Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 czy tce 90
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-05, 15:59   

damiaszek napisał/a:
Właśnie ze względu na tą skrzynię o której piszesz i jej główne przełożenie moment silnika nie ma takiego znaczenia, bo liczy się moment ale na kołach. W rzeczywistości oboma typami silników da się jechać, i żaden nie robi tego lepiej i szybciej. .


Pod warunkiem, że mają turbinę.
Jeśli jej nie mają, to co zasady robią to gorzej i wolniej.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-05, 16:01   

baxter12 napisał/a:
Mam uwagę do jednej błędnej wypowiedzi:
" Jak się dobrze przełącza biegi to silnik jest elastyczny."

Jest błędna, w elastycznym silniku nie musimy często zmieniać biegów. Ma ducha w szerokim zakresie prędkości obrotowej na każdym biegu.
Na przykład
Toyota Yaris 2001 silnik 1000ccm. Na 5 biegu można kulac się od 40 do Vmax. Jechać efektywnie od 50 km/h do pełnej predkosci.


Ale nie wypełnia Twojej definicji, bo nie ma ducha w ŻADNYM zakresie obrotów.
Po prostu jest równie słabo elastyczny w każdym zakresie obrotów i wcale to nie oznacza, że jest elastyczny, tak jak byś chciał....
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-05, 16:39   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
Właśnie ze względu na tą skrzynię o której piszesz i jej główne przełożenie moment silnika nie ma takiego znaczenia, bo liczy się moment ale na kołach. W rzeczywistości oboma typami silników da się jechać, i żaden nie robi tego lepiej i szybciej. .


Pod warunkiem, że mają turbinę.
Jeśli jej nie mają, to co zasady robią to gorzej i wolniej.


Myślałem że już to przerabialiśmy, pozwolę sobie z mieć inne zdanie. Jak masz moc (niezależnie z czego: benzyna, diesel, silnik elektryczny, parowy, atmowy ;) ), to momet możesz mieć "dowolny", jak masz moment, ale obrotów brak to mocy nie ma. Przykłady już podawałem, i nie interesują mnie subiektywne odczucia typu jedzie czy nie jedzie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-05, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-05, 16:52   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
Właśnie ze względu na tą skrzynię o której piszesz i jej główne przełożenie moment silnika nie ma takiego znaczenia, bo liczy się moment ale na kołach. W rzeczywistości oboma typami silników da się jechać, i żaden nie robi tego lepiej i szybciej. .


Pod warunkiem, że mają turbinę.
Jeśli jej nie mają, to co zasady robią to gorzej i wolniej.


Myślałem że już to przerabialiśmy, pozwolę sobie z mieć inne zdanie.


Możesz sobie mieć inne zdanie, tyle że nie ma ono nic wspólnego ze stanem faktycznym.
Przyjmuje się że turbosprężarka zwiększa teoretyczną pojemność silnika OIDP o ok 60%, więc siłą rzeczy silnik atmosferyczny musiałby być dużo większy, żeby dorównać turbodoładowanemu.
W Daciach to nie występuje, więc każdy wolnossący jest gorszy.

I Twoje tupanie nóżką że jest inaczej tego faktu nie zmieni.
Co za tym idzie, możesz sobie darować dalszą produkcję na ten temat.
EOD
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-05, 16:58   

Aha nie występuje, dlatego TCe 90 SCe 1.2 mają taką samą pojemnoć, podobnie jak TCe 125 i Sce 1.6. To przecież elementarne że porównujemy silniki o podobnych parametrach mocy, a nie pojemości :-P .

A co do produkowania się - mnie wolno się produkować, tak jak i Tobie wolno igorować moje posty ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-05, 17:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-05, 17:04   

damiaszek napisał/a:
Aha nie występuje, dlatego TCe 90 SCe 1.2 mają taką samą pojemnoć,


Ale rozumiesz co czytasz, czy nie odróżniasz 20-30% różnicy od 60%?
Jakbyś nadal upierał się nie rozumieć, to PLONK WARNING
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-05, 17:28   

No dobra, benzyna ma mały moment obrotowy, ale na niższym biegu ciągnie do odcięcia, czyli 6000+. A Diesel z potężnym momentem kręci się do 4000, a potem już się kończy jego użyteczność, trzeba zmienić bieg, więc?
"Słabo elastyczny w każdym zakresie obrotów" to jakieś masło, ale nie maślane. Może margarynowe?
Doczekasz się plonka, ostrzegałem!
:lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-05, 17:32   

A te 60% to jakiego ciśnienia doładowania się tyczy i jakich silników?
Bo jak już rozmawiamy ogólnie, a nie o konkretnych silnikach montowanych w Sandero czy innych modelach Daci, to jestem w stanie podać przykłady silników w których różne turbin i różne stopnie doładowania powodują różny wzrost mocy. A te montowane w Daciach TCe 0.9 do SCe 1.2 czy TCe 1.2 do SCe 1.6 nie powodują aż tak znaczących różnic w osiągach. Właśnie w Daci te 30% to jest mniej więcej różnica pomiędzy poj. doładowanego i wolossącego o podobnych osiągach.


eplus napisał/a:
o dobra, benzyna ma mały moment obrotowy, ale na niższym biegu ciągnie do odcięcia, czyli 6000+
eplus napisał/a:
No dobra, benzyna ma mały moment obrotowy, ale na niższym biegu ciągnie do odcięcia, czyli 6000+.


No to mój Duster jest hiperelastyczy - bez szarpania m dzwonienia zaworami, dławienia itp. może się rozpędzać od 1500 rpm :mrgreen: ;-)

eplus napisał/a:
Doczekasz się plonka, ostrzegałem!
:lol: :lol: :lol:


Na razie tylko ostrzeżenie ;). A wszystko rozbija się o modę i subiektywne odczucia typu jedzie/nie jedzie. o
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-09-05, 17:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-05, 17:55   

Już chyba kiedyś pisałem, że Felką z silnikiem 1,6VW ruszyłem na piątym biegu nie używając gazu, a tylko sprzęgła - puściłem je całkowicie po jakichś 100 metrach. Miasto mogłem przejechać na piątce (wtedy były u mnie tylko 2 skrzyżowania ze światłami).
Aha, był to silnik bez turbiny, zaledwie śmieszne 75 koni.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2016-09-05, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-05, 18:25   

A dla mnie i tak wolnossący o odpowiedniej pojemności jest o niebo lepszy od turbodoładowanego.
Zwłaszcza ten co był na zlocie. Jedyne 6,7L i 560KM. No i ten dźwięk.
Ci co byli to mogą się wypowiedzieć.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-05, 18:37   

Amerykanie mają jakieś powiedzonko w rodzaju "Nic nie zastąpi pojemności (w sensie: chipy, turbiny...)", które w zaoceanicznym dialekcie języka Szekspira dodatkowo pięknie się rymuje. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 19:52   

damiaszek napisał/a:
A wszystko rozbija się o modę i subiektywne odczucia typu jedzie/nie jedzie. o


Parametry silników to nie jest moda czy subiektywizm a do tego to jest tu sprowadzane.
Jak czytam niektóre posty to mam wrażenie, że wiedza autora opiera się na "jedna znajoma mojej babci powiedziała ...."

Jedno co chyba sporo tłumaczy to to iż Dacia dostaje w Europie najsłabsze silniki Renault czego nie ma np w Brazylii gdzie np w Sandero jest 1.6 benzyna czy 2.0 benzyna i wówczas można cokolwiek porównywać np do dci szczególnie w mocniejszych wersjach.
W Europie polityka Dacii jest taka "chcesz dziadku auto do biedronki za rogiem bierz Dacie , chcesz coś czym pojedziesz w dłuższą trasę bez kompleksu wyprzedzania przez tir'y kup Renault np Clio". A jak widać jak już coś ktoś kupi to nawet jakby to nie jechało to chwalić pod niebiosa będzie. Trochę obiektywizmu by się jednak przydało.
Np dla Sandero, Logana super byłby dci 110Km z 260 Nm - nie jeden posiadacz auta o klasę wyżej mocno by się zdziwił albo te 2.0 145KM ale bez tych dupnych sportowych pasków RS tylko w "cywilnej" budzie.
Turbo to ekonomia i po to zostało to stworzone. Te super hamerykańskei 5-6-7 L palą po 20-30 litrów. W naszych warunkach jakby ktoś coś takiego kupił w Dacii to by jeździł mniej niż wlodarek.
Trochę wiedzy i obiektywizmu.

Jakbym 100 metrów jechał na półsprzęgle to bym tym nigdy się nie pochwalił, że coś takiego odjebałem bo sprzęgło mówi za chwilę "papa" więc jaki to argument na moment w "wolnej benzynie".

PS to nie jest wszystko do Ciebie damiaszek tylko tak z ta modą przywaliłeś :-D
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-09-05, 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-05, 20:05   

eplus napisał/a:
Amerykanie mają jakieś powiedzonko w rodzaju "Nic nie zastąpi pojemności (w sensie: chipy, turbiny...)", które w zaoceanicznym dialekcie języka Szekspira dodatkowo pięknie się rymuje. :idea:


A moim zdaniem żadne TD i TCe i żadne pojemności nie zastąpią kierowcy bo same to nie chcą jechać tak jakby chcieli niektórzy. Może kiedyś z odpowiednim procesorem i oprogramowaniem pojadą ale na razie strach korzystać:

http://www.komputerswiat....utopilocie.aspx
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-09-05, 20:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-09-05, 20:10   

mojo napisał/a:
akbym 100 metrów jechał na półsprzęgle to bym tym nigdy się nie pochwalił, że coś takiego odjebałem bo sprzęgło mówi za chwilę "papa"


To takie polskie.
Kupiłeś mu to auto?
Jego auto jego on zanie płaci.
Wspieramy się na argumenty merytoryczne, a nie na argumenty pod tytułem: nie masz racji bo masz brzydka żonę.
Ostatnio zmieniony przez baxter12 2016-09-05, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
baxter12 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 8v
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 52
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-09-05, 20:14   

Cav napisał/a:
baxter12 napisał/a:
Mam uwagę do jednej błędnej wypowiedzi:
" Jak się dobrze przełącza biegi to silnik jest elastyczny."

Jest błędna, w elastycznym silniku nie musimy często zmieniać biegów. Ma ducha w szerokim zakresie prędkości obrotowej na każdym biegu.
Na przykład
Toyota Yaris 2001 silnik 1000ccm. Na 5 biegu można kulac się od 40 do Vmax. Jechać efektywnie od 50 km/h do pełnej predkosci.


Ale nie wypełnia Twojej definicji, bo nie ma ducha w ŻADNYM zakresie obrotów.
Po prostu jest równie słabo elastyczny w każdym zakresie obrotów i wcale to nie oznacza, że jest elastyczny, tak jak byś chciał....


Bo nie ma ducha wcale bo to słaby silniczek. Ale w całym zakresie obrotów przyspiesza podobnie.
Gdyby miał 1.6 i 90 PS wtedy szedlby jak TESLA. Zresztą,ta tak chodził Partner HDI rocznik 2003.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-05, 20:17   

Panowie prowadzą chyba nieco bezsensowną dyskusję o wyższości wieży Eiffla nad długością kanału La Manche.

Wystarczy sprawdzić w różnych wersjach silnikowych rzeczywistą elastyczność tj. przyspieszenie w zakresach 60-100 i 80-120 na *najniższym możliwym* biegu - najniższym, to znaczy takim, którego nie trzeba zmieniać w trakcie przyspieszania w powyższych zakresach, ewentualnie po prostu takim, który daje lepszy wynik. Są na tym forum posiadacze niezbędnych pojazdów, wystarczy przeprowadzenie eksperymentu i porównanie danych empirycznych, zamiast dyskusji o tym, czy trzy cylindry skaczą po wale szybciej niż cztery i czy turbina służy do poprawiania osiągów, czy raczej do bicia piany :-P .

Wiedza anegdotyczna jest mało warta i nie pomaga w decyzji nabywcom nowych Dacii 8-)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-09-05, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-05, 20:18   

baxter12 napisał/a:
mojo napisał/a:
akbym 100 metrów jechał na półsprzęgle to bym tym nigdy się nie pochwalił, że coś takiego odjebałem bo sprzęgło mówi za chwilę "papa"


To takie polskie.
Kupiłeś mu to auto?
Jego auto jego on zanie płaci.
Wspieramy się na argumenty merytoryczne, a nie na argumenty pod tytułem: nie masz racji bo masz brzydka żonę.


O nie, nie Kolego.
Zgoda, jego auto i może je sobie młotkiem rozp.... , jego wybór a mnie nic do tego.
Ale to zostało użyte jako argument na "przyzwoity" moment obrotowy w wolnossącej benzynie o niezbyt dużej pojemności.
Może kontekstu nie czytałeś?
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 20:20   

Litości! Temat brzmi: 1.2 czy Tce 90. Nikt o zdrowych zmysłach nie wybrałby silnika gorszego za tą samą cenę. Skoro dCi są droższe, są zapewne obiektywnie lepsze. Pytanie – ile więcej i z jakiego powodu jestem w stanie zapłacić za lepszy silnik. Różnica między 1.2 a Tce 90 to dziś 4500 Pln. Przy eksploatacji przez 5 lat to 75 Pln/mies. Tyle jestem w stanie zapłacić, za +15 KM, które sporadycznie mogą się przydać, minimalnie mniejsze spalanie i (jak piszą) cichszą pracę. Diesel 90KM kosztuje dodatkowych 6,5 tys. Każdy musi sobie odpowiedzieć, czy warto. Gdybym nie miał co zrobić z kasą, nie kupowałbym Dacii, Opla zresztą też nie. Kupiłbym helikopter.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-05, 21:18   

mojo napisał/a:
Parametry silników to nie jest moda czy subiektywizm a do tego to jest tu sprowadzane.
Jak czytam niektóre posty to mam wrażenie, że wiedza autora opiera się na "jedna znajoma mojej babci powiedziała ...."

Jedno co chyba sporo tłumaczy to to iż Dacia dostaje w Europie najsłabsze silniki Renault czego nie ma np w Brazylii gdzie np w Sandero jest 1.6 benzyna czy 2.0 benzyna i wówczas można cokolwiek porównywać np do dci szczególnie w mocniejszych wersjach.
W Europie polityka Dacii jest taka "chcesz dziadku auto do biedronki za rogiem bierz Dacie , chcesz coś czym pojedziesz w dłuższą trasę bez kompleksu wyprzedzania przez tir'y kup Renault np Clio". A jak widać jak już coś ktoś kupi to nawet jakby to nie jechało to chwalić pod niebiosa będzie. Trochę obiektywizmu by się jednak przydało.
Np dla Sandero, Logana super byłby dci 110Km z 260 Nm - nie jeden posiadacz auta o klasę wyżej mocno by się zdziwił albo te 2.0 145KM ale bez tych dupnych sportowych pasków RS tylko w "cywilnej" budzie.
Turbo to ekonomia i po to zostało to stworzone. Te super hamerykańskei 5-6-7 L palą po 20-30 litrów. W naszych warunkach jakby ktoś coś takiego kupił w Dacii to by jeździł mniej niż wlodarek.
Trochę wiedzy i obiektywizmu.

PS to nie jest wszystko do Ciebie damiaszek tylko tak z ta modą przywaliłeś :-D


Spoko u mnie jest wysoki próg PLONKA :-P . I z powyższą wypowiedzią zgadzam się praktycznie w 100% - turbo stosowane przez producentów jest głównie przez ekologie (spalanie i normy misji) oraz podatki czasem od mocy czasem od pojemności. Z tym że co do wyprzedzania tirów, to da się to robić szybko i bezpiecznie nawet tico - wiem bo osobiście to robiłem i żyję. Tak samo jak to że doładowanym silnikiem łatwej to zrobić bez redukcji tylko wciskając gaz.

Wszystko jest kwestią ile chcemy wydać na samochód. Codziennie ludzie udowadniają że słabszymi autami da się jechać i jakoś w statystykach wypadków nie widać nadreprezentacji tych aut w stosunku do ilości ich na drogach. A mając silnie auto i korzystając z tego przy np. wyprzedzaniu TIR-a robimy to najcześciej mając mniejszy margines błędu niż jadą słabym autem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-06, 04:44   

eplus napisał/a:
Amerykanie mają jakieś powiedzonko w rodzaju "Nic nie zastąpi pojemności (w sensie: chipy, turbiny...)", które w zaoceanicznym dialekcie języka Szekspira dodatkowo pięknie się rymuje. :idea:


Amerykanie mają benzynę w cenie soku pomarańczowego, czy coś w tym stylu.
_________________
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-09-06, 07:44   

Nie jestem wprawdzie użytkownikiem dacii ale użytkowałem oba silniki w renault. 1.2 16v w clio II przez okres 12 lat (teraz ten silnik użytkują rodzice w swojej thalii) a drugi tce 90 użytkuję od ponad roku w capturze (a przez kilka dni w clio grandtour).
Jak miałbym ponownie wybierać to wolałbym jednak tce mimo kilku wspomnianych wcześniej wad (dźwięk, brak mocy poniżej 1700 rpm, turbodziura). Jest żwawszy, lepiej zachowuje się w mieście dzięki turbinie (moment obrotowy), pali tak samo mało jak 1.2 a samochód mam obecnie cięższy (1 tona vs 1.2 tony). 1.2 to typowy przedstawiciel wolnossący który budzi się do życia dopiero przy około 4tyś obrotów co niestety powodowało hałas. Przy łagodnym traktowaniu nie powalał dynamiką ale odwdzięczał się niskim spalaniem i bezstresową eksploatacją. W clio musiałem tylko wymienić raz cewkę po 6 latach a tak to kompletnie nic się nie działo, olej i filtry wymieniałem co 2 lata (lałem 5w50), silnik z palcem w nosie przechodził wszystkie kontrole na stacjach diagnostycznych, nie kopcił, nie śmierdział, nie brał oleju, dopiero pod koniec po ostatniej zimie wlałem trochę (około 250 ml) płynu chłodniczego, pewnie jakiś wymiennik ciepła albo wężyk, ale nie parował w środku. Problem zaczynał się przy włączeniu klimy - to auto wtedy w ogóle nie jechało ;) przy tce 90 takiego problemu nie ma, klima działa, auto jedzie ;)
Co do eksploatacji tce to użytkuję go na tyle krótko aby się wypowiedzieć co się psuje, auto nowe, to co się ma popsuć ;) Mimo wcześniejszych obaw co do pojemności po roku z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że zamieniłem na coś lepszego.
Ostatnio zmieniony przez spoogie 2016-09-06, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-06, 08:12   

Ten, kto uważa, że zrobiłem jakąś krzywdę mojej Felce, na pewno nigdy nie jeździł silnikiem VW 1,6 75KM. W Dusterze to się nie udaje, sprawdzałem, ale po kilkunastu metrach zwątpiłem. Dzieli je przepaść elastyczności, choć papierowo Duster 1,6 105KM ma większą moc, to wrażenia z jazdy dwoma autami są wprost przeciwne (Felka też kombi).
Nie przeszkadza mi to rozpędzać Dustera po płaskim od 1000rpm na piątce, oczywiście w tempie kapelusza. I nikt mi tego nie zabroni. :-P
PS. Tego dotyczyła wstawka o amerykańcach: elastyczność bierze się z pojemności, a każde żyłowanie mocy tę elastyczność pogarsza.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2016-09-06, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 09:50   

eplus napisał/a:
Dzieli je przepaść elastyczności

I/lub przełożenia.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-06, 14:14   

Nie sądzę, praktyczna Vmax obu mebli jest rzędu 165, obroty max. Felki to 5750, a Dustera 1,6 chyba 6500, więc jakaś różnica przełożeń jest, ale nie drastyczna.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-06, 18:57   

baxter12 napisał/a:
Cav napisał/a:
baxter12 napisał/a:

Na przykład
Toyota Yaris 2001 silnik 1000ccm. Na 5 biegu można kulac się od 40 do Vmax. Jechać efektywnie od 50 km/h do pełnej predkosci.


Ale nie wypełnia Twojej definicji, bo nie ma ducha w ŻADNYM zakresie obrotów.
Po prostu jest równie słabo elastyczny w każdym zakresie obrotów i wcale to nie oznacza, że jest elastyczny, tak jak byś chciał....


Bo nie ma ducha wcale bo to słaby silniczek.


No właśnie - a jakby miał turbo, to i elastyczność by mu skoczyła i ogólnie ocena.
Są nawet mniejsze, ale całkiem sprawnie jeżdżące - np. w Smartach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne