Kolego ja się nie zgadzam. Od dłuższego czasu grzeję się na SUVa. Oglądałem i jeździłem wszystkim w zasięgu mojego portfela i Dacia nie ma konkurencji w swoim segmencie (poza nim też). Chyba najbliżej cenowo Dusterowi stoi Mokka i Sportage. O ile Kia wielkością dorównuje DD to Opel już srogo przegrywa. Mimo to w porównywalnym wyposażeniu oba auta są katalogowo 20 000 zł droższe od Dustera. Nawet uwzględniając dobry rabat (na najbogatszą Mokkę dostałem ~ 10 tyś zł) to i tak 10 tyś drożej od Dustera (a przypuszczam, że na golasa, którego porównuję do Laureate dostałbym pewnie połowę wspomnianego rabatu). Więc o czym mowa? Rozważałem też kompakty bo ten SUV tak naprawdę do niczego mi niepotrzebny to i tak Duster wypada te 5 tyś zł taniej niż Fluence 1,6, Focus 1,6, Astra 1,6. Nie wiem może mój kalkulator się zpierdzielił?
Fluence to też taki "udawany kompakt" - bardziej zestawiany z takim autem jak Fiat Linea\Tipo. Z założenia to budżetowy sedan produkowany bodajże w Turcji i sprzedawany na podobnych rynkach na których większym prestiżem cieszą się właśnie sedany niż hatchbacki.
Podobnie Duster - z tego co można poczytać na forum\zestawienia techniczne to samochód wielkości Sandero z większym kufrem - także klasyfikowanie tego samochodu jako "kompakt" jak i porównywanie do konkurencji ( Astra, Megane, Golf, Lancer) mija się z celem. Dacia po prostu nie ma w swojej ofercie takiego samochodu.
Ciekawe testy aut przeprowadzają dwaj dziennikarze w TOK FM - Balkan i Paruszewski. Bodajże przy teście Sandero ich opinia jest taka, że aby zaklasyfikować dane auto do klasy kompaktowej to powiino o tym zaświadczyć to, czy w czasie jazdy kierowca z pasażerem "stykają się łokciami" - w przypadku Sandero tak właśnie jest
Skoro Megane jest kompaktem to dlaczego według Ciebie Fluence bazujący na płycie podłogowej Megane 3 i mający większy rozstaw osi od dawcy jest "udawanym kompaktem" ?
Jako ciekawostkę dodam że we wszystkich zestawieniach ADAC ,TUV , DEKRA Logan jest klasyfikowany w klasie kompaktów natomiast Sandero w klasie B ....
DrOzda, z tego samego powodu o którym wspominasz - jak można Logana klasyfikować do klasy "kompaktowej" - toż to zwykły miejski samochód.
Dość dużo czytałem \ oglądałem w salonie na temat Fluence bo też nim byłem zainteresowany jeszcze w czasie, gdy cenowo był w granicach "50 tysięcy" ( w Czechach cennikowo był jeszcze niżej wyceniony niż w Polsce). Rozmiar to nie wszystko. Jednak producenci bardzo poważnie traktują segment klasy "kompaktowej" - te auta są "dopieszczane. Natomiast Fluence to jednak auto "budżetowe" i jakościowo odbiega znacznie od choćby Meganki. Dlatego stwierdzenie - że to "udawany kompakt".
Co nie zmienia faktu, ze to ciekawa propozycja - zarówno w kwestiach wizualnych jak i praktycznych :)
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-02-19, 10:21, w całości zmieniany 3 razy
To obejrzyj sobie wnętrze najtańszego z możliwych Golfa (wzorzec z Sevres klasy kompakt) w konfiguratorze VW- tego za 63 tysiące PLN ...... biedalogan za 29 kPLN nie ma się czego wstydzić a co dopiero Fluence ....
tez tak uważam. Nawet dobrze określony "biedalogan" za równo 30tys PLN nie robi dramatu w srodku - całkiem fajnie i miło w środku - namawiam kolegów w pracy właśnie którzy narzekają ze za 40tys nie ma co kupić nawet z używek 4letnich.
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2016-02-19, 11:14
gregorisan napisał/a:
Natomiast Fluence to jednak auto "budżetowe" i jakościowo odbiega znacznie od choćby Meganki.
Oj, to chyba strasznie dawno nie widziałeś ani jednego, ani drugiego auta z bliska... W wykończeniu różnice nie istnieją. No, może jedynie słynne zawiasy klapy bagażnika biją po oczach. Poza tym zapewniam Cię, że Fluence po lifcie i "meganka" to teraz ta sama liga. A po zajęciu miejsca w Dacii różnice jednak widać. I to bardzo mocno widać....
@DrOzda: konfigurator na stronie WWW i stanięcie vis a vis auta w salonie czyni ogromną różnicę, wierz mi.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2016-02-19, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
miskowski, to było bodajże w 2012 roku jak jeszcze w Raciborzu był salon Renault. Można było sobie "pomacać" - zarówno Megane, Fluence, Dustera i Clio. Także moja wiedza jest w tym wypadku rzeczywiście niezbyt aktualna
DrOzda napisał/a:
To obejrzyj sobie wnętrze najtańszego z możliwych Golfa
Mam porównanie nie do Golfa, ale do Polo i nowej Ibizy - akurat te dwa auta mają moi sąsiędzi z klatki. Jakościowo to trochę inna liga niż moje Sandero
Dla Klientów, którzy zdecydują się na zamówienie Nowego Mégane przed jego pojawieniem się w salonach, Renault otwiera zamówienia na przedpremierową serię limitowaną Premiere Edition.
Nowe Renault Mégane Premiere Edition jest dostępne z bogatym wyposażeniem w cenie od 64 990 zł.
Pełna gama Nowego Mégane pojawi się w sprzedaży w marcu br.
Klienci zainteresowani zakupem serii limitowanej Mégane Premiere Edition mogą zamawiać samochody już od teraz przez Internet. W tym celu został uruchomiony specjalnie dedykowany minisite megane.renault.pl. Tam zainteresowani zakupem auta kierowani będą przez Platformę Klienta do odpowiedniego salonu Renault, gdzie zostaną umówieni na dopełnienie formalności.
Nowe Renault Mégane w serii Premiere Edition jest dostępne w dwóch wersjach silnikowych, Energy TCe 100 i dCi 110. Wybierać można spośród czterech kolorów nadwozia.
Nowy Mégane Premiere Edition jest dostępne w cenie od 64 990 zł, z bogatym wyposażeniem seryjnym, m.in.:
• klimatyzację automatyczną, dwustrefową
• czujnik deszczu i światła
• system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
• system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
• system kontroli ciśnienia w oponach
• 6 poduszek powietrznych
• regulator-ogranicznik prędkości
• lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie i podgrzewane
• szyby przednie i tylne elektrycznie podnoszone
• centralny zamek drzwi
• radioodtwarzacz z Bluetooth®, USB/jack, wyświetlacz 4,2’’
• tapicerkę materiałową
• konsolę centralną z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem
w podłokietniku i dwoma miejscami na kubek
• kierownicę z regulacją wysokości i głębokości, pokrytą skórą
• fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
• tylną kanapę w układzie 1/3-2/3
• zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
• ozdobną, chromowaną listwę w dolnej części szyb bocznych
• szyby tylne przyciemniane
• światła do jazdy dziennej LED „Edge Light”
• światła przeciwmgłowe
• tylne światła LED 3D „Edge Light”
• koło zapasowe dojazdowe
• obręcze kół ze stopu metali lekkich 16“, wzór Silverline.
Pełna gama Nowego Renault Mégane i jego sportowa wersja GT pojawią się w polskich salonach w marcu br.
BTW w Marcu będziemy(Test Auto) testowali nowe Megane, Macie może jakieś pytania ?
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2016-02-19, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2016-02-19, 15:24
@gregorisan: Tak właśnie coś czułem... Wychodzi więc na to, że Fluence'a widziałeś przed liftingiem, który miał miejsce w 2013 r. Duuuużo się w nim zmieniło. "Megankę" obmacałem nie dalej, jak w ostatni poniedziałek, więc jestem w miarę na bieżąco. A żeby wpędzić się w kompleksy i dać upust skrywanym ciągotom sadomasochistycznym - posiedziałem w kabinie Espace'a w wersji Paris Initiale. Niestety akurat nie miałem wolnych 160 tysięcy...
maciek napisał/a:
BTW w Marcu będziemy(Test Auto) testowali nowe Megane, Macie może jakieś pytania ?
Pierwsze artykuły dotyczące tego auta są mocno niepochlebne. Bardzo jestem ciekaw, czy faktycznie aż tak bardzo skopali niezły w sumie wózek... Dużo zarzutów dotyczyło wnętrza. Przede wszystkim ciasnoty i ergonomii. Oberwała też przestrzeń bagażowa. To taka mała sugestia ode mnie.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2016-02-19, 15:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-19, 20:40
Lza napisał/a:
Cav napisał/a:
Nie rób cwaniaku z gęby cholewy i nie odpowiadaj na moje posty jeśli nikt Cię o to nie prosił.
Przyznam, że tym razem to nawet mnie ruszyło. Mieszkam na wsi, ale tu nawet prości ludzie 'od pługa' mają więcej kultury.
Nawet jak sołtys wykorzystuje swoje stanowisko do niecnych celów?
Bo Marek tak właśnie robi, mimo że kilka razy obiecał co innego.
Jest akcja - jest reakcja, na inną "stanowisko" Marka niestety nie pozwala.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-19, 20:50
Dusterjack napisał/a:
Prześwit to ważna rzecz, ale kąty wejścia i zejścia są decydujące jeśli chodzi o swobodną jazdę po pagórkach i obawę że zderzaki zostaną w całości. Nieraz montując sobie hak lub z przodu orurowanie musimy zdecydować: chcemy samochód który ma "wyglądać", czy faktycznie ma się sprawdzić w terenie. Duster tutaj nie ma się czego wstydzić.
Mało powiedziane.
Ma lepsze kąty niż większość terenówek bez liftu.
Wiadomo, Wranglerem nie jest, ale nawet duże suv-y bije w tych parametrach na głowę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-19, 21:55
Autor testu w raczej nie jakimś trudnym terenie skutecznie zawiesił nowego outlandera 4x4. Drugi identyczny pojazd przy próbie wyciągnięcia też lekko się zakopał. Obawiam się, że stepway by sobie lepiej poradził niż te pseudoterenówki - SUV-y bulwarówki.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-20, 08:33
mekintosz napisał/a:
Autor testu w raczej nie jakimś trudnym terenie skutecznie zawiesił nowego outlandera 4x4.
Dokładnie to Outlandera miałem na myśli.
Widziałem jak na jakimś turystycznym rajdzie zawiesił się na przejeździe przez resztkę ogrodzenia, przez którą Dusterem przejechałem bez żadnych problemów z duuuuużym zapasem.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 237 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-02-21, 09:54
Skoda pokazała koncept nowego SUV-a VisionS . Ma być 6-osobowy. Dłuższy szerszy i niższy od obecnego Dustera. Napęd hybrydowy, tylna oś napędzana silnikiem elektrycznym (jak w Lexusie).
Mi osobiście nie w smak jest masowe zastępowanie ukladów mechanicznych elektrycznymi ale to już chyba nieodwracalny kierunek rozwoju motoryzacji.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-21, 19:38
Obecnie problem polega na tym, ze jesli ktos rzeczywiscie potrzebuje samochod terenowy i do tego w rozsadnej cenie, ma ekstremalnie ograniczony wybor. Pare lat temu wiekszosc producentow, zamiast obecnych suvow, miala w ofercie jakis samochod prawdziwie terenowy. Dzis zastapily je suvy o duzo gorszych parametrach, a dodatkowo w Polsce niekorzystne kursy walut i duzo roznych obciazen (wysokie podatki, przepisy UE itd.) spowodowaly, ze ceny poszybowaly w gore.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-21, 21:49
ken-wawa napisał/a:
Obecnie problem polega na tym, ze jesli ktos rzeczywiscie potrzebuje samochod terenowy i do tego w rozsadnej cenie, ma ekstremalnie ograniczony wybor. Pare lat temu wiekszosc producentow, zamiast obecnych suvow, miala w ofercie jakis samochod prawdziwie terenowy. Dzis zastapily je suvy o duzo gorszych parametrach,
Inaczej - kiedyś to były po prostu suv'y, a teraz zdecydowana większość to crossovery.
Które z suvami nie mają wiele wspólnego poza wyglądem.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-01, 21:16 Nowe SUVy 2016
Nie do konca wiedzialem, gdzie wrzucic temat o nowych SUVach, ktore czaja sie na horyzoncie. Mam nadzieje, ze bedzie to dobre miejsce, jako swego rodzaju dyskusja o potencjalnych konkurentach Dustera przy zakupie:
(to ciekawe bo VW probuje znalezc pewna nisze, samochodu typu suv/crossover i rownoczesnie kabriolet, tego nie ma chyba na rynku. Bardzo podoba mi sie design, ale nie ufam VW jako firmie, a dwa, ze wolalbym tradycyjny dach).
(to ciekawe bo VW probuje znalezc pewna nisze, samochodu typu suv/crossover i rownoczesnie kabriolet, tego nie ma chyba na rynku. Bardzo podoba mi sie design
Mi też.
To chyba pierwszy ładny VW od wielu, wielu lat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum