Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-17, 12:32 Urbanka Tojfera
W połowie lutego zamówiłem Dusterkę Urban Explorer SCe 115 S&S 4x2 w kolorze szary comete. Zamówienia dokonałem w salonie Warszawa-Mory na ulicy Poznańskiej. Do wersji podstawowej dodałem sterowanie elektryczne szybami tylnymi, koło zapasowe oraz kamerkę cofania wraz z czujnikami cofania. Dostałem rabat w wysokości 1300 zł, dywaniki gumowe a kuwetę gumową do bagarka w połowie ceny. Termin odbioru podano na koniec maja i terminu dotrzymali bo odebrałem go 30 maja. Dodatkowo załatwiłem ubezpieczenie Ambasador za 1 zł na 5 lat. Odbioru dokonałem sprawnie w 2 godziny wraz z formalnościami. Zadowolony wyjechałem z salonu zahaczając o stację benzynową tuż obok salonu. Tego samego dnia została zamontowana KUK i klubowa naklejka. Pierwszy tysiączek pękł 19 czerwca a po trzech tygodniach było już 2222 km. Spalanie na dotarciu wg komputera wychodzi ok. 7,6 l/100km. 70% ekspresówki, 30% po mieście. Rzeczywistego spalania wg saturatora nie znam bo nie chce mi się tego prowadzić. Do tej pory bryka sprawuje się wspaniale i nie mam się do czego przyczepić. Oby tak pozostało
Parę fotek:
Linki bezpośrednie do zdjęć w lepszej rozdzielczości
Gratuluję wyboru i życzę bezawaryjnej i bezpiecznej jazdy
od razu podpytam jak oceniasz silnik SCe oraz jak w codziennej eksploatacji spisuje się ten odcień szarości- moje obecne auto jest czarne i już nigdy więcej ładny jest tylko chwilę po wyjeździe z myjni.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-17, 13:30
gratulacje, niech się toczy długo i bez kaprysów
Decybel napisał/a:
jak w codziennej eksploatacji spisuje się ten odcień szarości
zapewne o 2 odcienie lepiej niż czarny
jedynym słusznym kolorem pod ww kątem był niestety już nieobecny szary bazalt - wiem, bo miałem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-17, 13:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-07-17, 13:32
Co do koloru to jest trochę lepiej niż z czarnym bo mam już rok taki kolor, ale najlepszy kolor to był grafitowy srebrny w megance tam dopiero po dłuższym czasie widać było brud. Koniecznie zamów chlapacze - też rewelacji nie będzie ale mniej brudu niż bez.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-17, 19:31
Jak dla mnie silnik Sce 1,6 sprawuje się dobrze ale królem dynamiki to on na pewno nie jest. Nie jestem fanem zrywów spod świateł i nie mam ambicji być zawsze pierwszy. Ten etap już mam za sobą. Jeszcze go docieram i unikam wysokich obrotów lecz z wyprzedzaniem nie miałem problemów po redukcji biegu. Mi ten silnik w zupełności wystarczy lecz jeżeli ktoś lubi dynamiczną jazdę i ruszanie z piskiem opon to nie ten silnik i raczej nie ten model.
Co do koloru to świetnie on wygląda z dalszej odległości. Z bliska to czysty on jest zaraz po wyjeździe z myjni i wypolerowaniu. Trzeba pamiętać aby dodatkowo wypłukać go na koniec oczyszczoną wodą bo pozostaną zacieki. Po pierwszym deszczu pozostają małe zacieki tego typu
Co do psiaka to po prostu nie lubi mieć robionych zdjęć. Najchętniej to by siedziała w samochodzie cały czas. Jak tylko biorę kluczyki psina już stoi przy drzwiach gotowa do jazdy. W Dusterce półka tylna jest wielka i yorczka przechadza się po niej całej
mnie ciekawi jak spisuje się podczas wyprzedzania, gdy jedzie już np. 90-100km/h i trzeba zacząć wyprzedzanie? Bo poprzedni 1.6 beznadzieja w tym temacie..
_________________ Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-18, 18:35
kilazz,
Jak pisałem szału nie ma ale nie mam problemów z wyprzedzaniem jadąc nawet więcej. Wiadomo obroty wzrastają po redukcji ale jak dla mnie zbiera się wystarczająco. Oczywiście trzeba mieć wyczucie odległości od pojazdów zbliżających się z naprzeciwka i mierzyć się z możliwościami pojazdu. Na pewno trzeba napisać, że przyśpieszając od setki w siedzenie prawa fizyki nie wgniatają
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-18, 19:23
eplus,
Jak widać na pierwszym zdjęciu gdzie są zegary jadąc na piątce przy prędkości 105km/h obroty silnika wychodzą ok 2700. Z tego co zauważyłem to przy 3000obr jechałem ok 120km/h. Aby manewr wyprzedzania był szybki i skuteczny trzeba zredukować do czwórki. Wtedy pojazd stawał się bardziej dynamiczny. Na piątce trwałoby to o wiele dłużej.
Najbardziej cieszy mnie gładkość z pokonywania nierówności i "dostojeństwo" jak on się wtedy delikatnie buja. Mam na prawdę niezłą frajdę z jazdy Dusterką i oglądanie dachów osobówek Każdy ma inne odczucia i doświadczenia. Ja widocznie jestem mało wymagającym użytkownikiem
Pisałem na podstawie swojego. Licznikowi nie wierz - jak pokazuje 105, to naprawdę jedziesz 98. Ale może rzeczywiście przesadziłem. W każdym razie krótka skrzynia tu akurat pomaga. Sto dwadzieścia jeździmy na autostradach, przy wyprzedzaniu na czołowe nikt nam nie wyleci. Przy 70 warto zredukować.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-19, 06:08
Na początku przez pierwsze 200km jeździłem tylko po mieście. Spalanie wychodziło ok 8,5l/100km. Teraz wziąłem na luz i jak jeżdżę po mieście na kompie ustawiam sobie temperaturę zewnętrzną aby nie widzieć jak podczas rozpędzania chwilowe spalanie podskakuje do 16-17 l/100km. Jestem teraz o wiele szczęśliwszy
Jak najbardziej akceptowalnie. Dla porównania moje średnie wskazania z komputera z jazdy miejskiej, w zależności od natężenia ruchu to przeważnie 9,5-10l. W czasie korków po zalaniu Gdańska podskoczyło do 11l. Chwilowe spalanie podczas przyspieszania dochodzi do 25l, tym bym się specjalnie nie przejmował
Mam natomiast wrażenie, że Qubo w porównaiu z silnikiem sce jest oszczędniejsze w trasie( nawiązuję tu do filmku kolegi z forum dostępnym na youtubie)- przy szybkości 110km/h spalanie oscyluje u mnie w okolicach 7 l/100km. Duster ma jednak gorszą aerodynamikę
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Na początku przez pierwsze 200km jeździłem tylko po mieście. Spalanie wychodziło ok 8,5l/100km. Teraz wziąłem na luz i jak jeżdżę po mieście na kompie ustawiam sobie temperaturę zewnętrzną aby nie widzieć jak podczas rozpędzania chwilowe spalanie podskakuje do 16-17 l/100km. Jestem teraz o wiele szczęśliwszy
A ja zawsze mam ustawiony zegar i tyle... a jak chcę coś sprawdzić to po prostu przyciskam przyciskiem po prawej strony i robię inspekcję innych wskazań komputera.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 15 Mar 2016 Posty: 3 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-07-26, 16:48
Cytat:
Najbardziej cieszy mnie gładkość z pokonywania nierówności i "dostojeństwo" jak on się wtedy delikatnie buja.
Tojfer, dzięki za ciekawe spostrzeżenie. Malo osób pisze na ten temat. Przymierzam się do zakupu Dustera ale wciąż mam wątpliwości jak Duster tłumi nierówności. W testach piszą, że średnie nierówności tłumi łagodnie ale na dużych strasznie trzęsie kabiną. Np. tutaj --> http://www.whatcar.com/da...ew/on-the-road/
Mógłbyś napisać coś więcej na temat tłumienia nierówności i samej jazdy ?
Wg mnie na większych nierównościach czy koleinach trzeba rzeczywiście zwolnić, bo mocno buja. Ale poza tym faktycznie radzi sobie nieźle z tłumieniem.
Najlepiej przejechać się samemu i ocenić :)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-26, 18:55
Dobrze ujęte. Każdy ma inne doświadczenia oraz wymagania co do zawieszenia. Ja miałem porównanie z Felicją i Fiestą . W Skodzie główka mi podskakiwała na progach zwalniających i bardzo rzucało na boki. Ford miał znów bardzo miękkie zawieszenie i co chwilę szorowałem chlapaczami po glebie. W Dusterce zawieszenie działa wspaniale i wyłapuje drobne i średnie wyboje. Może jest to zaleta nowego samochodu bo poprzednie miałem już dość znacznie wyeksploatowane
...różne rzeczy, bo przede wszystkim jeżdżą różnymi wersjami (4x2 różni się znacząco od 4x4). Podejrzewam też, że nie wszyscy zwracają uwagę np na tak prozaiczną sprawę jak ciśnienie w oponach - tymczasem już 0,5 bara może dramatycznie zmienić odczucia...
Recenzje, artykuły i cudze opinie mają pewną wartość poznawczą, ale tak jak już koledzy napisali: nic nie zastąpi samodzielnej oceny, bo to bardzo indywidualna kwestia.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 17:21
Siemka. Dziś zadzwonił do mnie gość z serwisu ze standardowymi pytaniami co do zadowolenia z procedur przy kupnie i odbiorze Dusterki. Jak idzie eksploatacja samochodu i czy nie jestem zainteresowany wymianą oleju po dotarciu. Odpowiedziałem, że czemu nie bo na pewno nie zaszkodzi. Koszt usługi przy moich materiałach to 85 zł. Teraz tylko dobrać zestaw i do warsztatu. Mam problem tylko z doborem filtru bo wszędzie w szukajkach jest wybór silnika 1,6 16V K4M a ja mam H4M. Czy te silniki mają takie same filtry oleju?
Na przyszłość jeszcze zapytam się o zgodność filtrów powietrza i kabinowego.
Filtr powietrza na pewno jest inny, a kabinowe to wszędzie takie same.
Ja mam do odbioru właśnie filtr powietrza. Sprowadzony musiał zostać na zamówienie bo w katalogu nie mieli jeszcze tego silnika.. Koszt 30 zł.
Twoja Daćka ma silnik Nissana więc filtr oleju jak i olej spokojnie można dobrać zgodnie ze specyfikacją np. do Nissana QQ 1,6 z lat gdzie ten silnik był stosowany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum