Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ostatni moment na zakup diesla?
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 08:40   Ostatni moment na zakup diesla?

Wygląda na to, że niedługo Dacia z dieslem będzie towarem niedostępnym
http://francuskie.pl/rena...az-aut-dieslem/

"Potwierdzają się nasze doniesienia o wycofywaniu jednostek wysokoprężnych z oferty producentów. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, Renault zapowiada zakończenie sprzedaży samochodów z silnikami diesla w Europie. Ruch ten związany jest między innymi z coraz większymi kosztami dostosowania aut do obowiązujących norm emisji spalin.

...

Renault już zdecydowało o usunięciu silników diesla z oferty w najmniejszych samochodach, takich jak Twingo. Do 2020 roku, kiedy zaczną obowiązywać ostrzejsze standardy emisji, silniki diesla znikną najprawdopodobniej z oferty w Clio i Megane. Warto przy tym podkreślić, że ponad 60% z 1,6 miliona samochodów Renault sprzedanych w Europie w zeszłym roku to były diesle."
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-09-07, 12:16   

zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow...
trudno... przerzuce sie na samochod napedzany powietrzem...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 12:25   

swissman napisał/a:
zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow

Dokładnie - już dawno powinno się po prostu zakazać tych syfiących diesli, a nie pudrować trupa kolejnym naciąganymi normami, których nikt nie przestrzega i nikt nie egzekwuje...
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-07, 13:16   

Ale też szczerze powiedziawszy trend pakowanie diesli wszędzie gdzie się da, też był nieco chory. Silniki o dużym momencie obrotowym w samochodzikach tej wielkości co twingo, smart czy panda to przerost formy nad treścią. Diesle raczej nie znikną na razie z aut dużych i ciężkich, dostawczych, ciężarowych i autobusów, bo tam są idealne. I jakimś cudem tam się da osiągnąć normy i je trzymać, często długo przed czasem wymaganym dyrektywami.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-09-07, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-07, 13:26   

"Potwierdzają się nasze doniesienia o wycofywaniu jednostek wysokoprężnych z oferty producentów. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, Renault zapowiada zakończenie sprzedaży samochodów z silnikami diesla w Europie. Ruch ten związany jest między innymi z coraz większymi kosztami dostosowania aut do obowiązujących norm emisji spalin."
Skoro tak argumentują, to tak samo powinni zrobić z benzyniakami z bezpośrednim wtryskiem :mrgreen: . Nie zmartwiłbym się takim obrotem sprawy, oczywiście przy założeniu, że pojawiłoby się jakieś godne pośredniowtryskowe zastępstwo dla 1.2TCe. W przeciwnym wypadku to nie byłaby fajna sytuacja, gdyby za czas jakiś w ofercie Dacii z silników pozostały jednynie 1.0 12V i 0.9TCe i 1.6SCe :lol: . Chociaż przynajmniej nie byłoby wtedy problemu z wyborem silnika w danym modelu, gdyby tak np. Sandero, Logan, MCV występowały wyłącznie z silnikiem 1.0 12V, Dokker i Lodgy wyłącznie z 0.9TCe, a Duster z 1.6SCe ;-) ;-) .
EDIT: Tak, wiem, że obecnie 0.9TCe w Dokkerze i Lodyy nie występuje.
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-09-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-07, 15:55   

Byłem jednym z tych, którzy głośno marudzili na "niebezpiecznych fanatyków", a tych wszystkich lobbystów, którzy tam na górze spisywali rygorystyczne dyrektywy.

A teraz to już sam nie wiem...

Po 1.
W autoszmacie wyczytałem niedawno, że właściwie tylko Europa dieslem stoi. Cała reszta świata napędza swoje osobówki tylko i wyłącznie benzyną.

Po 2.
Wczoraj, w trakcie pracy, puściłem sobie w tle pogadankę na temat dieselgate.
Bardzo ciekawe, miło się słuchało polecam => https://www.youtube.com/watch?v=rcgJ7CGxfsQ
I tam zostało powiedziane:
- diesel znaaaaaacznie bardziej zatruwa środowisko niż benzyna,
- po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście :shock: ,

Jeżeli opowieści z pkt. 2 nie zostały mocno przekoloryzowane, to wychodzi mi, że 1+2= Europa największym trucicielem świata?
I pomimo bycia osobą daleką od ideologii wszelakich "grinpisów" zwątpiłem czy powinienem wszystkich "na górze EU" nazywać dziadami... :roll:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-07, 16:09   

GRL napisał/a:
Byłem jednym z tych, którzy głośno marudzili na "niebezpiecznych fanatyków", a tych wszystkich lobbystów, którzy tam na górze spisywali rygorystyczne dyrektywy.

A teraz to już sam nie wiem...

Po 1.
W autoszmacie wyczytałem niedawno, że właściwie tylko Europa dieslem stoi. Cała reszta świata napędza swoje osobówki tylko i wyłącznie benzyną.

Po 2.
Wczoraj, w trakcie pracy, puściłem sobie w tle pogadankę na temat dieselgate.
Bardzo ciekawe, miło się słuchało polecam => https://www.youtube.com/watch?v=rcgJ7CGxfsQ
I tam zostało powiedziane:
- diesel znaaaaaacznie bardziej zatruwa środowisko niż benzyna,
- po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście :shock: ,

Jeżeli opowieści z pkt. 2 nie zostały mocno przekoloryzowane,


Zostały i to mocno.
Ciekawe czy autor tego bzdetu dałby sie zamknąć w garażu z pracującym benzyniakiem.
Czysta demagogia i wydawanie opinii na podstawie wybranych parametrów, albo wręcz tylko jednego.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 16:21   

W sumie to źle , dotąd zarabiali krocie na naprawie smoluchów które były 2-3 razy bardziej skomplikowane od benzynki , więc odbiją sobie to na kolejnych generacjach silników
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-07, 18:16   

Jak możecie tak znieważać samochód Cava :?: Chcecie plonki :?:
Ja nieraz jechałem za dizlem i nie wiedziałem, że myślę podobnie jak bonzowie Europy.
Europa stoi dieslem, bo... może pamiętacie kartki na benzynę i tanią ropę ze względu na transport i rolników? Na pewno w Zachodniej Europie było podobnie, stąd rozwój ślepej uliczki techniki - małolitrażowych diesli.
Brazylia jeździ na spirytusie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-07, 19:32   

Cav napisał/a:
Zostały i to mocno.

Ja wiem, że rozmowa z filmiku była luźna i nasycona wieloma żartobliwymi podkoloryzowaniami, ale negacja w stylu "nie, bo nie" też mnie nie przekonuje.
Masz jakieś dane porównawcze, liczby, wykresy, które zadają kłam teoriom jakoby spaliny z diesla były wielokrotnie bardziej trujące?
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-07, 19:33   

Przy rafinacji ropy powstaje i ON i benzyna i LPG. (I jeszcze tworzywa sztuczne). Nie spodziewam się żebyśmy ON wylewali do ziemi, Chodzi tylko o to by zachować zdrowe proporcje globalnego zapotrzebowania na te produkty.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3491
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-09-07, 20:02   

Gdzieś czytałem, nie pytajcie gdzie, że właśnie jest za dużo benzyny, a robią jej tyle, bo jest produktem ubocznym pożądanej ropy.
A ten zakaz diesli automatycznie zlikwiduje proceder odliczania vatu od paliwa do Ferrari z kratką hahahaha.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-07, 21:03   

A ja sobie myślę, że bardzo dobrze by się stało, gdyby diesle poszły sobie do diabła.

Śmierdzą, hałasują, dużo kosztują i fatalnie brzmią :-P

W miarę rosnących norm ekologicznych okazuje się coraz częściej, że można zrobić silniki turbobenzynowe, które niewiele ustępują dieslom, a przy tym są lżejsze, tańsze w budowie i obsłudze i generują dużo czystsze spaliny. Niskie spalanie silników diesla to chyba zresztą też częściowo efekt większej gęstości energii oleju napędowego...

Przy tym do dzisiaj olej napędowy jest tańszy od benzyny, tak więc silniki diesla wciąż dostają "fory". Daleko mi do ekooszołomów, którzy uważają, że miasta powinny być jak w Korei Pn. - zero emission :lol: - i sądzę, że nakładanie norm ekologicznych w tak nieporadny sposób, jak dotychczas, to przede wszystkim mocno spóźniona i momentami głupia reakcja na dynamiczny rozwój rynku pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Niemniej dzięki tym ograniczeniom coraz częściej mamy do wyboru benzynę turbo z podobnymi osiągami...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-07, 22:00   

GRL napisał/a:
Cav napisał/a:
Zostały i to mocno.

Ja wiem, że rozmowa z filmiku była luźna i nasycona wieloma żartobliwymi podkoloryzowaniami, ale negacja w stylu "nie, bo nie" też mnie nie przekonuje.
Masz jakieś dane porównawcze, liczby, wykresy, które zadają kłam teoriom jakoby spaliny z diesla były wielokrotnie bardziej trujące?


Odnosiłem się do tego bzdetu:
"po wycofaniu "ołowiowej" z rynku benzyniaki z katalizatorem potrafiły mieć czystsze spaliny niż powietrze w mieście"

To że diesel bardziej śmierdzi i to chemią, pisałem już nie raz.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-09-07, 22:20   

Lza napisał/a:
Przy rafinacji ropy powstaje i ON i benzyna i LPG. (I jeszcze tworzywa sztuczne). Nie spodziewam się żebyśmy ON wylewali do ziemi, Chodzi tylko o to by zachować zdrowe proporcje globalnego zapotrzebowania na te produkty.
Uprzedam, że nie jestem chemikiem. I nie pracuję w rafinerii. Dodaj jeszcze, że proporcje są w pewnym stopniu stałe. To znaczy, że z ropy da się rafinować konkretne ilości produktów, o których piszesz.
Wniosek: spadnie popyt na ON, to i spadnie cena.

eplus napisał/a:
może pamiętacie kartki na benzynę i tanią ropę ze względu na transport i rolników?
Pamiętam i kartki i kolejki do CPN-ów. Lecz najdłuższą kolejkę do stacji paliw widziałem w moim skromnym życiu w 1991 roku w Belgradzie :cry:
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-09-07, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-07, 22:22   

Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży.
_________________
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-09-07, 23:19   

Lza napisał/a:
Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży.
Do poziomu LPG to na pewno nie spadnie :lol: Nie jestem Ci w stanie teraz podać źródła, lecz z parę lat temu miałem przed oczami artykuł o rynku paliw w kraju i o tendencjach cen i sprzedaży. Od lat mniej więcej połowy ostatniej dekady ub. wieku -1995- znacząco w PL wzrosło zapotrzebowanie na ON w stosunku do no-PB. I proporcje w sprzedaży zbliżyły się do tych na zachodzie Europy. Związane to było z rozwojem gospodarczym, to znaczy konkretnie z gwałtownym wzrostem ilości wszelakich maszyn zasilanych ON. Jak również napływem tedeików od zachodnich naszych sąsiadów. Wniosek: mimo wszystko cena spadnie, a o ile, tego chyba nikt nie wie.

Lza napisał/a:
Ale też szczerze powiedziawszy trend pakowanie diesli wszędzie gdzie się da, też był nieco chory.

Tu należy poruszyć jeszcze jedną kwestię: CENA auta. Biorę jedno z najbardziej popularnych i najtańszych aut dla kientów indywidualnych: TIPO i patrzę w cennik. Do diesla trzeba dopłacić okrągłego dychacza!!! (do b. populanego dostawczaka Doblo jeszcze ciutkę więcej). Patrzę w cennik innego bardzo popularnego auta w PL, mianowicie Duster. I co? Najmniejsza dopłata to 7,3k, chyba że porówna się turbobenzynę TCe (do dCi) to już tylko 4,3k. Nie biorę pod uwagę rabatów i innych wyprzedaży.
Dwa lata temu robiłem kalkulacje, oczywiście z cenami paliw aktualnymi na owy czas. I wyszło mi, że przy kapeluszniczych przebiegach rocznych o okolicy 15kkm wydanie więcej na nowe auto z silnikiem na ropę ma sens, jeśli to więcej nie przekroczy 4, no max. 5 tysi złotych. Kolejny wniosek: Silniki Diesla mocno podrażają małe i tanie osobówki.
Dla modeli Dacii to jeszcze nie jest tak strasznie, jeśli porówna się Tce i dCi, tu różnice bywają niewiele ponad 4k zł. Z tą niedogodnością, że często TCe występuje z automatem, a oba silniki są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia. Chyba, że ktoś ma inne doświadczenia?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 23:49   

Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-07, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-08, 00:17   

rafal_rx napisał/a:
Lza napisał/a: Cena by spadała, gdybyśmy żyli w gospodarce wolnorynkowej. Jak powszechnie wiadomo ceny paliw są regulowane odgórnie i nie za bardzo zależą od popytu/podaży. Do poziomu LPG to na pewno nie spadnie Nie jestem Ci w stanie teraz podać źródła, lecz z parę lat temu miałem przed oczami artykuł o rynku paliw w kraju i o tendencjach cen i sprzedaży. Od lat mniej więcej połowy ostatniej dekady ub. wieku -1995- znacząco w PL wzrosło zapotrzebowanie na ON w stosunku do no-PB. I proporcje w sprzedaży zbliżyły się do tych na zachodzie Europy. Związane to było z rozwojem gospodarczym, to znaczy konkretnie z gwałtownym wzrostem ilości wszelakich maszyn zasilanych ON. Jak również napływem tedeików od zachodnich naszych sąsiadów. Wniosek: mimo wszystko cena spadnie, a o ile, tego chyba nikt nie wie.
DrOzda napisał/a:
Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój


Dokłanie, kraking i reforming pozwala towrzyć inne weglowodory niż tylko surowy produkt destylacji frakcyjnej. Przez to nie ma co się zbytnio przywiązywać do składu jakościowego surowej ropy.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-09-08, 07:53   

DrOzda napisał/a:
Co do rafinacji ropy i otrzymywanych z niej produktów, to dzięki procesowi hydrokrakingu jesteśmy w stanie do pewnego stopnia sterowac proporcjami orzymywanego ON i noPb. Z tymże łatwiej wyprodukować więcej benzyny bo ma krótsze łańcuchy węglowodorów niiż ON .....no i nie zapominajmy o benzynie syntetycznej której proces otrzymywania jest bardo dobrze dopracowany i tylko lobby naftowe oraz ceny energii hamują jej rrozwój

Za Nafta Polska, prawdopodobnie z '13 lub '14 roku:
Cytat:
To zupełne odwrócenie trendu obowiązującego dla oleju napędowego od kilku lat. Spadek popytu na paliwa do silników wysokoprężnych o 9% spowodował powrót do wielkości z 2010 roku.


rafal_rx napisał/a:
Tu należy poruszyć jeszcze jedną kwestię: CENA auta

Popatrzyłem jeszcze w cennik koreańskiej marki. I mamy 10k zł dopłaty do diesla CRDI w porównaniu z benzynami MPI, czy GDI. Ale tylko ok. 4k zł więcej niż do turbobenzyn T-GDI. Czyli porównywalna różnica, jak w Daciach między dCi, a TCe.
Lecz należy wziąć pod uwagę to, że w niedługim czasie silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny będą musiały być wyposażane w filtry cząstek stałych. I ich cena wzrośnie.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-09-08, 07:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 08:07   

Cytat:
W miarę rosnących norm ekologicznych okazuje się coraz częściej, że można zrobić silniki turbobenzynowe, które niewiele ustępują dieslom, a przy tym są lżejsze, tańsze w budowie i obsłudze i generują dużo czystsze spaliny.


Problem w tym, że silniki turbobenzynowe w miarę ich żyłowania też zaczynają generować sporo syfu - stąd coraz powszechniejsze w nich filtry cząstek stałych. Natomiast oczywście do diesla im daleko.

Ja tam czekam na powszechne elektryki.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2016-09-08, 10:28   

laisar napisał/a:
swissman napisał/a:
zamiast odsunac od wladzy niebezpiecznych fanatykow to caly swiat sie dostosowuje do wymagan stawianych przez szalencow

Dokładnie - już dawno powinno się po prostu zakazać tych syfiących diesli, a nie pudrować trupa kolejnym naciąganymi normami, których nikt nie przestrzega i nikt nie egzekwuje...


no, akurat nie to mialem na mysli a raczej cos wrecz przeciwnego...
ale sie zgadzam... usunac ich z polityki... tych wszystkich zielonych, czerwonych i we wszystkich kolorkach teczy ogolnie...
8-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 10:52   

swissman napisał/a:
mialem na mysli raczej cos wrecz przeciwnego

Czyli obowiązkowego diesla dla każdego? No to logiczne byłoby jeszcze dodanie mu jakiejś instalacji anty-ekologicznej - np zwiększającej zadymienie czy rozpylającej w wydechu jakieś odpady chemiczne, co się mają marnować w jakiejś głupiej utylizacji...

swissman napisał/a:
usunac ich z polityki... tych wszystkich zielonych, czerwonych i we wszystkich kolorkach teczy ogolnie

...w tym brunatnych, czarnych, szarych, białych, purpurowych, niebieskich, fioletowych? Żadnych partii, wyłącznie demokracja bezpośrednia? Jestem za - dlatego zgodnie z tak właśnie przyjętą na naszym forum zasadą tutaj zakończę dyskusję o polityce [:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-08, 11:01   

laisar napisał/a:

Czyli obowiązkowego diesla dla każdego? No to logiczne byłoby jeszcze dodanie mu jakiejś instalacji anty-ekologicznej - np zwiększającej zadymienie czy rozpylającej w wydechu jakieś odpady chemiczne, co się mają marnować w jakiejś głupiej utylizacji...


Mówisz i masz:
https://www.youtube.com/watch?v=1L7f3oN_HlM
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-15, 21:22   Renault chce się wycofać z produkcji silników diesela

Przedwczoraj w TVN Turbo w Raporcie Turbo podano, że Renault rozważa rezygnację z produkcji i stosowania silników diesela z powodu żyłowanych norm czystości spalin. Czy do tego dojdzie, kiedy i kto następny- czas pokaże.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne