Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-07-24, 11:50
Obroty na luzie / biegu jałowego
Autor Wiadomość
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-19, 20:49   

laisar napisał/a:
MM napisał/a:
ten silnik miał obniżone obroty biegu jałowego i prawidłowe wynoszą 650 obr/min. Takie wartości widniały w katalogu sandero

Serwisówka do tego silnika twierdzi, że mają być standardowe - czyli 752 obr/min., ale jak widać powyżej empiria wydaje się potwierdzać niższą wartość...


Opierałem się na informacjach katalogowych z przełomu 2010/2011, kiedy to od września 2010 zaczęła obowiązywać norma euro5 (o ile dobrze pamiętam), a silnik 1,4 8V został zastąpiony 1,2 16V - w opisie silników w katalogu była informacja o obniżeniu obrotów w 1,2, co miało zmniejszyć spalanie i emisję. Czy wspomniane serwisowe 752 obr/min dotyczą silników aktualnych (euro 6), czy również euro 5?
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-19, 21:41   

MM napisał/a:
Czy wspomniane serwisowe 752 obr/min dotyczą silników aktualnych (euro 6), czy również euro 5?

Euro4, Euro5, Euro6 - chociaż to ostatnie dla wolnossących benzyniaków niczym się nie różni, więc i tak nie powinno niczego zmieniać względem wcześniejszych dokumentów. W każdym razie ostatnia aktualizacja jaką znalazłem jest z 2014 r.

Oczywiście, potem mogła być jakaś nota techniczna, ale to niezbyt się zgadza z datą katalogu. Wot, ciekawostka...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-02-26, 21:19   

Mamy na warsztacie sandero 1.2 LPG 2010r. komputer nie pokazuje żadnych błędów a obroty jałowe są za niskie tzn po odpaleniu silnik chodzi przez minutę dobrze a później obroty spadają w mirę nagrzewania do 500obr/min telepie silnikiem i tak chodzi jak by nie palił na wszystkie gary a po dodaniu gazu chodzi normalnie czy ktoś miał coś podobnego??
Przebieg 160tyś
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2016-02-26, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-02-28, 15:46   

Sprawdź jak oscyluje pierwszą sonda.
 
bananqq1 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-30, 12:13   Dacia Sandero 1.6 Obroty biegu jałowego

Witam,

Przeglądałem forum tutaj jak i inne fora i nie znalazłem do końca jasnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Jakiś czas temu u mechanika czyściłem silniczek krokowy gdyż zdażyło mi się, że auto na autostradzie weszło na za wysokie obroty i falowało.

Teraz mam inny problem albo paranoje bo już sam nie wiem,

mianowicie gdy odpale auto (zimny silnik, np. po nocy) to dacia wskakuje na 1125-1300 obrotów na biegu jałowym

Po przejechaniu max kilometra gdy lekko się rozgrzeje to obroty spadają do około 725 obrotów.

Czasem mam też wrażenie, że na zimnym jak jadę na dwójce a one są na tych 1300 obrotach, gdy zdejmę nogę z gazu jakby obroty przez chwilę nie spadały i auto nadal jechało ze stałą prędkością pomimo, że nie mam nogi na gazie. Widać również takie minimalne falowanie (albo mi się wydaje już), dosłownie jakby pół milimetra czasem w górę a potem w dół na biegu jałowym (tylko na jałowym).

Panowie czy to normalne?
Czy też tak macie?
Czy auto na zimnym silniku powinno z 1-2min pracować powyżej 1000obrotów?

Jaka to może być usterka?

Pozdrawiam

zimny.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 74,6 KB

Ostatnio zmieniony przez bananqq1 2016-06-30, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-30, 12:20   

falowanie milimetrowe to norma
wyższe obroty na zimnym silniku to tez norma , silnik musi się przecież zagrzać
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-30, 12:22   

Jeszcze raz przeczyść silniczek krokowy albo wymień je na nowy, przeczyść PRZEPUSTNICĘ, bo już czasem zacina, warto jeszcze przeczyścić czujnik położenia wału oraz sprawdzić w ECU za pomocą CLIP-a mapy wtrysku czy nie rozjechały.
Jaki masz przebieg? Warto jeszcze ustawić zawory (o ile nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworów).
Tak przez internet nie zdiagnozujemy Twojej usterki, trzeba szukać wiele przyczyn drogą prób i błędów. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
bananqq1 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-30, 12:23   

Dzięki, czyli to moja paranoja?


A co jeżeli auto przez chwile jedzie chodź zdejme nogę z gazu, dosłownie nie spadają obroty i utrzymują się na 1500 (bieg drugi, zimny silnik) , noga zdjęta z gazu a dacia jedzie ze stałą predkością do momentu aż nie przegazuje. Chybam, że też mi się już to wydaje :/

wiem, że przez internet się nie da.
Przebieg 116 tyś
Dacia sandero 1.6

Silniczek czyszczony, wymienione świece.

Pytam, z ciekawości bo wg mechanika jest ok ale ja mam wrażenie, że nie do końca.
Ostatnio zmieniony przez bananqq1 2016-06-30, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-30, 12:26   

bananqq1, uzupełnij o szczegóły w awatarze, rocznik i inne. ;-)
To zaproś mechanika rano na przejażdżkę to niech sam zobaczy co się dzieje z zimnym silnikiem i inne objawy.

A Dacię masz od nowości czy kupiony używany? Bo jak od nowości to chyba jeszcze zawory powinny być wyregulowane.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-06-30, 12:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
bananqq1 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-30, 12:40   

Dacia kupiona w 2012 ale w Holandii (tutaj też obecnie mieszkam), kupiona w salonie z Bovagiem tak że na pewno nie był to przekręt w stylu polskich komisów. Ponadto z NAP-em


http://www.autopas.nl/ (gwarancja stanu licznika)

https://www.bovag.nl/ (coś w stylu ubezpieczenia kupionego auta, do 6 miesięcy usterka po zakupie za darmo naprawniona )

Także, wiem co kupiłem ty bardziej, że będąc w Polsce byłem na przeglądzie i zero zastrzeżeń.

Tak jak mówię, pare dni temu ją serwisowałem

wymiana świec, oleju, filtrów, robiony wydech, klocki i czyszczony silniczek.

Wracając do tematu 1125 obrotów na zimnym a potem 650 na rozgrzanym to norma czy nie?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-01, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-30, 12:52   

Masz problemy z przepustnicą i pytanie czy masz linkę czy już elektronicznie sterowanie .
Może jest mechaniczny problem ze zwijaniem linki , gardziel też warto sprawdzić czy nie jest zasyfiona .
Ja miałem taki problem jak czyściłem przepustnice i nie zrobiłem adaptacji w golfie

Auto ma lpg ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-30, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
bananqq1 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-30, 12:55   

Benzyna to jest :)

Cóż, czeka mnie po urlopie wizyta u innego mechanika.

Na koniec mógłby mi ktoś powiedzieć czy też macie tak, że na zimnym 1125 obrotów a na ciepłym 650 ?

Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
 
bananqq1 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-06-30, 14:16   

Witam ponownie,
Nękany problemem pojechalem do innego mechanika. Pokazalem filmik z obrotami zimnego silnika 1300obr i nagrzanego 750obr.

Wg mechanika wszystko w normie. Dopuki auto nie przekracza na zimnym 1500obr i nie faluje To jest ok. Tak zreszta jak napisala pierwsza osoba odp w temacie. Cóż bede obserwowal silnik i obroty. W razie czego dam znac czy byla wkoncu jakas usterka czy nie.

Z ciekawosci jak wy macie na zimnym silniku, ile obr?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-30, 15:42   

Według twojego opisu wszystko jest w porządku. :mrgreen:
 
Boozer 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 20
Skąd: Długa Szlachecka
Wysłany: 2017-05-30, 23:47   

Witam Kolegów,
właśnie nabyłem Logana MCV z silniczkiem 1.2 16v. Mam podobny problem z obrotami na jałowym biegu - czy silnik zimny, czy ciepły, obroty "na luzie" są w okolicach 650-750, ale silnik się "telepie" i słychać jakieś terkotanie jak w dieslu prawie... Po wciśnięciu sprzęgła robi się nieco ciszej, silnik dalej szarpie, ale wystarczy włożyć jakiś bieg na skrzyni, oczywiście dalej trzymając wciśnięte sprzęgło i obroty rosną do 900-1000, terkotanie i trzęsienie ustaje, chodzi cicho i równiutko... Dodatkowo kilka razy na jałowym biegu, stojąc na światłach, czy w korku, zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750. No i teraz stojąc gdziekolwiek z włączonym silnikiem, mam wciśnięte sprzęgło i wrzuconą jedynkę, żeby wyeliminować powyższe :(
Czy ktoś ma pomysł o co może chodzić? Czy to kwestia niedotartego silnika? Przebieg to raptem 200 km.
Z góry dzięki za ewentualne podpowiedzi.
Pozdrawiam, Boozer
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2017-05-31, 00:09   

Może coś nie tak z jakąś świecą? Obroty silnika mogą się zmieniać wraz z obiążeniem klimatyzacją, światłami etc. Masz nowy samochód, jedź do aso.
 
Boozer 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 20
Skąd: Długa Szlachecka
Wysłany: 2017-05-31, 00:18   

Dzięki. W ASO Decar Wawa powiedzili, że ten typ tak ma i tyle :( Załączenie klimy powoduje, że obroty spadają o ok 50-100 i nic poza tym, światła głównie LEDy do jazdy dziennej, więc właściwie nie mają wpływu chyba? Kurde, nie mam pojęcia co jest grane. Miałem jeszcze niedawno Fiestę 1.3 60KM 2003 i po 220 tyś. był podobny efekt falowania i spadania obrotów, a nawet gaśnięcia silnika, ale po nowym aucie się czegoś takiego nie spodziewałem....
 
Thomson1708 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,2 16v PB
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 161
Skąd: Gennep
Wysłany: 2017-05-31, 10:33   

Jedź do nich i truj tak długo aż nie naprawią.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-05-31, 11:48   

Boozer napisał/a:
czy silnik zimny, czy ciepły, obroty "na luzie" są w okolicach 650-750, ale silnik się "telepie" i słychać jakieś terkotanie jak w dieslu prawie... Po wciśnięciu sprzęgła robi się nieco ciszej, silnik dalej szarpie, ale wystarczy włożyć jakiś bieg na skrzyni, oczywiście dalej trzymając wciśnięte sprzęgło i obroty rosną do 900-1000, terkotanie i trzęsienie ustaje, chodzi cicho i równiutko


To jest normalne w tym silniku.
Boozer napisał/a:
zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750


A to nie powinno się dziać.
_________________
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-31, 18:29   

mbar napisał/a:
To jest normalne w tym silniku.

Potwierdzam. Ja obniżone obroty biegu jałowego zauważyłem gdzieś po 2 miesiącach, więc telepanie i terkotanie nie było znaczne.
Boozer napisał/a:
zdarzyło się, że obroty gwałtownie spadły w okolice 0, a silnik mocno się szarpnął, obroty skoczyło do około 1500 i wróciły na 750
Brudna przepustnica + załączająca się klima? Normalnie klima aż tak nie dusi silnika (chyba, że ci ASO robiło serwis klimy)
 
Boozer 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 20
Skąd: Długa Szlachecka
Wysłany: 2017-05-31, 19:41   

Silnik czysty, że można z niego jeść. Przebieg 200 km. Klima nie była włączana.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-05-31, 21:44   

Ten typ tak NIE MA. Aso zagoń do roboty. pozdr
 
Boozer 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 20
Skąd: Długa Szlachecka
Wysłany: 2017-05-31, 22:12   

Dzięki za info. Jak odbierałem Daczkę z salonu, to poprosiłem o odpalenie jeszcze dwóch egzemplarzy z silnikiem 1.2 - drugi Logan MCV chodził dużo ciszej, terkotania prawie nie było słychać, a sinik prawie się nie trząsł. Potem włączyliśmy Sandero i było dużo głośniej, ale i tak ciszej niż u mnie.
Sróbuję pojeździć jeszcze trochę i zobaczyć, czy powtórzy się akcja ze spadkiem obrotów prawie do zera. Jak tak, to lecę do serwisu.
Obawiam się tylko, że guzik wskóram, bo przy odbiorze poprosiłem o opinię serwisu, przyszedł kierownik, posłuchał i powiedział, że tak ma być i już. Jak powiedziałem, że moim zdaniem coś jest nie tak, to się obraził, warknął, że swoje powiedział i wyszedł bez pocałuj mnie w d.... nawet.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-31, 22:57   

To zmień ASO na inny i tyle. Możesz zawsze serwisować w każdym daciowym ASO i żadna gwarancja nie przypadnie.
Możesz zrobić ostaniemu ASO antyrelkamę aż upadnie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2017-06-01, 08:57   

Boozer napisał/a:
Dzięki za info. Jak odbierałem Daczkę z salonu...

Jak odbierałem też po odpaleniu falowało i to był mój największy błąd, bo powinienem się wtedy odwrócić na pięcie :mrgreen:
Też słuchałem od ASO wielu bajek, że jak pojeżdżę to minie... ;) Efekt mojego jeżdżenia na zgłoszenia gwarancyjne jest taki, że jak się pojawiam to czekam około 30min aż ktoś podejdzie, a później słyszę TTTM :lol: :lol: :lol: Ewentualnie zostawię autko na jeden, dwa dni i też TTTM albo, że to Dacia :-? :lol:

W każdym bądź razie powodzenia i witam w świecie Dacii i jej gwarancji :lol: :lol:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne