Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2024-02-01, 01:32
Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-10-10, 21:16   

Przekazniki to ja wymieniłem na 30A jak mi padł przekaznik pompy paliwa (2007r) i po 2 m-cach przekaznik wentylatora. Jak by to był przekaznik to też szwankował na innej cewce.Po wymianie cewki silnik pracuje jak rakieta :mrgreen:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-10-11, 09:42   

Sądząc po cenie to beru lepsza od valeo, tam gdzie kupowałem to beru 210zł, valeo -187zł.
 
akon 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-09, 11:42   

co szło w oryginale do logana? jak zamontuje coś takiego - cewka zapłonowa boscha to będzie ok?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-09, 13:12   

akon napisał/a:
co szło w oryginale do logana?

J.w. - zdaje się, że zależy kiedy i do jakiego silnika: czasem sagemy, czasem beru...
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-08-31, 13:22   

A mnie cewka Sagema poszla po 80001 km. Wymienilem w kilka minut i chodzi bez zarzutu.
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-06-27, 16:20   

według katalogu pasuje mi 224333529R
w aso 350 zł
najtaniej ngk znalazłem 100 zł w ipartsie
https://www.iparts.pl/cze...02-1011911.html
ale na allegro jest wysyp niby OEM renault za podobne pieniądze
https://allegro.pl/kategoria/uklad-elektryczny-silnika-cewki-zaplonowe-50771?string=224333529R&description=1&order=d&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-mp-aut-1-4-0621&stan=nowe&p=2

Można im wierzyć czy to jakieś podróby, moje nie mają tego sreberka
takie bym kupił
http://allegro.pl/cewka-z...6929814938.html
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-06-27, 16:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-11, 13:40   

Odgrzewam kotleta.
W związku z wyjazdem na narty trzeba przejrzeć samochód żeby nie było niespodzianek.
Dobijam do 140 tysięcy , postanowiłem wymienić przewody zapłonowe bo mam fabryczne no i mają 11 lat. Świece wymieniałem kilka tysięcy kilometrów temu.
Przy okazji zastanawiam się co z cewką w silniku K7M, teoretycznie nic się nie dzieje, nie ma problemów z zapłonem, ale czy nie warto kupić po prostu na zaś żeby w razie W podmienić ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-01-11, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-12, 22:24   

Jest wieczna. Przewody Ori jak są dobre zostawiasz. Co kokwiek kupisz to już nie to
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-13, 07:43   

Tu bym polemizował, przewody i ich złącza się utleniają, na miedzi tworzy się patyna.
A z wiecznością cewek to też bywa róznie, bakelit czy plastik po latach traci elastyczność i pęka.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-13, 12:31   

Polemizuj polemizuj bo widzę że wiedzy za grosz.
Bo nie wiem gdzie ty tam bakiewicz widzisz A to w sumie najbardziej popularne tworzywo przed wojną no i chwilę jeszcze po a tak naprawdę w produkcji to nie widziałem jak żyje. A trochę na karku mam. Miedź to się utlenia, zresztą jak każdy metal jak ma dostęp do powietrza a jak nie ma dostępu do powietrza to się nie utlenia. A miedzi w tych przewodach to chyba za bardzo nie uświadczysz.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-13, 13:10   

Bakelit cały czas jest używany w produkcji cewek i transformatorów.
W starszych samochodach ze stykowym zapłonem stosowało się go do produkcji kopułek i palca rozdzielacza.
Tylko ma taką wadę, że po latach gdy formaldehyd i fenol z żywicy odparują staje się kruchy i samoczynnie pęka.
Akurat zajmowałem się technologią materiałów do produkcji elektroniki na studiach :)
A co do przewodów to wystarczy porównać rezystancję takiego nowego z kilkunastoletnim żeby zauważyć różnice, głównie na skutek utleniania końcówek w złączkach ale przecież nie będę ich rozbierać żeby czyścić styki.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-13, 14:14   

To podaj dla przykładu jakiegoś producenta transformatora z bakielitu. Wspólczesnego. Bo nawet w PRL skończyli transformatory dzwonkowe produkować z bakielitu w latach 70. Karaks niektórych cewek to jeszcze jestem w stanie uwierzyć.
Nowe kable zamiennikach mają większą rezystancję od oryginalnych nawet starych A to ze względu na ścieżkę węglową w środku. Zamiast rezystora w palcu rozdzielacza stosuję się właśnie takie przeciwzakłóceniowe działanie na przewodach.
W K7M zdarzyło mi się raz wymienić cewkę. Ale to właściciel nie nie dbaluch. Za to w K4M się zdarza. Na początku produkcji nawet często.
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 144
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-01-13, 19:04   

DrOzda napisał/a:
Bakelit cały czas jest używany w produkcji cewek i transformatorów.
W starszych samochodach ze stykowym zapłonem stosowało się go do produkcji kopułek i palca rozdzielacza.
Tylko ma taką wadę, że po latach gdy formaldehyd i fenol z żywicy odparują staje się kruchy i samoczynnie pęka.
Akurat zajmowałem się technologią materiałów do produkcji elektroniki na studiach :)
A co do przewodów to wystarczy porównać rezystancję takiego nowego z kilkunastoletnim żeby zauważyć różnice, głównie na skutek utleniania końcówek w złączkach ale przecież nie będę ich rozbierać żeby czyścić styki.

Bakielit był używany gdy nie było innych tworzyw sztucznych. Jest to utwardzony kauczuk. Istotnie, współczesne kopułki aparatów zapłonowych barwą przypominają ten bakielit, ale z bakielitu nie są. Po drugie: przewody miedziane to były... ho-ho, albo jeszcze dawniej. Pamiętam, że już w Gaz 24 (z 1974 r.) miałem przewody wysokiego napięcia węglowe. A miedziane to może w Warszawach lub innych Żukach.
Za moich szkolnych czasów mówiło się, że był jakiś "Sedes z Bakielitu" :lol:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-16, 21:40   

Jeszcze janmor miał długo w ofercie miedziane. A dziś to wiadomo węglowe a częściej, ferromagnetyczne.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-17, 11:25   

Oczywiście produkuje się kable miedziane, ale wtedy w celach przeciwzakłóceniowych muszą mieć na zakończeniach rezystory co powoduje tłumienie iskry zapłonowej.
A przewody aktualnie na rynku to ferromagnetyczne (mają najniższą rezystancję ok 7 kOm na metr są najtrwalsze i najdroższe), węglowe i kevlarowe ok 20 kOm na metr - tańsze ale mniej trwałe.
Trzeba kontrolować czy rezystancja przewodów nie jest zbyt duża, bo można uszkodzić w ten sposób cewkę zapłonową.
Sprawdziłem stare oryginalne przewody (ferromagnetyczne), mają od 1 kOm do 2 kOm w zależności od długości. Nowe węglowe kupione na wszelki wypadek od 3,5 do 7 kOm.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2024-01-17, 16:06   

Miałeś podać co to dziś się robi z bakielitu.
Konkretnie z bakielitu. Bo to dość specyficzny materiał.
No to jeszcze doszło ci gdzie to dzisiaj ktoś stosuje miedziane przewody zapłonowe. Współczesne stosuje. A rezystor daje się przeciw zakłócenią. A nie że cewki nie ubić.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3622
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-17, 17:42   

kali napisał/a:
Miałeś podać co to dziś się robi z bakielitu.
Konkretnie z bakielitu. Bo to dość specyficzny materiał.
Na pewno płyty stosowane jako nośne/montażowe w urządzeniach/rozdzielnicach najwyższego napięcia. Bakelit stanowi także część żywiczną wyrobów wykonywanych z tekstolitu.
Z tym, że jak żyję- zawsze to był bakelit a nie bakielit...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-17, 18:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-17, 18:38   

Poza tym kondensatory dużej pojemności

https://m.made-in-china.com/product/Aluminum-Electrolytic-Start-Capacitor-Bakelite-Case-1956493152.html
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-18, 05:49   

A w moim padła cewka przy około 60 kkm. Wypadł zapłon, przestał palić cylinder 1. Przy okazji zostały wymienione świece. Auto na biegu jałowym zaczęło pracować nierówno, obroty falowały. Wyczyściłem przepustnicę, kultura pracy na jałowym bardzo się poprawiła. Jedynie pozostało lekkie prychanie. A jak wleję 98 z czyścikiem to chodzi niemal wzorowo. Błędów nie ma. Jakieś sugestie?
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2024-01-18, 07:42   

Sprawdź kompresję na cylindrach.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-18, 08:45   

A czy przy problemach z kompresją nie występuje problem z uruchomieniem silnika? Po oczyszczeniu przepustnicy uruchamia się dużo łatwiej i szybciej, a prychanie znacznie się zmniejszyło. A na 98 nie występuje. Może maf sensor brudny i daje złą mieszankę? Świece zużyte? Paliwo słabe? Kompresję oczywiście sprawdzę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne