Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka silnika
Autor Wiadomość
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-02, 20:07   Kontrolka silnika

Witam dzisiaj wracając z roboty zapiła mi się kontrolka silnika
Pod domem odłączyłem klemy na jakieś 15 min i nic to nie dało
Teraz moje pytanie co możne być przyczyna??
A może ktoś z klubu z Poznania lub okolic ma kabelek i program żeby sprawdzić jakie to błędy i w razie co je skasować
Dziękuje z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-05, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-02, 21:26   

żółte ten znaczek silnika

widzę że masz LPG
więc
masz coś z katalizatorem(możliwe że już jego nie masz a masz jakieś zamiennik, czujniki Lambda, cewki) jeśli tylko to świeci a nic się nie dzieje to nie ma czym się zbytnio martwić. często ta kontrolka się świeci jak masz właśnie LPG, mi się świeci już 3 lata nie ma sensu jej kasować bo i tak wraca - szkoda pieniędzy i czasu

taka?
jeśli tak to to jest kontrolka oczyszczania spalin
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-06-02, 21:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-06-02, 21:47   

Wyreguluj zawory.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-02, 23:15   

Zanim rozbierzesz wszystko sprawdż co to za błąd.
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-06-03, 08:09   

Witm
Przy LPG to częste zjawisko, jeśli się tylko świeci i nic się nie dzieje tez bym zostawił. Tak jak wspomniał kolega Maciek. Natomiast nie sądzę żeby zawory miały coś z tym wspólnego no chyba ze masz przebieg 150tyś i są wypalone.
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-03, 12:32   

Cytat:
Witm
Przy LPG to częste zjawisko, jeśli się tylko świeci i nic się nie dzieje tez bym zostawił. Tak jak wspomniał kolega Maciek. Natomiast nie sądzę żeby zawory miały coś z tym wspólnego no chyba ze masz przebieg 150tyś i są wypalone.


O nie ja się nie zgodzę - częste zjawisko to to jest w dieslach które już mają przewiercony FAP (chociaż też nie wiem dlaczego nikt nie kupuje emulatora drugiej lambdy, żeby rozpoznawać inne problemy). Po to jest kontrolka, żeby wiedzieć że coś się dzieje. Ja stawiam na sondę lambda, albo zawory - mimo wszystko świecąca się kontrolka to m.in. większe spalanie (niewłaściwa mieszanka). Podejdź do kogoś kto ma jakikolwiek interfejs OBDII (połowa forumowiczów, ja mam dwa ;p) i niech odczyta błędy. Będziesz miał dość rzetelną informację co leży na sercu Twojej Logan :)


Cytat:

, mi się świeci już 3 lata nie ma sensu jej kasować bo i tak wraca - szkoda pieniędzy i czasu

interfejs za 30-40zł to aż taki duży wydatek :p. A tak serio to nie chodzi o "skasowanie", a zlokalizowanie przyczyny - po co kasować niewyeliminowany błąd? po kilku km przecież samochód znowu go zdiagnozuje...

U mnie 50kkm, 40kkm na gazie i nawet nie mryga (tak działa, bo był wypięty silniczek krokowy i świeciła, a później wtyczka silnika była wypięta przez co znowu świeciła).
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-06-03, 12:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-03, 16:22   

U mnie w Seicento na gazie też cały czas paliła się kontrolka wtrysku (powinna gasnąć po uruchomieniu silnika). Teraz już się nie pali - spaliła się. :mrgreen: I tak minęło 9 lat bez problemów.
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-06-03, 17:16   

Ja przypominam, że u mnie drgania na rolkach / napinaczach paska akcesoriów powodowały zakłócenia na elektronice i świecenie tego dziadostwa ;-) tylko wtedy nie miałem jeszcze LPG.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-06-03, 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-06-03, 17:57   

krakry1 napisał/a:
U mnie w Seicento na gazie też cały czas paliła się kontrolka wtrysku (powinna gasnąć po uruchomieniu silnika). Teraz już się nie pali - spaliła się. :mrgreen: I tak minęło 9 lat bez problemów.


Pewnie instalacja na mieszaczu i zła mieszanka - w tym celu wymyślili emulatory sondy lambda (z dwojga złego lepiej w tę stronę, bo przynajmniej wiadomo że jak się zaświeci to coś innego się dzieje). Ja u siebie w Sandy nie dopuszczam się przejechania więcej niż 100km z zapaloną kontrolką (bo to zwykłe lenistwo jak ma się interfejsy ;p), równie dobrze można jeździć bez powietrza w kołach, myślę że jeśli to np niewłaściwa mieszanka, przy instalacji sekwencyjnej, i samochód zgaśnie na zakręcie, to brak wspomagania w tym momencie jest równie niebezpieczny.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-06-03, 17:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-06-03, 18:17   

Ale Czaju - moje Seicento nigdy nie gasło, a na LPG chodziło (i chodzi) lepiej niż na Pb.
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2011-06-03, 19:36   

heh i kup tu używane autko, check engine się świeci ale to nieważne skoro auto jeździ... może to faktycznie jakiś dupelek, a może to jakiś czujnik np temperatury silnika, czujnik może kosztować parenaście złotych ale nie warto tego sprawdzić, no może dopiero wtedy jak przez taki drobiazg nie zauważymy że się silnik zagotował - a wtedy koszty będą "nieco" większe 8-)
Może jestem dziwny ale ja bym to sprawdził, nie wiem jak jest w Renówkowych silnikach ale w Toyotach można sobie "wybłyskać" błąd kontrolką. Poszukaj. Skoro wcześniej nie śweciło to coś musiało się stać skoro się zaświeciło.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-03, 19:38   

ja mam kabelek na sprzedaż. i ELM 327 i ten co DDT odczytuje
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-04, 07:48   Re: Kontrolka silnika sie zapaliła!!Prosze o POMOC

poznaniak1979 napisał/a:
Witam dzisiaj wracając z roboty zapiła mi się kontrolka silnika
Pod domem odłączyłem klemy na jakieś 15 min i nic to nie dało
Teraz moje pytanie co możne być przyczyna??
A może ktoś z klubu z Poznania lub okolic ma kabelek i program żeby sprawdzić jakie to błędy i w razie co je skasować
Dziękuje z góry za pomoc

Witam,

Ja mam kabel do odczytu błędów ;-)
Możemy się umówić gdzieś w poznaniu i sprawdzić o co chodzi :-)
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-04, 21:23   Re: Kontrolka silnika sie zapaliła!!Prosze o POMOC

Marcin napisał/a:
poznaniak1979 napisał/a:
Witam dzisiaj wracając z roboty zapiła mi się kontrolka silnika
Pod domem odłączyłem klemy na jakieś 15 min i nic to nie dało
Teraz moje pytanie co możne być przyczyna??
A może ktoś z klubu z Poznania lub okolic ma kabelek i program żeby sprawdzić jakie to błędy i w razie co je skasować
Dziękuje z góry za pomoc

Witam,

Ja mam kabel do odczytu błędów ;-)
Możemy się umówić gdzieś w poznaniu i sprawdzić o co chodzi :-)

Jeżeli dla Ciebie nie będzie problemu to z miła checią bym się umówił na sprawdzenie o co chodzi
Tylko kiedy Tobie pasuje.Ja następny tydzień mam na 14 ale dostosuję sie jakby co do Ciebie
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-04, 22:55   Re: Kontrolka silnika sie zapaliła!!Prosze o POMOC

poznaniak1979 napisał/a:
Marcin napisał/a:
poznaniak1979 napisał/a:
Witam dzisiaj wracając z roboty zapiła mi się kontrolka silnika
Pod domem odłączyłem klemy na jakieś 15 min i nic to nie dało
Teraz moje pytanie co możne być przyczyna??
A może ktoś z klubu z Poznania lub okolic ma kabelek i program żeby sprawdzić jakie to błędy i w razie co je skasować
Dziękuje z góry za pomoc

Witam,

Ja mam kabel do odczytu błędów ;-)
Możemy się umówić gdzieś w poznaniu i sprawdzić o co chodzi :-)

Jeżeli dla Ciebie nie będzie problemu to z miła checią bym się umówił na sprawdzenie o co chodzi
Tylko kiedy Tobie pasuje.Ja następny tydzień mam na 14 ale dostosuję sie jakby co do Ciebie

OK, napisałem Ci szczegóły na PW ;-)
 
Waldi 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2004
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-09, 18:29   lampka kontrolna układu oczyszczania spalin

Zapaliła się lampka kontrolna układu oczyszczania spalin. Udałem sie do warsztatu, podłączono Dacię pod komputer, brak błedów, podłączono próbnie nową sondę lambda 2 , kontrolka nie zgasła . Co dalej ewentualnie można zrobić?
Trochę denerwuje jak się świeci w czasie jazdy.
Proszę o radę
Ostatnio zmieniony przez Waldi 2016-02-09, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-02-09, 18:45   

Może brak kontaktu kostki przewodów elektrycznych lub wadliwe działanie zaworu elektromagnetycznego?
 
Waldi 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2004
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-09, 19:50   Kontrolka silnika się zapaliła!!Proszę o pomoc

Dzięki za info. Z kostką było wszystko ok, przewody dobrze połączone.
Sporo naczytałem się na forum na ten temat.
Działanie zaworu elektromagnetycznego nie było sprawdzane.
Spisałem sobie wszystkie wady związane z tym tematem.
Jeśli siĘ wyjaśni co to było postaram się zamieścić stosowną informację.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-10, 07:54   

Zmień warsztat. Jak zapaliła się kontrolka to został zarejestrowany błąd. Nie ma innej możliwości. Najwidoczniej mają sprzęt który nie obsługuje. A jeszcze jak piszesz że ciągle się pali to błąd jest aktywny.
 
Waldi 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2004
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-02-13, 19:31   Kontrolka silnika się zapaliła!! Proszę o pomoc

Obiecałem ,że odpiszę , kiedy usterka będzie naprawiona.
Po tygodniu jeżdżenia z ciągle palącą sie kontrolką układu oczyszczania spalin,po umówieniu się w kolejnym warsztacie nastąpił przełom.
Kontrolka wyłączyła się sama w czasie jazdy i problem zniknął.
Nadmieniam,że silnik nie wykazywał w czasie jazdy żadnych niepokojących oibjawów
A na formu spotkałem się z wieloma podpowiedziami za które oczywiście dziękuję .
Były to
-nawala przekanik wtryskiwaczy
-powodem był uszkodzony przewód wysokiego napięcia
-mogła być uszkodzona sonda lambda
-zawory do regulacji
-nieszczelny wydech przed sondą lambda
-przedmuch na kolektorze odprowadzającym spaliny
Kiedy wszystkie możliwe problemy przedstawiłem szefowi warsztatu , ten odpowiedział niemozliwe. Wychodzi na to ,że miał rację.A przyczyną mógł być zły humor mojej 11-letniej loganki :-)
Pozdrawiam sympatyków forum ze Szczecina
Ostatnio zmieniony przez Waldi 2016-02-13, 19:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-14, 15:41   

oby nigdy więcej nie miała takich humorów ;-)
 
pepan 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-29, 20:50   Kontrolka silnika sandero stepway 2012 dCi

Witam

Dziś zauważyłem pomarańczową diodę (zdjęcie) która świeci po przekręceniu kluczyka, a gaśnie po zapaleniu silnika.
Nie pamiętam czy tak było wcześniej, tym autem jeździ teraz moja żona.

Czy jest to awaria, czy np. zapchał się jakiś filtr ?

Auto jeździ jak wcześniej dobrze, bez żadnych oznak awarii



Bardzo proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam i dziękuje

Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-05, 18:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-29, 20:55   

Kontrolka silnika. To co opisałeś jest zupełnie normalne, nie masz się czym spinać :-D
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-29, 20:57   

http://www.auto-swiat.pl/...ck-engine/c24tq
byłoby się czym martwić, gdyby się po uruchomieniu silnika zapalała a nie odwrotnie :-P - zawsze tak jest tylko pewnie dopiero teraz zwróciłeś na nią uwagę, w benzynowym silniku jest identycznie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-29, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
pepan 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCI
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 18
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-29, 21:01   

Dziękuje serdecznie koledzy za szybką i klarowną odpowiedź
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne