie nikt jej nigdy nie przeczytał.
A przecież RTFM
Ktoś się (nie) źle postarał w tłumaczeniu lub francuzi coś pomieszali ze skrzynią automatyczną, w której to nie ma możliwości wyciągnięcia kluczyka bez ustawienia dźwigni w pozycji P (Parking) i dotyczy to każdego samochodu. Jeżeli ktoś spotkał się, że w automacie w każdej pozycji można wyciągnąć klucz niech napisze.
Reasumując - zostawiamy auto na biegu i uruchamiamy bądź nie hamulec pomocniczy (elektryczny ma mało wspólnego z ręcznym)
Jeżeli ktoś spotkał się, że w automacie w każdej pozycji można wyciągnąć klucz niech napisze
Istnieją systemy bezkluczykowe...
Ale wtedy i tak , żeby uruchomić silnik należy wcisnąć nogą pedał hamulca.
Chcąc nie chcąc trzeba pamiętać o wciśnięciu odpowiedniego pedału.
Nie wiem, czy tak mają wszystkie auta z automatami, ale np Mercedes S i Skoda Superb (bo tylko tymi jeździłem) tak mają.
Taki nawyk uczy nas także i wciskania sprzęgła przy odpalaniu auta "w manualu" (i właśnie ja mam taki nawyk, czy auto jest na biegu, czy na luzie).
Więc zupełnie nie rozumiem do czego zmierza ta dyskusja.
Każdy ma swój styl parkowania i jest do niego przywiązany.
To tak jak prowadzić dyskusję na temat:
"Dusterem 4x4 trzeba ruszać z 2 biegu - bo tak pisze w instrukcji"
Przypomina mi to amerykańskie instrukcje na kubkach z kawą "Uwaga w środku gorący płyn" (a niby co innego ma być, jak zamawiam gorącą kawę)?
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-02-03, 14:33, w całości zmieniany 1 raz
żeby uruchomić silnik należy wcisnąć nogą pedał hamulca.
Chcąc nie chcąc trzeba pamiętać o wciśnięciu odpowiedniego pedału.
Nie wiem, czy tak mają wszystkie auta z automatami,
Kiedyś dostałem z wypożyczalni Audi A 1 z automatem. Weróciłem z wycieczki i wsiadam, próbuje odpalić - cisza. Na monitorku wypisuje do mnie cosik po włosku. Powolutku doszedłem, co zrobiłem nie po kolei. Trzeba było powtórzyć pewien schemat zachowań, czynności, żeby uruchomić silnik.
W automacie aby uruchomić silnik musi być wybrane P lub N. W bardziej debilnych uruchomi się tylko na P. W jeszcze głupszych trzeba nacisnąć dodatkowo hamulec...
To jest jakby dodatkowe zabezpieczenia przed kradzieżą, bo złodziej nie mógł szybko odpalić silnik i stąd odjechać.... To można ustawić w komputerze samochodowym kolejność wykonywania czynności by uruchomić silnik.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-03, 18:49
route2000 napisał/a:
To jest jakby dodatkowe zabezpieczenia przed kradzieżą, bo złodziej nie mógł szybko odpalić silnik i stąd odjechać.... To można ustawić w komputerze samochodowym kolejność wykonywania czynności by uruchomić silnik.
Czy to skuteczne? Teraz bez laptopa się nie kradnie samochodów.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-03, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Ale wtedy i tak , żeby uruchomić silnik należy wcisnąć nogą pedał hamulca.
Kol. Gordini pytał o możliwość wyciągnięcia kluczyka w modelach z automatyczną skrzynią biegów - więc wskazałem, że istnieją auta bez kluczyków. Nie wiem, jak to jest wtedy rozwiązane, ale to już zupełnie inna kwestia niż "kluczyk+automat".
Ale wtedy i tak , żeby uruchomić silnik należy wcisnąć nogą pedał hamulca.
Kol. Gordini pytał o możliwość wyciągnięcia kluczyka w modelach z automatyczną skrzynią biegów - więc wskazałem, że istnieją auta bez kluczyków. Nie wiem, jak to jest wtedy rozwiązane, ale to już zupełnie inna kwestia niż "kluczyk+automat".
Z ciekawości to sprawdzę w najbliższym czasie.
Bo z automatami "bezkluczykowymi" jak wspomniałem wyżej mam doświadczenie tylko w Mercedesie i nowej Skodzie Superb i działa to tak jak opisałem (czyli bez naciśnięcia hamulca - nie odpali).
Mam w rodzinie jeszcze Toyotę automat "z kluczykiem", więc spróbuję...
To jest jakby dodatkowe zabezpieczenia przed kradzieżą, bo złodziej nie mógł szybko odpalić silnik i stąd odjechać.... To można ustawić w komputerze samochodowym kolejność wykonywania czynności by uruchomić silnik.
Czy to skuteczne? Teraz bez laptopa się nie kradnie samochodów.
No właśnie, a tu chodzi o czas działania w sekundach....
Kradzież na tzw. lekką stłuczkę to wskakują do środka, odpalają silnik i wiooooo.....
A przy takiej metodzie, że trzeba wcisnąć sprzęgło i pedał hamulca i dopiero start silnika, inaczej nie zadziała... Nie pamiętam w którym aucie jakiej marki to było....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Jak da się tą sekwencję ustawić przez ODB, to można poszaleć i ustawić np:
1. włącz światła przeciwmgielne
2. włącz wentylację na 1
3. skręć koła w prawo
4. wciśnij jednocześnie sprzęgło i hamulec
5. włącz rozrusznik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum