Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-07, 22:23
Duster - geometria zawieszenia
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 23:03   

Zbieżność masz z tyłu dobrą. Z tyłu musi być zbieżne ( czyli z plusem ) bo to koła nienapędzane.
Tak Renault podało, ale zrobili to z pomyłką jak sądzę.
Ja też robiłem "zbieżność" i też mam z tyłu zbieżne jak Ty, więc o to spokojna głowa.
Natomiast inaczej jest z przodu - tam są półosie i w czasie napędzania , koła się ustawiają na + , czyli "zbieżne"

Tylko masz rozstaw osi trochę nie bardzo 7mm róznicy - L vs P strona i śladowość widać trochę przez to też jest ruszona.
To dlatego zjada oponę.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-09, 23:51   

Może ma ktoś dane do ustawiania geometrii dla mojego samochodu. Nie wydaj mi się żeby te podane przez Huntera (producenta urządzenia do geometrii) były błędne ale różnie bywa. Rozstaw osi jest właśnie problemem, pokazuje on jak przesunięte są mocowania belki względem tego co powinno być.
Dialogys, obie fazy - 4x2 2673
W moim przypadku lewa strona -3mm a prawa +4mm to właśnie powoduje ze belka tylna jest nie osiowo względem pojazdu.
Czyli lewe koło jest zbytnio zbieżne do kierunku jazdy
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 00:15   

na pewno błędne, prawdopodobnie dotyczą 4x4 ( gdzie z tyłu oś jest napędzana ) a traktują nimi typ 4x2 .
Zresztą to nawet nie ma nad czym debatować, bo z tyłu na belce skrętnej ( wszelkie auta FWD 4x2 ) zawsze jest zbieżność sumaryczna na plusie ( lub rownolegle czyli = 0 stopni )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 13:09   

Nastawy fabryczne dustera - http://www.daciaklub.pl/f...1620243#1620243
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-03-13, 20:12   

i co Ci kolego powiedzieli w ASO?
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-13, 23:26   

Pomiary geometrii zrobione. Tylna belka w tolerancji się mieści. Przód poprawiono. Mam wydruki z dokładnymi danymi producenta i z tego wynika że jest ok. :mrgreen:
Wydruki mają 13 stron jak będzie chwila to postaram się je zamieścić może komuś się przyda. Publikacja nastąpi gdy tylko przerobie je na wydruk jednostronicowy.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-03-13, 23:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 19:34   

Co znaczy "przód poprawiono" ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-15, 08:52   

W przodzie jest tylko regulowana zbieznosc,
A ta masz u siebie dobra - po -0,1 st na L i P
WSZ i PK nie można zmienić , tyle co na srubach to praktycznie nic. Wiec jak cos to tylko tyl mogli regulować wymieniając tuleje tylnej belki i regulując z malym luzem na srubach .
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-15, 09:00   

Z przodu ustawiono - 0'05" P/L kąt pochylenia koła i WSZ mieści się w przedziale tolerancji nie pamiętam ile wydruk został w domu. Kąt pochylenia z przodu i WSZ , oczywiście w niewielkim stopniu można zmienić przesuwając trawers. W piątek postaram się poprawić dane w naszym urządzeniu do zbieżności zgodnie z danymi producenta i wykonam pomiar ponownie. Wyniki postaram się opublikować może komuś dane fabryczne się przydadzą.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-03-15, 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-15, 09:07   

Na sankach praktycznie jest zero luzu . Wiekszy luz jest na srubach od wahacza. Poza tym miałeś wszystko symetrycznie z przodzie i to jest najważniejsze żeby L = P , wiec jak cos zrobili lepiej z WSZ , zbieznoscia czy PK to nie zmienilo to polozenia belki tylnej :>
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2016-03-24, 11:51   

kolego Allekko możesz wrzucić te skany z geometrii?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-24, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-06-23, 16:45   

Kolego Allekko, dasz radę zamieścić te ww skany :-) ?
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-07-07, 12:29   

Cześć.
Wymieniłem amortyzatory i zauważyłem, że auto lekko zaczęło ściągąc w prawą stronę. Obecny przebieg to 72 tyś km.
Na kąty PK nie patrzcie, bo mam ponad normatywne felgi z offsetem 30 i szerokości 8".
Interesuje mnie zbieżność kół tylnych (nie uderzyłem nigdzie belką, nie wsadziłem się też w jakąś mega dziurę, żeby skrzywić belkę), facet zasugerował, że to mogą być tuleje belki- coś mi świta, że był kiedyś poruszany taki wątek, że te tuleje w Dusterze są słabe i szybko padają...
Wiem z tego wątku, że Dustery nie trzymają parametrów fabrycznych wyjeżdzając już z fabryki- na ostatniej geometrii jednak dwa lata temu mieścił się w wartościach podanych przez lasair.

CCF20200707_00000a.jpg
Plik ściągnięto 61 raz(y) 251,16 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-10, 07:33   

Tak , są słabe. Wymiana bez jakis profesjonalnych narzedzi , na lewarku to 1-2h max na strone.
Polecam wymiane bo one delikatniejsze sa niz wszelkie tuleje metalowo-gumowe wahaczy , na bank po kilku latach juz nadaja sie do wymiany ... nasze drogi sa gó....ne w PL i to chyba główny powód.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne