Cześć wszystkim,
Czy ktoś z użytkowników Lodgy (najlepiej w dieslu) może potwierdzić jak zachowuje się jego egzemplarz ?
W Dusterze i wszystkich innych autach po przekręceniu kluczyka zapalały się wszystkie ikony i zaczynała chodzić pompa, po chwili ikony gasły, a pompa przestawała chodzić. W Lodgy ikony gasną, natomiast pompa działa do momentu odpalenia auta.
Po rozgrzaniu silnika w kabinie pojawia się wyraźny dźwięk przypominający wycie, które słychać też jeszcze chwilę po wyłączeniu silnika.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-19, 19:54
W Lodgy po przekreceniu klucza zaswiecaja sie kontrolki potem gasna,ale nie slychac pompy elektrycznej paliwa, bo wydaje mi sie,ze jej nie ma( moge sie mylic).
Po zgaszeniu silnika jeszcze przes chwile slychac elektrozawor pompy wysokiego cisnienia( cykanie) i nic poza tym.A i czasami po zamknieciu drzwi slychac takie jakby delikatne piszczenie, moim zdaniem to tak jakby powietrze z podcisnienia.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-04-19, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
W Lodgy po przekreceniu klucza zaswiecaja sie kontrolki potem gasna,ale nie slychac pompy elektrycznej paliwa, bo wydaje mi sie,ze jej nie ma( moge sie mylic).
Po zgaszeniu silnika jeszcze przes chwile slychac elektrozawor pompy wysokiego cisnienia( cykanie) i nic poza tym.
To u mnie po chwili ikonki gasną (zostaje jedna, która gaśnie dopiero po włączeniu silnika), ale pompa działa cały czas i dźwięk znika dopiero po włączeniu silnika.
Natomiast po wyłączeniu silnika - kluczyk jeszcze w stacyjce, gdy we wszystkich autach nastawała błoga cisza, w Lodgy dalej słychać jakby coś wciąż działało i żarło prąd ;-(
Wysłany: 2016-04-19, 20:13 Do użytkowników Lodgy - czy też tak macie i czy to normalne
shrek napisał/a:
W Lodgy po przekreceniu klucza zaswiecaja sie kontrolki potem gasna,ale nie slychac pompy elektrycznej paliwa, bo wydaje mi sie,ze jej nie ma( moge sie mylic).
Po zgaszeniu silnika jeszcze przes chwile slychac elektrozawor pompy wysokiego cisnienia( cykanie) i nic poza tym.A i czasami po zamknieciu drzwi slychac takie jakby delikatne piszczenie, moim zdaniem to tak jakby powietrze z podcisnienia.
Potwierdzam tak jak kolega wyżej.
Nie słychać pompy tylko gasną kontrolki a po wyłączeniu silnika cykanie elektrozaworu.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-04-19, 22:09
W nowych dci jest pompa elektryczna paliwa w baku i faktycznie słychać ją przed uruchomieniem silniku i jakiś czas po wyłączeniu silnika. W trakcie pracy nie słychać jej, gdyż jest zagłuszana przez głośniejsze dźwięki. Zwróćcie uwagę, że w nowych dci nie ma ręcznych pompek / gruszek pod maską. Pompa elektryczna odpowietrza układ paliwowy po ewentualnym całkowitym opróżnieniu baku oraz np. po wymianie filtra paliwa - jest to b. wygodne.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-20, 22:14
Charakterystyczne wycie pompy paliwa. Nigdy nie słyszałem, aby to się zdarzyło w Dacii/Renault, ale dla potomności podaję:
W kolejności:
- wnętrze zbiornika paliwa,
- "smok" pompy paliwa po częściowym oczyszczeniu,
- paliwo wyssane ze zbiornika i zlane do szklanego naczynia, wstrząśnięte, nie mieszane.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-21, 07:41
shrek napisał/a:
Takiego "czystego"baku jeszcze nie widzialem.
A najlepsze jest to, że nie są to zanieczyszczenia z paliwa. Tylko jakaś łuszcząca się powłoka lakiernicza z samego zbiornika. Wiem, bo: filtruję ściągnięte paliwo i wlewam z powrotem. Raz do roku mniej więcej, głównie po zimie "fusy" znów się pojawiają, lecz już w coraz mniejszych ilościach.
Jak napisałem, nie jest to w Dacii ani Renault, lecz zanim zaczniecie wymieniać pół osprzętu silnika, zobaczcie co pływa w zbiorniku.
Jeśli chdzi o diesla a w szczgólności silnikach dci, nie występuje elektryczna pompa paliwa, jedynie benzyna. W swoim wymontowywałem to ustrojstwo, w celu sprawdzenia zanieczyszczenia zbiornika po 5 latach eksploatacji.
Jest to tzw. filtr ,,smok, który zapobiega zaciąganiu większych śmieci i parafiny wydzilającej się z paliwa, na tym zamontowany jest czujnik (drut oporowy) do pływaka.
W dci są zintegrowane dwie pompy CR niskiego (ok.6 bar)i wysokiego (ok.2000 bar) ciśnienia, napędzane paskiem rozrządu, przed nią jest filtr paliwa, przed filtrem gruszka (nie we wszystkich wersjach), dalej przewody paliwowe do smoka.
[w] silnikach dci, nie występuje elektryczna pompa paliwa
Jeśli rozbierałeś, to masz przewagę empirii - ja pisze tylko to, co podaje dokumentacja:
- i nr 6 nazywa się "POMPA PALIWA(K9K)".
Być może w rzeczywistości są jeszcze jakieś różnice między modelami, rocznikami i podtypami diesli, ale we wszystkich, które sprawdziłem, jest tak samo.
Według ilustracji wynika jasno że pompa występuje.
Pewnie zależy to od osprzętu silnika, w moim Dusterze cały układ paliwowy CR, pompa paliwa, listwa, wtryski, nawet nie które czujniki są na Continentalu.
Powyżej opisałem układ jaki występuje u mnie i żeby nie być gołosłownym, to wieczorem dodam trochę fotek z tego tematu.
Laisar jak byś coś znalazł na temat osprzętu w moim to bym był wdzięczny.
Niestety, katalog części jest baaardzo lakoniczny - to tylko rysunki, nazwy części i ich numery referencyjne. Tak to wygląda - http://www.catcar.info/renault/?lang=en (Twój duster to HSMV).
Dzięki za linka. Mimo że jest lakoniczna, to kilka elementów mnie zaciekawiło.
Obiecane fotki z mojego, to co znajduje się w zbiorniku paliwa, może je ktoś skopiować do tego postu bo link z czasem wygaśnie
Odczytany numer omawianej części to 8200397677 - wg katalogu powinno być 172024535R, ale nazywają się tak samo: CZUJ. POZIOMU PALIW. Wcześniej obecność pompy podałem na podstawie 4x2 (HSMW) - i jak widać to tu jest różnica.
Ten temat mam dobrze opanowany, na początku kiedy kupiłem Dustera planowałem wykonać odcięcie paliwa. Myślę sobie, co tam przeciąć kabelek, wstawić wyłącznik , a tu klapa, pompy elaktrycznej brak.
Identyczny układ mam w swojej cytrynie, czyściłem to już dwa razy (w ciągu 10 lat) i było z czego, więc dla mnie nie była to nowość. Za pierwszym razem, to cytryna jechała tylko po zatankowaniu pod korek, tak smok był oklejony mazidłem, ale kłania się tutaj jakość naszego paliwa. Mjn. demontowałem to w Dusterze, jak to wyglądało widać dobrze na fotkach, ale to było niemieckie paliwo.
Dlatego trochę musiałem się ,,nagłówkować,, żeby zrobić odcięcie w tym układzie, ale praca została uwieńczona sukcesem i działa do dziś.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-04-22, 17:19
laisar napisał/a:
MM napisał/a:
W nowych dci jest pompa elektryczna paliwa w baku
W starych też.
shrek napisał/a:
MM napisał/a:
Zwróćcie uwagę, że w nowych dci nie ma ręcznych pompek / gruszek pod maską.
W moim jest.
To jak jest w rzeczywistości? Są te pompy elektryczne we wszystkich dci, czy nie?
A lodgy shreka ma pompę elektryczną, czy nie? A może w uproszczeniu jest tak: jest ręczna pompka / gruszka pod maską - nie ma pompy elektrycznej w baku i na odwrót?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-23, 06:40
MM napisał/a:
To jak jest w rzeczywistości? Są te pompy elektryczne we wszystkich dci, czy nie?
A lodgy shreka ma pompę elektryczną, czy nie? A może w uproszczeniu jest tak: jest ręczna pompka / gruszka pod maską - nie ma pompy elektrycznej w baku i na odwrót?
W moim odczuciu tez tak jest. Ja generalnie pompy nie slysze -chyba,ze chodzi tak cicho. Jak bedzie chwilka to sie dokopie i zobacze. W mojej starej carismie (silnik reno) tez tak bylo, byla gruszka nie bylo pompy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-23, 16:42
I tak, dzwiglem dywaniki i dostalem sie do zaslepki pompy paliwa. do wtyczki dochodza 4 kable. Po przekreceniu klucza nawet z uchem przy baku nie slychac pompy juz chcialem wykrecac plywak ,a tu zona wyskoczyla ,ze musi jechac, wiec nie wyciaglem. Jedno co zrobilem to odpiolem wtyczke dochodzaca do plywaka/pompy i odpalilem silnik. Silnik pracowal normalnie pochodzil okolo 1 min. po czym wpiolem wtyczke w swoje miejsce i zona pojechala. Tak mozna wywnioskowac , ze w moim modelu nie ma pompy paliwa a jezeli jej nie ma to po jaki czort 4 kable we wtyczce?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum