Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-04, 07:53
zaraz, bo zdaje sie nie rozumiemy sie wzajemnie a chcialbym doprecyzowac...
chodzi mi o to czy jak np. sam dzisiaj sobie w garazu zleje stary olej i wleje nowy to komputerek o tym sie dowiaduje, bo jakis czujnik wyczuwa spuszczenie oleju i ponowne napelnienie?
czy tez kontrolka wlacza sie tylko wtedy gdy komputerek sobie przekalkulowal dane jak np. zliczyl liczbe obrotow silnika czy przejechane kilometry?
wiem, jestem upierdliwy ale chcialbym zrozumiec ten system... podejrzewam ze chodzi o te druga sytuacje... przejechalem juz ok. 7500 km, olej mam czarny i sie zastanawiam czy go nie zmienic samemu u siebie w garazu jeszcze zanim bedzie pierwszy serwis przy 20 000km...
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-08-05, 07:40
laisar napisał/a:
swissman napisał/a:
czujnik wyczuwa spuszczenie oleju i ponowne napelnienie?
Nie wyczuwa.
swissman napisał/a:
czy tez kontrolka wlacza sie tylko wtedy gdy komputerek sobie przekalkulowal dane
Dokładnie tak.
dzieki!
czyli chyba kupie i wymienie olej, tym bardziej ze syn zabierze dzisiaj swojego grata z mojego garazu...
*****************************************************************
jeszcze jedno pytanko do doswiadczonych ludzi... nie chce zapaskudzac forum nowym tematem, skoro to pasuje tutaj...
kupilem pompke do przepompowywania oleju na ebayu i w ten sposob wymienilem olej przed sprzedaza mojej starej Dacii do Moldawii... wymienilem oczywiscie tez filtr...
co jest lepsze, spuszczanie oleju poprzez odkrecenie sruby na dole czy tez wysysajac olej za pomoca takiej pompki?
w sumie olej po wymianie byl dosyc jasny, tak jakby niewiele zanieczyszczen pozostalo po odsysaniu...
Ostatnio zmieniony przez swissman 2016-08-05, 07:45, w całości zmieniany 1 raz
Są dwie szkoły: jedna jest dobra a druga lepsza.
Niektóre firmy, które wymieniają olej też tak robią, że wypompują olej przez otwór od bagnetu miary poziomu oleju.
Jest taki artykuł w Autoświecie.
A jak to jest naprawdę to się nie wypowiem.
A czy możesz podać jaka to jest pompka?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-08-05, 08:03, w całości zmieniany 1 raz
pisza ze wydajna i ze diesla przetacza 4l/minute... na 4 litry oleju silnikowego potrzebowala z 10 minut... za bardzo jej polecac nie moge... musialbym sprawdzic jak sie zachowuje z cieplejszym olejem... i jeszcze cos... ona ma za gruba rurke do odsysania oleju, wiec musialem dosztukowac ciensza do starej Dacii... przez to tez tempo przetaczania bylo duzo wolniejsze...
ciekawe jak bedzie z Dokkerem gdzie ten bagnecik zintegrowany z korkiem wlewu wydaje sie byc grubszy...
Ta pompka to jest do przepompowania oleju NAPĘDOWEGO a nie silnikowego.
Olej silnikowy jest gęstszy niż napędowy co pompka ciężej pracuje i dłużej trwa przepompowanie.
Nieraz czasem może dojść do spalenia silnika pompki.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Na dole masz zatrzask sciskasz to w gumę i się trzyma. A na górze to chyba klamerkę widzę do odpięcia. Z przodu masz śruby odkręcasz a z tyłu odpinasz klamerki i po ściągnięciu pokrywy masz dostęp do filtra.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3607 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-25, 14:43
Pouczająca historyjka o parametrach oleju w czasie gwarancji:
https://www.dacianer.de/f...-km-tce115.html
w skrócie rozleciał się silnik 1.2 TCE najprawdopodobniej na skutek wadliwego wtryskiwacza benzyny no i Dacia odmówiła naprawy (wymiany) gwarancyjnej ze względu na to że stosował on olej Liqui Molly 5W40 zgodny z normą ACEA C3 a wymagana jest ACEA A3/B4 i RN710
Specyfikacje:
ACEA C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; Porsche A40; VW 502.00 / 505.00/505.01 ; Mercedes - Benz 229.31
Liqui Moly rekomenduje ten produkt do samochodów, które wymagają oleju ze specyfikacją:
ACEA A3/B4;Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.355535-M2; Renault RN 0700 / RN 0710
Więc coś tutaj jest nie halo ze strony Dacii.
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-08-26, 07:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-26, 07:29
C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
wśród olejów z grupy "C" olej lowSAPS może zastąpić olej midSAPS o tej samej grupie HTHS.
Oleje są troszkę inne :)
Proszę pokaż mi skan książki gwarancyjnej, w której jest wymagany RN710 w Dacii.
To jest norma w koncernie Renault odpowiadająca ACEA A3 dla silników benzynowych:
https://ftp.motointegrato...TUL_KATALOG.pdf
Wejdź sobie na stronę Elfa i dobierz olej do silnika Tce.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3607 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 08:43
Nie halo to mało powiedziane. W każdym razie gość na swój koszt wymienił silnik na rozbitka z Captura - pasowały podobno plug&play - ponad 3000 Euro kosztowało go to kombinowanie z wyborem oleju. Pewnie gdyby zalał tym Auchanowskim za 77 PLN problemu by nie było ;)
To jest norma w koncernie Renault odpowiadająca ACEA A3 dla silników benzynowych:
https://ftp.motointegrato...TUL_KATALOG.pdf
Wejdź sobie na stronę Elfa i dobierz olej do silnika Tce.
Ja wiem, co to jest za "norma", tylko się pytam jeszcze raz: masz ją wpisaną w książkę gwarancyjną?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-26, 12:00
Jeżeli chodzi o książkę to jest jedynie norma ACEA A3\B4.
Na forum Renault jest taka rozpiska:
Cytat:
Oleje z aprobatą tylko RN700
PLATINUM MaxExpert XF 5W–30 API SM/CF; ACEA: C2 Renault 0700
ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 ACEA A3 / B4, API SL / CF, RN 0700 (benzynowe bez turbo i diesel bez FAP prod. przed 09/2007)
Oleje z aprobatą RN700/RN710
ELF EVOLUTION SXR 5W40 ACEA 2007 A3 / B4, API SM / CF REANULT RN 0710 / 0700 silniki benzynowe, diesla bez FAP prod. przed 09/2007 Karta techniczna
ELF EVOLUTION 5W-40 ACEA A3/B4, API : SM/CF, RN 0700/ RN 0710
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 API SN/CF Renault RN0710 / 0700
Motul 8100 X-Cess 5W40 ACEA A3/B4 API SN/CF Renault RN 0710 / 0700
Mobil Super 3000 X1 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4 API SN/SM/SL
Shell Helix Ultra 5W-40 ACEA: A3/B4, API SM/CF, RN 0700 i 0710
Castrol Edge 5W-40 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF Renault RN 0700 / RN 0710
Castrol Magnatec 5W-40 C3 ACEA A3/B3, A3/B4, C3 API SN/CF Renault RN 0700 / RN 0710
CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 ACEA C3; API SM/CF, RN0700/0710,
Motul Specific 0710 0700 5W-40 ACEA A3/B4, API SL/CF, RENAULT RN 0710, RENAULT RN0700
Comma Syner-G 5W-40 ACEA A3/B4, API SM CF RN0700, RN0710 karta techniczna
Fuchs ITAN Supersyn RN SAE 5W-40 ACEA A1/B1 API SM/CF RENAULT RN 0700 RENAULT RN 0710
Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40 karta techniczna
LOTOS QUAZAR 5W40 ACEA A3/B4, ACEA C3, API SM/CF, RN0700, RN0710
MIDLAND Synova SAE 5W-40 ACEA A3/B3/B4, C3, API SM/CF, Renault RN0700/RN0710
MIDLAND Avanza SAE 5W-40 ACEA A3/B3/B4, API SM/CF, Reanult RN0700/RN0710 karta techniczna
MIDLAND Special Blend 5W-40 ACEA A3/B3/B4,C3, API SM/CF, Renault RN0700/RN0710
TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W-40 ACEA A3/B3/B4, C3, API SM/CF Renault RN 0700/0710
Oleje z aprobatą RN720
ELF Solaris DPF 5W30 ACEA 2007 C4, C3 REANULT RN 0720 silniki Renault Diesel z FAP (bez 2.2L dCi z FAP)
ELF SOLARIS DPF FE 0W30 CEA 2007 C4, C3 REANULT RN 0720 silniki Renault Diesel z FAP (bez 2.2L dCi z FAP) RN 710 i RN 700 – w procesie uzyskiwania aprobaty (bez 2.2L dCi z FAP i sil. RS)
ELF SOLARIS RNX 5W30 ACEA 2004 C3 API SM / CF REANULT tylko silniki 1.5 L dCi FAP, 1.9 L dCi FAP, 2.0 L dCi FAP (bez Laguna III)
Motul Specific 0720 5W-30 ACEA C4/A3/B4, RENAULT RB 0720
Comma Ecoren 5W-30 ACEA C4 RN0720karta techniczna
Mobil Super 3000 Formula R 5W-30 ACEA C4 Renault RN0720 karta techniczna
Fuchs TITAN GT1 PRO C-4 SAE 5W-30 ACEA C4 RENAULT RN 0720
Liqui Moly TOP TEC 4400 5W-30 ACEA C4-08 Renault RN 0720
LOTOS QUAZAR C4 SAE 5W30 ACEA C4 RN 0720
MIDLAND RENION SAE 5W-30 ACEA C4, Renault RN0720
TEXACO HAVOLINE ULTRA R 5W-30 ACEA A3/B4-04, ACEA C4-07, Renault RN 0720
CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW C4 5W-30 ACEA C4, Renault RN0720 Karta techniczna
Renault RN0700 normę stosuje się do wszystkich wolnossących silników benzynowych (z wyjątkiem Renault Sport) z Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung). Specyfikacja RN0700 dotyczy również wszystkich silników Diesla RENAULT wyposażonych w silniki dCi 1.5L bez DPF (filtr cząstek stałych) o mniej niż 100 KM moc .
Renault RN0710 normę stosuje się do wszystkich turbodoładowanych silników benzynowych, Renault Sport i oleju napędowego bez z DPF Grupy Renault (Renault, Dacia, Samsung).
RN0710 specyfikacja nie ma zastosowania do RENAULT samochodów z silnikiem diesla wyposażonych w silniki dCi 1.5L bez DPF posiadające mniej niż 100 KM, które wymagają RN0700.
Do 2,2 l dCi z filtrem cząstek stałych, należy używać wyłącznie zatwierdzonego RN0710, a nie RN0720
Renault RN0720 normę stosuje się do wszystkich pojazdów RENAULT wyposażonych w silniki Diesla DPF, a także do pojazdów RENAULT Laguna III 1,5 l dCi bez DPF zbudowany przed październikiem 2008 r. i Kangoo II 1,5 DCI bez DPF wybudowany przed czerwcem 2008
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3607 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-26, 13:20
Nie wiem o co kruszycie kopie, jest na rynku mnóstwo olejów które spełniają normę ACEA xx plus RN7xx w cenie od 70 PLN w górę i wystarczy takowy przynieść na coroczny przegląd gwarancyjny - praktycznie każdy producent ma taki w ofercie a umówmy się , nasze "wysilone" bolidy nawet nie zauważą różnicy między syntetykiem z naklejką Auchan a wypasionym Mobilem czy Elfem .... Coś się stanie z silnikiem w czasie trwania gwarancji - masz wpis że użyty był olej taki i owaki. Renault nawet nie będzie próbowało sztuczek ze zwalaniem winy na olej. Użyjesz zgodnego z normą ACEA ale bez RN7xx to najprawdopodobniej będziesz się boksował z Renault że "wpis w książce gwarancyjnej jest taki a taki" i pewnie już po dwóch tygodniach przyznają Ci rację a ty będziesz te dodatkowe tygodnie zaiwaniał z buta. Użyjesz niezgodnego ze specyfikacją ACEA i RN7xx nawet jeśli olej nie miał wpływu na awarię, to skończy się sądem , rzeczoznawcami i kilkoma miesiącami bez auta - prawnicy swoje zarobią a Ty może wyszarpiesz naprawę gwarancyjną .
@mbar Naprawdę masz tyle siły i czasu w życiu żeby się szarpać o takie pierdoły w imię #mamrację ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-08-26, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum