Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 22:03   

Chodziło o to że węglowy (czarny ) mocno ogranicza moc dmuchawy
_________________
Moje auto
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-26, 22:05   

W moim Sandero z 2011, temperatura na wylocie otworów wentylacyjnych przy dmuchawie ustawionej na 1 wynosi 7 stopni. Wraz ze zwiększaniem prędkości dmuchawy temperatura na wylotach się PODNOSI! Na 3 było 15 stopni. Pomiary ze zeszłego lata przy temperaturach większych niż 30 stopni C.
Wnioski możecie sami wyciągnąć :-)
_________________

 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-26, 22:13   

Karenzo napisał/a:
Chodziło o to że węglowy (czarny ) mocno ogranicza moc dmuchawy


Fabryczne były, więc na 99,9999999% nie węglowe, tylko najtańsze.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 22:26   

Zależy od modelu i rocznika. Ja w Sandero 2009 nie miałem filtra p/pyłkowego mimo posiadania AC. Po modernizacji i instalacji filtra faktycznie spadła wydajność dmuchawy. Dlatego staram sie kupować oryginalny renault. On ma taką mocno "przewiewną" lakko watowaną strukturę, w przeciwieństwie do innych czy węglowych.


Aktualnie dobra cena ;-) 30 zł + wysyłka

http://www.renault-czesci...(3,223,91).aspx
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-02-26, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 22:32   

Powinniście złapać temat wydajności klimatyzatora .
Na pewno producent gdzieś określa ile ma kW potem pozostaje pomiar i łatwa droga do egzekucji tego co zawiera dokumentacja techniczna
_________________
Moje auto
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-02-26, 22:47   

Wiosna przed nami i pojawił się temat klimy. Ja na swoją nie narzekam, latem w zeszłym roku były spore upały i jakoś sobie radę dawała. Tylko co zauważyłem, auto jak było nagrzane na słońcu, temperatura wewnątrz 45 a czasami więcej. To żeby schłodzić wnętrze pojazdu to nawet brakowało 10 km jazdy. No niestety takie odcinki wykonywałem.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 00:04   

Sandero jest mocno oszklone, więc ładnie się nagrzewa ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3673
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 10:09   

No dokladnie, polecam przy tym zafoliowanie ( tzw przyciemnienie ) tylnych szyb - o wiele mniej sie nagrzewa wnetrze.

Ja wytlumilem - zaizolowalem dach u siebie w dusterze i musze stwierdzic ze tez mniej sie nagrzewa w lecie - ale mam czarny kolor autka wiec lapal b.szybko temperature na sloncu.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 16:00   

W celu obniżenia temperatury w rozgrzanym aucie należy otworzyć drzwi kierowcy i pasażera. Następnie z 10 razy energicznie zamykać i otwierać drzwi - gorące powietrze wyleci przez drugie otwarte drzwi. Stosuję w upalne dni - bardzo skuteczna metoda.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-27, 21:06   

Piitubski napisał/a:
W celu obniżenia temperatury w rozgrzanym aucie należy otworzyć drzwi kierowcy i pasażera. Następnie z 10 razy energicznie zamykać i otwierać drzwi


Ale po co się tak męczyć? Trzeba otworzyć wszystkie drzwi i bagażnik i poczekać minute lub dwie. Zgodnie z konwekcją ciepłe powietrze samo opuści wnętrze pojazdu.

Jak są upały to zostawiam 1cm uchylone wszystkie okna. Zawsze kilkanaście stopni mniej. A najlepiej obczaić miejsce w cieniu, ale nie zawsze jest mozliwość.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-27, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-27, 21:33   

Uchylone szyby to dobry pomysł, też go stosuję tam gdzie się da, stała wymiana powietrza zdecydowanie obniża nagrzewanie się wnętrza . W rozgrzanym samochodzie nie jest problemem nagrzane powietrze - to łatwo wymienić, wystarczy po ruszeniu przejechać kilkaset metrów z opuszczonymi szybami. Zdecydowanie więcej energii cieplnej jest skumulowane w nagrzanych stałych elementach i one stygnąc cały czas podgrzewają powietrze. Jak się zrobi ciepło to porównam dustera i focusa ;).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-28, 07:16   

Ciepło właściwe wody jest wielokrotnie większe,niż metalu - 1 litr wody absorbuje znacznie więcej ciepła od kilograma żelaza. Należy w czasie upału zostawić w aucie 400-litrowy kontener (w 4x4 może być problem z pojemnością bagażnika) :lol: i po powrocie wylać letnią wodę, a auto na pewno będzie chłodniejsze.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-02-28, 07:22   

a ja proponuję rozsypać w aucie "Suchy Lód" :mrgreen:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-28, 09:27   

eplus napisał/a:
Ciepło właściwe wody jest wielokrotnie większe,niż metalu - 1 litr wody absorbuje znacznie więcej ciepła od kilograma żelaza. Należy w czasie upału zostawić w aucie 400-litrowy kontener (w 4x4 może być problem z pojemnością bagażnika) :lol: i po powrocie wylać letnią wodę, a auto na pewno będzie chłodniejsze.

Uważaj żeby nie przeładować auta ;-) , licząc średnie nasłonecznienie w Polsce 1kW/m2 i pow auta 2m2 (pewnie będzie więcej w końcu boczne pow. też zbierają i wnętrze też zbiera przez szyby) to 400l wody od 0oC w 8h zagrzeje się do 40 paru stopni. Trochę mniej gorąca, ale nadal bez rewelacji. Lepiej by zadziałała 300 kg bryła lodu. Na przejściu fazowym pochłonie więcej energii. Problemem nadal zostanie jak do tej wody lub bryły równomiernie i skutecznie dostarczyć to ciepło tak aby w niej się zbierało, a nie w pozostałych elementach auta.

Proponuję pójść inną drogą - nie pochłaniania tego ciepła, tylko utrudnienia mu w dostaniu się do środka. Może lekki pokrowiec z foli NRC, bo maty na przednią szybę już wymyślili. :lol:

edycja błędu 1000kW do 1kW. Dzięki za korektę eplus
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-02-28, 10:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-28, 09:45   

damiaszek napisał/a:
średnie nasłonecznienie w Polsce 1000kW/m2


Chyba 1000W/m2 :lol: Pod domem można podłączyć gablotę do instalacji solarnej (można by pociągnąć dopłatę z Unii nawet). :mrgreen: :mrgreen:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-29, 10:01   

PiotrWie napisał/a:
Temperatura wewnątrz samochodu nie powinna być więcej niż 5-7 stopni niższa niż na zewnątrz, inaczej grozi przy wysiadaniu szok termiczny - w najlepszym wypadku angina, w skrajnym (na szczęście opisano tylko kilka przypadków ) nagły zgon. Wydajność powinna wystarczyć do obniżenia temperatury max o 10 stopni.


Kolega raczy żartować, czy nie rozumie dlaczego luzie wymyślili klimatyzację? Temperatura wewnątrz pojazdu\domu/pokoju ma być komfortowa dla użytkownika, a odniesienia do temperatury zewnętrznej są potrzebne tylko inżynierom konstruktorom do zapewnienia odpowiednich parametrów działania klimatyzacji.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-29, 11:03   

damiaszek napisał/a:
Może lekki pokrowiec z foli NRC


Ale odbijać cenną energię? pokrowiec powinien być z paneli fotowoltaicznych i ładować akumulatory, które napędzały by silnik elektryczny :-)
Być może jeszcze czegoś takiego doczekamy. W sumie jak auto stoi 8 godzin pod pracą, a mogło by w jakiś sposób rozkładać panele fotowoltaiczne na całej powierzchni, to by zgromadziło energi na parę km.

Są takie panele do przyczep kempingowych, wymary około 1mx1m. 5 takich paneli po 150W miało by podobną powierzchnię jak samochód, mogłyby realnie produkować ponad pół kilowata.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-29, 11:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-29, 11:30   

Lza napisał/a:
W sumie jak auto stoi 8 godzin pod pracą, a mogło by w jakiś sposób rozkładać panele fotowoltaiczne na całej powierzchni,.


Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Rzeszowie ma stanowiska do ładowania samochodów oparte m.in. na takich panelach (stanowią one zadaszenie miejsc parkingowych).
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-03-05, 11:44   

BoloSr napisał/a:
Po wielu dniach czekania na czesc i telefon z serwisu w koncu sie udalo jutro wymiana czujnika i softu do klimy zobaczym czy w koncu uda sie to serwisowi zrobic do konca :)


U mnie zrobili dokładnie to samo o czym piszesz BoloSR. Podobno wymiana tego czujnika i softu zamyka temat.
Czekam teraz na cieplejsze dni kiedy będę mógł to sprawdzić.
Pozdrawiam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-05, 11:49   

Ja ostatnio jak byłem w serwisie to powiedzieli, że wytyczne dla dustera są do wymiany sterownika (zrozumiałem, że chodzi o te pokrętała) i zmiana softu
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-05, 12:31   

Marek1603 napisał/a:
Ja ostatnio jak byłem w serwisie to powiedzieli, że wytyczne dla dustera są do wymiany sterownika (zrozumiałem, że chodzi o te pokrętała) i zmiana softu


Jakie pokrętła do klimy?
Pod hasłem "sterownik" rozumiałbym raczej jakiś układ elektroniczny odpowiadający za sterowanie klimą.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-05, 13:10   

Sterownik klimy to ECU silnika.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
  Wysłany: 2016-03-05, 13:26   

Marek1603 napisał/a:
Ja ostatnio jak byłem w serwisie to powiedzieli, że wytyczne dla dustera są do wymiany sterownika (zrozumiałem, że chodzi o te pokrętała) i zmiana softu


Marek, w jakim salonie byłeś ? Jest szansa na jakieś oficjalne info ? Bo mnie już szlag trafia z ASO Elbląg. Opór materii jest tak duży, że chyba będę musiał poświęcić cały dzień i stać przy nich patrząc na łapy. Albo próbować interwencji w centrali.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-05, 15:54   

Cav napisał/a:


Jakie pokrętła do klimy?


Przecież w tym module masz przycisk od klimy. Jakby nie patrzeć to jest sterownik. COs podobno się tam uszkadzało. Może ten przycisk się zwierał albo coś.

Będę 19.03 to się dopytam.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-03-06, 09:31   

Mi też w ASO powiedziano wyraźnie, że na razie każą wymieniać czujnik (nie pamiętam czego) i panel sterujący (czyli pokrętła). Powiedziano też, że jeszcze wciąż nad tym problemem pracują i może się okazać, że coś jeszcze każą poprawiać. Wkrótce tam zajrzę, zęby dopytać się o naprawę, bo wiosna się zbliża (nawet jeśli marzec i kwiecień będą zimne).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne