DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-19, 00:33
Osłona dolna / pod silnikiem / płyta denna
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-02-08, 21:37   

ken-wawa napisał/a:
Swoja droga jakie sa zalety aluminiowej nad stalowa i vice versa?

Alu jest leciutka i auto "na ten tychmiast" dostaje ogromnego KOPA ;-)
 
andi 


Marka: Dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 10
Skąd: Nowe brzesko -Jonkoping
Wysłany: 2016-02-08, 21:44   

piku napisał/a:
ken-wawa napisał/a:
Swoja droga jakie sa zalety aluminiowej nad stalowa i vice versa?

Alu jest leciutka i auto "na ten tychmiast" dostaje ogromnego KOPA ;-)


Ha Ha :-D to ja demontuję natychmiast
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-09, 07:23   

fotorobart napisał/a:
ken-wawa napisał/a:
Swoja droga jakie sa zalety aluminiowej nad stalowa i vice versa?


stal jest twardsza i cięższa :-)


I porysowana rdzewieje. :-|
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-09, 09:09   

Ja jeżdżę dużo po drogach polnych a czasem po łąkach i polach na azymut, swoją ( plastikową) rozbiłem kiedyś przeskakując rów którego nie zauważyłem, od tego czasu nie mam, jestem trochę bardziej ostrożny ( tj jak nie mam pewności co jest na łące jadę 30/h), myślę że jak ktoś nie jeździ b. agresywnie w terenie to zbędny gadżet
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-02-09, 09:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 10:12   

Ja płytę domontuję, tylko nie wiem, czy tą z 4x4, czy tą aluminiową akcesoryjną.. Wezmę tą, która zakryje większy fragment podwozia.
https://www.youtube.com/watch?v=H4D0o5Fb7rA (1:50) wersja 4x2
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (0:20) wersja 4x4.
Wydaje mi się, że płyta w 4x4 jest dłuższa.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-02-09, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-02-10, 20:06   

kupując DD to tylko 4x4 Bardzo dobry układ jezdny i napędowy. Osłona stalowa gniotsja nie łamiotsja
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 19:27   

Dziś spytałem w ASO o cenę płyty dennej 4x4. I mnie powaliła: 1900 złotych!
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-04-25, 19:56   

Różnica cenowa między 4x2 i 4x4 z czegoś musi wynikać. :idea: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-04-25, 20:11   

Stara zasada off-road mówi, że jak coś odpadnie od auta terenie to znaczy było niepotrzebne. Co Ty tak z tą płytą? :-P
_________________

 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 20:55   

Dziś obejrzałem płytę denną w moim Dusterze - ma kilka dużych otworów. Wolałbym, żeby to było wszystko zakryte.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 22:02   

a jak olej byś wymienił ?
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 22:50   

Karenzo napisał/a:
a jak olej byś wymienił ?

Są urządzenia do wysysania oleju przez otwór wlewu oleju ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-04-25, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-25, 22:58   

tyle że cały syf zostaje na dnie miski olejowej
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-25, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-26, 05:04   

Zastanawiam się nad wymiana osłony dolnej silnika na stalową z 4x4. Znalazłem na Allegro oryginał proszę o informacje czy będzie pasowała do mojego samochodu z silnikiem Nissana. Sprawdzałem trawers i są tam dwa dodatkowe otwory z gwintem do zamocowania dłuższej osłony ale zastanawia mnie jeszcze prowadzenie wydechu czy się zmieści i nie będzie ocierało.
Czy jest jakaś różnica w kształcie tej dla diesla i benzyny?
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-04-26, 05:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-26, 06:00   

Oto zdjęcie mojej płyty:
Dużo dużych otworów.
Laisar, mógłbyś sprawdzić ile kosztuje obecnie ori płyta do 4x4?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-04-26, 07:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 15:25   

Piitubski napisał/a:
ile kosztuje obecnie ori płyta do 4x4?

1117 zł. (Cena z grudnia 2015).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-04-27, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 20:49   

Dziękuję. Obejrzałem dziś płytę osłaniającą silnik - cienki plastik. Muszę zamontować coś mocniejszego. Albo stalową z 4x4, albo aluminiową akcesoryjną.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 21:03   

Cena wysoka. Płyta stalowa do suzuki vitara, sx4 to koszt ok.500-600złotych. Ciekaw jestem dlaczego w salonie na Puławskiej podano mi, że ta płyta kosztuje 1900zł?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-04-27, 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kubuch 


Marka: Skoda
Model: Octavia 4 / Rapid
Silnik: 1,5 TSi / 1,6 TDi
Rocznik: 2020 / 2014
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 341
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-04-27, 21:14   

Piitubski napisał/a:
Obejrzałem dziś płytę osłaniającą silnik - cienki plastik. Muszę zamontować coś mocniejszego.


Tak trochę złośliwie zapytam co zamierzasz robić z autem 4x2, że potrzebujesz coś mocniejszego pod silnik i czym jeździłeś wcześniej (z jak osłoniętym silnikiem)?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-27, 21:33   

gratulacje ;-)
Kubuch napisał/a:
Tak trochę złośliwie zapytam co zamierzasz robić z autem 4x2, że potrzebujesz coś mocniejszego pod silnik i czym jeździłeś wcześniej (z jak osłoniętym silnikiem)?

jeżdżąc tym wysoko zawieszonym autem (bez względu czy ma napęd na 2 cz 4 koła) bardzo szybko przestaje się zwracać uwagę na to, nad czym się przejeżdża, a przejechanie czego "normalnym" samochodem skończyłoby się rozpołowieniem miski olejowej. więc lepiej mieć niż nie mieć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-27, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-27, 21:39   

Gratuluję wygląda bardzo znajomo. Jutro mam zamiar odebrać zamówioną (używaną) osłonę z 4x4 może w następnym tygodniu zamontuję. Zobaczymy czy będzie pasowała.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 21:56   

Może teraz tyle kosztuje? Ostatni cennik jaki znalazłem jest z grudnia 2015. (Dopisałem dla jasności).

A może to cena z innej wersji, albo akcesoryjna, lub jeszcze coś innego. Zapytaj o numer części, wtedy będzie można spróbować coś sprawdzić.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 11:50   

Dzięki, dzięki. Allekko jak zamontujesz to wrzuć foty tej osłony na forum. Ja cały czas mam dylemat, którą osłonę wybrać: 4x4 nowa, z allegro, czy akcesoryjna aluminiowa.
Kubuch, będę jeździł po różnych wertepach, więc wolę mieć porządną osłonę, bo ta plastikowa jest słabiutka.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-04-28, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-28, 13:14   

Osłona odebrana pierwsze przyłożenie do samochodu pokazało mały problem. Mianowicie dolna podpora silnika jest inaczej ukształtowana w moim silniku niż miało miejsce we wcześniejszej wersji z 2012r. W moim przekonaniu wystarczy nieco zmodyfikować tylny otwór ten prostokątny i powinno wszystko pasować.
W mnie brakuje takiego wycięcia jak poniżej.

6132563943.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 149,37 KB

Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-04-28, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-28, 17:06   

Karenzo napisał/a:
a jak olej byś wymienił ?

nawet aso (przynajmniej lubelskie) nie zlewa oleju poprzez ten otwór inspekcyjny, tylko najpierw odkręcają całą płytę (bodaj 6 śrub). Chodzi w tej zabawie o to,że jeśli te śruby parę lat nie będą ruszane, przy pierwszej próbie połowa się urwie (były takie przypadki) i przy jakiejkolwiek naprawie, gdzie potrzebny jest dostęp od spodu, będzie kłopot. Więc prewencyjnie demontują, a przed ponownym montażem pokrywają gwinty smarem i dokręcają. Lepszy dostęp do misy olejowej i przy okazji konserwacja śrub. Tak też zleciłem zrobić w Bosch Service podczas ostatniego, styczniowego (pogwarancyjnego już) przeglądu. Mam tu na myśli oczywiście metalową płytę pod 4x4. Nie wiem czym jest mocowana plastikowa ale zakładam,że tak samo lub podobnie a na paweno za pomocą śrub. Ergo? ten sam problem może dotyczyć także jej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-28, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne