Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-09-06, 17:51   

Zielony - powiedz żonie że nawet dziecko da radę jechać automatem to jak jazda melexem po wesołym miasteczku. :-x
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-06, 18:49   

laisar napisał/a:

samo zmienia biegi i robi to wystarczająco szybko do normalnej jazdy.


Ktoś pisał o całych sekundach - to nie jest wystarczająco szybko do czegokolwiek.
To jest dramatycznie wolno.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-06, 18:51   

laisar napisał/a:
zielony napisał/a:
tylko MCV oferuje Easy-r

Istnieje lodgy z prawdziwym automatem hydrokinetycznym, ale tylko ze starym silnikiem K4M 1.6 16V, więc do nas już raczej nie trafi.

W najbliższym czasie raczej nie będzie też dokkera z Easy-R - nie ma takiej wersji w dokumentacji, a w niej nowości pokazują się ze sporym wyprzedzeniem względem salonów.


A na Dustera 4x4 z automatem jest jakaś szansa?
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-06, 19:33   

laisar napisał/a:
...nie powinno być żadnych technicznych trudności z dołożeniem mechanizmów pół-automatu do dowolnego modelu Dacii... To już jednak rozwiązanie raczej dla osób z żyłką eksperymentatora... (;

Ja mam żyłkę, ale zatkaną :mrgreen: (i to nie jedną). A tak poważnie, to niestety nie mogę poświęcać autu zbyt dużo czasu – choćbym może chciał. Stąd moja ostrożność do technologii generujących potencjalne problemy.
Marcinho napisał/a:
...nawet dziecko da radę jechać automatem to jak jazda melexem po wesołym miasteczku.

Ja to wiem, zdarzało się w przeszłości pokierować automatem. Teraz odkładam tą jazdę próbną, żeby wepchnąć żonkę na chwilę za kółko (nie pod kółko :evil: ).
Zakładam, że również ta konkretna skrzynia wybacza kierowcy wiele i nie daje szans na popełnianie typowych błędów (gaśnięcie, wycie silnika, zgrzyty itp.). Zakładam też, że zużycie sprzęgła przez niewprawnego kierowcę (dla którego największy stres to ruszanie) byłoby mniejsze niż w manualu. Jedyny problem jaki widzę :shock: , to mylenie D z R rano, przy wyjeżdżaniu z garażu. Ale ponoć jest jakiś sygnał ostrzegawczy.
Kwestia jest taka, że wielu testerów/forumowiczów opisuje działanie Easy-r, delikatnie mówiąc, niezbyt ciepło. Że to taki półśrodek (w domyśle dla półgłówków), niezbyt udany wynalazek o wątpliwej użyteczności i trwałości. Niełatwo jest spotkać opinie osób, które użytkowały Easy-r dłuższy czas. Np. na angielskim forum jeden gość z Danii opisuje swoją wycieczkę MCV (zaledwie 2100 km), ale nawet takich relacji jest mało. Decydując się na tą skrzynię chcę zaoszczędzić (a nie przysporzyć) nerwów sobie i rodzinie.
Cav napisał/a:

Ktoś pisał o całych sekundach...

No właśnie – ktoś... gdzieś pisał. Ile tych sekund? Jedna/dwie – powiedzmy na granicy akceptowalności, więcej – absurd. Czytałem też (nie pamiętam gdzie, ale był to chyba jakiś artykuł sponsorowany), że Easy-r „uczy się stylu jazdy kierowcy”. Zero wyjaśnień, na czym to maiałoby polegać.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-06, 20:46   

Tak dokładnie to się nie da opisać, trzeba po prostu wybrać się do salonu, gdzie mają automat w Dacii, odbyć jazdę próbną i dopiero będziesz wiedział na czym działa automat Easy-R. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-06, 21:15   

Jasne, mam zamiar zrobić to w najbliższym czasie, ale obawiam się, że większość czasu przeznaczonego na jazdę próbną spędzę na toczeniu się w korkach - takie są realia. Z drugiej strony - gdybym musiał - sądzę, że bez problemu opisałbym po z górą 7 latach jazdy sprawowanie się mojej MCV 1.6 MPI.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2016-09-06, 21:21   

automat jest na ta chwilę zbyt krótko oferowany na naszym rynku więc trudno o więcej opinii, ja miałem okazję chwilę się pobawić na zlocie ale to zbyt mało żeby obiektywnie się o nim wypowiedzieć, pierwsze wrażenia jednak pozytywne. Ale fakt że się uczy jedziesz dłuższą chwilę dynamicznie to dostosowuje przełożenia do twojego stylu jazdy dłużej kręci do ilus obrotów a jak jedziesz spokojnie to po jakimś czasie szybciej przechodzi na wyższy bieg bardziej eko, jak dla mnie to jakoś strasznie wolno biegów nie zmieniał tylko ze ja pierwszy raz miałem okazję pojeździć automatem
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-06, 22:27   

https://www.youtube.com/watch?v=RIBfs41oqZs
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 22:47   

Cav napisał/a:
Ktoś pisał o całych sekundach

Nie wątpię, że kolegom tak się wydawało - ale jednocześnie wiem, że inaczej odczuwa się upływ czasu, kiedy jest się czymś zajętym (np zmianą biegu), a inaczej, kiedy się siedzi i na coś czeka (np na zmianę biegu przez automat).

W danych technicznych przyśpieszenie do 100km/h jest lepsza dla wersji z Easy-R, a czas do 1000 m - taki sam jak ze skrzynią ręczną. To nie są wyniki świadczące o powolnym działaniu skrzyni.

Nie znalazłem niezależnych pomiarów prędkości zmiany biegów, ale np tutaj pewien Brytyjczyk pisze o 0,5 s (choć to ocena w stresie, kiedy czas się dłuży), a z kolei tutaj twierdzą, że zmiana jest szybsza niż u zwykłego kierowcy.


Cav napisał/a:
To jest dramatycznie wolno

Gdyby to były sekundy - to tak, ale w autach, którymi jeździłem, nie zajmowało to tyle czasu. Były odczuwalnie wolniejsze od człowieka, ale wciąż wystarczająco szybkie.

Easy-R powinna być od nich szybsza.


Cav napisał/a:
na Dustera 4x4 z automatem jest jakaś szansa?

Z prawdziwym hydrokinetycznym istnieje od dawna, z Easy-R też już jest - więc to jest pytanie do Renault: "czy zamierza go wprowadzać do Europy?", a nie do kogoś, kto hobbystycznie grzebie w dokumentacji technicznej.

(Ja bym obstawiał, że Easy-R pojawi się w dusterze II).


Kauris napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=RIBfs41oqZs

No, to nie jest nawet pół sekundy...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-06, 22:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-07, 16:04   

Kauris napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=RIBfs41oqZs


Noooo - to wygląda całkiem przyzwoicie.
Lepiej nie potrzeba.

Gdzie te sekundy o który była mowa?
Wierz tu w cokolwiek co w internetach przeczytasz....

BTW: Macie też filmik ze zmianami przy sposobie jazdy kapelusza?
Może wtedy zmienia bardziej ślamazarnie.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-07, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-07, 16:32   

Okazuje się że mechanizm zmienia szybciej biegi niż wszystkie grzyby za którymi jechałem do pracy.
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-09-07, 19:37   

Na filmiku idealnie to działa :-)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-07, 19:41   

testowaliśmy Easy-R
http://www.test.auto.pl/t...easy-r-laurete/

Całe działanie tej skrzyni jest do przyzwyczajenia. Po trzech daniach działanie jej było dla mnie obojętne.
Prywatnie odniosłem wrażenie, że działa szybciej w trybie manualnym. Podczas jazdy w górach czy wzniesieniach/parkingach piętrowych zalecam tryb manulany i hamowanie silnikiem ;).
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 09:24   

Mam podobną skrzynię i w polskich górach ze zjazdami o dziwo sobie radziła bardzo dobrze (może już wyuczona przeze mnie, bo na co dzień dużo hamuję silnikiem), ale pod górkę ze dwa razy zredukowałem bieg, bo męczyła silnik na za niskich (wg mnie) obrotach, ale nie używałem trybu ręcznego, tylko gaz mocniej wciskałem. Naprawdę fajny wynalazek, chciałbym go w Dusterze - miałbym wtedy o czym myśleć ,o ile nie dadzą tylko w najdroższej wersji - a to pewnie by im się najbardziej opłaciło.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 11:01   

A jak się sprawdza taka skrzynia w połączeniu z tempomatem?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 14:17   

Lepiej niż manual, bo po hamowaniu jak chcesz wrócić do wcześniej ustalonej prędkości to się już biegami martwić nie musisz. Tylko guzik wciskasz.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 14:42   

Czyli w drugą stronę też, jeśli trzeba zredukować pod górkę?
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-08, 18:24   

Od kilku postów, a szczególnie od filmiku zaproponowanego przez Kauris'a (dzięki!), zrobiło się optymistyczniej. Skoro w trybie "A" przyspieszenie do 100 oscylowało w okolicach deklarowanego przez producenta, to co dopiero w "M", skoro...
maciek napisał/a:
Prywatnie odniosłem wrażenie, że działa szybciej w trybie manualnym.

Prezes mówi pięknie; wszak nie można nie wierzyć "Prezesowi" :mrgreen: . Ale... jutro jestem umówiony na jazdę Sandero z Easy-r, prawdopodobnie w dość komfortowych warunkach. Jeśli tak będzie – opiszę wrażenia. ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-08, 22:07   

maciek napisał/a:
testowaliśmy Easy-R
http://www.test.auto.pl/t...easy-r-laurete/


A jak się ma do filmiku z poprzedniej strony ten Wasz tekst:

"Oczywiście minusem takiej skrzyni może być długi czas oczekiwania na zmianę biegu, człowiek w tym czasie zdążyłby zmienić bieg dwa, a inny nawet trzy razy w tym czasie. "
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-10, 15:27   

Wczoraj dzięki uprzejmości pana z salonu odbyłem jazdę Sandero Tce90 Easy-r. Godzina jazdy drogami gminnymi (częściowo nieznanymi mi), ale też „S”. Moje subiektywne wrażenia:
1. Ruszanie: Po odpuszczeniu hamulca „pełzanie” jest minimalne bądź - przy ruszaniu pod górkę - praktycznie go nie ma, wymaga wtedy wyraźnego nacisku na akcelerator.
2. Cofanie: Odpuszczenie hamulca powoduje szybszy ruch niż na 1 biegu. Prędkość cofania reguluje się fajnie stopniem odpuszczenia pedału, działanie jego jest bardzo czułe. Dla mnie bomba.
3. „Normalna” jazda: W momentach, w których nie zwracałem uwagi na skrzynię a koncentrowałem się na drodze (dokąd jechać), przełączanie biegów było niezauważalne. Skrzynia nie przypominała o sobie szarpnięciami czy zbyt wysokimi obrotami. Jakakolwiek świadoma ingerencja w nacisk pedału gazu powoduje rzeczywiście wrażenie opóźnienia działania, np. przy wymuszonej redukcji bądź to progresji biegu. Mam wrażenie, że wynika to z dwóch czynników: koncentracji uwagi na zmianie biegu (subiektywne odczucie czasu) oraz z tego, że obroty silnika mogą nie być optymalne. Jeżdżę od 35 lat. Śmiem twierdzić, że przy „normalnej”, spokojnej jeździe Easy-r zmienia biegi lepiej ode mnie.
4. Kickdown: Przetestowałem to kilkakrotnie przy wjeżdżaniu na „S” i wyprzedzaniu. I znowu: przy redukcji z „5” na „3” jest wrażenie ok 1 sek. opóźnienia. Potem silniczek pozwala na wystarczające dla normalnego manewru przyspieszenie w zakresie od 70/80 do 120 km/h. Dla porównania (mając na świeżo w pamięci to odczucie) przeprowadziłem ten sam manewr moim MCV z manualem. Zajmuje to mniej więcej tyle samo czasu, jeśli nie więcej, ponieważ ruch lewarkiem po linii „V” musi być dokładnie kontrolowany.
5. Dojazd do skrzyżowania: Skrzynia trzyma na wysokim biegu (5) prawie do końca, tak jakbym sam to robił w manualu.
6. Tryb manualny: Działa ok., ale w normalnej jeździe i w normalnych warunkach nie ma chyba po co go używać. To taka zabawa dla przyjemności - w automacie skrzynia wybiera na pewno bardziej optymalnie moment zmiany biegu.
7. Niedoświadczony kierowca: Żona przejechała kilkanaście km bez problemów, bezboleśnie. Bardziej myśleliśmy gdzie jedziemy, bo trochę jakbyśmy zabłądzili... Żadnych szarpnięć i niespodzianek.
Reasumując, nie mogąc przecież nic powiedzieć o ew. awaryjności, od strony funkcjonalności skrzynia robi co ma robić. Potoczne określenie „półautomat” może być mylące i niesprawiedliwe. Jest to po prostu automat o innej konstrukcji. Gorzej, że małżonce spodobała się Sandero, bo to „taki fajny samochodzik, tak fajnie się nim jeździ :roll: ...”
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 15:38   

zielony napisał/a:

4. Kickdown: Przetestowałem to kilkakrotnie przy wjeżdżaniu na „S” i wyprzedzaniu. I znowu: przy redukcji z „5” na „3” jest wrażenie ok 1 sek. opóźnienia.


To może być skutek tego, że jeżdżąc manualem ten czas liczysz już PO redukcji, a jeżdżąc automatem PRZED redukcją, która też trwa.
Wrażenia musiałby opisać ktoś kto na codzień jeździ automatem, najlepiej klasycznym.
Do dwusprzegłówki to raczej nie da się porównać.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-10, 15:50   

Czas liczę od: w automacie - momentu "depnięcia" na gaz; w manualu - chwycenia za dźwignię i rozpoczęcia procedury redukcji. Tak na oko trwa to tyle samo.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 15:58   

zielony napisał/a:
Czas liczę od: w automacie - momentu "depnięcia" na gaz; w manualu - chwycenia za dźwignię i rozpoczęcia procedury redukcji. Tak na oko trwa to tyle samo.


No właśnie tak chyba należy założyć, ale podświadomie z przyzwyczajenia oczekujesz czegoś innego.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-10, 16:08   

Tak. Depnięcie w tym automacie = procedura redukcji + depnięcie w manualu. Zresztą, jadąc manualem często redukuję do 3 i trzymając wciśnięte sprzęgło czekam na odpowiedni moment wyprzedzania. Synchroniczne zwolnienie sprzęgła i wciśnięcie gazu daje wrażenie natychmiastowego przyspieszania.
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-11, 10:20   

maciek napisał/a:
testowaliśmy Easy-R
http://www.test.auto.pl/t...easy-r-laurete/

Całe działanie tej skrzyni jest do przyzwyczajenia. Po trzech daniach działanie jej było dla mnie obojętne.
Prywatnie odniosłem wrażenie, że działa szybciej w trybie manualnym. Podczas jazdy w górach czy wzniesieniach/parkingach piętrowych zalecam tryb manulany i hamowanie silnikiem ;).


"Po puszczeniu hamulca samochód nie ma zamiaru toczyć się samemu bez naszej ingerencji jak to jest w skrzyniach automatycznych. Auto wymaga minimalnej naszej ingerencji i dodania gazu. Należy nauczyć się przy powolnym ruszaniu na wzniesieniach, kiedy auto potrafi szarpnąć. Dzieje się tak ponieważ samochód maksymalnie opóźnia czas kiedy będzie dołączał sprzęgło. Wszystko jest jednak do nauczenia
http://www.test.auto.pl/t...easy-r-laurete/
"

To jest dość dziwne bo u mnie auto toczy się samo z prędkością około 4 - 5 km/h bez ingerencji w pedał gazu. Nieco szybciej na wstecznym.
Przy ruszaniu pod górkę działa hill assist i auto nie stoczy się w dół ani w górę. Tutaj trzeba nacisnąć pedał gazu aby ruszyć. Szarpanie jest kwestią dyskusyjną - da się ruszyć tak żeby szarpnęło, ale da się tak żeby nie było tego czuć.

W DSG (nie zrobiłem tą skrzynią więcej jak 300KM ale poczytajcie na google o tym) oraz klasycznych automatach (kilka aut z lat 90 oraz jedno z 2007, nie wiem jaki łączny przebieg ale trochę tego było) też czuć zmianę biegu i też jest to dość delikatne ale jest.

Zmiana biegu trwa wg. mnie bardzo szybko. Oczywiście są momenty że ja bym zmienił wcześniej lub później bieg niż robi to skrzynia Easy-R, tylko nie jestem pewien czy moje przyzwyczajenia są prawidłowe :) Stąd może być mylne wrażenie o zmiennie biegu przez człowieka 2-3 sekundy szybciej. Tak czy siak większość ludzi zmienia biegi wolniej niż Easy-R co widać przy jeździe w mieście i ruszaniu spod świateł.

P.S ładne zdjęcia w artykule na prawdę gratki za dobór otoczenia i ujęcia.
Ostatnio zmieniony przez franius 2016-09-11, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne