Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-24, 17:26   

Piitubski napisał/a:
Trzeba kupować białe auta. Wczoraj na TVN Turbo oglądałem test. Temperatura w czarnym samochodzie była po godzinnym postoju na słońcu o ok. 10 stopni wyższa niż w białym.


Odkrywcze to okropnie xD
_________________

 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-02-24, 17:32   

arczi_88 napisał/a:
Odkrywcze to okropnie xD

Proszę o zachowanie powagi - ja nie wiedziałem ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-24, 18:18   

Nie wszyscy muszą wszystko wiedzieć.
Najgorsi są ci co próbują wmówić innym, że wszystko wiedzą najlepiej i przekonać ich do swoich racji.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-24, 19:38   

laisar napisał/a:
Bo co się niby psuje w fazie 2 dustera? (...)
Pojawiło się za to kilka problemów z poprawnym funkcjonowaniem niektórych rzeczy - dwa naj(nie)sławniejsze i chyba najpoważniejsze przypadki to nierówne obroty silników oraz śnieżąca klima. Oba niekrytyczne, choć upierdliwe - ale najgorszy w nich był po prostu horrendalnie długi czas, jaki Renault zajęło ich zlikwidowanie.
(Bo przynajmniej w końcu podobno się to udało - (...), co do klimy to tak twierdzi ASO, a my się przekonamy jak nadejdzie sezon letni)...


Co do klimy: ten problem dotyczy także Dustera ph1, przynajmniej tego z 2012 r. jak mój. Serwis jeszcze go nie rozwiązał do końca, bo wciąż w centrali Renault główkują. Moje auto jeszcze czeka na naprawę. Muszę się jednak zgodzić, że nie jest to problem krytyczny, ale upierdliwy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-24, 20:19   

piku napisał/a:
problem dotyczy także Dustera ph1

Może i tak, niewiele to zmienia w kwestii generowania zysków dla serwisów przez nowsze dacie.

piku napisał/a:
Serwis jeszcze go nie rozwiązał do końca, bo wciąż w centrali Renault główkują

Rozmawiałem ze 3 tyg. temu z szefem mechaników warszawskiego RRG - twierdził, że z oblodzeniem parownika wygrali.

(Sama wydajność jest wystarczająca - powietrze jest odpowiednio schładzane na każdym biegu wentylatora. Na jego niskich biegach przepływ jest oczywiście niewielki - ale po to właśnie jest sterowanie szybkością pracy wiatraka, żeby był wybór. Jedynym realnym "problemem" jest zatem hałaśliwość wentylacji przy intensywnej pracy, ale to już uroda segmentu budżetowego...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-25, 21:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-24, 20:39   

laisar napisał/a:
Rozmawiałem ze 3 tyg. temu z szefem mechaników warszawskiego RRG - twierdził, że z oblodzeniem parownika wygrali. (...) (Sama wydajność jest wystarczająca - powietrze jest odpowiednio schładzane na każdym biegu wentylatora.


W Lublinie ok. miesiąca wstecz powiedziano, żebym się jeszcze wstrzymał z naprawą, bo w centrali mówili im, że nad czymś jeszcze główkują... Słusznie napisałeś wcześniej, że zobaczymy latem... Co do wydajności: wydajność to nie tylko zdolność do chłodzenia powietrza na wylocie, ale zdolność do skutecznego schłodzenia tym powietrzem danej kubatury w danych (gorących) warunkach zewnętrznych. W tym sensie z wydajnością klimy w Dusterze są problemy. Ale to faktycznie tylko upierdliwa przypadłość, z którą jeżdżę już kilka lat i jakoś... jeżdżę.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-24, 22:36   

laisar napisał/a:

Rozmawiałem ze 3 tyg. temu z szefem mechaników warszawskiego RRG - twierdził, że z oblodzeniem parownika wygrali.


Pytanie jak wygrali?
Ja wiem, bo mam kontrolkę działania sprężarki.
Na niższych biegach ona częściej nie działa niż działa po tych modernizacjach.
Efekt jest taki, że praktycznie nie chłodzi.
Czyli nie spełnia swojej funkcji.

Żeby utrzymać znośną tempraturę, dmuchawa musi chodzić na 3 biegu minimum, a i tu są problemy, zimna w aucie nie wywołasz.
A przy okazji hałas dmuchawy łeb urywa.

laisar napisał/a:

(Sama wydajność jest wystarczająca


Nie jest.
Jest wręcz dokładnie odwrotnie.
To najdroższe auto jakie miałem w życiu i przy okazji z najgorszą klimą.
Więc argument o budżetowym segmencie to sobie można powtarzać, ale przy modelach za 39 tys i okolicach.
 
gladi 


Marka: Dacia Renault
Model: Logan 2 Clio 5
Silnik: 1.2 16v 1,0 tce lpg
Rocznik: 2014 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-25, 06:37   

U mnie w Loganie z 2014 też problem klimy występuje, ale nie wydaje się wam że coś nie tak jest z tunelami nawiewu powietrza że tak bardzo słychać dmuchawę ? , może jakieś złe uprofilowanie .
Ale to jest pikuś do lakieru podstawowego Błękit Morski to jest totalna kpina ze strony Dacii,
po roku użytkowania jest masakra
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 06:44   

dmuchawa jest goła i wesoła , trzeba by ją trochę wygłuszyć
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-25, 09:24   

No i zastosować inne przewody (tunele) wentylacyjne. Tzn. cichsze, wyciszające szumy przepływającego powietrza.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-02-25, 11:24   

Marek1603 napisał/a:
No i zastosować inne przewody (tunele) wentylacyjne. Tzn. cichsze, wyciszające szumy przepływającego powietrza.


wystarczylo by je okleic Mata do kanalow wentylacyjnych i bylo by lepiej :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-25, 11:38   

Może i pomogła by pianka/otulina do rur CO.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 19:04   

Karenzo napisał/a:
dmuchawa jest goła i wesoła , trzeba by ją trochę wygłuszyć


Każde inne auto na pierwszym biegu wystarczająco schładza wnętrze.
Wyższe biegi w każdym aucie są dokuczliwe.

Więc to nie jest problem wygłuszenia dmuchawy, tylko jej wydajności, połączonej z wydajnością klimy.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 19:15   

Cav napisał/a:
Każde inne auto na pierwszym biegu wystarczająco schładza wnętrze.

Chyba trafiłeś na pechowy pojazd.
U mnie na pierwszym biegu dmuchawy chłodzenie jest wystarczające - ale to pewnie dlatego że jest srebrny :mrgreen:
A zwiedził i Włochy i Albanię w sierpniu (czyli w najgorętszym miesiącu) czasami musiałem wyłączać bo było za zimno mojej małżowince siedzącej w drugiej klasie.
Nie robiłem żadnego dodatkowego wygłuszenia/ocieplenia dachu i drzwi.
Jedyne co zostało zrobione w ramach wygłuszania to włożenie sznura gumowego we wszystkie uszczelki drzwiowe.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 19:22   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Każde inne auto na pierwszym biegu wystarczająco schładza wnętrze.

Chyba trafiłeś na pechowy pojazd.
U mnie na pierwszym biegu dmuchawy chłodzenie jest wystarczające - ale to pewnie dlatego że jest srebrny :mrgreen:


A u mnie w tym celu musi być używany bieg trzeci.
Dwa pierwsze nie wystarczały ani na trasę Bułgaria-Grecja-Albania przy tylko 30 stopniach na zewnątrz, ani na trasę Polska-Chorwacja, ale to już przy 36 stopniach.
Ale to pewnie dlatego że jest zielony. ;-)

Jedna ważna uwaga - u mnie nadmuch na twarz nie wchodzi w rachubę, więc z reguły są powyłączane środkowe nawiewy.
Ale w upale inaczej się niestety nie da i o ile dobrze pamiętam, musiałem je też otwierać.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-02-25, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 19:30   

Cav napisał/a:
Jedna ważna uwaga - u mnie nadmuch na twarz nie wchodzi w rachubę, więc z reguły są powyłączane środkowe nawiewy.

Przecież może ustawić te kierownice aby dmuchało na sufit a boczne na szyby - wtedy nie wieje Ci na twarz a dobrze wychładza.
Nadmuch na szybę przednią z podszybia nie jest dobry na upały lepiej kierować na nogi i na front ale skierować kierownicami w górę aby nie wiało bezpośrednio na ciało.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 19:37   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Jedna ważna uwaga - u mnie nadmuch na twarz nie wchodzi w rachubę, więc z reguły są powyłączane środkowe nawiewy.

Przecież może ustawić te kierownice aby dmuchało na sufit a boczne na szyby - wtedy nie wieje Ci na twarz a dobrze wychładza.


Zgadza się, w Dacii to jest akurat duży plus.
W poprzednich autach tego zrobić się nie dało, zawsze komuś wiało w twarz.
Ale tak czy tak - 3 bieg był w robocie.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-25, 20:19   

Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Jedna ważna uwaga - u mnie nadmuch na twarz nie wchodzi w rachubę, więc z reguły są powyłączane środkowe nawiewy.

Przecież może ustawić te kierownice aby dmuchało na sufit a boczne na szyby - wtedy nie wieje Ci na twarz a dobrze wychładza.


Zgadza się, w Dacii to jest akurat duży plus.
W poprzednich autach tego zrobić się nie dało, zawsze komuś wiało w twarz.
Ale tak czy tak - 3 bieg był w robocie.

To musiały być jakieś dziwne auta - u mnie dało się tak ustawić w Lagunie, R25 czy Oplu Zafirze. Również w wypożyczanych autach na południu ( Sardynia, Rodos, Kreta, Andaluzja ) można było tak ustawić, a było tego sporo - kilka różnych Hyundai, Panda, Polo, C-max czy Peugeot 107.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-25, 21:22   

jas_pik, cav: Wybaczcie, ale przytaczanie twierdzeń typu: "U mnie na pierwszym biegu dmuchawy chłodzenie jest wystarczające" "U mnie na pierwszym biegu dmuchawy chłodzenie jest wystarczające".

Powinniście podawać jakąś wartość odniesienia zrozumiałą dla większości świta. Każdy ma inny komfort cieplny. Jednym jest ciepło przy temeraturze +15 inni wolą, żeby było +29. Jeśli chcecie toczyć spór merytoryczny, wypadało by podać temperaturę powietrza na zewnątrz i wewnątrz pojazdu.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 22:18   

Co do komfortu cieplnego to u różnych osób bywa różnie i odczucie jest bardzo subiektywne.
Ale dane szczegółowe proszę bardzo :
Temperatura zewnętrzna 32 stopnie temperatura powietrza wylatującego ze środkowych otworów wentylacyjnych 10,5 stopnia przy prędkości wentylatora 1 ( badanie wykonane w serwisie RRG Puławska w sierpniu 2015).
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-25, 22:19   

Temperatura wewnątrz samochodu nie powinna być więcej niż 5-7 stopni niższa niż na zewnątrz, inaczej grozi przy wysiadaniu szok termiczny - w najlepszym wypadku angina, w skrajnym (na szczęście opisano tylko kilka przypadków ) nagły zgon. Wydajność powinna wystarczyć do obniżenia temperatury max o 10 stopni.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-02-25, 22:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2016-02-25, 22:39   

PiotrWie napisał/a:
Temperatura wewnątrz samochodu nie powinna być więcej niż 5-7 stopni niższa niż na zewnątrz, inaczej grozi przy wysiadaniu szok termiczny - w najlepszym wypadku angina, w skrajnym (na szczęście opisano tylko kilka przypadków ) nagły zgon. Wydajność powinna wystarczyć do obniżenia temperatury max o 10 stopni.

To w mojej 21letniej xantii mam popsuta klime, bo schładza o 20C. Klima wdaćce to slabizna.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-25, 23:01   

jas_pik napisał/a:
Co do komfortu cieplnego to u różnych osób bywa różnie i odczucie jest bardzo subiektywne.
Ale dane szczegółowe proszę bardzo :
Temperatura zewnętrzna 32 stopnie temperatura powietrza wylatującego ze środkowych otworów wentylacyjnych 10,5 stopnia przy prędkości wentylatora 1 ( badanie wykonane w serwisie RRG Puławska w sierpniu 2015).


To akurat o niczym nie świadczy, bo nikt nie mówi, że leci ciepłe.
Na 1 biegu też leci zimne, tylko duuuuuużo za słabo leci.
Już sensowniejsza byłaby temperatura na 3 stopniu dmuchawy, bo tu już 10 stopni nie zobaczysz.

Ale i tak - liczy się ile by było we wnętrzu (ale nie przy wylocie, ale tak ogólnie), jakbyś zostawił ten samochód na godzinę w słońcu z klimą pracującą na 1 biegu.
Obstawiam, że blisko 30, a nie 10 stopni.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 23:19   

Cav napisał/a:
Ale i tak - liczy się ile by było we wnętrzu (ale nie przy wylocie, ale tak ogólnie), jakbyś zostawił ten samochód na godzinę w słońcu z klimą pracującą na 1 biegu.

Tak ogólnie to temperatura we wnętrzu powinna być o max 3 stopnie niższa niż na zewnątrz - inaczej jest to szkodliwe dla zdrowia

Cav napisał/a:
Obstawiam, że blisko 30, a nie 10 stopni.

jw.
Ale może jak będzie cieplej to sprawdź jaka będzie u Ciebie temperatura wnętrza jeśli na czas testu wyjmiesz filtr kabinowy.
A tak przy okazji jak często go wymieniasz?
Czy przypadkiem nie zamontowałeś węglowego ?
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-26, 21:49   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
Ale i tak - liczy się ile by było we wnętrzu (ale nie przy wylocie, ale tak ogólnie), jakbyś zostawił ten samochód na godzinę w słońcu z klimą pracującą na 1 biegu.

Tak ogólnie to temperatura we wnętrzu powinna być o max 3 stopnie niższa niż na zewnątrz - inaczej jest to szkodliwe dla zdrowia


Zapewniam Cię, że +35 stopni w samochodzie przez kilkanaście godzin, będzie bardziej szkodliwe dla zdrowia.
W najlepszym przypadku skończy się ogólnym wyczerpaniem, w najgorszym - śmiercią w wypadku.

To co piszesz nie ma żadnego sensu.

jas_pik napisał/a:

Cav napisał/a:
Obstawiam, że blisko 30, a nie 10 stopni.

jw.
Ale może jak będzie cieplej to sprawdź jaka będzie u Ciebie temperatura wnętrza jeśli na czas testu wyjmiesz filtr kabinowy.
A tak przy okazji jak często go wymieniasz?
Czy przypadkiem nie zamontowałeś węglowego ?


Kabinowy wymieniam co rok.
Ale to nie to - kłopoty były nawet w nowym aucie, z kilkumiesiecznym filtrem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne