Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-04-15, 15:51
ken-wawa napisał/a:
Zastanawa mnie tak niska pozycja Vitary. Dealerzy twierdza, ze bardzo dobrze sie sprzedaje, dlugie terminy, nie bardzo sa sklonni dawac jakies rabaty. A tu jeden z ostatnich samochodow. Czy to oznacza, ze fabryka Suzuki ma takie slabe moce produkcyjne lub np. ze Suzuki woli sprzedawac samochody w innym kraju?
Pierwszych rej. Vitary w PL było w zeszłym roku ok. 200kilkadziesiąt miesięcznie, a w pierwszym kwartale br. 735, ale z tego w samym marcu aż 364. Więc być może sprzedaż Vitary na rynku polskim jeszcze się rozkręca/rozkręci. Swoją drogą, te 364 to dużo lepszy wynik marcowy niż w przypadku, będacych wyżej w rankingu po I kw., takich modeli jak np. Honda CR-V (235), Renault Captur (263), Renault Kadjar (266), Mitsubishi ASX (202), a zbliżony do Opla Mokka (379).
Przy okazji, na ulicy może to się nie rzuca w oczy, ale Vitara ma dość mały rozstaw osi, bo równe 2500mm, dla porównania taki np. Captur ma 2606mm, a Mokka 2555mm (a z naszej działki np. Sandero Stepway 2589mm).
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-05-06, 22:39
Na portalu www.samar.pl opublikowane już zostało najnowsze zestawienie TOP 50 http://www.samar.pl/__/75...-50-TOP-10.html nowych rejestracji wszystkich modeli na polskim rynku. Tradycyjnie skupiam się tylko na modelach z segmentu SUV/crossover. Osobno podaję zestawienie tylko za kwiecień 2016 roku i zestawienie skumulowane za okres od stycznia do kwietnia 2016.
W rankingu za kwiecień 2016 zdecydowanie zwyciężyła Dacia Duster. Jej dotychczasowy największy konkurent (Nissan Qashqai) zakończył miesiąc dopiero na 5 pozycji. To pozwoliło Dusterowi mocno odskoczyć od reszty stawki w wynikach za okres styczeń - kwiecień 2016. W pierwszej dziesiątce miesiąca pojawiła się Honda HR-V. Jednak jej wynik skumulowany za pierwsze cztery miesiące roku nie pozwolił jeszcze na przebicie się do czołówki. Dobry wynik rejestracji Suzuki Vitara pozwolił temu modelowi na spory awans (z miejsca 12 na 8) w zestawieniu za okres styczeń - kwiecień 2016. Największy spadek zanotował natomiast Mitsubishi ASX (z pozycji 8 na 12), którego w kwietniu zarejestrowano zaledwie 31 sztuk.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-06-08, 17:09
Na portalu www.samar.pl jest już dostępne zestawienie TOP 50 http://www.samar.pl/__/75...-50-TOP-10.html nowych rejestracji wszystkich modeli na polskim rynku. Poniżej podaję dane dotyczące modeli z segmentu SUV/crossover. Jedno zestawienie zawiera informacje o wynikach z maja 2016 roku, a drugie wynik skumulowany za okres od stycznia do maja 2016.
Majowym wynikiem Dacia Duster jeszcze bardziej odskoczyła rywalom. Zaraz za nią uplasował się Hyundai Tucson, ale dobry wynik majowy nie pozwolił mu na poprawę 4 pozycji w klasyfikacji skumulowanej. W pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej tylko jedna zmiana. Bardzo dobry wynik majowy Renault Captura sprawił, że wskoczył on z 11 na 8 miejsce, wypychając Hondę CR-V z dziesiątki. W zestawieniu za maj wysoko (8 miejsce) uplasowała się Mazda CX-3, ale nie pozwoliło jej to dostać się do czołówki klasyfikacji za pierwszych pięć miesięcy roku.
W rankingu za czerwiec 2016 Dacia Duster osiągnęła blisko 1000 egzemplarzy. Reszta modeli nie jest w stanie dotrzymać jej kroku, choć Nissan Qashqai również odnotował bardzo dużo nowych rejestracji. Pierwsze półrocze Duster kończy zatem na pozycji zdecydowanego lidera. Miejsca 3 i 4 w czerwcu zajęły modele koreańskie, podobnie jak i w zestawieniu za pierwsze półrocze 2016. Czerwcowe wyniki nie zmieniły jakoś znacząco klasyfikacji za pierwszą połowę roku, ale niewielkie przetasowania nastąpiły. Tiguan za sprawą dobrego czerwca powrócił do pierwszej dziesiątki. W zestawieniu skumulowanym pojawił się też nowy gracz - Mazda CX-3. To już nie jednomiesięczny wyskok, a rosnąca popularność w Polsce. Z zestawienia za pierwsze półrocze wypadł Mitsubishi ASX. Chyba dopiero nowa generacja pozwoli temu modelowi wrócić do ścisłej czołówki.
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014 Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-07-13, 22:28
Tak w ramach ciekawostki i porównania z najpopularniejszymi SUV'ami / crossoverami w Polsce podaję dane z Europy z tego segmentu, uzyskane w miesiącach styczeń - maj 2016. Zebrane dane dotyczą następujących państw: 25 krajów UE + 3 kraje EFTA (Norwegia, Szwajcaria, Islandia) + Rosja, Turcja, Ukraina, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Macedonia, Mołdawia, Armenia, Gruzja i Albania.
TOP 30 - crossover/SUV/terenowe - styczeń - maj 2016 - Europa:
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-08-01, 20:29
Tak jeszcze rzuca mi sie w oczy slaba pozycja Jeepa Renegade. Z czego waszym zdaniem wynika?
Oczywiscie "kanciasty" samochod nie musi podobac sie wszystkim, ale wsrod zalewu "oblych" ksztaltow, praktycznie jest to jeden pudelkowaty samochod. Stad powinien znalezc amatorow. Wersja 4x4 jest strasznie droga, ale z napedem na przednie kola, jeszcze rozsadna cenowo. A mimo to slabo sie sprzedaje. W przypadku egzemplarzy z poczatku produkcji bylo sporo narzekan na jakosc (szczegolnie byly problemy z napedem 4wd), w przypadku nowszych jakby mniej narzekan, ale ciezko powiedziec, czy Fiat cos poprawil, czy jeszcze te samochody sa zbyt nowe, by zdarzyly sie popsuc. A moze sa inne powody slabej popularnosci Renegade?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-08-01, 21:18
ken-wawa napisał/a:
Tak jeszcze rzuca mi sie w oczy slaba pozycja Jeepa Renegade. Z czego waszym zdaniem wynika?
Oczywiscie "kanciasty" samochod nie musi podobac sie wszystkim, ale wsrod zalewu "oblych" ksztaltow, praktycznie jest to jeden pudelkowaty samochod. Stad powinien znalezc amatorow. Wersja 4x4 jest strasznie droga, ale z napedem na przednie kola, jeszcze rozsadna cenowo. A mimo to slabo sie sprzedaje. W przypadku egzemplarzy z poczatku produkcji bylo sporo narzekan na jakosc (szczegolnie byly problemy z napedem 4wd), w przypadku nowszych jakby mniej narzekan, ale ciezko powiedziec, czy Fiat cos poprawil, czy jeszcze te samochody sa zbyt nowe, by zdarzyly sie popsuc. A moze sa inne powody slabej popularnosci Renegade?
Wg mnie ilość miejsca w środku - na rzut oka mniej jest tylko w Jimny
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-01, 22:08
ken-wawa napisał/a:
Tak jeszcze rzuca mi sie w oczy slaba pozycja Jeepa Renegade. Z czego waszym zdaniem wynika?
Oczywiscie "kanciasty" samochod nie musi podobac sie wszystkim, ale wsrod zalewu "oblych" ksztaltow, praktycznie jest to jeden pudelkowaty samochod. Stad powinien znalezc amatorow. Wersja 4x4 jest strasznie droga, ale z napedem na przednie kola, jeszcze rozsadna cenowo. A mimo to slabo sie sprzedaje. W przypadku egzemplarzy z poczatku produkcji bylo sporo narzekan na jakosc (szczegolnie byly problemy z napedem 4wd), w przypadku nowszych jakby mniej narzekan, ale ciezko powiedziec, czy Fiat cos poprawil, czy jeszcze te samochody sa zbyt nowe, by zdarzyly sie popsuc. A moze sa inne powody slabej popularnosci Renegade?
Ale dlaczego mówisz że słabej?
Jak na Jeepa i jego ceny, to najlepiej sprzedający się model w historii.
Ale nigdy nie będzie Mokką, bo to co jest w miarę cenowo, jest strasznie gołe, natomiast wersje z jako takim wyposażeniem, kosmicznie drogie.
To jest auto mniejsze od Dustera, a porównywalna do mojego Prestige'a wersja kosztowałaby z +50% więcej.
Więc nie dziwota że nie pobije rekordów sprzedaży - na razie to tylko furtka do posiadania Jeepa dla fanów marki, którzy dotychczas nie mogli sobie na niego pozwolić.
Sam bym chętnie kupił Renegade, ale jedyna wersja która by mi pasowała, czyli posiadający podobne do Dustera właściwości terenowe Trailhawk kosztuje prawie 120 tys.
A to już kategoria cenowa dla pojazdów o klasę, albo i dwie większych.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-08-02, 22:07
Cav napisał/a:
Sam bym chętnie kupił Renegade, ale jedyna wersja która by mi pasowała, czyli posiadający podobne do Dustera właściwości terenowe Trailhawk kosztuje prawie 120 tys.
A to już kategoria cenowa dla pojazdów o klasę, albo i dwie większych.
To masz identyczne podejscie do mojego - mnie tez zajebiscie podoba sie trailhawk ale ta cena zbija z nog....
W rankingu miesięcznym po raz kolejny na 1 miejscu zameldowała się Dacia Duster. To tylko umocniło jej prowadzenie w klasyfikacji za pierwszych siedem miesięcy roku. Wiceliderem w lipcu został Tucson, ale nie pozwoliło mu to na poprawienie 4 pozycji w klasyfikacji skumulowanej. Tradycyjnie wysoko Qashqai i Sportage. Lepszy niż Mokki miesięczny wynik RAV4 sprawił, że oba modele zamieniły się miejscami w zestawieniu za styczeń - lipiec 2016. Coraz wyżej pnie się Tiguan. Wynik lipcowy sprawił, że Volkswagen po 7 miesiącach jest już na 8 miejscu. Bardzo dobry wynik miesięczny Vitary (6 miejsce w lipcu) pozwolił przeskoczyć jej Captura w klasyfikacji skumulowanej.
Zestawienie za sierpień otwiera Dacia Duster, odskakując coraz bardziej kolejnym modelom. Drugi miesiąc z rzędu na pozycji wicelidera plasuje się Hyundai Tucson, ale w zestawieniu skumulowanym za pierwsze osiem miesięcy roku jego czwarta pozycja się z tego powodu nie zmieniła. Bardzo dobry wynik miesięczny Volkswagena Toguana pozwolił mu natomiast przeskoczyć w rankingu skumulowanym na siódme miejsce, przed Volvo XC60. W zestawieniu miesięcznym po dłuższej przerwie pojawiły się Suzuki SX4 S-Cross i Jeep Renegade. Jednak ich wyniki za pierwsze osiem miesięcy roku nie pozwoliły jeszcze przebić się do czołówki.
We wrześniu bezkonkurencyjny okazał się Nissan Qashqai, ktrego zarejestrowano w liczbie ponad tysiąca egzemplarzy. Druga Dacia Duster straciła do Nissana ponad 400 sztuk, ale w zestawieniu za dziewięć miesięcy roku dalej znajduje się na pozycji lidera. Na trzecim stopniu podium, po raz drugi z rzędu w zestawieniu miesięcznym, zameldował się Tiguan. Nie pozwoliło mu to jednak zmienić siódmej pozycji w zestawieniu skumulowanym. Hyundai Tucson mozolnie odrabia straty do KII Sportage. Szykuje się zacięty pojedynek pomiędzy tymi koreańskimi modelami o najniższy stopień podium na koniec 2016 roku. Generalnie jednak w pierwszej dziesiątce w zestawieniu skumulowanym nie nastąpiły przetasowania w stosunku do wyniku sprzed miesiąca. Poza pierwszą dziesiątką awans zanotowały Mazda CX-3 i Audi Q5, wypychając z czołówki Skodę Yeti i Hondę CR-V.
Ludzie czekali na Dustera II i się nie doczekali :) Teraz Duster powinien podskoczyć znowu, bo druga wersja nie wejdzie do sprzedazy tak szybko. Choć ... jeśli ktoś może z rok poczekac, to może poczeka?
Liderem październikowych rejestracji w segmencie crossover/SUV okazał się Hyundai Tucson. Dzięki temu wynikowi przeskoczył w zestawieniu skumulowanym za pierwsze dziesięć miesięcy roku Kię Sportage i uplasował się na najniższym stopniu podium. Druga w październiku Dacia Duster umocniła się na czele stawki. W pierwszej dziesiątce w zestawieniu od stycznia do października nastąpiła jeszcze jedna roszada. Renault Captur zamienił się miejscami z Suzuki Vitara.
TOP 13 - crossover/SUV/terenowe - październik 2016:
1. Hyundai Tucson - 662
2. Dacia Duster - 628
3. Volkswagen Tiguan - 490
4. Opel Mokka - 402
5. Nissan Qashqai - 398
6. Kia Sportage - 392
7. Toyota RAV4 - 352
8. Renault Captur - 304
9. Volvo XC60 - 283
10. Audi Q5 - 265
Hyundai Tucson po raz drugi z rzędu został liderem rejestracji w ujęciu miesięcznym. Pozwoliło mu to umocnić się na najniższym stopniu podium. Koncernowy rywal - Kia Sportage - raczej nie zdoła odrobić tej straty w grudniu i pozostanie w klasyfikacji całorocznej poza podium. W zestawieniu skumulowanym za 11 miesięcy tego roku Mokka przeskoczyła RAV4, a Audi Q5 - Mazdę CX-3. Dacia Duster niezagrożona zmierza po drugi tytuł najczęściej rejestrowanego SUV'a/crossovera na rynku polskim.
TOP 14 - crossover/SUV/terenowe - listopad 2016:
1. Hyundai Tucson - 707
2. Dacia Duster - 607
3. Nissan Qashqai - 562
4. Volkswagen Tiguan - 461
5. Kia Sportage - 416
6. Opel Mokka - 409
7. Renault Captur - 373
8. Toyota RAV4 - 352
9. Renault Kadjar - 287
10. Audi Q5 - 244
Wszystko jeśli chodzi o 2016 rok jest już jasne. Po rocznej przerwie na fotel lidera nowych rejestracji w segmencie crossover/SUV na rynku polskim powróciła Dacia Duster. Co prawda w grudniu Duster uzyskał trzeci wynik miesięcznych rejestracji za Qashqaiem oraz Tucsonem, ale w rankingu za cały rok przewaga nad konkurentami pozostała duża. Przy okazji warto wspomnieć, że roczny wynik nowych rejestracji Dustera (8324 sztuki), to rekordowe osiągnięcie dla tego modelu na polskim rynku. Co więcej, w całej minionej dekadzie (lata 2007-2016, wcześniejsze dane są niedostępne) jest to najlepszy roczny wynik rejestracji ze wszystkich SUV'ów i crossoverów dostępnych na rynku polskim. Dotychczasowy rekord (7526 sztuk) należał do Qashqaia, który z takim wynikiem zwyciężył w klasyfikacji nowych rejestracji w 2012 roku. Na podium za cały 2016 rok obok Dacii Duster stanęły jeszcze modele Nissan Qashqai (ubiegłoroczny tryumfator) z wynikiem 7706 sztuk (najlepszy roczny wynik tego modelu na polskim rynku) oraz Hyundai Tucson z wynikiem 6895 sztuk (to też najlepszy wynik tego modelu na polskim rynku, ale nowa generacja jest na nim obecna dopiero drugi rok). Zaraz za podium zameldowała się Kia Sportage, a Mokka i RAV4 zakończyły rok z identycznym wynikiem na 5 miejscu. W zestawieniu tylko za grudzień warto odnotować, że w czołówce zadebiutowała Toyota C-HR.
TOP 14 - crossover/SUV/terenowe - grudzień 2016:
1. Nissan Qashqai - 1008
2. Hyundai Tucson - 895
3. Dacia Duster - 765
4. Volkswagen Tiguan - 510
5. Renault Captur - 487
6. Toyota RAV4 - 416
7. Kia Sportage - 405
8. Audi Q5 - 399
9. Opel Mokka - 394
10. Toyota C-HR - 354
Nadrabiam zaległości. Rok rozpoczął się od prowadzenia Hyundaia Tucsona. Zeszłoroczne wyniki wskazywały, że jego popularność nie będzie słabnąć. Przebojem na drugie miejsce wdarła się Toyota C-HR. W czołówce trzymają się również najmocniejsi kandydaci do podium na koniec roku, a więc Dacia Duster i Nissan Qashqai.
TOP 14 - crossover/SUV/terenowe - styczeń 2017:
1. Hyundai Tucson - 719
2. Toyota C-HR - 653
3. Dacia Duster - 644
4. Nissan Qashqai - 603
5. Kia Sportage - 602
6. Opel Mokka - 474
7. Volkswagen Tiguan - 443
8. Toyota RAV4 - 400
9. Audi Q5 - 308
10. Mazda CX-3 - 254
11. Renault Kadjar - 248
12. Honda HR-V - 227
13. Renault Captur - 221
14. Honda CR-V - 220
Przebojem na drugie miejsce wdarła się Toyota C-HR. W czołówce trzymają się również najmocniejsi kandydaci do podium na koniec roku, a więc Dacia Duster i Nissan Qashqai.
Honda się dobrze wyprzedawała?
Duster, Qashqai i Sportage.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-03-09, 21:25
Ciekawe są wyniki za styczeń. Zwykle najlepsze ceny są własnie w styczniu i w lutym. W grudniu trudniej o dobrą ofertę. Stąd spodziewałbym się, że wyniki styczniowe powinny być wyraźnie lepsze niż grudniowe. A tu jest dokładnie odwrotnie, Czyzby rynek powoli zaczyna sie nasycac czy tez tak duzo samochodow sie sprzedalo do konca roku, ze w styczniu juz niewiele co bylo w salonach?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-10, 18:45
Marek1603 napisał/a:
Nie wiem czy nie czekają na nowego dustera.
Oczywiście że tak.
Wszyscy pokazują nowości, nawet QQ który wyszedł po FL Dustera, został już zmodernizowany.
A Dacia czeka nie wiadomo na co.
Na pewno z tego tytułu sprzeda o jedno auto mniej, gdyby pokazali Dustera teraz, być może bym się skusił, nawet jeśli byłby dostępny w II połowie 2017.
Najwięcej marcowych rejestracji zanotował Qashqai, który dzięki temu wynikowi zbliżył się do Dustera na 2 sztuki w zestawieniu za cały rok 2017. Bardzo wysoko w rankingu miesięcznym uplasował się Volvo XC60, który z tego powodu przesunął się aż na 5 miejsce w generalce. Cały czas bardzo dużą popularnością cieszy się nowość - Toyota C-HR. Dacia Duster natomiast "robi swoje" i trzyma się cały czas na pozycji lidera, choć konkurencja depcze po piętach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum