Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Podłokietniki - rodzaje, modele, montaż
Autor Wiadomość
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-16, 13:53   

mam pytanko odnośnie tego podłokietnika. Facet napisał, że w komplecie są wsporniki, adaptery i śruby do mocowania. Na zdjęciach na aliexpress widać tylko że w miejcu mocowania czyli uchwycie na kubek wierci się cztery otwory i wszystko. Stabilne to wtedy raczej nie będzie. Czy ktoś ma inne doświadczenia akurat z takim podłokietnikiem?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-16, 14:13   

Kolega na naszym forum usprawniał mocowanie podłokietnika za pomocą jakiś dodatkowych metalowych kątowników...
Tylko nie pamiętam kto to robił... :-|

EDIT:Jeszcze zajrzyj i dalej już czytaj... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-16, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-02-16, 14:17   

Coś podobnie mocowanego znajomy ma w suzuki i jest stabilny pomimo ze obchodzi sie z nim czasem bardzo po macoszemu.
Pewnie podstawowa kwestia czy te cztery śruby będą miały stabilne fundamenty ;-)
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-16, 14:40   

ja bym zaryzykował tylko, żeby nie było tam kabli, linek i innych historyjek do popsucia
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-17, 11:37   

Jak się robi ostrożnie i z głową to nic ma co popsuć. Dacia jest prostym autem aż do bólu jak budowa cepa.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-02-17, 12:23   

nie bedzie sie trzymac, zeby to mialo rece i nogi potrzebny jest metalowy wspornik tak jak w fabrycznym podlokietniku. Na ufalbym takiemu sposobowi montazu.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 12:59   

Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.

Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-02-17, 13:30   

bebe napisał/a:
Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.

Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.

chodzilo mi o ten dostepny w aso do dustera, tam jest ta blacha, nawet z tym ten podlokietnik to troche badziew, bez tego nie wydalbym na to kasy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-17, 19:28   

johnson napisał/a:
bebe napisał/a:
Nie we wszystkich "fabrycznych" podłokietnikach był metalowy wspornik, a właściwie - był tylko w jednym. Pozostałe/późniejsze podłokietniki "fabryczne" to po prostu podłokietniki z Rati i nie miały i nadal nie mają wspornika, są mocowane czterema wkrętami do plastikowej osłony tunelu.

Używam już drugiego podłokietnika z Rati, pierwszy się połamał, ale nie na mocowaniu. Do w miarę normalnego użytkowania takie mocowanie wystarcza.

chodzilo mi o ten dostepny w aso do dustera, tam jest ta blacha, nawet z tym ten podlokietnik to troche badziew, bez tego nie wydalbym na to kasy.


Potwierdzam.
Mimo blachy nie ma to startu do prawdziwych podłokietników w normalnych samochodach.
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-18, 17:39   

gdzie kupowałeś kolego bebe podłokietnik rati?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-18, 17:45   

wszystko co jest montowane do osłony tunelu musi sie bujać , sama obudowa jest przykręcona tylko na 1 śrubę za ręcznym .
Dlatego ja dałem wzmocnienia z kątowników i mam bardzo stabilne mocowanie .
_________________
Moje auto
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-02-18, 22:54   

No ale piszemy właśnie, że przykręcamy nie tylko do osłony ale do samego tunelu wkrętami.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-19, 11:27   

waldek72 napisał/a:
gdzie kupowałeś kolego bebe podłokietnik rati?

Pierwszego nie kupowałem, bo był "fabryczny" (montowany w salonie).

Drugi - znalazłem na allegro, wtedy było ich zatrzęsienie. Jak będę w domu, to poszukam papierów, może będzie namiar na konkretną firmę.
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-05, 18:39   

czy może ktoś jeszcze kupił podłokietnik z allegro wkręcany w tunel w miejscu kubka i mógłby się podzielić wrażeniami z montażu i użytkowania?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-12, 12:12   

kupiłem rzeczony podłokietnik z allegro za 138 zł. wrażenia są takie, że nie jest z nim tak źle. jakość użytych materiałów to raczej trójka, spasowanie elementów również ale po skręceniu do siebie nie wygląda już tak źle. wsadziłem go do otworu na kubek, uwaga bez przykręcania i co dziwne fotele tak go przyblokowały że jest stabilny i spełnia swoją funkcję. sumując za taką kwotę zakup warty uwagi.
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-12, 12:19   

Może jakieś zdjęcia podeślesz? jak z używaniem ręcznego przy rozłożonym podłokietniku?
Wersja z materiałem czy ekoskórą?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-12, 12:24   

zdjęcia jutro bo dziś idę na mecz. kupiłem z materiałem wersję. fajne jest to że nie jest on duży i nie zagraca wnętrza. poza tym jeżeli nie jest przykręcony w każdej chwili mogę go usunąć. ręczny działa normalnie, dostęp pełny. podłokietnik po złożeniu tak wchodzi między fotele jakby nic nie było w tym miejscu.
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2016-03-12, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-03-12, 20:30   

Szkoda że u nas nie można tego kupić...
http://produto.mercadoliv...ult-sandero-_JM
_________________

 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-03-13, 10:42   

ja zostałem wczoraj właścicielem podłokietnika uniwersalnego :


wszystko fajnie tylko na początku martwiły mnie tandetne uchwyty z blachy 0,8mm
do mocowania aczkolwiek okazuje się że całość jest stabilna .
malutką niedogodnością może być przesuwanie fotela bo uchwyt haczy
o "zapinacze" pasów ale problemu nie ma gdyż mój fotel jest w stałym miejscu ,bo
żony i auta nie pożyczam ...
tak to wygląda w Loganie :

zastanawiam sie czy na lato nie zainstalować tam jakiegoś ogniwa peltiera ,
próbował ktoś ?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-13, 15:23   






Ostatnio zmieniony przez waldek72 2016-03-13, 15:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-03-13, 17:24   

naprawde nie wiem po co sie kopac i zakladac jakies cudactwa.
Salonowy podlokietnik kosztuje 200-250 pln. To jest najlepszy jaki jest i ciagle jest badziewakiem. Te tansze musza byc kompletnie do niczego a nawet nie maja skopiowanego systemu mocowania.
Warto dla 100 pln sie z tym bawic?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-13, 17:40   

ciekawe gdzie ty widziałeś je za 200 zł. kolego oryginał kosztuje 360 do 420 zł.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-15, 14:13   Montaż podłokietnika.

Skorzystałem chwilę wolnego czasu i zamontowałem podłokietnik. Zrobiłem to wg instrukcji montażu dołączonego do zestawu.
Jedyną przeszkodą było wkręcenie 4 śrub mocujące górny podłokietnik do kolumny (nie do tunelu). Do tego trzeba mieć bardzo długi śrubokręt torx20, bo kolumna ma niełatwy dostęp by wkręcić je krótkim śrubokrętem torx. Najpierw najlepiej jest wkręcić same śruby w podłokietniku by "wyrobić" gwinty (bardzo ciężko się wkręcało, warto je dać ociupinkę smaru czy oleju na śrubkę). Jednak te śruby były do d... więc kupiłem w OBI inne wkręty o takim samym wymiarze na krzyżak (nie torx) i było OK. Wyciąłem nożykiem tapicerskim dywanik, wyciągnąłem (na chwilę) plastikową wkładkę na śrubę do mocowania obudowy tunelu. We wzmocnieniu podłokietnika są specjalne wypustki z boku i z przodu do wsuwania je w blachy po wycięciu dywanika. Potem wszystko z powrotem je złożyłem i przykręciłem zmontowany w całości podłokietnik i gotowe.
Trzyma dosyć stabilnie, nie kiwa na boki przez plastikową obudowę hamulca ręcznego.
Tylko trzeba podnieść podłokietnik by zapiąć pasy albo zaciągnąć hamulec ręczny natomiast nie przeszkadza w zmienianiu biegów. Jest dość wygodny i ma skokową regulację wysokości.
Ma wyściełany schowek, z boku szczelina na monety czy żetony do wóżków sklepowych, a w pokrywie dwa miejsca na długopisy. W tylnej części ma wysuwany "portfelek" na dokumenty, że można je zabrać ze sobą (ma zaczep do paska spodni). ;-)
Załączam parę zdjęć i skan instrukcji montażu. :-)

Wzmocnienie przed montażem.JPG
Plik ściągnięto 108 raz(y) 240,96 KB

Przymiarka wzmocnienia przed montażem.JPG
Plik ściągnięto 94 raz(y) 199,85 KB

Dywanik przed wycinką wg instrukcji.JPG
Plik ściągnięto 66 raz(y) 215,81 KB

Dywanik po wycince.JPG
Plik ściągnięto 84 raz(y) 220,29 KB

Zmontowane wzmocnienie podłokietnika.JPG
Plik ściągnięto 89 raz(y) 185,92 KB

Przymiarka przed montażem - otwory.JPG
Plik ściągnięto 94 raz(y) 164,76 KB

_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-15, 14:16   Podłokietnik - c.d.

Dalszy ciąg z podłokietnikiem.. ;-)

Widok z boku.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 148,37 KB

Widok z boku z otwartą pokrywą.JPG
Plik ściągnięto 71 raz(y) 83,26 KB

Widok od tyłu po montażu.JPG
Plik ściągnięto 129 raz(y) 78,83 KB

Podniesiony podłokietnik.JPG
Plik ściągnięto 50 raz(y) 154,72 KB

_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-15, 14:44   Skan instrukcji montażu

Skany instrukcji montażu podłokietnika w PDF-ie.... ;-)

Podłokietnik1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 248 raz(y) 127,74 KB

Podłokietnik2.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 231 raz(y) 123,78 KB

Podłokietnik3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 213 raz(y) 123,34 KB

Podłokietnik4.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 223 raz(y) 123,34 KB

Podłokietnik5.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 198 raz(y) 124,85 KB

_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne